handdator

Visa fullständig version : Steroider kopplas till vapenbrott!


Krokodil
2006-11-06, 01:15
Från dn.se http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=586217&previousRenderType=6

"En tydlig koppling mellan steroidmissbruk och vapenbrott har för första gången bevisats av svenska forskare i en internationellt uppmärksammad studie. "Man kan misstänka att yrkeskriminella använder steroiderna strategiskt för att minska sin rädsla och medkänsla", säger docent Ingemar Thiblin.
Mordoffer som skjutits ihjäl i en uppgörelse kriminella emellan är enligt Thiblin nästan alltid steroidpositiva. Undersökningar visar dessutom att steroidpositiva offer i hundra procent av fallen dödats med skjutvapen..."

Zakath
2006-11-06, 01:17
Jaha, fast inte tror jag att det är relaterat till byggare på något sätt, det handlar ju om gängverksamhet. Hoppas inte att folk börjar koppla det här till byggare...

Dumleman
2006-11-06, 01:28
Det borde föresten inte få finnas gym i fängelser.

MacLeod
2006-11-06, 01:37
Oj, hoppas inte det här leder folk till att tro att steroider för med sig något ont.

Yes
2006-11-06, 02:22
Oj, hoppas inte det här leder folk till att tro att steroider för med sig något ont.
Precis, det är ju något ont som för med sig steroider.

ugglan
2006-11-06, 03:02
det var väl allmän kännedom?

aliquis
2006-11-06, 04:45
Undersökningar visar dessutom att steroidpositiva offer i hundra procent av fallen dödats med skjutvapen..."För att det är det enda som rår på en då? ;D

Schysst! :D

aliquis
2006-11-06, 04:46
Jaha, fast inte tror jag att det är relaterat till byggare på något sätt, det handlar ju om gängverksamhet. Hoppas inte att folk börjar koppla det här till byggare...Vad har prepp o byggare med varandra att göra? :D

Wain
2006-11-06, 07:16
Oj, hoppas inte det här leder folk till att tro att steroider för med sig något ont.

Haha.
:D

jwzrd
2006-11-06, 07:17
Jaha, fast inte tror jag att det är relaterat till byggare på något sätt, det handlar ju om gängverksamhet. Hoppas inte att folk börjar koppla det här till byggare...

Ja, att koppla steroider till byggare är verkligen långsökt.

Action
2006-11-06, 07:28
Ja, att koppla steroider till byggare är verkligen långsökt.

Nej, men kopplingen mellan byggare och vapen känns inte vidare bra... ;)

Pumpitup
2006-11-06, 07:32
Det finns väl dumma byggare också? :devil:

Empe
2006-11-06, 08:23
Snart: "Kroppsbyggare, världens kriminella avskum!"

Noodles
2006-11-06, 08:30
Så intressant att negativa skriverier om steroider alltid tolkas som ett angrepp på all styrketräning. Det lustiga är att diskussionerna på Kolo brukar handla om hur steroider minsann inte är utbrett i gymvärlden. På något sätt kommer ändå paranoida tankar om att kritik mot steroider är ett angrepp på all byggning. Kritik mot steroider behöver inte betyda kritik mot byggning. Det säger mer om de som genast kopplar steroider till byggning.

Hades
2006-11-06, 08:32
Att kriminella använder steroider behöver inte betyda att steroider gör folk kriminella.

Laan
2006-11-06, 08:45
Att kriminella använder steroider behöver inte betyda att steroider gör folk kriminella.

Hehehe.. tänk nu ett steg till. Eller har jag missat en total legalisering?

on topic:
många av de som säljer, och "importerar" steroider är helt klart mer eller mindre grovt kriminella, och vapen är inte ovanligt i dessa kretsar.

Hot mot folk som "pratar" för att få lägre straff är inte direkt ovanligt eller oskyldigt heller.

Krokodil
2006-11-06, 08:46
För dem som inte läst artikeln kan jag säga att det inte någonstans nämns byggning, gym eller träning alls. Artikeln handlar om kriminella som använder preparat för att våga mer och bli mer emotionellt avtrubbade.

Hades
2006-11-06, 08:48
Hehehe.. tänk nu ett steg till. Eller har jag missat en total legalisering?
Jo, det var förstås jäkligt dumt skrivet av mig. Jag menade förstås att man inte kan dra slutsatsen att steroider gör folk kriminella i andra avseenden än just steroidanvändandet.

Tolkia
2006-11-06, 09:54
För dem som inte läst artikeln kan jag säga att det inte någonstans nämns byggning, gym eller träning alls. Artikeln handlar om kriminella som använder preparat för att våga mer och bli mer emotionellt avtrubbade.
Instämmer. För att läsa artikeln som "Alla-som-använder-steroider-är-kriminella-och-alla-kroppsbyggare(med vilket avses alla som någonsin tagit i en hantel)-använder-steroider-och-är-alltså-kriminella-och-farliga" måste man antingen vara väldigt dum eller väldigt paranoid.

BigForre
2006-11-06, 10:07
Vad har prepp o byggare med varandra att göra? :D

+1...Tråkigt att det är en så nedsmutsad hobby man ska hålla på med. Fast "tur i oturen" att jag är så pass liten att troligen ingen funderar över om jag använder förbjudna preparat. Lite tråkigt när jag når den form jag önskar bara och troligtvis ingen förstår arbetet som ligger bakom. Blir väl bara träningspolarna och de bekanta man har nere på gymmet som vet hur många timmar av väl organiserad och genomtänkt träning som ligger bakom...och jag själv förstås, för mig lurar jag inte, och det är väl någonstans det viktigaste...

Blir så trött på folk som alltid måste försvara steroider. "Öh a man blir inte kriminell av steroider och öh alltså alla som preppar gör inte"...Nej, förstår jag också, men inte fan medför de något gott i alla fall, det är en sak som är säkert...

Dissector
2006-11-06, 10:17
För dem som inte läst artikeln kan jag säga att det inte någonstans nämns byggning, gym eller träning alls. Artikeln handlar om kriminella som använder preparat för att våga mer och bli mer emotionellt avtrubbade.

Precis, men du vet, det gäller att hitta något att klaga på ;)

Finns det inget konkret får man helt enkelt låtsas att journalisterna skrivit något eller ska skriva något!

Lucipha
2006-11-06, 11:28
Instämmer. För att läsa artikeln som "Alla-som-använder-steroider-är-kriminella-och-alla-kroppsbyggare(med vilket avses alla som någonsin tagit i en hantel)-använder-steroider-och-är-alltså-kriminella-och-farliga" måste man antingen vara väldigt dum eller väldigt paranoid.

möjligheterna till intressanta tolkningar är oändliga *popcorn*

Trance
2006-11-06, 11:35
Blir så trött på folk som alltid måste försvara steroider. "Öh a man blir inte kriminell av steroider och öh alltså alla som preppar gör inte"...Nej, förstår jag också, men inte fan medför de något gott i alla fall, det är en sak som är säkert...

Kan verkligen inte AAS någonsin medföra bra saker, jag försökte mig på en diskussion angående detta här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81473

Men det var inte så många som nappade. Man kan ju faktiskt säga samma sak om alkohol, det är förmodligen inblandat i rätt mycket skit också och det har ju enbart negativa effekter för kroppen förutom njutning. Steroider kan ju faktiskt verka positivt i vissa fall, kanske vi borde vara mer liberala med det?

tano
2006-11-06, 11:47
Byggare är de nya terroristerna!

Bäva byggare, snart kommer USA och tar er!!!

tano
2006-11-06, 11:49
Kan verkligen inte AAS någonsin medföra bra saker, jag försökte mig på en diskussion angående detta här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81473

Men det var inte så många som nappade. Man kan ju faktiskt säga samma sak om alkohol, det är förmodligen inblandat i rätt mycket skit också och det har ju enbart negativa effekter för kroppen förutom njutning. Steroider kan ju faktiskt verka positivt i vissa fall, kanske vi borde vara mer liberala med det?

Om det blev lagligt, skulle du använda det själv?

Trance
2006-11-06, 11:55
Om det blev lagligt, skulle du använda det själv?

Förmodligen inte av varierande skäl, men vet inte. Det beror på hur vissa saker i livet utvecklar sig. Dock är det inte helt omöjligt att jag skulle använda det när jag blev gammal och kände att det skulle kunna hjälpa mig i min vardag.

tano
2006-11-06, 11:57
Förmodligen inte av varierande skäl, men vet inte. Det beror på hur vissa saker i livet utvecklar sig. Dock är det inte helt omöjligt att jag skulle använda det när jag blev gammal och kände att det skulle kunna hjälpa mig i min vardag.

Där ser man, fast det kommer ju inte hända (sällan att samhället skulle vilja ha en till legaliserad drog ute, hellre att amn vill förbjuda rökning etc.).

Yes
2006-11-06, 12:04
Förmodligen inte av varierande skäl, men vet inte. Det beror på hur vissa saker i livet utvecklar sig. Dock är det inte helt omöjligt att jag skulle använda det när jag blev gammal och kände att det skulle kunna hjälpa mig i min vardag.
Vad jag hört(vet inte om det stämmer) så är den sänkta hormonproduktionen när man blir äldre en förutsättning för ett långt liv, så det vore kanske inte en så god idé att börja preppa på ålderns höst. Fast å andra sidan kanske det ger en bättre livskvalité, jag vet inte.

MacLeod
2006-11-06, 12:26
Små doser när man är äldre tror jag på. Life clinics eller vad dom kallas i USA kör ju med testo, för att "leva längre".
Visst vore det skönt med en skjuts när man är 65 och spelar golf.

hasse36
2006-11-06, 12:43
Ur artikeln:
Mordoffer som skjutits ihjäl i en uppgörelse kriminella emellan är enligt Thiblin nästan alltid steroidpositiva. Undersökningar visar dessutom att steroidpositiva offer i hundra procent av fallen dödats med skjutvapen.

Jag tycker att det luktar torpeder lång väg. Torpeder bygger inte auktoritet på biblioteket.

Okej att gärningsmän är dopade - här handlar det om offer.

Tricklev
2006-11-06, 13:11
Lolzors smutskastning av byggare lolffsbbq kebab?

Fartman
2006-11-06, 14:02
Jag tror i själva verket det handlar om en slags "steroid-punisher" som söker upp alla preppare och skjuter dom till döds.

jwzrd
2006-11-06, 14:07
Nej, men kopplingen mellan byggare och vapen känns inte vidare bra... ;)

Men kopplingen mellan byggning och steroider gör det? Starkt jobbat PG :)

jwzrd
2006-11-06, 14:08
Att kriminella använder steroider behöver inte betyda att steroider gör folk kriminella.

Jo det betyder det faktiskt - så vida du inte har steroider på recept förstås.

Många snilleblixtar i den här tråden.

scythe
2006-11-06, 15:16
Hoppas inte att folk börjar koppla det här till byggare...

http://www.zonecapone.com/bilder/reallife/august06_1.jpg

*snicker*

Yes
2006-11-06, 15:29
Små doser när man är äldre tror jag på. Life clinics eller vad dom kallas i USA kör ju med testo, för att "leva längre".
Visst vore det skönt med en skjuts när man är 65 och spelar golf.
Det är just i samband med sådana kliniker jag hört påståendet.

Action
2006-11-06, 16:14
Men kopplingen mellan byggning och steroider gör det? Starkt jobbat PG :)

Nej, det skrev jag inte. Men den koppllingen kan jag i viss mån acceptera att den sker... Just att den många gör den kopplingen gör att vissa tänker ett steg till och gör den egna kopplingen mellan byggare och vapen.. o då blir det ju väldigt snett.

Att det skulle innebära att man är paranoid som någon skrev är rätt skrattretande, de flesta är rätt faktiskt rätt fantasifulla och kreativa av sig..

jwzrd
2006-11-06, 16:18
Nej, det skrev jag inte. Men den koppllingen kan jag i viss mån acceptera att den sker... Just att den många gör den kopplingen gör att vissa tänker ett steg till och gör den egna kopplingen mellan byggare och vapen.. o då blir det ju väldigt snett.

Att det skulle innebära att man är paranoid som någon skrev är rätt skrattretande, de flesta är rätt faktiskt rätt fantasifulla och kreativa av sig..

Ptja, logiskt är det korrekt. Byggare -> Steroider; Steroider -> Vapen; ergo: Byggare -> Vapen. :)




(Vi låter bli att hänga upp oss på detaljerna kring det där med alla osv).

Tricklev
2006-11-06, 16:21
http://www.zonecapone.com/bilder/reallife/august06_1.jpg



:laugh: :laugh: :laugh:

jwzrd
2006-11-06, 16:22
:laugh: :laugh: :laugh:

Den mannen har inte alla apelsiner i ris-ala-maltan.

petersson
2006-11-06, 17:17
Den mannen har inte alla apelsiner i ris-ala-maltan.

Jag bor i samma stad som honom, undra om han är farlig? :confused: