handdator

Visa fullständig version : Nate - tillbaks på ruta 1 igen


Sidor : 1 [2] 3

Bobbokrull
2003-02-20, 20:33
Alltså...har det brunnit eller vad? 295 minuter promenad på en dag? Du är ju nästan värre än Munter :D

Ja, själv ska man ut på en mastig 70:s imorrn..men det kändes ju himla maffigt nu..eller så kanske inte.

Mr Pink
2003-02-20, 20:46
Originally posted by Bobbokrull
Alltså...har det brunnit eller vad? 295 minuter promenad på en dag? Du är ju nästan värre än Munter :D

Ja, själv ska man ut på en mastig 70:s imorrn..men det kändes ju himla maffigt nu..eller så kanske inte.

Hehe jag kan ju bara säga att munter är ju bara "barnet" när det gäller att gå, om man jämför men den här kvinnan....

Nate
2003-02-20, 21:19
linn ---> vad jobbar du som? korvförsäljare? :D

Nate
2003-02-20, 21:21
Originally posted by Mr Pink


Hehe jag kan ju bara säga att munter är ju bara "barnet" när det gäller att gå, om man jämför men den här kvinnan....

Told ya! Ska promenera omkull er alla, vi kan ha umeå-promenadmarathon lite längre fram nån fin dag. Normaling fram o tillbaka :hbang:

Mr Pink
2003-02-20, 21:23
Originally posted by Nate


Told ya! Ska promenera omkull er alla, vi kan ha umeå-promenadmarathon lite längre fram nån fin dag. Normaling fram o tillbaka :hbang:

Hehe men lätt, då kan vi gå in till mor och fika när vi är halvvägs...:thumbup:

Diana
2003-02-20, 21:25
Nate din eviga vandrare!:D
fortsätterdu sådär kommer du inte ha nårar somhelst problem att tappa nåra kilon!
frukt? va ede fönåt??:rolleyes: ;)

finns de nåt smaskigare än köttfärs,,?hehe..:eating:

Nate
2003-02-20, 21:32
Originally posted by Diana
Nate din eviga vandrare!:D
fortsätterdu sådär kommer du inte ha nårar somhelst problem att tappa nåra kilon!
frukt? va ede fönåt??:rolleyes: ;)

finns de nåt smaskigare än köttfärs,,?hehe.

Smaskigare än köttfärs? Jag kan rabbla upp en massa:
Allbran med minimjölk
Havregrynsgröt med kruskakli o russin i
Fruktsallad
Korngryn med vitlöksfrästa champinjoner i
Kärnfria gröna druvor
Avocado
Pumpernickelbröd
Kålrabbi
Hemmagjord hallon-/hjortronsylt med 1/4 så mkt socker i
kesellakladdkaka (eller varför itne bara smeten? :D)
Hembakt surdegsbröd med messmör på

Det är det som är tanken! Innan sommaren ska de vara väck! Allvarligt så promenerar jag hellre massor än svälter. Promenad är skönt :love:

Nate
2003-02-20, 21:34
Originally posted by Mr Pink


Hehe men lätt, då kan vi gå in till mor och fika när vi är halvvägs...:thumbup:

jasså? och vad hade du tänkt äta då? Keto-kanelbullar kanske? *harkel* :angel:

Mr Pink
2003-02-20, 21:37
Originally posted by Nate


jasså? och vad hade du tänkt äta då? Keto-kanelbullar kanske? *harkel* :angel:

Du kan väl ta nått i stil med kesellakladdkaka hehe, jag nöjer mig med en oxfiel + lite stekt potatis, vi kan ju gå på en ätardag. :angel:

Nate
2003-02-20, 21:41
går vi till nordmaling fram o tillbaka så behöver nog inte jag dieta nåt mer i vår. Klart o fixat, minus 7kg på en dag :D

Mr Pink
2003-02-20, 21:46
Originally posted by Nate
går vi till nordmaling fram o tillbaka så behöver nog inte jag dieta nåt mer i vår. Klart o fixat, minus 7kg på en dag :D

Ja om du skiter i fikat så går du nog ner 7 kg...:D
Skulle vara skoj att ta en sån där lång promenad någon gång till och se om man pallar. Som mest har jag gått +10 mil i sträck men det blir ju lite mer till nordmalig och tillbaka...:thumbup:

Nate
2003-02-20, 21:50
Undra hur pass långt man skulle klara av utan att ta med sig fuskenergi:nono: ?

Vet inte hur långt jag promenerat som längst... 8h i sträck eller nåt. Hur långt kommer man då?

Mr Pink
2003-02-20, 21:58
Originally posted by Nate
Undra hur pass långt man skulle klara av utan att ta med sig fuskenergi:nono: ?

Vet inte hur långt jag promenerat som längst... 8h i sträck eller nåt. Hur långt kommer man då?

Hehe "fuskenergi"... kommer nog bra långt iaf. Men man mår ju inte bra, sen är det fötterna som brukar paja först. (detta om man får vatten)

8h ca 4-5 mil (5 om det är mycket nerför) om det är väg, i skogen blir det bra mycket mindre, max 3 skulle jag tro om man mäter fågelvägen man gått på en karta.

Nate
2003-02-20, 22:02
Originally posted by Mr Pink
sen är det fötterna som brukar paja först...

Jo man tackar, det har jag redan lärt mig den hårda vägen :insane:

Mr Pink
2003-02-20, 22:08
Originally posted by Nate


Jo man tackar, det har jag redan lärt mig den hårda vägen :insane:

Hehe jag "me", tappade min fötter på några milliliter igår kväll, man ska inte gå med kängor om man inte är van, iaf inte så långt...

Nate
2003-02-20, 22:16
Näe, nu säger min kärringliknande dygnsrythm att det är dags för lite :sleep:

Nate ska upp tidigt imorgon... godnatt gott folk!

Nate
2003-02-21, 07:38
Ingen morgonpromenad idag. Tänkte att man kanske skulle variera sig lite? Tänkte satsa på lite löpning och jättemkt simning idag. Känns som att vore passande att använda sitt iksu-kort nångång också istället för att bara betala :booty:

Nate
2003-02-21, 14:33
Uppdatering - kunde inte hålla mig. Blir promenad idag ändå tror jag. Så fint väder att jag hellre promenerar än är inne på iksu och simmar. Simma kan jag göra innan jag börjar jobba imorgon...

:rolleyes:

Linn
2003-02-21, 16:04
Originally posted by Nate
linn ---> vad jobbar du som? korvförsäljare? :D

Ja...
så det stämmer nog att byggare än dumma...eller helt enkelt omotiverade... :smash:

Nate
2003-02-21, 19:47
Fredag v.8

35 min löpning innan lunch
Gick ganska tungt, svårt att springa med broddar på asfalt. Men går inte ta av sig dom eftersom att då ramlar man ihjäl sig på de isiga partierna...

90 min promenad innan middagen
Runt nydala med tiesto i hörlurarna, snabbt gick det!


Funderar om jag ska ta mig en midnattspromenad eller nåt. Jobbar imorgon så det blir inte mkt annat spännande gjort ikväll. Fast... det kommer säkert vara en massa hemska tonårsligister ute...

Morgonvikt 70.2 kg
Fett 19.4%, 13.7 kg

Nate
2003-02-21, 19:48
Originally posted by Linn


Ja...
så det stämmer nog att byggare än dumma...eller helt enkelt omotiverade... :smash:

Det var det jävligaste... och jag som bara drog fram nåt helt osannolikt ur tomma intet. Där ser man, det måste vara den Nateiska ubervetandet! ;)

Mr Pink
2003-02-21, 19:49
Originally posted by Nate
Ingen morgonpromenad idag. Tänkte att man kanske skulle variera sig lite? Tänkte satsa på lite löpning och jättemkt simning idag. Känns som att vore passande att använda sitt iksu-kort nångång också istället för att bara betala :booty:

Hehe följer ju planeringen iaf, bra kämpat.... var det inte halt runt nydalasjön?

Nate
2003-02-21, 19:56
Ähh, lite spänning och avvikelser måste man ju få ha :D

En rutinerad promenerare som Nate har sina kärringspikys ju. Med dom är det ALDRIG halt :)

Ingen galen Umeå-människa som vill promenera lite ikväll? :naughty:

Mr Pink
2003-02-21, 20:01
Originally posted by Nate
Ähh, lite spänning och avvikelser måste man ju få ha :D

En rutinerad promenerare som Nate har sina kärringspikys ju. Med dom är det ALDRIG halt :)

Ingen galen Umeå-människa som vill promenera lite ikväll? :naughty:

Tror jag måste skaffa såna där spikar under skorna...

Hehe nä jag tror jag passar ikväll, men du kan få nummret till munter han hänger säkert på hehe

Jag väntar på när vi ska ta den där svängen till nordmaling :naughty:

Nate
2003-02-21, 20:05
you - me ----> nordmaling på måndag (nån annan som vågar utmana? :naughty:)


Ja, ni har ju ätardag ikväll va? Då har man inte tid med promenader :D

Mr Pink
2003-02-21, 20:08
Originally posted by Nate
you - me ----> nordmaling på måndag (nån annan som vågar utmana? :naughty:)


Ja, ni har ju ätardag ikväll va? Då har man inte tid med promenader :D

Måndagar brukar jag köra bröst.. hehe kan ta det på tisdagskväll jag är alltid ledig på onsdagar. vi lär ju behöva mer än 24 h på oss

Jepp äter som en gris, fast nu har jag börjat få lite ågren över allt jag stoppat i mig..

Nate
2003-02-21, 20:18
24h?? Vad hade du tänkt dig för pussytakt?? Här ska det powerwalkas! :hbang:

Jasså, låt höra. Ätardag = Bulimisk hetsätning (utan kräks)? hehe...

Mr Pink
2003-02-21, 20:23
Så kan man uttrycka det, mycket har man fått i sig. Kan skriva upp lite..... har säkert glömt nått....
3 semlor
1,5 liter glass
1 remi paket
1 kg stekt potatis + kött
makaroner + choritzo eller vad den heter scan iaf.
några skivor kassler som var instoppade i två bagetter... mums..=))
Får man höra vad du fått i dig idag?

Nate
2003-02-21, 20:32
Natens dag har sett ut som följande:

Frukost - branmussli med naturell lättyoghurt och frukt
Mellanmål - kesella o äpple
Lunch - 2 jätteportioner havregrynsgröt o proteinpulver
Middag - Sejfile & broccoli + frukt
Kvällsmål - samma som frukost

åsså har det slinkigt ned lite sockerbitsgodisar... inte en sån hemsk dag. Men jag hade inte planerat ha någon ätardag idag.

Mr Pink
2003-02-21, 20:49
Det var ju bra mycket mer än ett äpple och lite havrekross.... :naughty:

Angående nordmalings resan: Jag tycker du är tapper om du klarar av att gå 11 mil på mindre än 24 h men jag får väl lifta vissa etapper om du går så jäkla snabbt... heheh

Nate
2003-02-21, 21:15
Ja, så länge som jag slipper bära dig bara :D

Mr Pink
2003-02-21, 21:17
Originally posted by Nate
Ja, så länge som jag slipper bära dig bara :D

:laugh: :laugh:

Ja då kommer vi nog inte långt....:D

Nate
2003-02-21, 21:20
Precis, då försvinner ju tanken med det hela...

Allvarligt så hade jag tänkt ta någon riktigt lång promenad på söndag (nej, det jag har promenerat under veckan var inte speciellt långt) - but no, då ringde de från jobbet och jag blir tvungen att jobba. Där ser man...

Mr Pink
2003-02-21, 21:28
Originally posted by Nate
Precis, då försvinner ju tanken med det hela...

Allvarligt så hade jag tänkt ta någon riktigt lång promenad på söndag (nej, det jag har promenerat under veckan var inte speciellt långt) - but no, då ringde de från jobbet och jag blir tvungen att jobba. Där ser man...

:laugh: :laugh:

Nä det var det väl ingen som har sagt??? Du går ju bara länge och sakta...hehe, sorry fick bara lov att vara lite spydig...

Det är ju alltid bra med lite extra deg, man har ju alltid ont om pengar än hur man gör....

Nate
2003-02-21, 22:18
sant, så sant :)

Nate
2003-02-22, 05:13
Tjugo över fem - lördagmorgon

DAGS FÖR MORGONPROMENAD!
Ersmark runt - here I come! :hbang:

Lellan
2003-02-22, 05:22
En till morgonpigg människa! :) Ja, nu knatar vi på lite!:booty:

Pez
2003-02-22, 07:11
Åh herregud... :eek:

Gonatt på er tjejer! :thumbup:

/pez :sleep:

Nate
2003-02-22, 21:07
Lördag v.8

190 min morgonpromenad i raskt tempo
Ersmark runt samt vorbei I20 och hem genom Haga. Fick ett jävla flyt och tempo så det var lika bra att fortsätta...

50 min lugn promenad på kvällen
Promenad hem från jobbet...


Dessutom har jag jobbat stående från klockan 11:00 - 20:00 med en massa spring. Känner mig sådär lagomt slö o sliten. Känner mig dessutom lite halvkrasslig (hoppas att jag inte åker på den där strepto-skiten som går här nu) och uttråkad på livet just nu... urk.

Mr Pink
2003-02-22, 21:20
Ta lite C-vitamin så blir "strepto-skiten" det bättre, absint brukar funka också men det får man väl inte nämna på det här forumet....

uttråkad på livet.....
För många bakelser idag?

Nate
2003-02-22, 21:36
Jag ligger redan på överdos av C-vitamin. Men vad ska man göra när c-brus är så himla gott? Haha, enligt hälsovakten hade jag typ tre hundra miljarder för högt värde. Kan det vara skadligt att ligga för högt??

Absint smakar bajs så ---> nej tack

För många bakelser? HA! Kan det bli för många? Näe, snarare alldeles för få. Dessutom har vi en massa romrussinglass som jag gått o dregglat efter hela dagen. Fan. Jävla trist är vad det är!!! Grrrr

Näe, nu är det över läggdags för kärring-Nate...

Mr Pink
2003-02-22, 21:39
C-vitamin. Nej
Absint - det är inte smaken vi är ute efter.
För många bakelser, Ja
Romrussinglass, hmm fan vad gott, tror jag måste springa ner och köpa lite glass....

spinkoo
2003-02-22, 21:41
Hejdå dieten :D :D

Nate
2003-02-23, 06:14
Originally posted by spinkoo
Hejdå dieten

Nope, Nate var stark och stog emot frestelsen faktiskt. Fast svårt var det. Min kropp försöker alltid lura mig med diverse taktiker. "jo, men vad spelar det för roll, du har ju andå bara dietat så kort tid..." "skit i löpningen, skit i allt - huvudsaken du får lite romrussinglass och lite espressotårta med belgisk choklad"

Men HA! I will do it.

Och idag blir det inget caféjobb känner jag på mig. Jag är ungefär lika frisk som... ehh... nu hittade jag ingen bra liknelse... som en... sjuk människa:D :booty: Har bara legat och kämpat med andningen hela natten. Låter som en Nate i målbrottet då jag pratar. Satanit, jag hatar att vara sjuk!! :insane: :insane:

Drömde förresten att jag köpte skor på Åhlens - hemska tanke :eek:

Mr Pink
2003-02-23, 06:18
Hehe för lite absint helt enkelt... :D
Krya på dig, och vad gör man uppe nu om man är sjuk?
Nä nu ska jag ut och se morgonen gry....

Nate
2003-02-23, 06:24
Detta är faktiskt min sedvanliga stiga-upp tid, believe it or not :thefinger

Dessutom så är det lättare att ANDAS om jag sitter upp. På nåt sätt känns det som en av kriterierna för fortsatt överlevnad och lyckad diet.

BTW - testade internet versionen av hälsovakten. Hur skönt som helst ju att slippa räkna själv. Jag låg över på varenda mineral och vitamin. Känner mig garderad. Fast iof, blev ändå sick... det kanske är dåligt att överdosera? :nono: :D

Det är trist att vara sjuk o dieta samtidigt. Då kan man inte ligga och muta sig själv med choklad och självömkan...:cryout:

Lellan
2003-02-23, 07:57
Ajdå, sjuk är inge vidare.... kryapådigkramar på dig!

Och om du längtar efter romrussinglass, testa denna! (sorry om du redan hört receptet, jag tjatar på om det denna veckan för det är så gott! :)).

Kesella + russin blötlagda i romessens (har du sån där lite icke-söt flarra bör du späda med vatten och du kan söta lite med hermesetas/fruktsocker/lite vaniljsocker), är det en sån där stor söt behövs inte det. Äh, testa på! ) (+ ev fun light peach passion) :
Blanda å mumsa!:eating:

Emmzan testade med arraks-smak och jag har för mig hon tyckte det var gott.

Är du som jag och avskyr "förkylningskänslan" så kan jag rekommendera Echinacea brustabletter, det är c-vitamin i också . Man blir inte frisk, men jag tycker faktiskt det lindrar symptomen en hel del.

Nate
2003-02-23, 08:09
"Ajdå, sjuk är inge vidare.... kryapådigkramar på dig!"

Tack, kan behövas... hatar verkligen att vara sjuk... :insane:
Har redan antecknat det dära romrussin-kesella receptet (låter jummie). arrak kanske blir ännu godare? Sån där arrakessens är ju ruskigt gott! Fast har ingen sån flaska hemma... men är det inte en massa socker i sånna essenser?:confused: :nono:

Lellan
2003-02-23, 08:15
Jo, socker är det. Men det är därför jag tänkte att det var bra efter träning - många häller ju dextropur i träningsdrinken så lite sött i en kesella efter passet blir nog bra! Gott är det iaf! :) Och betyydlígt nyttigare än glassen..

Har arrakspunchsessensflarra hemma så jag ska testa någon dag, tror det blir kalas! :eating:

Nate
2003-02-23, 08:40
Jag säger som lisas lillasyster brukar säga "men jag är ju *** - jättekuk"

sjuk = ingen träning = inga snabba kolhydrater = ingen arrakskesella
Ond cirkel! Evil - bad!

Du råkar inte veta av någon arraksessens som är sötad med typ aspartam istället? :naughty:

Nate
2003-02-23, 10:02
Har underhållit mig med att räkna ut promenadtiden för vecka 8.

1175 minuter ---> ca 19.6h

Slå det om ni kan! :naughty: :hbang:

Lellan
2003-02-23, 12:00
Originally posted by Nate
Har underhållit mig med att räkna ut promenadtiden för vecka 8.

1175 minuter ---> ca 19.6h

Slå det om ni kan! :naughty: :hbang:

Hehe, ska vi tävla? ;) Förrförra sommaren gick jag aldrig mindre än 35 raska timmar i veckan (jobbade endast 14 timmar i veckan, hade ingen hyra osv), har hejdat mig något och ligger på 3 raska om dagen nu.

Men om vi mäter sträckor så vinner du för jag löper inte.... av principskäl (ok, lössnö och sommarregn och sådant, då kutar även jag *lycka*. Aldrig aldrig annars.. :smokin: )

Lellan
2003-02-23, 12:04
Originally posted by Nate
Jag säger som lisas lillasyster brukar säga "men jag är ju *** - jättekuk"

sjuk = ingen träning = inga snabba kolhydrater = ingen arrakskesella
Ond cirkel! Evil - bad!

Du råkar inte veta av någon arraksessens som är sötad med typ aspartam istället? :naughty:

Sådana där små 5-cl flaskor är väldigt koncentrerade, visserligen är det mkt socker men det krävs så väldigt liten mängd för att det ska smaka rom (eller vad du nu har för smak) av essensen. För sötman kan du sedan ta nåt med aspartam! :)

Vill du förhindra snabba kollisar kan du ju ta lite psyllumfrön i vatten och svepa.

Nate
2003-02-23, 20:53
Originally posted by Lellan


Hehe, ska vi tävla? ;) Förrförra sommaren gick jag aldrig mindre än 35 raska timmar i veckan (jobbade endast 14 timmar i veckan, hade ingen hyra osv), har hejdat mig något och ligger på 3 raska om dagen nu.

Men om vi mäter sträckor så vinner du för jag löper inte.... av principskäl (ok, lössnö och sommarregn och sådant, då kutar även jag *lycka*. Aldrig aldrig annars.. :smokin: )

Damn it! Trodde ju att jag hade segern som min... :whipped:

Nate
2003-02-23, 20:57
Söndag v.8

Jaha. Sjukan blir bara värre o värre... kliar i öronen, har ont i ryggen, hostar & hostar i all evighet, har ont i halsen, känner mig irriterad... fan, jag kommer aldrig komma igång med träningen!! :insane:

Har inte haft koll på vad jag ätit idag alls. Orkar inte med sånt alls då jag e sjuk... ok, har inte köpt någon chokladkaka direkt men annars har jag ätit fritt.

Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt, Blir frisk, blir frisk, bli frisk, bli frisk, bli frisk, bli friskt.....BLIR frisk! :booty:

Lellan
2003-02-23, 21:29
Originally posted by Nate


Damn it! Trodde ju att jag hade segern som min... :whipped:

Men du vinner ju säkert längdmässigt OCH energiförbrukningsmässigt eftersom du springer också? Så det är jag som är looosern...

Förresten så är det nog promenixandet som gett mig mina vader, som jag har lite komplex över. Tycker de är för stora helt enkelt (45 cm), och så är det inte så snyggt när den främre vadmuskeln (eller vad man kallar det) syns.. :em:

So.. the winner is.. Nate! :thumbup:

Vila upp dig och krya på dig nu! Ge kroppen en chans att hämta sig, diet är inte snällt mot den.. *bombarderar med c-vitamin*

spinkoo
2003-02-23, 21:32
Har du 45 vader Lellan :eek: Jag e avis :kickass:

Pecca
2003-02-23, 21:40
45cm!!!:bow:

Jag skulle blivit tjej istället så att jag också kunde få stora vader:smokin:

Lellan
2003-02-23, 21:41
Originally posted by spinkoo
Har du 45 vader Lellan :eek: Jag e avis :kickass:

Sa ju att jag har dolda talanger.. :naughty:

Korkat, skriver ju aldrig mått osv här, men klart jag glömmer av mig å skriver komplexmåttet till allmän beskådan här.. hm. Ser inte så symmetriskt ut att vara karl alfreds kvinnliga vad-version.. :smash:

Har ändrat gångsätt pga vaderna (kan inte sluta gå!!) - tar stoora kliv och alltid två steg i trappor för att inte aktivera vaderna så mycket utan mer rumpa/lår.

Men egentligen så lider jag inte av dem, det är mest ett gammalt hjärn-spöke. So what om de inte är snyggt.. de fungerar..:cool:

Pecca
2003-02-23, 21:45
ta en bild o skicka så ska jag avgöra om dom är förstora!

Lellan
2003-02-23, 21:46
Originally posted by Pecca
45cm!!!:bow:

Jag skulle blivit tjej istället så att jag också kunde få stora vader:smokin:

Som tjej har man ju mer fett också, har inte ådriga vader om någon nu trodde det.. :D men hur deffad jag än skulle bli så skulle de vara för stora estetiskt sett.

Nu slutar vi spamma Nates träningsdagbok med prat om vader och skickar discoklubbens varmaste krya på dig- kramar istället!! :hbang:

(-> Pecca: Har fortfarande inte grejjat scannern och tänker inte fota dem.. så deee så! )

Nate
2003-02-23, 21:46
Blev genast nyfiken och tvungen att mäta mina vader... spinkvader trots alla mina hundra miljontals promenader... 35.5cm hamnade dom på. oj.

Nate
2003-02-23, 21:49
yes! Discoklubbs-kramar, inte alla som får det:D
Ingår bubbelpool och ryggknäckning också? Får alltid så jävla ont i ryggen då jag e riktigt förkyld. Tror jag har nån felkoppling nånstans...hmmm

Pecca
2003-02-23, 21:50
Originally posted by Nate
yes! Discoklubbs-kramar, inte alla som får det:D
Ingår bubbelpool och ryggknäckning också? Får alltid så jävla ont i ryggen då jag e riktigt förkyld. Tror jag har nån felkoppling nånstans...hmmm

Självklart. Den utför jag o Niclas:naughty:


:love:

spinkoo
2003-02-23, 21:53
Sviker du mig nu Pecca :insane:

"spinkvader trots alla mina hundra miljontals promenader"

Tack det värmer :furious:

Mr Pink
2003-02-23, 21:57
Originally posted by spinkoo
Sviker du mig nu Pecca :insane:

"spinkvader trots alla mina hundra miljontals promenader"

Tack det värmer :furious:

:laugh:

kanske var hur skoj som helst, utan att du viste om det...

:laugh:

Nate
2003-02-23, 21:59
Haha, nu får du ju "lungen dä littä" som man ska säga här uppe i bondtölpland. Du slår säkert mina trettiofem centimetrar med hästlängden :D :booty:

spinkoo
2003-02-23, 22:07
Hähä :MrT:

Mina vader mäter 35 precis som nåt annat...ehh....öh....:naughty: :naughty: :notme:

Mr Pink
2003-02-23, 22:09
Originally posted by Nate
Haha, nu får du ju "lungen dä littä" som man ska säga här uppe i bondtölpland. Du slår säkert mina trettiofem centimetrar med hästlängden :D :booty:

hehe kanske det...
spinkvader = spinkoovader.... hehehehehe nu är jag för trött...hehe har suttit med lite för mycket fysiksnack....

Nate
2003-02-23, 22:11
lägg upp bild på den....ehhh...dom menar jag - så kan jag jämföra med mina vader :naughty:

Pecca
2003-02-23, 22:11
och mina 42cm precis som något annat....



och det är inte vad ni tror era snuskhumrar!

Nate
2003-02-23, 22:13
Originally posted by Mr Pink


hehe kanske det...
spinkvader = spinkoovader.... hehehehehe nu är jag för trött...hehe har suttit med lite för mycket fysiksnack....

Fysik är det tråkigaste som finns näst efter ALLA sam-ämnen... urk

spinkoo
2003-02-23, 22:29
Jag ska fixa vad-bild *försöka* :angel:

Undra vem som har spinkigast vad....

JAG VET :hbang:

VI SLÅR VAD :em:

Nate
2003-02-23, 22:38
vem ska vara med o tävla? Antar att jag o lellan inte ens kvalar in ;)

spinkoo
2003-02-23, 22:41
Det är ju dig jag ska tävla med nate :devil:

Pecca
2003-02-23, 22:41
Vad ska vi tävla om? Jag är med. Kolla min avatar vad fet jag är. Det gör mycket på måttet:smokin:

spinkoo
2003-02-23, 22:42
Pecca behöver deffa :booty:

Och har man över 40 i vad diskas man direct...:angel:

Nate
2003-02-23, 22:48
jag trodde tävlingen handlade om nåt annat... :em:

spinkoo
2003-02-23, 22:54
Jag ställer upp på "nåt annat" också :love:

Nate
2003-02-24, 07:47
Fan... sjukan blir bara värre o värre... :( :cryout:

Mr Pink
2003-02-24, 08:02
Du får nog ta och röraihop en häxblanding av nått slag som tar död på alla bakterier. Det bruakr funka med 6 vitlöksklyftor eller nått i den stilen, gott är det ju också...
Krya på dig....

Lellan
2003-02-24, 08:09
Stress påskyndar inte tillfrisknandet, tvärtom - så om du känner dig "stressad" (frustrerad) över att inte kunna träna osv, försök motivera dig att slappna av och pyssla om dig lite istället.

Den tid du skulle ha tränat kan du ägna till att lära dig mer om träning, kost osv om du känner att du "förfaller" (vilket man inte gör sådär hux flux, men det kan kännas så) så använder du ju ändå tiden till något konstruktivt. Men även det kan ju vara en press, ta tillfället i akt att vila upp dig inför kommande prövningar kanske? :)

Å se till att få i dig en massa nyttigheter. Drick massor, varma soppor brukar ju vara gott när man är sjuk?

Nate
2003-02-24, 08:14
Originally posted by Lellan
Den tid du skulle ha tränat kan du ägna till att lära dig mer om träning, kost osv om du känner att du "förfaller" (vilket man inte gör sådär hux flux, men det kan kännas så) så använder du ju ändå tiden till något konstruktivt. Men även det kan ju vara en press, ta tillfället i akt att vila upp dig inför kommande prövningar kanske? :)

Hänga på kolozzeum med andra ord? ;)

Nate
2003-02-24, 08:16
Originally posted by Mr Pink
Du får nog ta och röraihop en häxblanding av nått slag som tar död på alla bakterier. Det bruakr funka med 6 vitlöksklyftor eller nått i den stilen, gott är det ju också...
Krya på dig....

En bra ursäkt till att göra ugnsbakade vitlöksbröd med extra mkt vitlök! :D

Mr Pink
2003-02-24, 09:08
Originally posted by Nate


En bra ursäkt till att göra ugnsbakade vitlöksbröd med extra mkt vitlök! :D

Oj vad gott det lät, kan ju lägga ut ett msg när du bakat klart så kommer jag över och stödjer dig, jag tänkte att det är ju bättre att vi delar på bröden, du vet ju vart det sätter sig....:eating: :smokin:

Nate
2003-02-24, 13:33
Allvarligt talat så får jag nog itne ned några vitlöksbröd :(

Det enda som passerar min hals just nu är flytande saker såsom te, juice (svider dock som fan) och nyponsoppa. Däremot har jag upptäckt att glass :naughty: :eating: är svinbra för halsen. Tyvärr bedövar det dock bara för stunden:cryout: vilket resulterar i att men skulle måste ha ett konstant glass flöde ned i halsen för att det skulle hjälpa - varken bra för dieten eller ekonomin :whipped:

Mr Pink
2003-02-24, 13:40
Haha glass är alltid bra, iaf för självkännslan...
iof så är inte glass så bra, det är ju slembildande + att det kyler ner halsen... hmm men vad fan det är ju gott...
honung är ju alltid bra annars + vitlök... hehe mixa ner några vitlökar i vatten... blir säkert dåligt som få men det rinner ju....
krya på dig....

Nate
2003-02-24, 14:22
kyler ned är ju bra - då känner man inget :D

Tack för vitlöks-vattendrinken du tipsade om men nej tack. Ett av kriterierna för dess helande verkan är ju att behålla den nere... känns som att den där lär komma upp direkt igen om jag nu får ned den ens...

Känns som om jag vill ta en sån där rund diskborste som man rengör flaskor med och stoppa ned den i halsen o öronen och SKRUBBA!!!

Nate
2003-02-24, 19:52
Ännu värre...

Har spenderat dagen med att titta på all skitteve såsom ricky lake och liknande samt att kolla på Falling down... och legat i sängen med min bärbara älskling (datorn alltså).

Dagens kost har bestått av fööljande: brutala mängder nyponsoppa, te, yoghurt, potatisgegga med hackad saltgurka till, blomkålssoppa, varm choklad, pressad vitlök äten direkt med sked (mådde jävligt dåligt efter det kan jag säga) och glass. Perfekta dietmaten! TADA! Men huvusaken att man överlever...vem vet om jag kan äta alls imorgon?



:cryout: :cryout:

Nate
2003-02-24, 20:11
:furious: :smash: :insane: :whipped: :cryout:

Vic_1981
2003-02-24, 20:20
softa nate..where's the fire? :confused:

snart är du frisk igen och back on track :thumbup:

var glad att jag inte skrev den där replyen som jag tänkte iaf.

Nate
2003-02-24, 20:31
Im taking it cool - ser du väl? :angel:



:whipped: :whipped: :whipped: :whipped:

baader
2003-02-24, 21:53
fler strandbilder!!:D :D

Nate
2003-02-26, 08:16
Dietandet flyter på bra trots dödssjuka, igår åt jag nämligen INGENTING. You heard me. Nothing. Mådde så dåligt att jag bara låg under täcket hela dagen. Huvudvärken nådde sånna gränser att jag mest ville kräkas bara en ljusstrimma landade i mitt synfält. Känns dock lite bättre idag...

Förra året gick jag ned flera kilo under två veckor av supersjuka. Låg i soffan med 40 graders feber och halluccinationer. Behagligt sätt att bli av med extrakilona....:insane:

:cryout: :cryout:

Munter
2003-02-26, 08:45
Krya på dig, babe. Värst vad alla blir sjuka o grejjer...ni är för sociala!

Lellan
2003-02-26, 08:55
Ajaj, låter illa.. måste ju förlora massa muskelmassa på det sättet? :( Inte för att vara hönsmammig, men du blir ju inte direkt friskare utan näring?

Du kan väl svepa olja och protein iaf, soppor osv.. ? Tycker så väldans synd om din kropp.. det är ju inte direkt "rätt" kilon som ryker när man tappar vikt på det där viset.. :(

Hoppas du får må fint snart! *kryapådigkram* :)

Nate
2003-02-26, 09:08
inte det lattaste att få i sig något när man inte pallar att se ljus ens... idag är det dock liiiite bättre. Har smuttat på lite buljong...

Sthlm marathon - here I come *host* *harkel*

:whipped: :whipped: :whipped:

munter ---> social?! Jag?? Näe, nu har du nog förväxlat mig med någon annan. Jag är den värsta enstöringen som finns...

Mr Pink
2003-02-26, 09:23
"Sthlm marathon - here I come" heheh säger hon som missade nordmalings resan......
Från det ena till det andra, fan vad stort mariehem är.... om det var där jag gick idag hmmm... hehe
Krya på dig

Nate
2003-02-26, 13:22
pinky ---> så himla stort är det väl inte. Men marie-områdena tillsammans kanske är ganska så stora...

Ja, klart man ska sikta högt! :cool:

Mr Pink
2003-02-26, 14:13
Originally posted by Nate
pinky ---> så himla stort är det väl inte. Men marie-områdena tillsammans kanske är ganska så stora...

Ja, klart man ska sikta högt! :cool:

Ja inte vet jag, vet ju inte riktigt vart jag var, det var ju bra mycket med hus bortanför skidbacken om man säger så... hehe men det kanske är marieberg..

Nate
2003-02-26, 19:45
pink --> det är säkert mariedal du menar :booty:

Nate
2003-02-27, 16:57
Torsdag v.9

Sådärja. Nu börjar man kvickna till igen. Har städat och donat hela dagen... ut med sjukan! Tror jag ska ta mig en stillsam promenad ner på stan imorgon och fixa lite stuff...

hehe, kanske köpa lite batterier till kameran?? :angel:

Mr Pink
2003-02-27, 19:18
Originally posted by Nate
Torsdag v.9

Sådärja. Nu börjar man kvickna till igen. Har städat och donat hela dagen... ut med sjukan! Tror jag ska ta mig en stillsam promenad ner på stan imorgon och fixa lite stuff...

hehe, kanske köpa lite batterier till kameran?? :angel:

Det tycker jag låter bra, lite mer vackar kort är inte helt fel..:naughty:
Från det ena kortet till det andra, där ser det ut som du är ute på havet, kan det stämma?

Sommar kännslorna börja komma...
:thumbup:

Nate
2003-02-27, 20:53
Originally posted by Mr Pink


Det tycker jag låter bra, lite mer vackar kort är inte helt fel..:naughty:
Från det ena kortet till det andra, där ser det ut som du är ute på havet, kan det stämma?

Jao, ute vid normaling faktiskt. Från i somras (midsommar), fast jag fick skjuts ut dit den gången. Nästa gång blir det promenad!!

Mr Pink
2003-02-27, 21:00
Originally posted by Nate


Jao, ute vid normaling faktiskt. Från i somras (midsommar), fast jag fick skjuts ut dit den gången. Nästa gång blir det promenad!!

Du och ditt nordmaling... det är ju farligt där. :booty:

Nate
2003-02-27, 21:27
pinky ---> farligt i nordmaling? hurså? Kommer bönderna och försöker mejja ned en med sina traktorer eller??:D

Mr Pink
2003-02-27, 21:56
Originally posted by Nate
pinky ---> farligt i nordmaling? hurså? Kommer bönderna och försöker mejja ned en med sina traktorer eller??:D

Det är i nordmaling som de fula fiskarna simmar....:D Och räknar vi då in husum så är ju kriminaliteten högre än i estland....:smokin: :smokin:

Nate
2003-02-28, 16:31
Fredag v.9

Satt hela morgonen och planerade vad jag skulle inhandla och fixa idag på stan. Satte listan samt alla viktiga papper & brev i en plastfolder som jag så fint la på skrivbordet - redo att plockas med. Jag pallrar mig iväg till stan för att när jag väl är framme upptäcka att jag glömt hela foldern hemma! :smash:

Fick improvisera lite och försöka komma ihåg vad jag skrivit ned. Mindes säkert bara 15% eller nåt. Snacka om demens i tidig ålder! Får se om jag orkar vandra ned ännu en gång för att fixa det jag GLÖMDE. Annars får jag ta itu med det imorgon.

Det var jävligt tungt att vandra hem iaf. Hade hela ryggsäcken proppad med tegelstenar från bokrean. Passade på att inhandla en svenska ordbok, en synonymordbok samt tre böcker från dostojevskij (brott & straff, idioten, bröderna karamazov). Gud, man kan nästan tro att jag är riktigt intelligent och bildad :naughty:

And guess what - I bought some batteries! Här ska det fotas! Nu har jag både batterier till kameran, bärbara radion & till min fina walkman! Räcker till hela vårens promenader! Yesyesyo! :cheers:

Nate har fått tummen ur! :thumbup:

Nate
2003-02-28, 19:32
Totalt ca 5h lugnt promenerande idag...

lagom :angel:

Mr Pink
2003-02-28, 19:35
Men det låer ju bra... 5h och du har legat sjuk i veckan låter ju sunt.... Nä nu blir det:cheers: :naughty: :booty: så får man se om det blir nå :whipped:

Vic_1981
2003-02-28, 19:46
Mr pink, that sounds like mr urin. :D

Mr Pink
2003-02-28, 19:50
Originally posted by Vic_1981
Mr pink, that sounds like mr urin. :D

Vic_20: Hehehe nä så skoj ska det inte vara.....

Vic_1981: Vilken rebus jag fick till... :smokin:
Jo klart man blir pissnödig att :cheers: men sen när man :booty: så kan det ju bli lite varmt och då tar man en till :cheers: så överlever man...

Nate
2003-02-28, 20:10
Originally posted by Mr Pink
Men det låer ju bra... 5h och du har legat sjuk i veckan låter ju sunt.... Nä nu blir det:cheers: :naughty: :booty: så får man se om det blir nå :whipped:


Det var ju LUGN promenad iaf :angel:

Jag ska vara såpass tråkig att jag ska sitta hemma med migsjälv ikväll. Har tagit mig an projektet att städa kylen och frysen. Åsså har jag köpt fredagsgodis (läs Cola light och ett paket läkerol sockerfri) som jag ska avnjuta framför teven/datorn. Lyx!

Mr Pink
2003-03-01, 02:25
Originally posted by Nate



Det var ju LUGN promenad iaf :angel:

Jag ska vara såpass tråkig att jag ska sitta hemma med migsjälv ikväll. Har tagit mig an projektet att städa kylen och frysen. Åsså har jag köpt fredagsgodis (läs Cola light och ett paket läkerol sockerfri) som jag ska avnjuta framför teven/datorn. Lyx!

Ja ja som vanligt var det inte :whipped: så jag ska nog försköka ta mig ut i morron kväll..... alltså och gå....inte :whipped:
som Munter håller på varje kväll????? :booty: Ja ja hoppas jag lever i morron

Nate
2003-03-01, 06:51
Morgonpromenad! TADA! Lagomt anpassad så jag kan lyssna på morgonzoo hela vägen. Känner mig dock ruskigt trött (i blame it on viktor - sa ju att jag borde ha lagt mig i tid :angel: )...

Snacka on Nate i zombiemode:sleep:

Diana
2003-03-01, 12:42
härlit att du blivit frisk igen Nate,,haru tagitt nåramer löparrundor då på sistone?gick dom bra eller e foten fortfarande förjävlig? om du nångång får för dej att börja me nån diet igen så rekommenderar ja verkligen keto!! nu efter en tid har ja fått skitbra resultat!minskat synbart i fett o tillochme ökat i styrka i många övningár,,trodde fan inta de va möjligt..:D

Nate
2003-03-01, 18:31
Lördag v.9

Planerade allt minutiöst. Var utanför dörren precis lagom till att morgonzoo skulle börja imorse då det var dags för morgonpromenad. Men vad är det jag märker?? Jo, den enda som behagade infinna sig i studion var TRÅKroger. Titti & Gert låg hemma och sov de slöfockarna! Var den jävla tristaste morgonpromenaden någonsin... dessutom var vädret skit. Ett grått och trist lager av moln och dimma täckte hela himlen och det var ruskigt huttrigt. Men skam den som ger sig, blev en ganska lång morgonpromenad ändå. Förbi sjukhuset, maxi, tomtebo, nydala, marieberg och sedan hem igen.

Efter frukost gick jag förbi stan för att uträtta diverse ärenden. Var totalt proppat! Fullt med idioter som hade dragit sig ned för att titta på snöskulpturerna. Nate hejjar på björnen som balanserar på isflaket iaf! Var vorbei på apoteket. Kampen mellan mig och apotekstanterna fortsatte. Jag ville köpa diverse vitamin och mineraltabletter - de jävlarna vägrade sälja till mig! Ville som vanligt ha nåt som var bakom disken och de tänkte inte plocka fram det förrän jag hade ett recept där det stog att jag hade brist på just de sakerna. ”Vadå, är det receptbelagda preparat eller?” frågade jag ”näe” svarar dom men fortsätter likafullt att totalvägra mig... Kampen mellan Nate och apoteket fortsätter! :insane:

Sen for jag och besökte min faster på sjukhuset. Operationen hade gått bra. Är som att springa runt i en gigantisk labyrint där när man ska hitta. Tog mig nästan en halvtimme för att hitta till ortoped avd 2! Hade med mig en semla för att glädja henne lite... tyvärr visade det sig att hon bara skulle äta flytande föda idag. Fast tillslut kunde hon inte hålla sig och åt upp semlan ändå i smyg när ingen av sköterskorna såg henne :D

Blää, idag har varit en jobbig dag. Har bara kännt mig irriterad och less. Som om att jag helst bara skulle vilja krypa ned i ett bad med en chokladkartong på sidan och frossa. Jummie! Får nöja mig med att basta med mary ikväll utan choklad :cryout:

145 min morgonpromenad
Halvraskt tempo sjukhuset-maxi-tomtebo-nydala

ca 2h promenerande under dagen
Promenerade in till stan, omkring på stan, sprang upp och ned i trappor på sjuhuset, samt hem sedan.

Nate
2003-03-01, 18:33
Originally posted by Diana
härlit att du blivit frisk igen Nate,,haru tagitt nåramer löparrundor då på sistone?gick dom bra eller e foten fortfarande förjävlig? om du nångång får för dej att börja me nån diet igen så rekommenderar ja verkligen keto!! nu efter en tid har ja fått skitbra resultat!minskat synbart i fett o tillochme ökat i styrka i många övningár,,trodde fan inta de va möjligt..:D

Tre löparrundor blev det innan jag åkte på sjukan. Kändes bra i foten under dom. Men har tappat mkt benstyrka samt kondition :cryout:

Hur mkt har du lyckats tappa med keton nu? Ja, synd att jag inte kunde fullfölja. Skulle varit intressant... men men, har man en pussymage så har man. Min mage mår mkt bättre nu iaf när den får sin dagliga dos kruskagröt:D

Diana
2003-03-02, 02:19
tycker du ska tvinga dej till gymmet o köra lite styrka,,lit rehab. tills du får springa igen,,slipper du ju känna dej lika otränad sen när du kör igång me din cardio, men iofs du har ju dina prommenader:D
gcik ju ner typ 2 kg första veckan- vatten o glycogen,o sen 1 kg i veckan samtidigt som ja blev starkare,finns ju ingenm logik i de e skitskumt ju..:confused: nuu har ja haft ätdag sen i fredags så ja känner mej mätttt som fan!tycker de känns som man blir fortare mätt på mindre mängd kolisar på kolisladdardagarna än va man blev när man åt vanlig kolismat hela tin förrut,, säkert för de kommer som en chock för magen ellr nått,förrut kunnde ja sitta o trycka i mej typ en hel limpa rostat bröd me marmelad-nu blir ja spyfärdig efetr en halv..haha,men man får se de som att de e iaf bra för ekonomin:thumbup:

Nate
2003-03-02, 09:01
Originally posted by Diana
tycker du ska tvinga dej till gymmet o köra lite styrka,,lit rehab. tills du får springa igen,,slipper du ju känna dej lika otränad sen när du kör igång me din cardio, men iofs du har ju dina prommenader:D
gcik ju ner typ 2 kg första veckan- vatten o glycogen,o sen 1 kg i veckan samtidigt som ja blev starkare,finns ju ingenm logik i de e skitskumt ju..:confused: nuu har ja haft ätdag sen i fredags så ja känner mej mätttt som fan!tycker de känns som man blir fortare mätt på mindre mängd kolisar på kolisladdardagarna än va man blev när man åt vanlig kolismat hela tin förrut,, säkert för de kommer som en chock för magen ellr nått,förrut kunnde ja sitta o trycka i mej typ en hel limpa rostat bröd me marmelad-nu blir ja spyfärdig efetr en halv..haha,men man får se de som att de e iaf bra för ekonomin:thumbup:

Men gym är ju såååå tråkigt, hoppas att mina "flera mil om dagen" promenader räcker för att bygga upp benstyrkan. I höstas när jag tränade på gymmet körde jag aldrig heller ben eftersom att jag redan var dödsslut i dom efter alla löpturer och promenader. Tror att jag ska testa en liten löpttur imorgon igen...

Jag tycker det känns som om jag tappat smaken sedan jag testade keton. Kolhydrater smakar liksom inte lika mkt som förut?? I dont get it.

Hur tror du förresten att kolhydratsdagar påverkan en om man inte går på keto men ändå ligger jävligt lågt på kolhydrater under veckan? Alltså om man tar en dag i veckan då man proppar sig själv med kolhydrater medans man minimerar fettet så mkt som det går? Då borde ju inte kolhydraterna omvandlas nämnvärt till fett eller?

Nate
2003-03-02, 22:48
Har spenderat dagen med att äta och jobba. Fruktbröd, maränger, glass och bullar. Tanken var att äta nästan bara kolhydrater och inte så mkt fett... men har man noll i karaktär så :nono:

Usch var jättestressigt idag, hur mkt folk som helst! Glömde tom bort att byta till tofflor så mina fötter är inte direkt pigga nu. Hade nya hårda skor på mig... ajajaj

Bobbo kom förbi och räddade mig från min äckliga Udo olja - tack! Annars hade jag tvunget måste hällt i mig hela flaskhelvetet. Yuck Yuck!

Bobbokrull
2003-03-02, 23:03
Hehe, "räddade" är väl att ta i?, men jag är bara glad att äntligen få testa denna olja.

Jag tycker att Udos olja var relativt "smaklös", väldigt neutral smak. men det är kanske jag som har dåliga smaklökar? Ska testa att blanda ut den i kesellan imorrn, borde smaka mycket godare än vad det gör med olivoljeskiten.

Men jag måste medge att du gör det bra som jobbar där du jobbar, jag skulle bli tokig att ständigt frestas av div. smarriga kakor. Eloge till dig!:bow:

Nate
2003-03-02, 23:23
Originally posted by Bobbokrull
Jag tycker att Udos olja var relativt "smaklös", väldigt neutral smak. men det är kanske jag som har dåliga smaklökar? Ska testa att blanda ut den i kesellan imorrn, borde smaka mycket godare än vad det gör med olivoljeskiten.

Men jag måste medge att du gör det bra som jobbar där du jobbar, jag skulle bli tokig att ständigt frestas av div. smarriga kakor. Eloge till dig!:bow:

SMAKLÖS?! :eek:
Du måste ha väääääldigt bedövade smaklökar! Udos var fan det äckligaste jag smuttat på. Olivolja är ju helt neutral om man jämför med den skiten...

Hehe, varför tror du man lyckats gå upp miljarder kilon sedan i somras. Jag låtsas bara vara stark. Det finns inte mkt här i världen som slår våran franska kolatårta :eating: :D

Nate
2003-03-03, 05:02
WOHO! Morgonpromenad! :sleep:

Nate
2003-03-03, 20:27
Ännu dödare än imorse...

Tre timmars sömn
Morgonpromenad 90 min
Jobb på café hela dagen
Sportlovsvecka = mkt ledigt folk
Fettisdag imorgon = rusning efter semlor
Ont under huden
Stå hela dagen med endast 15 min sittande rast

Detta är en dödlig kombination! Im dead. Och det värsta av allt. Imorgon då det är FETTISDAG på riktigt jobbar jag också. Kommer var tom ännu dödare då...

Mr Pink
2003-03-03, 21:32
Hehe det är bra att du håller traditionen igång, mycket mandelmassa ska det vara.

Sportlovsvecka = Vad är det?
Fettisdag imorgon = Oj vad gott, bra att du säger det så slipper jag ha ågren när jag äter.... Smeler med varm mjölk....hmmm
:eating:

Nate
2003-03-03, 21:40
pinky ---> hallå? Så gammal är du väl inte att du glömt vad sportlov är för nåt?? Lov = mkt ledigt folk = alla vill fika = stress-stress-stress

Enligt mina traditioner äter man semlor UTAN mjölk. Men man kan ju inte vara envis och ensidigt indoktrinerad och därmed gå miste om nåt underbart så jag har faktiskt provat semla med mjölk... fan, det är ju bara stressigt ju. Man måste ju äta så himla snabbt innan den soggas sönder totalt... vill ju inte ha flytande semla ju.

Mandelmassan är ju det BÄSTA i semlan. Var en jävel och frågade om vi inte sålde semlor utan mandelmassa idag. OCh han var inte allergisk utan tyckte bara att det var äckligt. Man undrar ju vad det är för fel på dagens ungdom:MrT:

Diana
2003-03-03, 23:11
om du lever på en kolisfattig mat så ede ju bara bra me en laddardag för o få upp förbränningen,men vet av egen erfarenhet att kolisdagar inte smakar liika gott utan fett:D
får väl ta o inhandla ett par semler imorrn då(o bara käka grädden)hehehe..

Nate
2003-03-04, 20:38
90 min morgonpromenad
Promenad till jobbet... tog 70 minuter att gå min sedvanliga 90 minuterssträcka, snacka om turbo! Så när jag var framme 20 minuter för tidigt fick jag fortsätta en extra runda förbi Grubbe...

60 min promenad
Promenad hem från jobbet

35 min löpning
Flåsade som satan och det var tungt rent konditionsmässigt men flöt på himla bra faktiskt! Har börjat koncentrera mig på andningen igen som jag brukade göra i början av min löparkarriär. Innan all den här skiten med foten kändes det som om jag inte ens behövde andas medan jag sprang. Trots okonditionen och brist på benstyrka flöt passet på riktigt bra! Iof, det gör det alltid då man lyssnar på Welle!

Har haft otroligt flyt idag. Varit skitpigg och sugen på aktivitet hela dagen. Jobbade på semlefabriken (NK) hela dagen mellan 8:00 till 16:00 också. Rejält mkt spring med drickesbackar i trappor och plåtar fulla med semlor hit och dit.

Testade den dära moussen med kesella och äggvita. Var ganska god faktiskt! Smakar ungefär som keto-glassmeten fast lite surare. Har dock varit anti mat och speciellt anti dricka hela dagen. Har försökt tvinga i mig lite vätska men det går inte... börjar bara må illa. Konstigt. Vissa dagar känner man sig som sahara öknen som bara MÅSTE ha vatten och andra (läs idag) så skulle man klara sig utan en enda droppe.

Woho! Imorgon ska man vara på jobbet klockan 7:30. Dvs gå hemifrån 5:00 och därmed stiga upp 4:00. Kul att man har en normal dygnsrythm...

Nate
2003-03-06, 08:56
HELVETESJÄVLASKITKUKSATANSFITTVÄDER!!!!!!!!!!!!! HATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHATAHA TAHATA!!!!!

Finns det nåt jag verkligen inte pallar så är det blåst. Synnerligen då det snöar eller regnar samtidigt = snöar jävla helt horizontellt!!!!! FITTJÄVLAHELVETE!

GAAAAH!
Så känner jag mig just nu. Har just kommit tillbaka från en 30 minuters löprunda som gick så jävla dåligt. Självklart valde jag ju vägen runt ersboda ängarna smart som jag var. Öppna fält och snöblåst går inte vidare bra ihop kan jag berätta! Fick ta i som satan och kom ändå ingen vart! Skit! Snacka om frustrerande. Det här var jävla det sämsta passet i historien.

Räknade ut en sak igår medan jag bara drickesbackar upp för trappen på NK. Kom fram till att en drickesback väger typ just under 7kg. Dvs typ den extra vikt jag bär på nu... inte konstigt att det är tyngre att springa. Är ju som att springa med en jävla dryckesback i ryggsäcken!

Näe, nu ska jag dusha och springa till jobbet. Börjar om en timme och det tar 40 minuter att gå in till stan. Hmmm... hinna?


:furious: :insane: :whipped: :whipped: :cryout:

Diana
2003-03-06, 19:42
fy faan ja vet PRECIS varu menar!! ja sprang rätt mkt i början av vintern o dom där blåsigasnö dagarna va helvetiska!!ilskan när de blir sån motvind att man typ joggar på stället ,de går inte o beskriva vill bara skrika rätt ut där man springer,,vilket ja gjorde ett flertal gånger-de hjälper verkligen,hehe,,om nån hörde de så måst dom ju iofs trott ja va nått förrymt psykfall:D

Nate
2003-03-06, 20:43
"ilskan när de blir sån motvind att man typ joggar på stället ,de går inte o beskriva vill bara skrika rätt ut"

Exactly. Du satte huvudet på spiken. Jag har också skrikit rakt ut av frustration när det hänt tidigare. Är precis som att stå och jogga på stället, man tar sig fan inte fram en enda millimeter!

Alltså vädret idag är SKITPISSVÄDER. Cyklade till jobbet imorse tillslut, brukar ta 12 min, det tog mig en jävla halvtimme. Kämpade som satan och tom i nerförsbacken över berghem fick jag trampa allt jag hade för att ens ta mig ned... var på mäktigt dåligt humör när jag var framma på jobbet kan jag säga. Men det övergick sedan i kreativitet, inspiration och glädje.

Tog förresten "före" bilder idag :naughty:

spinkoo
2003-03-06, 21:18
VISA :bow: :bow: :love:

Nate
2003-03-06, 21:38
Originally posted by spinkoo
VISA :bow: :bow: :love:


Hörru, lugna dig lite. Tror du jag har nån turboframkallningsapparat hemma eller? :booty: Ingen digitalkamera ju...

Och med min förmåga att ta tag i saker lär ju inte de bilderna vara framkallade förrän till sommaren... hur som helst så kommer det inga förebilder förrän det finns efterbilder:thefinger

Nate
2003-03-07, 16:36
Fredag v.10

Är ruskigt trött. Känns som om jag inte sovit på hundra år... iof så har jag knappt gjort det heller. Har jobbat 9-10h per dag i över en vecka nu. Serveringschefen på NK har haft nåt nackproblem så jag har ryckt in på massa av hennes pass också. Har inte hunnit promenera vidare mkt med andra ord i veckan. Idag återgick hon iaf till jobbet så nu blir det väl förhoppningsvis mera tid över. I snitt har jag väl sovit fem timmar per natt eller nåt = alldeles för lite. Tror jag ska gå och lägga mig jävligt tidigt ikväll känns det som. Jobbar ute på strömpilens NK lördag o söndag dessutom.

Aja, har iaf skött löpningen som jag ska :thumbup:
Blir ännu ett pass på morgonen imorgon innan jobbet tror jag... näe, nu ska jag städa och sen blir det sängen trots att klockan bara är fem snart.

Godnatt!

Nate
2003-03-08, 07:57
Blää, höll just på att kräkas! Gjorde mig en liten proteinröra av kesella, äggvita, funlight och sötningsmedel. Lat som jag var orkade jag inte ta bort de dära vita strängarna i äggen... blää. Trodde att de skulle vispas sönder eller nåt - but no! Mitt i röran får jag en sån där snorliknande grej... med väldigt mkt vilja lyckades jag dock behålla den hälft av röran som jag redan hunnit få i mig. Kan tillägga att resterande ligger kvar i bunken och lär fortsätta göra det också... så jävla äckligt! Min matlust är nog dålig som den är... dont need this shit.

Var ute o sprang en 30 minuters runda imorse... gick svindåligt. Fick nån askonstig kramp i smalbenen. Kan säga att de sista 15 minuterna gick endast på stenvilja, benen ville inte alls lyda. Krampade bara och kändes som om muskeln dragit ihop sig till en liten sten eller nåt...

Näe, mer detaljer sedan. Måste springa till jobbet. Snacka om att jobba ihjäl sig denna vecka!

Pinglan
2003-03-08, 17:47
Originally posted by Nate

Var ute o sprang en 30 minuters runda imorse... gick svindåligt. Fick nån askonstig kramp i smalbenen. Kan säga att de sista 15 minuterna gick endast på stenvilja, benen ville inte alls lyda. Krampade bara och kändes som om muskeln dragit ihop sig till en liten sten eller nåt...


Du får ha lite tålamod med dina stackars ben. Tänk på att de inte är vana vid löpningen ännu. Men det är ju lätt för mig att sitta här och säga :angel:, jag kommer säkert vara precis lika frustrerad när jag kör igång igen. Man vill ju gärna starta på samma nivå som man var när man var tvungen att ta ett uppehåll. Själv vet jag inte när jag kan börja springa igen, knät känns lite bättre men inte på långa vägar bra. Irriterande som bara den :insane:
Men jag är glad för din skull som äntligen har fått komma igång igen, jobba hårt :thumbup:

Linnet
2003-03-08, 23:52
26 sidors läsning senare.

Var mycket intressant läsning, och jag hoppas krampen inte var allvarlig. Jag personligen har också lite problem med krampkänningar i smalbenen nu när jag försöker komma igång med löpningen på nytt(ca 1 års uppehåll). Jag tror att det har och göra med att man är lite otränad, när man är igång känner jag aldrig av den krampen.

Respect att jobba på ett konditiori och lyckas hålla behärskningen! Det känns nästan lite hardcore till och med:hbang:


P.S Vad tycker du om folk som mig som hatar semlor rent generellt, inte bara mandelmassan?

Nate
2003-03-09, 06:45
Originally posted by Pinglan


Du får ha lite tålamod med dina stackars ben. Tänk på att de inte är vana vid löpningen ännu. Men det är ju lätt för mig att sitta här och säga :angel:, jag kommer säkert vara precis lika frustrerad när jag kör igång igen. Man vill ju gärna starta på samma nivå som man var när man var tvungen att ta ett uppehåll. Själv vet jag inte när jag kan börja springa igen, knät känns lite bättre men inte på långa vägar bra. Irriterande som bara den :insane:
Men jag är glad för din skull som äntligen har fått komma igång igen, jobba hårt :thumbup:


Jag vet. Skitstörande att inte kunna vara på samma nivå. Känner mig skitkass ju! Jag vill fara ut på två timmars distansrundor!! Lär väl minst dröja innan sommaren innan jag kan göra nåt sånt... man tappar ju så himla snabbt att det inte är sant!

Nate
2003-03-09, 06:49
Originally posted by Linnet
26 sidors läsning senare.

Var mycket intressant läsning, och jag hoppas krampen inte var allvarlig. Jag personligen har också lite problem med krampkänningar i smalbenen nu när jag försöker komma igång med löpningen på nytt(ca 1 års uppehåll). Jag tror att det har och göra med att man är lite otränad, när man är igång känner jag aldrig av den krampen.

Respect att jobba på ett konditiori och lyckas hålla behärskningen! Det känns nästan lite hardcore till och med:hbang:


P.S Vad tycker du om folk som mig som hatar semlor rent generellt, inte bara mandelmassan?

Haha, har du orkat läsa igenom allt från början? Himla mkt babbel :D

Nja, jag orkar inte alltid hålla mig i skinnet på konditoriet. Är väl mkt det som är orsaken till att jag måste ned nu. Eftersom att jag jobbat där sedan i somras och knappt smakat på nåt så passade jag i princip på att smaka på allt nu då jag varit skadad... det skulle jag aldrig gjort. Nu vet jag ju hur jävla GOTT det är. Fuck. Så det är mkt mer läskande nu än innan.

VA?! Tycker du inte om semlor?? Semlor är ju hur goda som helst. Iaf våra... sånna man köper på ica är det snuskigaste som finns.

Nate
2003-03-09, 07:14
Här kommer gårdagens aktiviteter. Var så trött igårkväll så jag inte orkar skriva. Verkligen utpumpad...

30 min morgonlöpning
Gick hur dåligt som helst. Fick kramp där framme vid benhinnorna eller vad det nu heter. Gick knappt att ta sig frammåt.

40 min rask promenad/löpning
Skulle promenera till jobbet. Eftersom att jag var utanför dörren 20 minuter för sent så fick jag i princip springa hela vägen. Jätteskönt... inte. Var dyngsur när jag kom fram. Kan tillägga att jag redan hade mina jobbarkläder PÅ MIG...

60 min promenad
Gick från strömpilen in till stan, ganska sakta. Cyklade sedan därifrån hem.

Smörjde in vaderna och benhinnorna där med tigerbalsam var ganska skönt men känner mig fortfarande stel nu. Tror att jag skippar morgonaktiviteten idag. Känner mig verkligen sliten o vill helst av allt bara köpa ett paket kakor, en liter mjölk och lägga mig i soffan. Tur att jag jobbar på strömpilens NK idag, annars hade jag säkert nallat av nåt. På stan har vi en massa kakor o shit där bak som man kan smutta på....

Gårdagen var en riktig skitdag. Berodde väl antagligen på att jag var så slut. Var superirriterad hela dagen... eller irritationen steg väl kan man snarare säga. Nu är jag dock foglig o snäll igen. Tror jag ska simma lite efter jobbet idag ;)

Den här veckan har inte varit så bra ur dietsyfte. Jobbat alldeles för mkt, vilket iof är bra eftersom att man varit igång hela tiden men samtidigt så har man inte haft orken att sköta kosten exemplariskt då heller.

Tre veckor kvar innan jag får lägenheten! Yes! Har kollat igenom IKEA katalogen och hittat massvis med saker jag måste ha. Åhhh, längtar som satan!

Munter
2003-03-09, 08:47
Oh, fått tag på lgh! Vart bär det av ?

Nate
2003-03-09, 19:01
Originally posted by Munter
Oh, fått tag på lgh! Vart bär det av ?

Kandidatvägen :)

Nate
2003-03-09, 19:20
Ok, erkänner. Idag har jag smuttat... sa ju att det skulle bli en sådan dag. Har varit hur trött och slut som helst idag. Usch. Snacka om living dead...

Näe, imorgon är det en ny vecka och nya tag! Har jobbat ungefär 64h denna vecka... en & en halv heltidstjänst med andra ord... men på onsdag och torsdag nu i veckan är jag ledig. TADA!

Bamse
2003-03-09, 19:26
Till skillnad från Lellan så har jag inte orkat läsa genom hela journalen :) Har dock förstått att du jobbar på NK. På Strömpilen eller? Får komma o köpa en kladdkaka av dig i så fall, haha. :eating:

Nate
2003-03-09, 20:42
Originally posted by Bamse
Till skillnad från Lellan så har jag inte orkat läsa genom hela journalen :) Har dock förstått att du jobbar på NK. På Strömpilen eller? Får komma o köpa en kladdkaka av dig i så fall, haha. :eating:

Jobbar vanligtvis inne på NK i stan. Bara extra på strömpilens då de behöver mig... och vi säljer faktiskt inte nåt så simpelt som kladdkaka :nono: *fnys*

:cool:

Diana
2003-03-09, 21:06
oookej ja tar tillbaka allt bra ja nånsinn sagt om ketodiet,,snacka om uppsving i både humör ,ork och träningsresultat nu när ja gått tebax til kolisätande igen!!visst man kanska tappar lit fett på keto o man slipper ju typ köra cardio men va fan dagarna blir endlösa utan kolisar man har ingen jävla ork o så orkar man ju verkligen inte köra HIIT,,hade nästan glömt hur underbart de e o träna riktigt hårt!osså får man ju käka kesella me
aspartam(funlight) finns de nåt godare:eating: :eating: :D

Diana
2003-03-09, 21:13
Nate ,,tycker verkligen du förtjänar lite kak-käkande nu när du jobbat så mycke ohc prommenerat såå månnga mil!!:thumbup:

Nate
2003-03-10, 04:21
Notera klockslag och känn er impade - Nate ska på morgonpromenad!

Diana ---> det var inte lite kakor. Snarare halva butiken :angel:

Nate
2003-03-10, 13:44
60 min morgonpromenad
100km/h snöblåst & 1 plusgrad

Var på jättebra humör imorse! Riktigt pigg med tanke på hur jag kände mig igår. Trots att det snöade jävla rakt horizontellt åt helvete så promenerade jag in till jobbet. Jobbigt som satan var det iof... och dyngsur var jag då jag kom fram, men det var skönt ändå. Gillar att vara ute o promenera tidigt på morgonen. Det bästa med det hela är att man kan sjunga hur högt man vill utan att skämmas! Innan klockan fem på morgonen är det i princip tomt på folk ute på cykelvägarna så idag när jag promenerade på skrålade jag för full hals till Placebo - black market music :D

Jobbade bara halvdag idag så klockan elva var arbetsdagen slut. Tog en strutt på stan och inhandlade nödvändiga saker som ett set helt vita sängkläder samt en fuktkräm från biotherm. Resterande timmar av detta dygn tänker jag bara ta det superlugnt och göra ingenting. Ska tvätta iof men annars blir det bara slacking & matlagning! Behöver en dags antideff känner jag. Annars kommer jag avlida... och det vill vi ju inte.

Nate
2003-03-11, 04:25
Dags att ge sig ut på morgonpromenad till jobbet. Min första dag som köksansvarig, har bytt upp mig en post :naughty:

Satte rekord idag och steg upp kl 03:50

20 DAGAR KVAR!

Bobbokrull
2003-03-11, 06:39
Originally posted by Nate


Jobbigt som satan var det iof... och dyngsur var jag då jag kom fram, men det var skönt ändå. Gillar att vara ute o promenera tidigt på morgonen. Det bästa med det hela är att man kan sjunga hur högt man vill utan att skämmas


Helt klart skön inställning!...roligt att höra att nån mer kan njuta av en promenad trots att vädret inte var det bästa.:thumbup:

Men 03.50?? Låter tryggt att höra att det är någon som är än mer "skadad" än en själv..jag hade sovmorgon ändå till 04.11. Men hur går det annars med dieten? Tycker du dig märka av promenaderna ännu eller? Och om du nu gör det så är jag ännu mer impad med tanke på din nuvarande arbetsplats :D

daja
2003-03-11, 10:46
Originally posted by Nate
Dags att ge sig ut på morgonpromenad till jobbet. Min första dag som köksansvarig, har bytt upp mig en post :naughty:

Satte rekord idag och steg upp kl 03:50

20 DAGAR KVAR!

03:50!!!!!!!!
då har man väl knappt snuddat vid sängen?!
cred till din motivation!
:bow:

ivandrago
2003-03-11, 17:26
ojoj, nu har jag läst lite i din dagbok och måste säga att jag är imponerad av din viljestyrka! Men ta det lite lugnt också!!!!

Fråga: bor inte du i Umeå? NK finns ju bara i Stockholm och Göteborg såvitt jag vet??

Nate
2003-03-11, 19:24
Originally posted by Bobbokrull
[B]

Helt klart skön inställning!...roligt att höra att nån mer kan njuta av en promenad trots att vädret inte var det bästa.:thumbup:

Men 03.50?? Låter tryggt att höra att det är någon som är än mer "skadad" än en själv..jag hade sovmorgon ändå till 04.11. Men hur går det annars med dieten? Tycker du dig märka av promenaderna ännu eller? Och om du nu gör det så är jag ännu mer impad med tanke på din nuvarande arbetsplats :D


Märker inte nåt av promenaderna men åt andra sidan så har jag promenerat så här mkt i över ett år... iof så har jag inte haft tid att äta ordentligt nu när jag både jobbat chefens pass och mitt på NK. Dvs har mest blivit att man käkat det som varit tillgängligt. Inte direkt semlor till varje mål men mycket bröd och sallad har det blivit. Nu är hon iaf frisk och tillbaka på jobbet så jag kanske tom har tid att förbereda matlåda? ;)

Nate
2003-03-11, 19:26
Originally posted by ivandrago
ojoj, nu har jag läst lite i din dagbok och måste säga att jag är imponerad av din viljestyrka! Men ta det lite lugnt också!!!!

Fråga: bor inte du i Umeå? NK finns ju bara i Stockholm och Göteborg såvitt jag vet??

Ta det lugnt? Vad betyder det? :D

Jo bor i umeå. Med NK menar jag inte nordiska kompaniet utan Nya Konditoriet :smash:

Nate
2003-03-11, 19:37
90 minuter morgonpromenad
Var hur jävla skönt som helst. Åhhhh, vad jag gillar att vara ute och promenera tidigt. Är ju typ ingen ute där vid femtiden på morgonen! Dagens musik var Le Tigre... yes yes! Kan inte klockan hålla sig till att vara mellan 04:00 & 07:00 hela dagen om och om igen? Helt sjukt vad det är trevligt med morgon! (nu lär jag ju få psykjouren skickad efter mig :D )

Inhandlade ett par promenadskor från Ecco efter jobbet. Tänkte att det kanske var dags för ett par i min strl. Har hittills varit ute och gått med alldeles för stora skor som jag fått ha tjocksockar i... börjar dock bli lite för varmt för det nu...

Imorgon är jag ledig! Hoppas det blir fint väder. I såfall ska jag gå på en rejäl promenad... tänkte mig nydala bortre sidan, tomtebo, ica maxi, kolbäcksbron, teg, röbäck, grubbe, västerslätt, ersboda och hem igen. Borde väl ta en sådär fem timmar? :hbang:

ivandrago
2003-03-12, 00:23
Originally posted by Nate


Jo bor i umeå. Med NK menar jag inte nordiska kompaniet utan Nya Konditoriet :smash:

mycket ska man höra innan öronen trillar av.. håller verkligen med dig om att morgonstund är guld! Dock bara under våren och sommaren. Under vintern ska man sitta inne och vara bitter.

Munter
2003-03-12, 00:30
...tänkte mig nydala bortre sidan, tomtebo, ica maxi, kolbäcksbron, teg, röbäck, grubbe, västerslätt, ersboda och hem igen... :smash:

Nate
2003-03-12, 06:59
Tjoho! Sovmorgon! Ledig idag, sol ute, nya promenadskor. Vad mer kan man begära? :cheers:

Satte ingen veckarklocka idag utan sov ut tills det inte gick att sova nåt mer. Dvs tills klockan var halv sju... känns helt sjukt, Som om klockan vore elva eller nåt. Min dygnsrythm är totalt fuckad. Nu ska jag städa rummet och sen ut och promenera i det fina vädret!

WOHO!

Nate
2003-03-12, 07:00
Originally posted by ivandrago


mycket ska man höra innan öronen trillar av.. håller verkligen med dig om att morgonstund är guld! Dock bara under våren och sommaren. Under vintern ska man sitta inne och vara bitter.


Ähh, men nu är det ju nästan vår! Bitterheten är vorbei!

daja
2003-03-12, 09:17
Originally posted by Nate



Ähh, men nu är det ju nästan vår! Bitterheten är vorbei!

Vår i Umeå? Har igloon börjat smälta eller?
;)

Nate
2003-03-12, 15:49
Originally posted by daja


Vår i Umeå? Har igloon börjat smälta eller?
;)


:thefinger här är det faktiskt solsken!

Nate
2003-03-12, 16:05
Vädret 15:40
2.3 grader
vind: måttlig N

280 min rask promenad
Nydala bortre sidan, tomtebo, kolbäcksbron, teg, böleäng, volvo, cykelbron, strandpromenaden, grubbe, I20, Ersboda och sedan hem igen. Satan vad det blåste ute men fint var det! Musik: Rammstein - sehnsucht, Electroclash - track mix from miss kittin, diverse Le Tigre, placebo - black market music... man hinner lyssna på en del under nästan fem timmars promenerande.

Var dyngsur i skorna och alldeles prickig i ansiktet av fräknar när jag kom hem.... vårvårvårvårvår

daja
2003-03-12, 16:51
Originally posted by Nate



:thefinger här är det faktiskt solsken!

Då får du väl ta på dig rengkläder så du inte blir blöt när du sover!

:booty:

Nate
2003-03-12, 17:29
Originally posted by daja


Då får du väl ta på dig rengkläder så du inte blir blöt när du sover!

:booty:

I dont get it... regkläder, blöt, sömn? huh? :confused:

daja
2003-03-12, 17:34
Originally posted by Nate


I dont get it... regkläder, blöt, sömn? huh? :confused:

Ok, ifall solen skiner finns det ju risk att igloon smälter. Is som smälter blir till vatten. Om tak och väggar blir till vatten finns en överhängande risk att man blir blöt om man vistas inne i tex ett sovrum.

:rolleyes:
;)

Nate
2003-03-12, 17:38
Originally posted by daja


Ok, ifall solen skiner finns det ju risk att igloon smälter. Is som smälter blir till vatten. Om tak och väggar blir till vatten finns en överhängande risk att man blir blöt om man vistas inne i tex ett sovrum.

:rolleyes:
;)

aha, hade redan förträngt det där med igloo o shit :D

daja
2003-03-12, 17:42
Hehe, förstår inte varför!

Jaja, keep up the good work!

:thumbup:

Nate
2003-03-12, 19:01
Godnatt, nu är det läggdags för Naten :sleep:

Mr Pink
2003-03-12, 19:04
Originally posted by Nate
Godnatt, nu är det läggdags för Naten :sleep:

Koja nu?? du är då inte datavetarer iaf....
Stabil promenix du brände av idag. Funkar foten bra nu ?

Nate
2003-03-13, 07:04
pink ---> jo, den fungerar ganska bra nu. Fått lite tips om hur jag ska gå tex att hälen ska sättas ned först osv... basic vetande som Naten inte kunde.


Har sovit fram till nu. Tydligen var det för länge för jag vaknade med en ruskig huvudvärk. Beror säkert på att jag drack alldeles för lite vatten igår...

Nate
2003-03-13, 10:05
Ska lämna in filmen på framkallning idag. Blir nog på onoff eller nåt annat ställe där det inte är expediterna i kassan som har hand om framkallningen... pinsamt värre annars :angel:

daja
2003-03-13, 10:56
Originally posted by Nate
Ska lämna in filmen på framkallning idag. Blir nog på onoff eller nåt annat ställe där det inte är expediterna i kassan som har hand om framkallningen... pinsamt värre annars :angel:

Har jobbat med framkallning i en liten fotobutik, man får se både det ena och det andra.
Så, eftersom jag är luttrad tar jag på mig jobbet! Nån måste ju göra det också. Skicka bilderna til min email: foto@slitz.se
:naughty:
:notme:

Nate
2003-03-13, 21:22
Originally posted by daja


Har jobbat med framkallning i en liten fotobutik, man får se både det ena och det andra.
Så, eftersom jag är luttrad tar jag på mig jobbet! Nån måste ju göra det också. Skicka bilderna til min email: foto@slitz.se
:naughty:
:notme:

Haha, you wish :thefinger

Nate
2003-03-13, 21:32
120 min lugn promenad
Gick en lugn promenad till jobbet. Var på strömpilen idag så det blev en omväg förbi I20 och sedan efter strandpromenaden ned.

Har kännt mig helt orkeslös hela dagen med grym huvudvärk! Var hur virrig & slö som helst på jobbet. Tog tom taxi hem... :em:

Näe, nya tag imorgon! Blir en rejäl promenad innan jobbet hade jag tänkt. Börjar inte förrän 12:20. De nya promenadskorna var iaf ruskigt sköna... inte ett enda skavsår hittills!

Mr Pink
2003-03-13, 22:22
Originally posted by Nate

Har kännt mig helt orkeslös hela dagen med grym huvudvärk! Var hur virrig & slö som helst på jobbet. Tog tom taxi hem... :em:


Taxi..."host host host" jag fick nått i halsen...:naughty:
Men jag vet hur det är med huvudvärk.....

Nate
2003-03-13, 22:35
Originally posted by Mr Pink


Taxi..."host host host" jag fick nått i halsen...:naughty:
Men jag vet hur det är med huvudvärk.....

Jävlarimej svindyrt var det också 190 kronor från strömpilen till mariehem! Lönt att arbeta hela dagen och sedan slösa pengarna på att ta sig hem...

Munter
2003-03-13, 22:57
Vad köpte du för skor Nate ? Mina trofasta promenadpjucks gick sönder i veckan och är på jakt efter nya nu.

Nate
2003-03-13, 23:00
el muntro ---> köpte ett par med receptorsula från ecco. Knallgula :naughty:

Munter
2003-03-13, 23:01
Okaj tackar, ska ta o kika på Ecco-butiken imorrn... har för mig jag sett nån sådan butik nere i centrum nånstans.

Lellan
2003-03-13, 23:26
->Nate

Huvudvärk är pest och pina har jag kommit på.. och pengar vill man ju behålla... så jag hoppas du slipper eländet framöver!

-> Munter

Om du inte hittar någon skön ecco kan jag rekomendera Meindl eller Salomon vandrarkängor, tål det mesta! :thumbup:

Mr Pink
2003-03-13, 23:48
Meindl är ju bara jävla skräp.... köpte ett par kängor som var föstärkata runt tårna eller hur man säger det, och efter en vecka i skogen släppte förstärkningen, det är var jag kallar kvalla, 3000 kr åt h-vete...

Lellan
2003-03-14, 00:00
-> Mr Pink

Bara att reklammera och få pengarna tillbaks! Har du köpt dem på Intersport så vet jag att affären har 2 års reklamationstid och de brukar vara justa.

Själv sliter jag skor som attans, och Meindl är de som pallat bäst. Torkar fort, lätta osv också. Enda nackdelen när det gäller vandrarkängor överlag (alla märken) är att de alltid ska envisas med att ha ljusa dammodeller - ungerfär som att vi inte också blir smutsiga.. :smash:

Nate
2003-03-14, 07:46
Originally posted by Munter
Okaj tackar, ska ta o kika på Ecco-butiken imorrn... har för mig jag sett nån sådan butik nere i centrum nånstans.

jao, Eccobutiken ligger just bredvid plaza. De var inte vidare dyra heller... gick bara på 750 spänn. Klarade en 2 timmars promenad utan att få ett enda skavsår trots att de var nya. Förvånadsvärt! :thumbup:

Nate
2003-03-14, 07:48
Originally posted by Lellan
Huvudvärk är pest och pina har jag kommit på.. och pengar vill man ju behålla... så jag hoppas du slipper eländet framöver!


Hoppas jag med. Hatar verkligen att ha huvudvärk. Man blir helt okapabel till allt när den blir sådär hemsk. Stog o stirrade på marken ett tag och såg hur den kom emot mig... aja, idag känns det iaf lite bättre.

Mr Pink
2003-03-14, 08:22
Lellan -> Nu var det så att jag fick dom i födelsedagspresent, och på nått sätt för tappade vi bort det där kvittot på skorna, och då fick man direkt kalla handen av just intersport. Vi kunde till och med visa att intersport hade dragit pengar från ett konto men det hjälpte föga. Stabil butik helt enkelt... Men man får väl skylla sig själv om man dräller bort kvittot. Men jag kommer aldrig att köpa Meindl igen för dom har helt enkelt kassa skor...

Nate
2003-03-14, 08:23
Bläää, känner mig omotiverad. Ibland känns det som om man bara vill lägga ned denna hälsomänniskoskit och göra precis som man har lust till... dvs fortfarande promenera miljarder mil per dag men leva på veganmat (=noll protein ---->ajjabajja). Får man göra så? Fast samtidigt vet jag ju hur härligt det är med distanspass... fast det känns så himla avlägset.

Vad vill jag?! :confused:

Mr Pink
2003-03-14, 08:40
Originally posted by Nate
Bläää, känner mig omotiverad. Ibland känns det som om man bara vill lägga ned denna hälsomänniskoskit och göra precis som man har lust till... dvs fortfarande promenera miljarder mil per dag men leva på veganmat (=noll protein ---->ajjabajja). Får man göra så? Fast samtidigt vet jag ju hur härligt det är med distanspass... fast det känns så himla avlägset.

Vad vill jag?! :confused:

Du håller väl på med löpning??? då är det ju lika bra att äta som vaningt men mindre när du ska gå ner i vikt. Men veganmat..... är ju farligt i längden. Ät mindre än du gör av med så går nog det där bra. Gör inte för stora förändringar i kosten för det brukar man inte orka hålla sig till.

Nate
2003-03-14, 08:48
Originally posted by Mr Pink


Du håller väl på med löpning??? då är det ju lika bra att äta som vaningt men mindre när du ska gå ner i vikt. Men veganmat..... är ju farligt i längden. Ät mindre än du gör av med så går nog det där bra. Gör inte för stora förändringar i kosten för det brukar man inte orka hålla sig till.

Jo, men grejen är att jag gillar mest att käka veganmat. Effekten av att trycka i sig en massa kött & andra proteinkällor blir oftast att man skippar målet helt eller lämnar hälften på tallriken eftersom att man inte får i sig mer... och det är ju inte heller bra.

Fram till i somras levde jag i princip på veganmat... utan att tänka på det alltså. Åt det jag hade lust till = frukt, grönt, gryn och bönor...

Mr Pink
2003-03-14, 08:56
Originally posted by Nate


Jo, men grejen är att jag gillar mest att käka veganmat. Effekten av att trycka i sig en massa kött & andra proteinkällor blir oftast att man skippar målet helt eller lämnar hälften på tallriken eftersom att man inte får i sig mer... och det är ju inte heller bra.

Fram till i somras levde jag i princip på veganmat... utan att tänka på det alltså. Åt det jag hade lust till = frukt, grönt, gryn och bönor...

Man ska ju äta det man mår bra av, funkar ju inte att äta vad andra säger att man ska äta om man inte tycker om det. Stekt potatis är ju kanske det optimala, lite sånt blir det nu, och sen blir det en sväng ut på havet. Gött...Yes....

Nate
2003-03-14, 09:43
Kom just tillbaka från det sämsta löppasset EVER. Är för mkt asfalt ute för att man ska kunna använda spikysarna och för mkt is för att man ska kunna springa utan dom om man inte vill riskera livet. Flåsade som en dräktig sugga, svettades som ja... jag vet inte vad.... höll ut i 20 minuter sen GICK jag hem. Dessutom gjorde det lite ont i foten - jävla skit! Ville helst bara lägga mig ned på marken och skrika och stampa och slå någon!

Näe, nu har jag bestämt mig. Tar en paus från löpningen ett tag. Känner mig itne alls motiverad. Usch.

Anledningar:
1. Går inte springa på detta underlag
2. Känns som att jag är alldeles för tung för att kunna springa ordentligt.
3. Har tappat alldeles för mkt i både benstyrka och kondition och har ingen motivation och ork att jobba upp det just nu.
4. Kände av både knäna och högerfoten idag.

Fortsätter med mina dagliga långa promenader, ska även försöka pallra mig in på iksu och simma samt gå i trappmaskinen. Och nu åker Triple Whey burken i sopan förihelvete. Hurra för vegangrytor med kikärtor och bönor! Skiter i energiprocent och allt vad rekommenderat proteinintag heter. Bättre att äta vad man vill och mår bra av istället för att sitta med kräkan i halsen vid varje måltid...

NATE IN ANTIMOOD :insane:

Bobbokrull
2003-03-14, 10:20
Risken att jag ska promenera ihjäl mig är liten....efter 75 minuter så skrike rmin tomma mage efter mat...men, vissa stunder känns det som om man skulle kunna gå..ja..minst 20 minuter till. :D

Och om det är skönt nu, tänk då hur det ska kännas i slutet av maj då det riktigt värmer. Man kan väl säga att man längtar dit!

Men det låter vettigt att du lyssnar åp din kropp. Det är nog klokt att du vilar från löpningen ett tag, bara att komma igen då underlaget är mer löpvänligt. ANTIMOOD?..ähh..kom igen nu, det är ju snart helg :thumbup:

Nate
2003-03-14, 10:47
Originally posted by Bobbokrull
Risken att jag ska promenera ihjäl mig är liten....efter 75 minuter så skrike rmin tomma mage efter mat...men, vissa stunder känns det som om man skulle kunna gå..ja..minst 20 minuter till. :D

Och om det är skönt nu, tänk då hur det ska kännas i slutet av maj då det riktigt värmer. Man kan väl säga att man längtar dit!

Men det låter vettigt att du lyssnar åp din kropp. Det är nog klokt att du vilar från löpningen ett tag, bara att komma igen då underlaget är mer löpvänligt. ANTIMOOD?..ähh..kom igen nu, det är ju snart helg :thumbup:


Jag kan lugnt promenera ihjäl mig. När jag väl har börjat promenera så kan jag fortsätta hur länge som helst. Tyvärr känns umeå lite för litet för mina promenadsträckor. Några tips på långa vägar??

JA! Slutet på maj är underbart. Definitivt min favoritperiod på året! Dessutom fyller jag år då :naughty:

Helg = bara arbete för Naten. Jag är ledig på veckorna istället. Har kommit fram till att jag faktiskt mår bättre av att äta vad jag vill och har lust till. Är ju relativt nyttiga saker jag gillar ändå. Bättre att må bra med lite brist på saker och ting än att sitta med kväljningar och trycka i sig en massa. Får komplettera med mitt hemmaapotek :D

Nate
2003-03-14, 20:00
2.5 grader & solsken
Vind: svag SV

20 min löpning
Gick skitkasst, usch o fy!

50 min rask promenad
Tog en omväg in till stan & jobbet. Gick en snutt efter strandpromenaden. Fin-fint väder!

90 min turborask promenad
Tog en omväg runt Ålidhem på vägen hem efter jobbet. Kom in i värsta turbotakten!

Är hur skönt som helst att promenera nu när asfalten kommit fram! Det enda jag kan klaga på är att hela skorna blir fulla med grus och det är inte vidare skönt. Ajaj. Men har varit på jättebra humör idag och allt har flutit på! Blir slacking ikväll...börjar jobba 7:00 imorgon!

ivandrago
2003-03-14, 20:40
klart du ska äta vad du mår bra av! men försök iaf att dricka en liter mjölk eller äta keso eller NÅGOT som har protein i sig varje dag!! 0,8g / kg kroppsvikt rekommenderar ju tom livsmedelsverket eller vad de heter.. vilket innebär att du bör få i dig över 1g/kg kroppsvikt om du tränar!

emmzan
2003-03-14, 20:45
Originally posted by Nate
Men har varit på jättebra humör idag och allt har flutit på! Blir slacking ikväll...börjar jobba 7:00 imorgon!

Låter som perfekta fredagen i mina öron... Slacking.. mmm.. Låter som toppidé efter allt ditt promenerande..

Nate
2003-03-14, 21:01
Originally posted by ivandrago
klart du ska äta vad du mår bra av! men försök iaf att dricka en liter mjölk eller äta keso eller NÅGOT som har protein i sig varje dag!! 0,8g / kg kroppsvikt rekommenderar ju tom livsmedelsverket eller vad de heter.. vilket innebär att du bör få i dig över 1g/kg kroppsvikt om du tränar!

En LITER mjölk?! Har du tänkt ta livet av mig? Näe, men får väl komplettera med sojaproteinet samt fisken...

Nate
2003-03-14, 21:02
Originally posted by emmzan


Låter som perfekta fredagen i mina öron... Slacking.. mmm.. Låter som toppidé efter allt ditt promenerande..

Japp, men nu är det slut på slackingen... dags för sömn. Väckaren är ställd på 04:30 imorgon så :sleep:

Nate
2003-03-15, 04:53
Godmorgon Godmorgon!

Tröttare än tröttast. Inte har man sovit mkt inatt, så går det när man får för sig att självplågeri-grilla sig själv lite... / Nate aka "the shrimp"

Diana
2003-03-15, 13:45
haha va ere för lyxliv du lever! 2 dagars jobb o 5 dars ledig!!?:D
kännde du av i knäna när du sprang sa du?? då ska du definitivt VILA me löpningens till de e borta!! ja gjorde de förjävliga misstaget att trpo att de skulle försvinna av sej själv men de försvinner bara av vila,har haft demproblemen 2 ggr o de går över fortare om man stretchar efter promenaderna oxå o mjukar upp innan man går o har en mjuk sula/sko när manb vandrar,man vill inte hamna i knähelvette:whipped: hurgåre me veganmatkäkandet nurå?käka kesella me fun de får man ju allti ner,då får du ju mkt gooda proteiner iaf!

Lellan
2003-03-15, 15:27
Originally posted by Nate


En LITER mjölk?! Har du tänkt ta livet av mig? Näe, men får väl komplettera med sojaproteinet samt fisken...

Har du problem med laktos? Om du menade att det var en stor mängd så är det ju inte meningen att du behöver dricka det vid ett tillfälle, bättre att sprida ut det. En liter vatten dricker man ju lätt och minimjölk är inte mer mättande än så!

Så :cheers: på dig! :)

ivandrago
2003-03-15, 18:07
Originally posted by Lellan


Har du problem med laktos? Om du menade att det var en stor mängd så är det ju inte meningen att du behöver dricka det vid ett tillfälle, bättre att sprida ut det. En liter vatten dricker man ju lätt och minimjölk är inte mer mättande än så!

Så :cheers: på dig! :)

precis.. ett litet glas här och där blir lätt en liter och 35g extra protein, vilket behövs om man bara äter växter annars.. men fisk är ju också trevligt!

Nate
2003-03-15, 19:11
Originally posted by Diana
haha va ere för lyxliv du lever! 2 dagars jobb o 5 dars ledig!!?:D
kännde du av i knäna när du sprang sa du?? då ska du definitivt VILA me löpningens till de e borta!! ja gjorde de förjävliga misstaget att trpo att de skulle försvinna av sej själv men de försvinner bara av vila,har haft demproblemen 2 ggr o de går över fortare om man stretchar efter promenaderna oxå o mjukar upp innan man går o har en mjuk sula/sko när manb vandrar,man vill inte hamna i knähelvette:whipped: hurgåre me veganmatkäkandet nurå?käka kesella me fun de får man ju allti ner,då får du ju mkt gooda proteiner iaf!

Njae, nu fantiserar du. Här är det ingen ledighet. Är ledig ungefär en dag i veckan och jobbar resterande...:smokin:

Har haft problem med knäna förut... mkt därför jag vill gå ned också. Blir mindre belastning om jag inte väger så himla mkt. Hade så ont i knäna ett tag att jag inte kunde ta mig upp för trappor ens.... fast nu känner jag bara av lite, bara då jag springer.

Nja, strikt veganmat är det väl inte. Men ganska mkt... förutom fisk då som man inte kan leva utan:em:

Nate
2003-03-15, 19:14
Originally posted by Lellan


Har du problem med laktos? Om du menade att det var en stor mängd så är det ju inte meningen att du behöver dricka det vid ett tillfälle, bättre att sprida ut det. En liter vatten dricker man ju lätt och minimjölk är inte mer mättande än så!

Så :cheers: på dig! :)

Inga laktosproblem vad jag vet av... iof har jag aldrig testat att dricka så dära jättemkt mjölk på en gång. Mjölk är äckligt att dricka, på sin höjd kan man väl ta en dl minimjölk till gröten. Blää.

Nate
2003-03-15, 19:19
60 min rask morgonpromenad
Gick till jobbet som vanligt

105 min rask promenad
Hem från NK med en omväg runt teg, kolbäcksbron, ålidhem

Fan vad störande det är med grus. Kan de inte sopa bort skiten snart?? Börjar bli riktigt less på att få stanna var tionde jävla meter för att tömma skorna på grus. Speciellt då det är sånna skor som man gärna vill använda skohorn till. Gaaah.

Har ätit massa bröd idag. Iof grovt bröd men still. Aja, bättre än att käka bakelser iaf. Fatta hur gott brödet är på morgonen då bagarna kommer upp med det! Varmt, nybakat och väldoftande. Mmmmm.... :eating:

Nate
2003-03-16, 09:15
Tror det blir en vilodag idag... eller ja - vilodag kanske man inte kan kalla det, går ju ändå konstant inomhus under nästan nio timmar när jag jobbar så...

Räknade ut igår att jag förbränner ca 2800k på en jobbdag (9h), kan det verkligen stämma. Så mkt? I tabellerna som jag tog värdena från var det beräknat på en person som väger ca 70 kg. Borde det inte spela någon roll vad som utgör denna massa? Om det är 70kg med muskler eller om det är 70 kilo fett alltså. Jaja, bara att jobba på och vara glad :thumbup:

Nate
2003-03-16, 18:50
Jepp. Vilodag it is. Har inte gjort ett skit förutom att jobba i sju timmar. Var ruskigt mkt folk och kassasystemet kraschade mitt i alltihopa. Kul. Har smuttat på maränger idag och svettats sjukt mkt...

Två veckor kvar! Sen får jag min underbara lägenhet!

Mr Pink
2003-03-16, 20:20
Originally posted by Nate
Jepp. Vilodag it is. Har inte gjort ett skit förutom att jobba i sju timmar. Var ruskigt mkt folk och kassasystemet kraschade mitt i alltihopa. Kul. Har smuttat på maränger idag och svettats sjukt mkt...

Två veckor kvar! Sen får jag min underbara lägenhet!

Bo själv = lus pank varje månad..
Men du skulle väl bli sambo eller hur var det?

Nate
2003-03-16, 20:27
Originally posted by Mr Pink


Bo själv = lus pank varje månad..
Men du skulle väl bli sambo eller hur var det?

Ähh, det är värt alla pengarna i världen! Jepp, Nate ska bli sambo. Troligtvis med en skitbra tjejpolare till mig. Kommer bli underbart! :naughty:

Munter
2003-03-16, 20:32
Nu fick jag fel association i huvudet, fy på mig.

Näe, det är nice med sambo, eller vad man nu kallar det då man inte har ett förhållande. Jag delar en 3:a med en god vän, hyran blir ju pytteliten!

Nate
2003-03-16, 20:37
Originally posted by Munter
Nu fick jag fel association i huvudet, fy på mig.

Näe, det är nice med sambo, eller vad man nu kallar det då man inte har ett förhållande. Jag delar en 3:a med en god vän, hyran blir ju pytteliten!

SNUSKmunter! :smash:

Jag :kinky: inte med tjejpolare...

Munter
2003-03-16, 20:52
Förlåt :confused:

Mr Pink
2003-03-16, 21:06
:laugh: :laugh: :laugh:
Ja ja då är det snart dax för inflyttningsfest med andra ord, vi väntar och längtar otroligt mycket på den...:cheers:

Bamse
2003-03-16, 22:34
Mr Urin: Singel eller? :kinky:

Nate
2003-03-16, 23:56
förvandla inte min träningsjournal (ha, träning - as if) till sexchatt nu :whipped:

Nate
2003-03-17, 01:07
Sömnproblem - jag skyller som vanligt ifrån mig :D

Nate
2003-03-17, 08:16
Tänkte ta en sovmorgon och inte ställa någon väckare eftersom att jag, hör & häpna, är ledig idag. Vaknade klockan sju och kunde inte sova något mer. Stiger man upp 04:00 i vanliga fall är det här iof som en sovmorgon (vanliga människor stiger upp 07:00 vardagar och ungefär 10:00 lediga dagar kan vi låtsas). Trist att vara ledig... jag gillar att jobba! Trivs jättebra på NK och vad ska man nu underhålla sig med? Tror det blir promenad samt ett besök på IKSU. Känns som att jag borde utnyttja det där jävla guldkortet som jag betalat för i TRE månader utan en enda visit. Jag skyller på fotinflammationen!

Har underhållit mig med att ta lite mått nu så man har något att gå efter. Måttband talar ju mer sanning än vågen som sagt, de inom parantes är ifrån i somras.

Biceps (spänd :em: ): 28cm (27, +1)
Byst: 101cm (89, +12)
Midja: 75cm (67.4, +7.6)
Lovehandles: 88cm
Stuss: 103cm (92, +11)
Lår (på det fetaste stället): 60cm (52.5, +7.5)
Just ovanför knä: 40cm
Vad: 35cm (36, -1)

AnderssoN
2003-03-17, 09:12
Jag hänger inte med i svängarna, så jag frågar lite dumma frågor:

Avbröt du den där keto-dieten? Den gick inte bra eller hur var det?

Hur ser den nya planen ut, och vad är det för närliggande mål du har i sikte?

Är du mest inriktad på cardio (springa, cykla)?

Så där, nu ska jag försöka få rätsida på allt...

Annars verkar det som du har bra mått på ben och vader.

Nate
2003-03-17, 11:13
Originally posted by AnderssoN
Jag hänger inte med i svängarna, så jag frågar lite dumma frågor:

Avbröt du den där keto-dieten? Den gick inte bra eller hur var det?

Hur ser den nya planen ut, och vad är det för närliggande mål du har i sikte?

Är du mest inriktad på cardio (springa, cykla)?

Så där, nu ska jag försöka få rätsida på allt...

Annars verkar det som du har bra mått på ben och vader.

Ja, avbröt keton efter två veckor ungefär. Min mage pallade inte med allt fett... mådde jättedåligt och fick verkligen tvinga i mig maten tillslut. Kan tillägga att jag verkligen hatar fett i mat (i bakelser och sånt onyttigt går det dock finfint:D :eating: ).

Nya planen är att promenera massor för det älskar jag att göra, äta det jag har lust med i mindre mängder. Vilket oftast blir massa grönsaker, fisk och frukt. Orkar inte räkna precis utan går mer på känsla... jag är inget fan av pizza o liknande så det ska nog gå bra. Min enda svaghet är grovt bröd...

Jag är TOTALT inriktad på cardio kan man väl säga. Gillar inte alls att träna styrka. Usch. Däremot är ett långt löpdistanspass det härligaste som finns... älskade att vara ute på mina 24km rundor förut innan foten pajjade. Nu är man tillbaka på ruta ett igen - flåsar som en gris och har noll i benstyrka och uthållighet.

Nja. Låren är för stora... och inte är det av muskler. Kommer inte i mina fina favvojeans ju! Har tappat jätte mkt muskler just på benen. Var sånna stora knölar ovanför knät när man spände förut. Nu är de minismå och övertäkta med en massa lard:insane:

Nate
2003-03-17, 11:54
Så helvetes jävla äckligt! :furious: :insane: :whipped:
Öppnade just en burk med tonfisk och tuggade i mig i stora tuggor med lite thaisås över. Var fan det snuskigaste jag varit med om. Fullt med sega jävla otuggbara grejjer i. Yuck. Lyckas inte identifiera vad det är riktigt? :confused: Näe, nu blir det då ingen tonfisk på ett tag :nono:

Ändrade planer förresten! De ringde från strömpilen och behövde mig - yes, en ledig dag mindre!

TheSQUAT
2003-03-17, 12:00
Originally posted by Nate
Så helvetes jävla äckligt! :furious: :insane: :whipped:
Öppnade just en burk med tonfisk och tuggade i mig i stora tuggor med lite thaisås över. Var fan det snuskigaste jag varit med om. Fullt med sega jävla otuggbara grejjer i. Yuck. Lyckas inte identifiera vad det är riktigt? :confused: Näe, nu blir det då ingen tonfisk på ett tag :nono:

Ändrade planer förresten! De ringde från strömpilen och behövde mig - yes, en ledig dag mindre!

Har gjort samma erfarenhet som dig. Menar du den där tonfisken på burk som redan ligger i nån extremstark thaisås? Jag testade en sån och det var banne mig bland det vidrigare jag ätit.

Nate
2003-03-17, 12:07
Originally posted by TheSQUAT


Har gjort samma erfarenhet som dig. Menar du den där tonfisken på burk som redan ligger i nån extremstark thaisås? Jag testade en sån och det var banne mig bland det vidrigare jag ätit.

näe, det var vanlig tonfisk i vatten som jag hällde thaisås över själv. Men snuskigt var det! Inte pga thaisåsen utan med de dära äckliga bitarna i :insane:

Bamse
2003-03-17, 12:28
Originally posted by Nate
Ändrade planer förresten! De ringde från strömpilen och behövde mig

Har du något gott att rekommendera!? :devil:

Nate
2003-03-17, 12:37
Originally posted by Bamse


Har du något gott att rekommendera!? :devil:

Espressotårtan är inte att leka med, eller den franska kolatårtan. Annars är jag så trist att jag mest hyllar NKs chokladbollar och bullar. Jummie!

TheSQUAT
2003-03-17, 13:03
Originally posted by Nate


Espressotårtan är inte att leka med, eller den franska kolatårtan. Annars är jag så trist att jag mest hyllar NKs chokladbollar och bullar. Jummie!

Kan verifiera att espressotårtan är kanongod! Vanliga bullar är inte heller att förakta..:eating:

Bamse
2003-03-17, 13:07
Jag brukar gå på säkra kort! Chokladtårtan, eller vad ni nu vill kalla den? :eating:

Jag fick ju inte kalla den kladdkaka för fröken Nate :confused: :booty: :love:

Snafu
2003-03-17, 13:22
Man går ju alltid direkt på chockladen! Jag håller med Nate, chockladbollar är riktigt riktigt gott. Det godaste jag ätit i bakverksväg är dock något som kallas för "mollusker" och finns i Torsby (värmland) och på ett hotell inne i Karlstad. Det är ungefär samma ingredienser som i vanliga chockladbollar men allting är extremt finfördelat. De har ungefär samma format som rulltårtor och bitarna är ungefär 2 cm breda skulle jag tro. Den under eller övre delen, är täckt att ett tunnt chockladlager.

Helt klart det bästa jag vet! Receptet är en väl bevarad hemlighet tydligen...jag skickar det direkt till Nate om jag någonsin skulle komma över så får hon fixa några (och sen skicka några till mig!)

För övrigt så fikar jag inte alls mkt nuförtiden. All den nyttiga mat man äter nuförtiden med mer långsamma kolhydrater, kombinerat med träning osv, har totalt dödat mitt godissug....:(

Nate
2003-03-17, 13:26
Originally posted by Bamse
Jag brukar gå på säkra kort! Chokladtårtan, eller vad ni nu vill kalla den? :eating:

Jag fick ju inte kalla den kladdkaka för fröken Nate :confused: :booty: :love:

Klart man inte kan kalla det för kladdkaka! Vi har tre chokladiga varianter.
1. Espressotårtan - gjort på espressokaffe och äkta belgisk choklad, pudrad med kakao över
2. Hollänska chokladtårtan - chokladkaka med överdrag av hollänskchoklad
3. Franska kolatårtan - nötbotten med kola-gräddcreme, riven ljus choklad över.

Nate
2003-03-17, 13:28
Snafu ---> de där lät ju riktigt mumsiga. Snoka reda på receptet så ska jag övertala bagarna att börja med nåt nytt :D

Bamse
2003-03-17, 13:31
Jag tror att Nate hatar mig :em:

AnderssoN
2003-03-17, 13:31
Kör med tonfisk i vatten, där är bitarna finfördelade och färdigtuggade. Tryck ut det mesta av vattnet innan du krubbar, för mycket smak sitter i vätskan.

Jag brukar dölja smak och konsistens med någon knäckemacka. Vissa dagar när jag inte alls är på tonfiskhumör brukar jag hålla för näsan också medan jag äter.

Nate
2003-03-17, 13:35
Originally posted by Bamse
Jag tror att Nate hatar mig :em:

Näe, inte hata. Nate är snäll :angel:

Nate
2003-03-17, 13:37
Originally posted by AnderssoN
Kör med tonfisk i vatten, där är bitarna finfördelade och färdigtuggade. Tryck ut det mesta av vattnet innan du krubbar, för mycket smak sitter i vätskan.

Jag brukar dölja smak och konsistens med någon knäckemacka. Vissa dagar när jag inte alls är på tonfiskhumör brukar jag hålla för näsan också medan jag äter.

Jag kör alltid med tonfisk i vatten... samma märke också men i denna burk var det små hårda bitar. Som om någon hackat upp lite brosk och slängt i... snuskigt.

Brukar slänga på lite thaisås. Det tar bort den värsta smaken. Gillade tonfisk rätt mkt förut men nu har jag totalt förätit mig på det. Och dagens broskskit däri var sista droppen *kräkas*

Pecca
2003-03-17, 18:16
Får man fråga varför du ska bli vegan? varför nöjer du dig inte med att vara vegetarian och käka mjölk- och fiskprodukter...
Tycker det låter som ett bättre alternativ.

spinkoo
2003-03-17, 18:18
Originally posted by Nate


Näe, inte hata. Nate är snäll :angel:

Jasssåå :kinky: :kinky: :kinky:

:devil:

Nate
2003-03-17, 20:28
Originally posted by Pecca
Får man fråga varför du ska bli vegan? varför nöjer du dig inte med att vara vegetarian och käka mjölk- och fiskprodukter...
Tycker det låter som ett bättre alternativ.

Bli och bli... har väl varit mer eller mindre veganaktig av mig en längre period förutom nu under ketoförsöket. Inte sådär dödsstrikt. Äter fisk men annars mest vegetariskt. Mjölkprodukter är inget jag hurrar för eg - mest för att allt hinner gå ut innan jag anväder upp det... :angel:

Nate
2003-03-17, 20:31
Originally posted by spinkoo


Jasssåå :kinky: :kinky: :kinky:

:devil:


i dont get the connection :confused:

Lellan
2003-03-17, 20:34
Originally posted by Nate



i dont get the connection :confused:

Spinkis har gått kurs hos Dwaggen förstår du, och då blir de hjärntvättade att bara tänka på :kinky:, :kinky: & :kinky:... och då kopplar de loss lite hursomhelst.. inget att oroa sig över..

:D

spinkoo
2003-03-17, 20:35
:em:

Dwaggen sa ju att det där skulle funka :cryout:

Lellan
2003-03-17, 20:36
Originally posted by spinkoo
:em:

Dwaggen sa ju att det där skulle funka :cryout:

På honom?:naughty: Tja, ni skulle nog vara ett sött par.. :notme: ;)

Nate
2003-03-17, 20:37
120 min turborask morgonpromenad
Ersmark runt, umeå är för litet för riktigt långa promenader!

Har jobbat hela dagen sen, kom just hem. Fan, idag blev jag påtrugad massvis med linsgryta. Linsgryta = jummie. Sen kommer det fram att det är nersmugglat en massa grädde där i! Grrrrr...

Nate
2003-03-17, 20:49
Originally posted by Lellan


Spinkis har gått kurs hos Dwaggen förstår du

Hehe, Dwaggen verkar vara en riktigt bra läromästare... :smash:


:thefinger

Pecca
2003-03-17, 20:54
Dwaggens kurser är värda att gå.:thumbup:

Bamse
2003-03-17, 20:58
Dwaggen var 11 år och gick i mellanstadiet när spinkoo föddes. Men när det gäller kärlek spelar ju inte åldersskillnad nån roll :MrT:

Men i alla fall: snart får du köpa folköl på Konsum, spinkoo. Grattis i förskott :whipped:

Näe nu ska vi inte fjanta bort Nates journal :smash: :em:

Nate
2003-03-17, 21:04
Bamse ---> min journal är redan bortfjantad för längesedan :D

Nate
2003-03-17, 21:07
Kom på en sak, med alla dessa promenader måste jag ju ha grymt snygga ben - under fläsket dvs:naughty:

Pecca
2003-03-17, 21:09
Lägg ut några bilder på dom så ska vi avgöra:naughty:

spinkoo
2003-03-17, 21:12
Lägger man upp bikini bilder och ser ut som Nate får man faktiskt tåla lite disco-spamming :D

på tal om öl ska dricka en läsk nu :em:

Nate
2003-03-17, 21:14
Originally posted by Pecca
Lägg ut några bilder på dom så ska vi avgöra:naughty:

ähh, nu syns dom ju inte... är ju täckta med en massa lard :cryout: