handdator

Visa fullständig version : My träningschema.


Emil_Larsson
2006-11-07, 22:10
Har nu läst en hel del på best of och har tänkt igenom en hel del angående mitt träningschema. Ser att ni lägger upp träningschema, tänkte också pröva och se vad jag får för tips och råd nu. har ju prövat på gym kanske 6 gånger tidigare och tyckte ungefär så här kändes bra:
----------------------------------------
Dag 1: (måndag)

Koncentrationscurls - 3 x 15.
Omvända curls med skivstång - 3 x 15.
Pushdowns/omvändapushdowns - 3 x 15.
Latsdrag el armhävningar. 3 x 15.
Hantelpress el armhävningar 3 x 15.
Enarmshantelrodd 3 x 15.
----------------------------------------
Dag 2: (onsdag)

Raka marklyft 3 x 10/15.
Knäböj 3 x 15.
Situps på snedbänk 3 x 15.
Utfall 3 x 10.
Latsdrag med sträckta armar 3 x 10.
Chins 3 x 3-4.
----------------------------------------
Dag 3: (fredag)

Handledscurls med skivstång 3 x 10.
Militärpress 3 x 10.
Hantelflyes 3 x 10.
Pec - deck flyes. 3 x 10/15.
----------------------------------------
Har prövat att köra så tidigare, då jag prövade på cirka 3 veckor, kändes hyffsat bra faktist. Nu undrar jag ju lite nyfiket vad ni tycker, och om det eventuellt ska ändras något.

Lördag tränar jag tennis, tisdag kan det hända att jag tar en liten joggningsväng eller så, ibland. Sen har jag ju även skolidrott på fredag fast den brukar inte så ofta bli så vansinnigt tuff.

Det blir möjligen inte för påfrestande för musklerna?*flex*

regus
2006-11-07, 22:54
alright.

varför kör du latsdrag el armhävningar, rod el armhävningar? Det är inget fel på armhävningar men det komplimenterar inte rodden eller latsdrag (rygg biceps kontra bröst triceps).

du verkar ha för lite kunskap om träning för att göra upp ett program.

Har du kollat igenom Z_bumbis nybörjarprogram på best of-delen? bra skit. Du kan testa det.

regus
2006-11-07, 22:57
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

Klicka, läs.

mini
2006-11-07, 22:58
Vad är tanken bakom programmet?

Emil_Larsson
2006-11-08, 07:39
alright.

varför kör du latsdrag el armhävningar, rod el armhävningar? Det är inget fel på armhävningar men det komplimenterar inte rodden eller latsdrag (rygg biceps kontra bröst triceps).

du verkar ha för lite kunskap om träning för att göra upp ett program.

Har du kollat igenom Z_bumbis nybörjarprogram på best of-delen? bra skit. Du kan testa det.

aha ok, för jag har prövat att köra "nästan" så här då jag prövade på några veckor, det kändes åtminstone bra, men det räcker tydligen inte het ut. det ska ju ge ut något överallt också :) ..

Nu hittade jag även finessen med quote eller vad det heter ;)

Emil_Larsson
2006-11-08, 07:44
Vad är tanken bakom programmet?

Menar du vad jag strävar efter? ja, det är främst allt att bli starkare, mer än så vill jag inte uppnå än så länge. Starkare armar behöver jag nog bygga upp mest för jag är nog lite av en klenis där.

Btw, jag har lånat en styrkebok på biblioteket också där det står hur man utför övningarna korrekt, om den kan vara till någon hjälpreda alltså.

mini
2006-11-08, 08:37
Menar du vad jag strävar efter?
Nej. Varför har du byggt ditt program som du gjort istället för att titta på hur erfarna byggare eller styrkelyftare tränar? Varför kombinerar du övningarna som du gör? Hur har du kommit fram till set/repsantalen?

Dessa frågor för att jag tycker programmet ser, ja, illa ut.

Emil_Larsson
2006-11-08, 09:22
Nej. Varför har du byggt ditt program som du gjort istället för att titta på hur erfarna byggare eller styrkelyftare tränar? Varför kombinerar du övningarna som du gör? Hur har du kommit fram till set/repsantalen?

Dessa frågor för att jag tycker programmet ser, ja, illa ut.

Hmm..Jaha då borde jag nog dra en funderare trots allt. För min kropp trivdes gott med att göra dessa övningar för övrigt, men men. Blir lite vimsigt nu, för jag har liksom tagit alla råd jag kan få och till och med folk från gymmet där jag tränar tyckte att det jag nu skrivit här låter rimligt. ;)

Emil_Larsson
2006-11-08, 09:52
Well well..Jag ska pröva ett schema från Z_Bumbi, bättre att vara på den säkra sidan till att börja med.

Emil_Larsson
2006-11-08, 18:17
Var på gymmet förut och körde lite lätt, känner att det kommer bli skoj och jag ser nog fram emot att börja ta tag i det hela och få rutin på skiten nu. Ska börja med nybörjarschemat på måndag.

Well.. Ville bara säga det hehe.

mini
2006-11-08, 21:57
Kör hårt, blir säkert utmärkt. Har man viljan brukar det bli det.