handdator

Visa fullständig version : Ja Blir Galen!


Diana
2003-02-05, 22:41
nuu vettefan va ja gör för fel asså!! har pissat på sånadär ketostix:D men de förblir bara den ljusa färgen(antar att de ska bli mörka om man e i ketosis) ja har ju iförsej bara dietat i 2 dar men eftersom ja körde typ ketoaktikt för ca ett år sen så borde de väl inte va så svårt att komma in i ketosis? harr tillockme fått för mej att mitt piss luktar amoniak(här e vi inte diskreta intehahah) och ja har bara ätit max 40 kolisar om dagen och ja rör på mej MYCKET om dagarna + mina morronprommisar så för mkt kolisar e de definitivt inte..e jag för otålig? kommer de ta nån vecka kanske.. hur lång tid tog de för er och hade ni nån ätdag den första veckan?
du EIselt har du bara en ätdag? tycker du de funkar bäst?har nämligen läst att 36-48 timmar e optimalt..men iförsej alla e ju olika och en sak till påverkas ketosen av aspartam? om man häller funsaft i kesellan dvs en ganska liten mängd men ändå läste i dendär artikeln me gul bakgrund att vissa fick problem me de(inte skribenten tho)..skulle va jättesnället om nån ville förklara lit för okunniga meej!:smash:

nån som har nåra smarriga ketorecept o dela me sej av?:eating: :eating:

prova korv och Aioli de e svingott!!

Diana
2003-02-05, 22:52
nu kanske ja e paranoid här men kan de ha o göra me att ja åt ett par skivor knäckebröd(de e ju snabba kolisar) blir kanske mer insulin då? men 1 skiva innehållerju bara 5,3 g kolisar.. kan de motverka ketosis..?

Nate
2003-02-05, 22:53
Originally posted by Diana
..men iförsej alla e ju olika och en sak till påverkas ketosen av aspartam? om man häller funsaft i kesellan dvs en ganska liten mängd men ändå läste i dendär artikeln me gul bakgrund att vissa fick problem me de(inte skribenten tho)..skulle va jättesnället om nån ville förklara lit för okunniga meej!:smash:

Jag har också läst något om att aspartam, trots att det inte har några kolhydrater i sig, skulle kunna vara dåligt. Tror det var några nya undersökningar som sa att kroppen uppfattade den söta smaken som att vi fick i oss kolhydrater och därmed både höjde insulinnivåerna samt slutade producera ketoner.

Någon som vet hur det förhåller sig på riktigt? :confused:

Diana
2003-02-05, 22:57
du nate du har väl oxå läst sidan me gul bakgrund? där skriver killen att han exprimenterade me aspartam en dag hällde han i sej MASSA jävla aspartam och de störde inte hans ketosis alls.. men alla e ju olika..

nån som vet om de spelar nån roll hur stora portioner man äter och om man äter sent på kvällen?(inte aspartam nu utan vanlig mat fett-protein mat..
och kolhydraterna e de bäst att sprida ut dem över dagen?

Nate
2003-02-05, 23:23
Jepp. Har läst igenom den gula sidan och observerat att han inte kände av några negativa effekter av aspartam. Men de undersökningarna jag läst var ganska nya. Diskuterades faktiskt för ett tag sedan på marathons forum men vet inte om de kom fram till något...

Jag är också i desperat behov av recept. Lever som "nästan" vegetarian annars så köttvärlden har jag ingen koll på ännu...

fiddebeast
2003-02-06, 07:36
Tjenare skriver ej så ofta här längre...
Men om ni vet vem ja gär så vet ni att jag har rätt!!

Om man nu går på en ketodiet = protein och fett!! inga kolhydrater alls!!!

Så består maten enbart av typ, kyckling, ägg, bacon,
kottletter av lamm, fläsk, fick torsk och lax lax för fettet.
lite oliv olja, sedan går man på detta i ca6-10 dagar efter dessa dagar så ska du vara nere i full ketos så att du är på g att bränna mer muskler än vad du brännet fett.

Denna diet kan då sabbas lätt av bla: en skiva bröd , tuggummi med sötningsmedel endast en bit kan förstöra,
vilken typ av kolhydrater som helst !!.

efter att du har hamnat där du vill ( ketos)
Så börjar svetten lukta faaann.

Efter varje period på ca 6-10 dagar så laddar sedan i 2 dagar med rena kolhydrater men dock här drar du väck allt fett ifrån maten , för att efter 2 dagars fyllning av kolhydrater återgå till
fett o protein diet igen..

Nate
2003-02-06, 08:05
måste man lägga in kolisdagar? Är inte det mest för att få mer ork till träningen? Om man inte planerat att lyfta en massa vikter under ketodieten, hur fungerar det då?

psyko_bob
2003-02-06, 11:15
Desto hårdare man tränar desto snabbare kommar man i ketosis.
Kör ännu mer fett och NOLLA kolisintaget första veckan så kommer du nog in i ketosis.
Kolisladdningen har en muskelsparande effekt också samt såklart ge bättre ork till träningen.

Diana
2003-02-06, 18:06
okej ja va npg föör otålig.. antar att de tog lit längre tid för mej eftersom de va första gången på myyycke länge..nu e ja iaf i ketosis så ja e skiitglad!:D
du fidde ja läste här förr när du skrev massa o vet att du kan jäklit mkt men kan de verligen stämma att nåra kolisar alls sabbar dieten? tycker alla verkar gå ner ca 0,5-1 kg i veckan me sin keto och då äter de allt mellan 40-70 kolisar om dan och har en till två dar me frosseri!:eating: :eating:
men den dieten du beskriver-helt utan kolisar kanske e nån dunderdiet va vet jag..?tycker iaf en ät dag e nödvändig iaf för mitt psyke ävenfast ja totalt älskar den här köttkosten:D vill man ju inte helt skiljas från brööd o pasta!

psyko bob:äter du mkt fett på ätdagen?

nån som vet om de spelar nån roll om de e snabba eller långsamma kolisar som utgör de ca 40g om dagen på högfettdagarna??

rota
2003-02-06, 18:23
För mig brukar det ta allt mellan 4 - 7 dagar att hamna i full ketos och då ligger jag på runt 40g Långsamma kolhydrater. De dagar jag fyller med kolhydrater brukar jag gå ner på fettet, men fortfarande ligga högt på proteinet. Det funkar för mig i alla fall!

tequilla
2003-02-06, 20:07
Originally posted by Diana
nuu vettefan va ja gör för fel asså!! har pissat på sånadär ketostix:D men de förblir bara den ljusa färgen(antar att de ska bli mörka om man e i ketosis)


Ketostix?:eek: Var får man tag på sånna?

Diana
2003-02-06, 20:32
rota:kan de ta så lång tid ävenfast de inte e första gången man hamnar i ketos?
de flesta påstår sej juhamna i ketos typ dan efter de kolhydratladdat..hur ofta har du dina kolhydrats dagar o hur många i radhardu?
haru provat att ät relativt mkt fett på kolisdagen oxå, o fått negativa effekter?
tränar du för att hamna i ketos eller äter du bara..?
hur mkt fett tappar du i veckan o hur länge har du dietat?*utfrågning*:D

tequilla:på apoteket

rota
2003-02-06, 22:31
Det tar alltid 4 - 7 dagar för mig (oftast 4) Men då tränar jag bara stryrke varannan dag och ingen konditionsträning. Kolhydratsdagar har jag dagen efter jag har hamnat i full ketos (Det är väl egentligen en Cyklisk Ketogen Diet det kallas) och oftast så varar de i tre dagar men mest kolhydrater första dagen och sedan avtagande till tredje dagen då jag ligger på ca 100g. Jag tror inte det är så bra att äta mycket fett på kolhydratsdagarna när kroppen producerar så mycket insulin.
Nu är dieten klar men jag tappade totalt 20kg fett på 5 månader och nästan ingen muskelmassa.

Mvh

rota

EiseltUK
2003-02-07, 01:14
Om man har problem att hamna i ketos så beror det eventuellt på att man äter för lite fett. Det behöver i o f inte innebära att man inte tappar fett.

Om jag äter ordentligt med fett så blir Ketosixen ordentligt mörka, vilket troligen beror på att det bildas mer ketoner från kostfettet som bryts ned snabbare än det lagrade fettet. Det är i varje fall viktigt att man äter ordentligt med fett. Om jag äter kolhydrater på lördagkväll så börjar det bildas ketoner dagen efter med start ungefär vid lunch eller lite senare.

Det intressanta med fett är att det går åt mer energi när man använder det som energi så att energiomsättningen ökar. Det är förklaringen till varför en diet på 1000 kcal från fett är bättre än 1000 kcal från protein, och totalt överlägset 1000 kcal från kolhydrater.

Mvh
Henrik

tequilla
2003-02-07, 13:13
Kn ngn berätta lite mera om denna diet? Ser att många använder sig av den så antar att den e bra.
Hur funkar de på dom som har lite fett på magen?

Finns de ngnstanns där man kan läsa lite mera om den?

vänl...
tequilla

Diana
2003-02-07, 18:32
tack så jättemkt för era svar!!
ja kan omöjligen äta för lite fett o mitt kolis intag ligger runt 30 g o nu e ja ordentlit förvirrad här asså igår när ja testade vart de skillnad på stickan så ja antog att ja va på g
men idag när ja testade så vart de ingen skillnad alls på färgen!!?? behöver ja nämna att min motivation sjönk som en sten:( ja måste va i ketos nu av fler anledningar ;tränade igår o tycker svetten lukat mkt annorlunda(precis som fidde nämnde), urinen luktar annorlunda, ja passerade den där jobbiga perioden när kroppen vänjer sej i tisdags känndes fördjävlit ja va skittrött heladan osv men nu e ja jättepigg hela tiden o de betyder ju att kroppen bildar ketoner eller hur annars skulle ja va orklös ju den måste ju ersätta kolisarna me nåt..
de enda ja kan komma på e att de kan va nåt fel på stickorna ja köpte.. de står på förp att man inte ska förvara dem i kylskåp, ja hade dem ju i fickan ca 2 timmar o då blev de ju iskalla då kanske de gick sönder?:D för ja fattar inte hur de kan gå tebax sådär när ja äter såå bra o allt?? o att stickan förblir helt naturell färg.. nån som har nån teorii ja börjar bli desperat här snart går ja väl o halsar en dunk rapsolja för att säkra fettintaget:D
hur många gram fett äter ni om dagen?
Eiselt:har du tränat nåt då på lördagen eller börjar de så tidigt utan träning?

kan en stoor portion mat förstöra ketos? ävenom de bara e prott och fett o typ 5 g kolisar?
kan för mkt fett störa ketos? e de vanlit?

Mr Pink
2003-02-08, 10:30
Personligen tror jag att du äter för lite fett om du inte får någon färg på stickorna. Själv har inte inte alls nått problem att komma in i ketos. På söndagen eller måndagen bruakr jag bara at en 1/2 dl olja + morgonpromenad sen bacon och ägg + lite träning vid 11 tiden sen är jag i ketos. Jag har fått för mig att det är lättare att komma in i ketos när man äter dåligt fett typ bacon, men det är kanske för att det är så gott. Sen är det säkert som EiseltUK sa att du äter nog för lite fett, men du får ju inte heller äta för mycket för då bränner du ju bara det fettet som du äter.
När du väl har kommit in i ketos efter en kolhydratsladdning så behöver du ju inte pissa på stickor för att veta att du är i ketos, detta i förutsättning att du äter som du ska.
Jag har märkt att stickorna inte heller är så bra, men jag tror att det har att göra med att man hinkar i sig alldeles för mycket vatten och då blir keto koncentartionen i pisset inte så högt och då reagerar inte stickorna.

Baha
2003-02-08, 11:40
för mkt protein kan med ge en del personer svårt att hamna i ketos har jag läst

Diana
2003-02-08, 15:24
ere såå lite fett som krävs så borde ja definitivt ha ketos nu, måst va nått fel på stickorna eftersom totalt 1 av 8 st reagerade- resten förblev neutrala..jamenar de borde ju iaf fåll liiite färg..
kan de bero på att man dricker för lite vatten?
en sak till ja fundera påp e om man nu äter för lite fett skulle man inte känna de då? asså bli hungrig eller orklös eller nåt eftersom energin inte räcker till..?
eller så kanske de går trögare för mej eftersom de e första gången.. vettefan
:eating: :eating:

Baha
2003-02-08, 15:34
vad har du ätit på en dag då?

skriv allt

Diana
2003-02-08, 17:24
morronprommenad
frukost-4 ägg me majonäs och lite kaviar
lunch-2 kycklingfileer stekta i rapsolja, ca 150g räksallad
mellanmål-125g makrill
kvällsmat-2korvar, 1ägg stekta i olja o ca50g räksallad
kvällsmat-2 hemmagjorda pannbiffar stekta i olja

tycker de ser ut att va VÄLDIGT mycke fett, o typ inga kolisar alls.. eller..?

rör på mej och lyfter mycke tungt på jobbet om de har nån betydelse..