handdator

Visa fullständig version : IE och Firefox problem.


fat_joe
2006-11-06, 21:29
Under senaste året har båda webläsarna fungerat felfritt, men nu helt plötsligt så går det sjukt segt och man måste uppdatera sidan flera gånger för att få fram allting och det blir "time out"? hela tiden.

Dc++ fungerar felfritt och jag kan tanka i 1m/s, msn osv fungerar, men internet i övrigt verkar ha gett upp helt. (kör genom router och har alltid gjort)

Har tetsat att tömma cookies ,chache och hela köret. Men ingenting hjälper , har inte heller lyckats googla fram någonting vettigt till svar.

Finns det någon med tips på vad problemet skulle kunna vara ?

internethjälten
2006-11-06, 21:37
microsoft som os ?

Piranha
2006-11-06, 21:38
Låter som DNS problem.

fat_joe
2006-11-06, 21:39
microsoft som os ?

Jo kör med xp

fat_joe
2006-11-06, 21:42
Låter som DNS problem.

Någon ide om hur man skulle kunna lösa det ? kan inte mycket om det här tyvär..

kalle_banan
2006-11-06, 22:38
microsoft som os ?
Alltså, okej... Dåva... Dårå...
Eh, om han inte har microsoft som os -men ändå kör IE... Antingen vore han störd eller så tänkte du dig inte för.

hio
2006-11-06, 22:50
1. Testa koppla förbi routern.
2. Testa annan dator om du har möjlighet
3. Ring din ISPs support

kroy
2006-11-06, 23:57
Jag får liknande problem om kvällarna, har comhem i Uppsala.. om du också har comhem så kan detta vara problemet.

aliquis
2006-11-07, 00:26
Mina kusiner får liknande med sin värdelösa netgearrouter. Den portforwardar till en dator som dör av sig själv rätt ofta, och när den gör det kukar routern ur så man inte kan webba men annat fungerar, så får man göra hårdvarureset på routern för att väcka den till liv igen. Asbra.

fat_joe
2006-11-07, 22:40
Mina kusiner får liknande med sin värdelösa netgearrouter. Den portforwardar till en dator som dör av sig själv rätt ofta, och när den gör det kukar routern ur så man inte kan webba men annat fungerar, så får man göra hårdvarureset på routern för att väcka den till liv igen. Asbra.



Måste nog vara det som spökar, har själv en netgear.
Men det jag tycker är skumt är att det har börjat helt plötsligt, kan inte komma på någonting jag installerat osv som skulle göra något.