handdator

Visa fullständig version : Vem på kolo har blivit testad?


130kg finsk sisu
2006-11-07, 21:40
Jag undrar vem här av SL-killarna/tjejerna blivit dopingtestade?
Själv har jag blivit testad 8 (eller 9) gånger. Det första i april 2001 och senaste i augusti!

Finnpower torde leda denna statistik med ca. 20 test på de 4 senaste åren. Kan lika bra vara 30 tester.

Fantomen
2006-11-07, 21:59
Jag har blivit testad några ggr på träning...

damir_T
2006-11-07, 22:01
Min tränare från JSK sa att de va kontroll i JSK i måndags lr tisdags.. :) de kommer till oss rätt ofta nu ... ! Synd att jag ej va där.

Fetknoppen
2006-11-07, 22:02
Jag undrar vem här av SL-killarna/tjejerna blivit dopingtestade?
Själv har jag blivit testad 8 (eller 9) gånger. Det första i april 2001 och senaste i augusti!

Finnpower torde leda denna statistik med ca. 20 test på de 4 senaste åren. Kan lika bra vara 30 tester.

Jag har blivit testad ett antal ggr, de flesta på träning (kanske 40ggr totalt genom åren). De senaste 5 åren har jag inte blivit testad en endaste gång. För några veckor sedan var de ner och testade flera andra i klubben. Då tittade de på mig som om det äntligen var dags igen, men de valde en kvinnlig motionär istället. Hon såg tydligen mer misstänkt ut:-)

Pinglan
2006-11-07, 22:03
Jag har blivit testad 1 gång på tävling.

emmzan
2006-11-07, 22:03
Jag har hitills sluppit tvinga någon stackars dopingkontrollant att vänta några timmar för att man blyga blåsa ska lämna något provmaterial ;)

bubbe
2006-11-07, 22:04
ingen än så länge *cry*

Nitrometan
2006-11-07, 22:08
En gång på träning och en gång på tävling.

Inte så mycket på 14 år.

Men de brukar vara och "hälsa på" hos oss med dopingkontroller ungefär en gång om året.

Oftast testar de motionärer.

Lillgrabben
2006-11-07, 22:30
Jag har blivit testad 2 ggr hittills, en gång på träning & nu senast på DM i bänkpress för en månad sedan.

Timme
2006-11-07, 22:30
JAg vil lbli testad. Hoppas jag får bli det snart!

Fantomen
2006-11-07, 22:36
Jag tycker det är bra att det finns dopingtester och att många blir testade, för mig skulle det gärna få finnas ännu mer oanmälda tester än vad det finns idag. Men jag kan ju inte direkt påstå att jag VILL bli testad, ser hellre att någon annan blir det, missuppfatta mig inte nu, jag skulle aldrig smita eller neka dem till ett test på mig, men direkt kul tycker jag inte det är att behöva dra ner byxorna för någon helt okänd person och kissa i en liten burk framför dem. Så jag förstår inte dem som säger att dem vill bli testade eller längtar efter att bli testade...

Krampus
2006-11-07, 22:43
5 ggr i samband med jobb.

-AG-
2006-11-07, 22:53
2 ggr på träning.

Berra_88
2006-11-07, 22:56
Inte en enda gång. Igår kom dom ner till JSK, men jag kom när dom skulle åka, (kom ner halv åtta pga teorilektion). Dom hade visst bara varit ute efter ganska högt rankade styrkelyftare. Dom hade plockat ut massa namn ur rankingen, sen fick Stolphammar säga vilka som var där. 5 st blev testade och alla var ungdomar och juniorer, blev lite besviken för jag hade velat testa mig för jag vet att jag har inget att "gömma" och det är ett bra bevis på att man inte är dopad speciellt när det gäller oanmälda träningsbesök.

A.Pahkamaa
2006-11-07, 23:24
Jag blev testad för första gången på bänk-dm i år.

Börje H
2006-11-08, 07:50
Aldrig testad. Tävlat sedan -02.

Eldhroka
2006-11-08, 07:52
En gång,

men det var på läkarkontrollen innan jag
blev anställd på mitt nuvarande jobb.

bubbe
2006-11-08, 08:07
Jag tycker det är bra att det finns dopingtester och att många blir testade, för mig skulle det gärna få finnas ännu mer oanmälda tester än vad det finns idag. Men jag kan ju inte direkt påstå att jag VILL bli testad, ser hellre att någon annan blir det, missuppfatta mig inte nu, jag skulle aldrig smita eller neka dem till ett test på mig, men direkt kul tycker jag inte det är att behöva dra ner byxorna för någon helt okänd person och kissa i en liten burk framför dem. Så jag förstår inte dem som säger att dem vill bli testade eller längtar efter att bli testade...

jag vill bli testad, för:
1. ha papper på att jag är ren
2. det inte ska finnas tvivel på mina resultat

Har redan blivit påhoppad av en idiot att jag inte skulle ha varit ren när jag tog hans klubbrekord i våras. Finns säkert andra människor som tror jag inte är ren pga mina resultat (som i SL sammanhang är blygsamma men jämfört med medelsvensson på gym)

tano
2006-11-08, 08:37
jag vill bli testad, för:
1. ha papper på att jag är ren
2. det inte ska finnas tvivel på mina resultat

Har redan blivit påhoppad av en idiot att jag inte skulle ha varit ren när jag tog hans klubbrekord i våras. Finns säkert andra människor som tror jag inte är ren pga mina resultat (som i SL sammanhang är blygsamma men jämfört med medelsvensson på gym)

Det är ju bra för alla parter, mindre tjafs om resultat, mer rättvisa då fuskarna åker fast och allmänt bättre tillit för sporten.

Eftersom det konstaterat förekommer doping så är det i dagsläget inte så konstigt at folk blir misstänksamma. Den där senaste forskningen visar ju också att man kan tjäna på dopingen 10 år efter dopingstillfället. Så det går väl inte få fast alla fuskarna ändå, och du blir nog aldrig helt rentvådd
:(


Angående topic, nj jag har inte blivit testad, det är antagligen inte så vanligt på tonåringar. (fyllde 20 i år)
Om det skulle gjorts borde det varit i friidrotten.

the_PL_man
2006-11-08, 08:50
En gång, -98 på tävling.
Dock så är vår lokal enl RFs lokalt dopingansvarige den mest testade i hela Värmland.

Ett antal av mina lyftare har blivit testade det senaste året.

/the_PL_man

sweetkarolina
2006-11-08, 09:47
en gång på tävling (J-SM förra året)
och en gång på träning



klarat mig båda gångerna :)

Nilsjohan
2006-11-08, 10:00
några gånger, men det var för att få mina resultat som försökskanin godkända

polaren
2006-11-08, 11:32
Nej jag har inte blivit testad, men då är jag än så länge bara motionär samt att jag mest tränar hemma :)

Piranha
2006-11-08, 11:39
Jag har pinkat 4 ggr, fast jag är å andra sidan inte licencerad lyftare.

Timme
2006-11-08, 12:16
En gång, -98 på tävling.
Dock så är vår lokal enl RFs lokalt dopingansvarige den mest testade i hela Värmland.

Ett antal av mina lyftare har blivit testade det senaste året.

/the_PL_man

Bland annat mathias? Han har väl blivit testad många gånger? Överrasknings tester.

Timme
2006-11-08, 12:18
Jag har pinkat 4 ggr, fast jag är å andra sidan inte licencerad lyftare.

De gick in på ditt gym och valde den grövsta killen? Vad händer om man åker dit på testet? Blir man utsparkad ifrån gymmet?

the_PL_man
2006-11-08, 12:26
Mathias har pinkat.

/the_PL_man

Bland annat mathias? Han har väl blivit testad många gånger? Överrasknings tester.

the_PL_man
2006-11-08, 12:27
Ja, utsparkad & avstängd 2 åe om gymmet är RF-anslutet.

/the_PL_man

De gick in på ditt gym och valde den grövsta killen? Vad händer om man åker dit på testet? Blir man utsparkad ifrån gymmet?

Timme
2006-11-08, 12:33
Ja, utsparkad & avstängd 2 åe om gymmet är RF-anslutet.

/the_PL_man

Härligt! :hbang:

I alla fall, mathias är ju grov som stryk, specielt som 17åring. Jag kan tänka mig att han har blivit anklagad för doping många gånger.

petersson
2006-11-08, 12:33
De gick in på ditt gym och valde den grövsta killen? Vad händer om man åker dit på testet? Blir man utsparkad ifrån gymmet?

Livstids avstängning från Dannemora/Österby :)

Timme
2006-11-08, 12:49
Livstids avstängning från Dannemora/Österby :)

Så ska det låta! Doping är hemskt och förfärligt. Fy vad ruttet det är.

Chaan
2006-11-08, 15:19
En gång,

men det var på läkarkontrollen innan jag
blev anställd på mitt nuvarande jobb.



Också kissat i samband med anställning. Vet inte vad de tittade på, utom de vanliga drogerna, men med tanke på vad som skrivits sista dagarna om doping och kriminalitet så vore det inte konstigt om de tittade efter anabola det när det gäller säkerhetsarbete.

budadi
2006-11-09, 20:15
Blev testad för nån vecka sen, dom kom precis när jag varit på toa. Satt och vänta 1½h på att kunna pissa :furious:

FinnPower
2006-11-09, 22:38
Det har blivit 26 ggr än så länge, dock de flesta på tävling. Det skulle gärna få bli fler träningstester, för jag utgår från att de som fuskar skulle ligga mera pyrt till 2-3 veckor FÖRE tävling istället för PÅ tävling.

Mart|n
2006-11-10, 16:29
En gång på tävling.

z_bumbi
2006-11-11, 10:33
Också kissat i samband med anställning. Vet inte vad de tittade på, utom de vanliga drogerna, men med tanke på vad som skrivits sista dagarna om doping och kriminalitet så vore det inte konstigt om de tittade efter anabola det när det gäller säkerhetsarbete.

Det är nog ganska ovanligt att de testar dopningsprep på jobbtester, jobbtester varierar iofs väldigt från de enklaste med hasch och amfetamin till mer heltäckande.

Ontopic: Jag har aldrig pissat i burken, jag tillhör iofs inte lyftarnas skara så det finns ingen anledning att testa heller.

Pinglan
2006-11-11, 14:01
Jag ser nu att jag kanske missförstod frågan lite. Jag trodde frågan gällde hur många gånger man blivit testad i samband med styrkelyft så jag svarade 1 gång vilket ju stämmer. Men om frågan gällde hur många gånger man blivit testad totalt så får jag lägga till ytterligare 1 tillfälle då jag blev testad i samband med tyngdlyftningsträning. Haha, jag kan bara skratta vid minnet! Att det ska vara så svårt att klämma fram de där dyrbara dropparna på beställning! Läs om det äventyret här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=361194&postcount=1866

Timme
2006-11-11, 14:35
Det har blivit 26 ggr än så länge, dock de flesta på tävling. Det skulle gärna få bli fler träningstester, för jag utgår från att de som fuskar skulle ligga mera pyrt till 2-3 veckor FÖRE tävling istället för PÅ tävling.

Precis! Mer överrasknings tester!

Kenta, du ska veta vilken insperatione du är för oss som valt att vara rena. Du har bevisat att det går att vinna både världsmästerskap och ta rekord utan fusk! Tusen tack Kenta.

Det samma gäller dig Freddi! En mycket ung och ren bänkare som snart tar rekord! En sann insperation.

Timme
2006-11-11, 14:38
Jag ser nu att jag kanske missförstod frågan lite. Jag trodde frågan gällde hur många gånger man blivit testad i samband med styrkelyft så jag svarade 1 gång vilket ju stämmer. Men om frågan gällde hur många gånger man blivit testad totalt så får jag lägga till ytterligare 1 tillfälle då jag blev testad i samband med tyngdlyftningsträning. Haha, jag kan bara skratta vid minnet! Att det ska vara så svårt att klämma fram de där dyrbara dropparna på beställning! Läs om det äventyret här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=361194&postcount=1866

:D Klockrent! Själv så kissar jag mest i världen så det borde inte vara några problem ifall jag blir testad. Hoppas inte det i a f.