handdator

Visa fullständig version : Träning och Roaccutan?


gplex
2006-11-05, 19:20
Jag har haft svår acne på ryggen under hela min tonår som vägrar att släppa. Jag har provat allt - Tetralysal, Aberela, Differin, Duac, solat, ändrat kosten men inget har funkat. Min läkare tycker att jag ska prova Roaccutan men han sa att det KAN höja halten av kreatinin i kroppen så att man tappar muskelmassa och att man även kan få svårt att bygga muskler i framtiden. Finns det någon här som har käkat Roaccutan och tränat samtidigt under behandligen som kan dela med sig av sina erfarenheter, funkade det, tappade du muskler osv?

WheyProtein
2006-11-05, 19:35
Jag åt roaccutan och tränade samtidigt, kan ej säga ifall jag förlorade massa, men jag hade muskelvärk i benen väldigt mycket, men det är ju en av biverkningarna hos folk som äter medicinen och tränar.

Fick äta två kurer, har dock fortfarande lite problem med acne :(

Achryl
2006-11-05, 20:13
roaccutan sänker hjärnaktiviteten lol (enligt någon ny forskningsrapport, vet inte mer om det)

watertouch
2006-11-05, 20:39
Äru smart så väntar du tills läkemedelsverket blir klar med sin uppföljning av patienter från 80-talet som blivit behandlade med roacuttan.

Sniggel
2006-11-05, 20:59
Har tagit roaccutan under 9 månader och det var väldigt jobbigt med varande eksem t ex, ibland var jag lite "hängig" osv... men finnarna försvann! Tror inte att jag fick några permanenta men av det dock, inget jag märkt av.