handdator

Visa fullständig version : Vilket proteintillskott passar mig?


Pierre_C
2006-11-05, 20:52
Hejsan, jag har tränat i tre månader nu och är lite sugen på att testa prot.tillskott. Jag är 1.82 lång och väger 79 utan att vara fet, tränar ca 3 ggr i veckan.

Frågan lyder alltså: vilket tillskott är bra samt passar mig som vill se om det ger något extra resultat utan att lägga ut en förmögenhet? (500-600 kr kanske). Tittade på detta:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173

Är det bra?

Tack på förhand!

King Grub
2006-11-05, 20:55
Hej Pierre!

Det är ett utmärkt proteinpulver. Du kommer inte att märka skillnad i "effekt" efter pris. Det finns inget som säger att ett dyrare vassleprotein ger bättre muskel- eller styrketillväxt än ett billigare, om kostens totala energi- och proteinintag är lika stort.

Gpajpen
2006-11-05, 20:55
billigt och bra

Jorgen
2006-11-05, 21:00
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173

Är det bra?

Tack på förhand!
Ja. Visst är det bra.
Cocos och jordgubb är riktigt gott.

Pierre_C
2006-11-05, 21:02
om jag tränar 3 ggr i veckan.. ska jag käka tillskottet 3 gånger i veckan då efter varje pass eller ska man äta det varje dag även om man inte tränar alla dagar i veckan?

Trance
2006-11-05, 21:03
Jordgubb är god.
Banan smakar helvete, men kanske gott om du gillar konstgjord godissmak.
kokos, smakar kokos. Därför fattar jag inte varför jag beställde det, gillar ju fan inte kokos.

Blir bara jordgubb och kanske den nya choklad nästa gång. Men annars ett bra protein, blandar sig bra också.

Pierre_C
2006-11-05, 21:03
Ja. Visst är det bra.
Cocos och jordgubb är riktigt gott.


hur är chokladen då? :P

Jorgen
2006-11-05, 21:38
hur är chokladen då? :P
Vet inte. Har inte smakat den. Finns några trådar med smakrecensioner, testa att söka efter dom.

Pierre_C
2006-11-05, 21:40
Tack för hjälpen, köpte detdär som jag frågade om + en shaker så frakten blev gratis (över 500kr).

//Pierre

Pierre_C
2006-11-05, 21:48
just det, en sak till.. hur ofta ska jag ta tillskottet om jag tränar 3 ggr/vecka?

regus
2006-11-05, 21:59
just det, en sak till.. hur ofta ska jag ta tillskottet om jag tränar 3 ggr/vecka?

jag brukar ha som "regel" att ta protein+någon form av kolhydrat direkt efter passet.

sen kan man komplimentera proteinfattiga mål samt äta det som ett mellanmål om man har lust..

Det finns inga "du ska". Det är bara ett proteintillskott.

King Grub
2006-11-05, 22:02
Precis - det är bara ett mjölkprotein, inget som per automatik ger mer "effekt" än motsvarande mängd protein från vanlig mat. Det är vanlig mat - mjölkprotein.

willis
2006-11-05, 22:08
Choklad är definitivt godast hittills (har visserligen inte provat banan). Smakar choklad med lite kaffe. Jordgubben är också riktigt god

Gpajpen
2006-11-05, 22:57
choklad smaken av pure whey är godaste smaken jag smakat på ett proteinpulver, alla kategorier. rekommenderar den och jordgubbssmaken starkt!

roddaren
2006-11-05, 23:02
ett tips är att du blandar en egen gainer av proteinet så att du minimerar muskelnedbrytningen samtidigt som proteinet tas upp snabbare och ger mer anabol effekt. sen finns det också EAA som både ger bättre effekt om du ska ta proteinet i samband med träning och även brukar vara billigare eftersom det inte behövs lika stor mängd av det.

Pierre_C
2006-11-07, 16:38
ett tips är att du blandar en egen gainer av proteinet så att du minimerar muskelnedbrytningen samtidigt som proteinet tas upp snabbare och ger mer anabol effekt. sen finns det också EAA som både ger bättre effekt om du ska ta proteinet i samband med träning och även brukar vara billigare eftersom det inte behövs lika stor mängd av det.

ok.. hur ska jag blanda en sådan gainer då? och var är EAA som alla skriver om?

Jorgen
2006-11-07, 17:05
ok.. hur ska jag blanda en sådan gainer då? och var är EAA som alla skriver om?
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php