handdator

Visa fullständig version : Benupplägg


LuThe
2006-11-05, 23:37
Om 1 vecka så tränar jag endast ben för att behålla formen på dom, va sägs om detta upplägg;

2 set knäböj
3-4 set marklyft

behöver man träna ngn bencurl eller räcker dessa två övningar för allsidig benträning (bortse från vader)?

tack på förhand

Mr. Moose
2006-11-06, 03:51
Om 1 vecka så tränar jag endast ben för att behålla formen på dom, va sägs om detta upplägg;

2 set knäböj
3-4 set marklyft

behöver man träna ngn bencurl eller räcker dessa två övningar för allsidig benträning (bortse från vader)?

tack på förhand

Det beror på hur du utnyttjat dina set.

Om du mesar dina två set böj kommer du nog att tappa men om du kör så du nästan får en “nära döden upplevelse“ kommer du nog att öka istället!

Folk stirrar sig blinda på volym och glömmer oftast att det gäller att pressa sig lite också.

För att lägga mest effekt på baksidorna hade jag kört Romanian /“raka” marklyft..

Bencurl är en OK övning men man kan klara sig utan den.

LuThe
2006-11-06, 10:13
jag hade tänkt att ta ut mig på samma sätt som jag kör en annan övning. jo jag kör raka mark nu, ger ordentligt men frågan var om jag får me så pass mkt baksida på knäböj och marklyft att jag inte behöver komplitera med en isolerande övning för hamstrings

LuThe
2006-11-06, 21:32
bump

z_bumbi
2006-11-06, 21:37
Det är omöjligt att svara på, det är ett antal frågor som kräver svar bl a hur du tränar idag men det enklaste är ju bara att köra två/tre månader och se vad som händer. Om du är nöjd idag så är det ju inte så svårt att plocka tillbaka lite volym om du märker att du tappat.