handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater bara på träningsdagen?


Halldin
2006-11-06, 09:21
Är det någon som har testat ett deffupplägg där man får i sig rätt mycket kolhydrater på själva träningsdagen, men ytterst lite övriga dagar?

Isåfall, hur funkade det? Slapp ni att tappa så mycket i träningsvikter?

Om inte, hur tror ni att det skulle funka?

Låter ju som det skulle kunna vara ok, däremot behöver man väl en del kolhydrater för återhämtning dagen efter kan jag tänka mig.

L-Sami
2006-11-06, 11:42
Man blir seg i huvudet av att inte äta tillräckligt med kolhydrater. Vet av egna dumma erfarenheter.

Tricklev
2006-11-06, 13:21
Hur länge stannar kolhydraterna i kroppen/hjärnan, hur ofta och mycket kolhydrater skulle man behöva få i sig för att inte bli seg?

Och kan man, som trådskaparn undrar äta extra mycket på vissa dagar, så stannar dom i kroppen extra länge, och du kan äta mindre kolhydrater dom andra dagarna och ändå inte känna av denna seghet?

Intressant fråga.

L-Sami
2006-11-06, 14:15
Hur länge stannar kolhydraterna i kroppen/hjärnan, hur ofta och mycket kolhydrater skulle man behöva få i sig för att inte bli seg?

Och kan man, som trådskaparn undrar äta extra mycket på vissa dagar, så stannar dom i kroppen extra länge, och du kan äta mindre kolhydrater dom andra dagarna och ändå inte känna av denna seghet?

Intressant fråga.

Jag körde 0,6g kolhydrater/per kroppsvikt under tre dagar i följd i sista fasen av min deff. Annars har jag aldrig känt nåt märkbart seghet i huvudet med högre kolhydrat intag.

och dagarna innan de här låg kolhydrat dagarna hade jag ätit tillräckligt med kolisar trots det kände jag seghet redan efter första dan av lågkolhydrat diet.

Annars är det ju bara prova sig fram, alla reagerar nog inte lika på allting.

nutz
2006-11-06, 23:46
Men man blir ju så jävla skitnödig när man inte äter kolhydrat, finns fan inte mycket som är värt det. Vad tror du att du vinner på att skära ner kolisarna?

mr ruhl
2006-11-07, 10:49
Men man blir ju så jävla skitnödig när man inte äter kolhydrat, finns fan inte mycket som är värt det. Vad tror du att du vinner på att skära ner kolisarna?


blir du skitnödig av att inte äta kolisar?? den effekten har jag då aldrig märkt av iaf..

ontopic: jag körde så ett tag att jag åt mer kolhydrater på träningdagarna och mindre på icke träningsdagarna, kompencerade icke träningdagarna med att äta mer fett, tanken var att lura kroppen till att bränna bättre men jag märkte ingen skillnad mot att äta jämt under hela veckorna, påpekas bör att jag inte märkte av någon muskelförlust men ej heller nån ökning under tidsperioden, höll på i kanske 2 månader..är ju bara att prova, tränar du någonlunda ofta med kanske max 2 träningsfriadagar på raken så lär du inte märka av mycket av det som L-sami skrev.

nutz
2006-11-07, 23:35
blir du skitnödig av att inte äta kolisar??

Har en ganska känslig mage som fullkomligen älskar fibrer.

HenrY
2006-11-08, 00:09
Jag körde 0,6g kolhydrater/per kroppsvikt under tre dagar i följd i sista fasen av min deff.

Oj det var inte många gram det inte!:D

Ulf A Big
2006-11-08, 21:59
Hjärnan behöver kring 100-150 gr socker för att må riktigt bra. Om man är studerande växande ungdom så rekommenderar inte jag att man drar ned förmycket på kolhydraterna utan ligger kring minst 35-40E%.