handdator

Visa fullständig version : Antal set..


Richard85
2006-11-08, 11:58
Vilovecka på ingång, börjar nytt schema nästa vecka..Är lite kluven..Kört bröst/triceps och rygg/biceps senaste 8veckorna, gått bra..Kört 12set på dom stora och 6-8 på dom små..Nu när jag kommer tebax ska jag köra

Bröst/Biceps
Ben/Vader
Rygg/Triceps
Axlar/Traps

Frågan är, hur många set ska jag köra med dom mindre nu, biceps, triceps..10? 12? 8?..

jakkan
2006-11-08, 12:00
Jadu richard? Prova dig fram är mitt tips

FreCKo
2006-11-08, 12:18
jag skulle köra bröst/triceps, rygg/biceps, ben/vader och axlar/traps istället, tränar du bröst tränar du automatiskt triceps osv...

Hur som helst! Jag känner att på de "mindre" muskelgrupperna så vill jag hellre ta fler reps och lättare sets än tvärtom, och på de större grupperna mindre reps och tyngre sets... Tycker att det ger mer. Kör du dessutom t.ex. bröst och triceps på samma dag så kommer du inte behöva köra så tungt på triceps när du är klar med bröst-passet, du kommer vara ganska trött i de musklerna iaf ;)

Richard85
2006-11-08, 12:28
Har kört så innan..Bra utvecklingen generellt men känner armarna blivit lite släpande..

Fjod0r
2006-11-08, 12:50
jag skulle lägga mig på ungefär 50 reps på de stora muskelgrupperna. Lite mindre på de små, 30 reps kanske. Dela upp på så många set och övningar du vill.

z_bumbi
2006-11-08, 17:11
Jag tycker mängden du har kört innan verkar vettig och iom att du delar på rygg/biceps och bröst/triceps så får du två pass per vecka för biceps och triceps.

Richard85
2006-11-11, 13:15
Och det är inte bra eller bumbi?..Borde ja fortsätta med bröst/triceps o rygg/biceps eller byta som jag sagt?

z_bumbi
2006-11-12, 11:04
Och det är inte bra eller bumbi?

Om du tycker armarna släpar så är det en variant som du kan testa, funkar det så har du hittat en metod som funkar just för dig och just nu. Märker du ingen skillnad efter två-tre månader eller om du blir väldigt seg i armarna så kan du ju byta tillbaka alternativt testa något annat.