handdator

Visa fullständig version : Hur sjuk bör man vara för att inte träna?


Zulan
2003-02-06, 15:50
Tjena!

Varje gång jag känner mig lite krasslig frågar jag mig själv denna fråga. Att man inte bör träna när man är sjuk är konstaterat, men hur sjuk bör man vara. Som nu så mår jag kanska bra, jag har lite ont i halsen och nyser lite då och då. Räknas det som sjuk, eller är det bara jag som är mesig?

JJ
2003-02-06, 15:55
Man skall inte träna om man har ont i halsen. Om man bara är lite snuvig går det nog bra. Är man tveksam stannar man hemma.

AnderssoN
2003-02-06, 15:56
Den stora fråga är nog hur intresserade de andra på gymmet är av att träna tillsammans med folk som kan smittas? Fast du kanske tränar hemma iofs.

Har du precis fått halsont och nyser då och då är det ingen idé att träna. Då kan det ju vara något som är på gång att bryta ut (influensa osv). Det är absolut inte mesigt att tycka att man är sjuk om man känner sig lite halvdålig sådär som du mår nu.

Zulan
2003-02-06, 16:01
Nä, ni har naturligt vis helt rätt. Jag var till och med så självisk att jag inte tänkte på smittorisken för jag tränar på ett gym:em:

Tack för era svar

-En hemmasittandes sjukling

stybb
2003-02-06, 16:12
Jag skulle välja att så snabbt som möjligt vila upp mig. Att hålla på att disco träna med sjukdom i kroppen ger ju inget. Man kan ju aldrig ta lika tungt när man i slutet ska andas så sväljer man ett kärnkraft verk med snor...

be frisk :kinky:

Åse Columbus
2003-02-06, 16:14
Tränar man samtidigt som kroppen försöker bekämpa nånting i kroppen ...så stjäler man kraft från kroppen som försöker hjälpa till o göra dig frisk.....

vill det sig riktigt illa o detta påverkar hjärtmuskeln...så kan det gå riktigt illa....

ÅC;)

stybb
2003-02-06, 16:21
Åsa> du har små axlar och så borde du raka dig inför nästa tävling.. annars ere bra symmetri.. ps..sätt håret i hästsvans ds. den där spret frisyren försvann från modet för flera år sedan..

:booty:

Munter
2003-02-06, 16:53
Hehe

[euphoria]
2003-02-06, 17:27
Jag tycker att Åse är helt klart sötast på forumet :cheers:

Åse Columbus
2003-02-06, 20:18
Jag ska komma ihåg alla goda¨råd!!!!

Massivf har fixat bilden som Jarod la in.

Känner mig så där vissa dagar när jag är på gymmet o ja ser folk som tränar såååååå fel...o så är ja sån som inte kan hålla käften---försöker på ett snällt sätt tala om för de ----- men ibland orkar ja inte....

ÅC:hbang:

Nils
2003-02-07, 06:38
Originally posted by Zulan
Tjena!

Som nu så mår jag kanska bra, jag har lite ont i halsen och nyser lite då och då.

Ont i halsen är nog det farligaste att träna med då ett av de virus som ger ont i halsen också har en tendens att ge hjärtmuskelinflammation om man har otur.
Jag har naturligtvis gjort även den missen ( och av någon anledning så verkar jag slås ner hårt så fort jag gör en miss) och var borta ett bra tag. Hjärtmuskelinflammation är inge kul alls även om det är lite fascinerande att ligga och se sin puls på 180-200 när man ligger och försöker vila i sängen på hjärtintensiven med folk redo hela tiden att punktera hjärtsäcken om hjärtat ger upp helt:rolleyes:
Nils

Überbiffen
2003-02-07, 10:32
Gick till gymmet med en lättare huvudvärk, gick där ifrån med ett bultande huvud, ont i alla leder och hostade som fan! Låg sjuk i drygt en vecka och kunde knappt ens gå på toa. Så det kan ju gå riktigt åt helvete fast det inte känns speciellt mycket i början.
Nu har jag den turen att jag näst intill ALDRIG blir sjuk men annars kan jag godta en mindre snorig näsa.