handdator

Visa fullständig version : Transcom


Lillgrabben
2006-11-08, 20:16
Något så otroligt less jag är på den firman....

För er som inte vet vilka de är:

Transcom är ett telemarketingbolag som ringer upp dig & lägger på så fort du svarar. Deras tanke är att man då ska ringa tillbaka till dem & gå på deras eventuella erbjudanden. Vissa dagar ringer de flera gånger / kväll & bara lägger på luren, vid de mest olämpliga tider man kan tänka sig...

Om ni får påringning från tel. 011-4748710 så kan jag gratulera er till ett rent elände som aldrig verkar ta slut.......

Ja, jag / vi är med i NIX men de ringer i allafall & vi har aldrig varit kund hos firman ifråga så att de "får" ringa.

Perkelä också.*mini*

tomccc
2006-11-08, 20:23
Ja de är helt hopplösa, har också råkat ut för dem, även jag med i nix.

Jarod
2006-11-08, 20:42
Alla möjliga företag hyr in Transcom för support/telemarketing så man vet aldrig vad dom vill (eller vilket företag som ringer).

Jag ska förklara varför det inte är någon i luren när ni svarar. Det är inte för att ni ska ringa upp iaf. ;)

Såhär är det: När Transcom ringer upp folk för sina ärenden (kan vara försäljning, undersökningar osv.) så rings alla samtal upp via en datoriserad växel, en sk. "Dialer". Denna dialer laddas (typ) med listor av nummer som Transcom köper in från företag som sammanställer dom utefter kundens (Transcoms) specifikationer. Det va vara listor på ungdomar i Göteborg som är mellan 18-25år tex. Anything goes. Dessa listor skall enligt Post och Telestyrelsen vara NIX:ade.

Iaf. Dialern:s hastighet på hur snabbt den ska ringa dessa nummer är beräknad efter hur många samtal "säljarna" kan ta per "medel-samtalslängd" (kanske 5-6minuter). Om säljarnas samtal är längre än så i genomsnitt så blir det en massa ringda samtal över från Dialern som ingen säljare hinner ta - och det är därför det blir tomt när man lyfter luren.

Alltså - även att det är Transcoms nummer som står på era Anitor, så kan vet vara vilket företag som helst som är i luren.

And yes - jag har jobbat på Transcom. :devil:

JJ
2006-11-08, 20:44
And yes - jag har jobbat på Transcom. :devil:
:banned

Jarod
2006-11-08, 20:46
Och för att klarlägga - det ÄR Transcoms fel att det händer. Hastigheten styrs jättelätt av den Teamleader som är "in charge" hos dom som ringer. Så att om ni får tom lur när ni svarar så är det teamledaren som är dålig på sitt jobb oftast.

Jarod
2006-11-08, 20:47
:banned

Jag sa upp mig själv. :hbang:

Dumleman
2006-11-08, 20:57
Kan man installera en egen dialer som tokringer ringer till dem typ varannan sekund?

DavidN
2006-11-08, 21:38
Det däremot skulle vara olagligt, såvida du inte sitter beredd att prata varje gång.

shadowfire
2006-11-08, 21:42
Alla möjliga företag hyr in Transcom för support/telemarketing så man vet aldrig vad dom vill (eller vilket företag som ringer).

Jag ska förklara varför det inte är någon i luren när ni svarar. Det är inte för att ni ska ringa upp iaf. ;)

Såhär är det: När Transcom ringer upp folk för sina ärenden (kan vara försäljning, undersökningar osv.) så rings alla samtal upp via en datoriserad växel, en sk. "Dialer". Denna dialer laddas (typ) med listor av nummer som Transcom köper in från företag som sammanställer dom utefter kundens (Transcoms) specifikationer. Det va vara listor på ungdomar i Göteborg som är mellan 18-25år tex. Anything goes. Dessa listor skall enligt Post och Telestyrelsen vara NIX:ade.

Iaf. Dialern:s hastighet på hur snabbt den ska ringa dessa nummer är beräknad efter hur många samtal "säljarna" kan ta per "medel-samtalslängd" (kanske 5-6minuter). Om säljarnas samtal är längre än så i genomsnitt så blir det en massa ringda samtal över från Dialern som ingen säljare hinner ta - och det är därför det blir tomt när man lyfter luren.

Alltså - även att det är Transcoms nummer som står på era Anitor, så kan vet vara vilket företag som helst som är i luren.

And yes - jag har jobbat på Transcom. :devil:
Härligt, äntligen någon som vet vad han pratar om. :thumbup:
Edit: vilken av kontoren jobbade du på? inte i strömsnäsbruk?

DavidN
2006-11-08, 21:43
En rolig parantes med Transcom är att de har en av vårt lands största pool av långtidssjukskrivna, speciellt i Strömsnäsbrukområdet.
Där finns t.om. en läkare som är "specialiserad" på Transcomanställda :D

Kaboffastar
2006-11-08, 21:48
Finns i KGA också, inte var det väl här du var å jobbade Jarod? :)

Lillgrabben
2006-11-08, 22:47
Jag ska förklara varför det inte är någon i luren när ni svarar. Det är inte för att ni ska ringa upp iaf. ;)




Kanske är så som du säger! Men då måste de ha ställt in sin dialer himla snabbt för ibland svarar man på 1-2 signaler om telefonen ligger bredvid.

Jag ringde faktiskt upp numret en gång & fick höra det förinspelade svaret: "Hej du ringer oss för att vi ringt upp dig, blablabla". Då lade jag på luren omg.

Finns det möjlighet att komma bort från deras ringlista? I afton har det ringt lite från transcom ( bara 2 ggr med pip i örat då man svarar), men vissa dagar blir man bra trött på ringandet.

Snafu
2006-11-09, 01:14
Jag jobbade med American Express företagssälj förut och då brukade vi ringa upp folk och lägga på enbart för att lura systemet så att det såg ut som vi jobbade (inga samtal på X antal minuter och det blev skäll skäll). Automatiska dialers låter avancerat. Det här var iofs i England, och de ligger efter....på många sätt.

Snafu
2006-11-09, 01:17
Var det någon som var på Teleperformance Grand prix i Stockholm förra månaden förresten?

Empe
2006-11-09, 01:40
Lillkrappi går det inte att hindra vissa nummer från att ringa till en? Hör efter med din teleleverantör ifall du kan få det ordnat på något sätt.

Lillgrabben
2006-11-09, 12:35
Lillkrappi går det inte att hindra vissa nummer från att ringa till en? Hör efter med din teleleverantör ifall du kan få det ordnat på något sätt.


Jag har faktiskt ringt & frågat om det, men det var tydligen inte möjligt ( sa han i kundtjänsten i allafall).

jakke
2006-11-09, 12:48
Jag har faktiskt ringt & frågat om det, men det var tydligen inte möjligt ( sa han i kundtjänsten i allafall).
ring och snacka med någon på deras företag? Annars fixa bevis för allt ringande och snacka med media?

shadowfire
2006-11-14, 23:13
Hej!

Vi har nu på din begäran satt en spärr på ditt telefonnummer 0476-XXXXX i vår växel. Det innebär att du inte kommer att få några samtal från företag som använder Teleperformance som telemarketingföretag för inkommande och utgående samtal. Kontakta oss om du vill att vi ska lyfta spärren.

Med vänlig hälsning

Lena Albertsson

Kvalitetsgruppen Teleperformance Nordic AB

shadowfire
2006-11-14, 23:14
Det blev svaret då jag kontaktade ett av företagen vars dialer har bombat mig nu på sistone. Så enkelt var det mao.

Snafu
2006-11-14, 23:20
ring och snacka med någon på deras företag? Annars fixa bevis för allt ringande och snacka med media?
Eeeeei cringe, "snacka med media". Inget emot dig Jakke - jag vill bara spy när jag hör det!

Varje dag får jag läsa (i mitt jobb):"FÅR JAG INTE KOMPENSATION SÅ PRATAR JAG MED SVERKER ELLER MEEEEEEDIA". Apor. Dö.

Satans konsumenter.

shadowfire
2006-11-14, 23:22
Eeeeei cringe, "snacka med media". Inget emot dig Jakke - jag vill bara spy när jag hör det!

Varje dag får jag läsa (i mitt jobb):"FÅR JAG INTE KOMPENSATION SÅ PRATAR JAG MED SVERKER ELLER MEEEEEEDIA". Apor. Dö.

Satans konsumenter.
hahhaa, jag har hört den frasen nu i 10 år snart.
Alla ska hota med Sverker och att gå till pressen. Troligt att man bryr sig, snarare är det de som kommer med hoten som får minst service/hjälp.

Metal_boy_
2006-11-14, 23:27
Vet några som jobbat där. Skiten suger pung. Dumma i huvet verkar tydligen cheferna vara.

Snafu
2006-11-14, 23:33
hahhaa, jag har hört den frasen nu i 10 år snart.
Alla ska hota med Sverker och att gå till pressen. Troligt att man bryr sig, snarare är det de som kommer med hoten som får minst service/hjälp.
Jovars, jag har bara varit i branschen i några år men jag tycker att det blivit värre det senaste året. ALLA ska bara prata med meeeeedia. Fan alltså, tidningarna måste bli nerringda med idioter - eller så är det bara tomt prat vilket jag nog tror att det är. Tycker du det blivit värre Shadowfire? Vad kan vi göra? Får vi skjuta dom? Du har helt rätt med servicen.

Dumleman
2006-11-14, 23:34
shadowfire och Snafu borde skämmas. Riktigt dålig stil att skratta åt människor som råkat ut för något olyckligt och som sedan vill ha upprättelse.

shadowfire
2006-11-14, 23:37
shadowfire och Snafu borde skämmas. Riktigt dålig stil att skratta åt människor som råkat ut för något olyckligt och som sedan vill ha upprättelse.
Jag förstår att du är ironisk och givetvis förstår skillnaden mellan att be om kompensation kontra kräva/hota.

shadowfire
2006-11-14, 23:40
Jovars, jag har bara varit i branschen i några år men jag tycker att det blivit värre det senaste året. ALLA ska bara prata med meeeeedia. Fan alltså, tidningarna måste bli nerringda med idioter - eller så är det bara tomt prat vilket jag nog tror att det är. Tycker du det blivit värre Shadowfire? Vad kan vi göra? Får vi skjuta dom? Du har helt rätt med servicen.
Jepp, tro mig som arbetar inom en stor välkänd svensk möbeltillverkare.
Precis alla ska prata med Ingvar Kamprad. Folk tror verkligen att han sitter och tar kundsynpunkter om dagarna. *screwy*

Nog har det blivit värre sista åren.
Jag tycker ändå de äldre kärringarna är skönast som först ska föreläsa om att deras söner är jurister och civilekonomer innan de presenterar sitt ärende. När det kommer till kritan så vet de ändå inte vad de yrar om och då man talat omkull dem så kommer hoten om pressen.

Jag brukar erbjuda de flesta att hjälpa dem ta kontakt med ARN, brukar säga att jag kan hjälpa till o skriva åt dem dessutom om de vill det... samtalet brukar ta en vändning där... :D

Snafu
2006-11-14, 23:50
shadowfire och Snafu borde skämmas. Riktigt dålig stil att skratta åt människor som råkat ut för något olyckligt och som sedan vill ha upprättelse.
Haha. I'm evil, what can I say? Närå, det handlar om konsumenter som har använt produkten felaktigt och sen bara SKA ha pengar och kräver ditten och datten och överdriver-ljuger osv. Eller så ska dom PRATA MED SVERKER för skitsaker. Ibland vill man bara gå hem. Tur att jag aldrig behöver prata med dessa personer själv.

Snafu
2006-11-15, 00:28
Jepp, tro mig som arbetar inom en stor välkänd svensk möbeltillverkare.
Precis alla ska prata med Ingvar Kamprad. Folk tror verkligen att han sitter och tar kundsynpunkter om dagarna. *screwy*

Nog har det blivit värre sista åren.
Jag tycker ändå de äldre kärringarna är skönast som först ska föreläsa om att deras söner är jurister och civilekonomer innan de presenterar sitt ärende. När det kommer till kritan så vet de ändå inte vad de yrar om och då man talat omkull dem så kommer hoten om pressen.

Jag brukar erbjuda de flesta att hjälpa dem ta kontakt med ARN, brukar säga att jag kan hjälpa till o skriva åt dem dessutom om de vill det... samtalet brukar ta en vändning där... :D

Det där med ARN skall jag ha i åtanke. Tur att vår CEO inte är känd för allmänheten. Jo det är alltid kärringar som är värst, mitt statistiska underlag är väl kanske inte det bästa då majoriteten nog är kvinnor som ringer-emailar in. Sen finns det ju skillnader mellan länder också verkar det som, inte bara kön. My learnings. Svennar gnäller gärna om pengar, finnar gnäller ALLTID på eventuella stavfel i marknadsföringsmaterial och information i nyhetsbrev. Danskar verkar ganska laid back. Norrmän hör vi nästan aldrig av hursomhelst. Jag tror de är upptagna med att gå på tur.

Nilsjohan
2006-11-15, 01:08
Jag som inte har någon "anita", brukar bli aningen lack när det "busringer" *gah!*

phonecrappy
2009-03-06, 08:42
Letar efter en pryl som kan spärra nummer som JAG väljer.
Typ en programmerbar manick jag kan koppla till mitt jack hemma.
Men har inte hittat nåt än så jag kör med leffeboy.com och en nim (http://www.nim.se) så länge.

willy kula
2009-03-06, 12:01
Och för att klarlägga - det ÄR Transcoms fel att det händer. Hastigheten styrs jättelätt av den Teamleader som är "in charge" hos dom som ringer. Så att om ni får tom lur när ni svarar så är det teamledaren som är dålig på sitt jobb oftast.

Jag håller med. Jobbade ett tag hos dom i barca och hade nog 3 olika teamleader under den tiden med olika erfarenhet, och det var stor skillnad på antal personer som svor sig hesa i telefonen över att det inte var någon som svarade:D

Nitrometan
2009-03-06, 14:13
Bra bump!

:thumbup:

tjabon
2009-03-06, 15:01
Sicka djeflar!

Gör en polisanmälan om ofredande och skicka en kopia till dom.