handdator

Visa fullständig version : Elfsborg / AIK SM Guld 2006


Tigerkotten
2006-11-05, 15:02
Såå själv håller jag på Djurgården och ser matchen via en stream nu.

Allt annat är förlust för DIF är katastrof! Om Malmö vinner så är det okej dock om vi vinner.

Hejja Elfsborg f*ck Royal League! :D

shadowfire
2006-11-05, 15:03
Vilken stream?

Tigerkotten
2006-11-05, 15:04
http://www.myp2p.eu/Sunday.htm

Allan
2006-11-05, 15:05
Upp och nervända världen! Här går man och håller på DIF och Djurgårdsslynglarna håller på Elfsborg. Jag har inga högre förhoppningar dock - skulle inte förvåna mig om DIF bara kommer lalla runt...

shadowfire
2006-11-05, 15:10
http://www.myp2p.eu/Sunday.htm
thanks, bra stream! :thumbup:

Tigerkotten
2006-11-05, 15:12
vafaen jag blir rädd att DIF kommer göra Mål.. De verkar dock lite klumpiga defensivt :D o de e ju bra, men offensivt har det var småfarligt.

Tigerkotten
2006-11-05, 15:40
Elfsborg!!!!!!!!!!!

daja
2006-11-05, 15:40
Såå själv håller jag på Djurgården och ser matchen via en stream nu.

Allt annat är förlust för DIF är katastrof! Om Malmö vinner så är det okej dock om vi vinner.

Hejja Elfsborg f*ck Royal League! :D
Håller med, första gången jag hoppas att DIF förlorar.
Och det ser lovande ut, 1-0 till Elfsborg nu!!

daja
2006-11-05, 15:46
För fan, Sjöhage kan ju fan inget annat än springa rakt fram. Skön knock han delade ut på Dembo. Hoppas han knäckte benet mot Dembos käke.

shadowfire
2006-11-05, 15:52
iech, inge snyggt spel... fullfölja mot målvakt borde vara rött kort.

Tigerkotten
2006-11-05, 15:53
iech, inge snyggt spel... fullfölja mot målvakt borde vara rött kort.


tyckte svenssons sak var värre, för han hade ingen chans. Sjöhage försökte nå bollen iaf mera.


KOM IGEN NU ARSENAL!! ser på den matchen samtidigt :DD

Wooch
2006-11-05, 15:59
Hejja Elfsborg!!!

kroy
2006-11-05, 16:03
Tycker det är sjukt barnsligt att hellre hoppas att det går dåligt för grannlaget bara för att det egna lagets säsong gick dåligt (eller det kanske fansen hoppas ändå). Personligen tycker jag ju att det mitt lag ska vara bättre än motståndarna, inte mindre dåliga än dessa.

Grattis vilka som än vinner, men AIK är i mitt hjärta, så jag hoppas ju såklart att det blir just dem.

Wooch
2006-11-05, 16:08
Det funkar inte att kolla på matchen. Vilket program ser man matchen ifrån?

shadowfire
2006-11-05, 16:12
tyckte svenssons sak var värre, för han hade ingen chans. Sjöhage försökte nå bollen iaf mera.


KOM IGEN NU ARSENAL!! ser på den matchen samtidigt :DD
samma här, har ju fan spelat på unibet på arsenal också.... comon!

shadowfire
2006-11-05, 16:20
Det funkar inte att kolla på matchen. Vilket program ser man matchen ifrån?
Sopcast.

Niclaaas
2006-11-05, 16:41
spännande *popcorn*

shadowfire
2006-11-05, 16:44
Mm, men jag förlorade pengar på arsenal... fan också. :)

Tigerkotten
2006-11-05, 16:44
Kroy: Bra kom ihåg att ni förlorade med 5-0 mot Malmö när ni kunde hjälpa DIF förut.

DIF har inte ens varit speciellt dåliga idag, hade hoppas på sämre prestation. För nu blir jag faen rädd när DIF kommer till anfall.

Så störd på Arsenal matchen, så jäkla såklart att hleb skulle ha straff men fick det inte.

daja
2006-11-05, 16:46
Tycker det är sjukt barnsligt att hellre hoppas att det går dåligt för grannlaget bara för att det egna lagets säsong gick dåligt (eller det kanske fansen hoppas ändå). Personligen tycker jag ju att det mitt lag ska vara bättre än motståndarna, inte mindre dåliga än dessa.

Grattis vilka som än vinner, men AIK är i mitt hjärta, så jag hoppas ju såklart att det blir just dem.
Klart att man inte hoppas att de största rivalerna vinner! Sen spelar det ingen större roll om man får se DIF i Royal League eller inte, vem orkar se fotboll med riktigt tveksam kvalité mitt i vintern?!

Allan
2006-11-05, 16:47
Kroy: Bra kom ihåg att ni förlorade med 5-0 mot Malmö när ni kunde hjälpa DIF förut.


VI förlorade väl för fan inte med flit. Det är riktigt riktigt ruttet att hoppas att ens eget lag förlorar. De ska ALLTID vinna - annars har man ingen lagkänsla!

Tigerkotten
2006-11-05, 16:49
jäkla nervös att DIF ska få in en boll.. Skandal isåfall

daja
2006-11-05, 16:50
Och där skulle det ha varit straff, fegt av domaren!

kroy
2006-11-05, 16:51
Kroy: Bra kom ihåg att ni förlorade med 5-0 mot Malmö när ni kunde hjälpa DIF förut.

Jag hoppas att jag inte skrivit att det var bra att dom förlorade med 5-0 då?
När jag spelade fotboll ville jag vinna alla matcher, och på så sätt vinna ligan, inte genom att hoppas på att andra lirade dåligt.

Sen är det ju ett lite speciellt läge just nu, men att hoppas att ens egna lag missar plats i royal league och därmed en massa pengar låter ju bara dumt.

Tigerkotten
2006-11-05, 16:52
VI förlorade väl för fan inte. Det är riktigt riktigt ruttet att hoppas att ens eget lag förlorar. De ska ALLTID vinna - annars har man ingen lagkänsla!


Öhhh jo det gjorde ni, inte detta år var det. T om eran ligist firma FB tog ett snack med laget ang den matchen. Allt handlar fan inte om att vinna, Royal League visst kan kanske vara bra. Men det skadar säsongen med pga dålig försäsong.


Skadeglad JA

shadowfire
2006-11-05, 16:52
Så länge AIK inte får guldet så skiter jag i vilket... hands, straffmissar eller vadfan som. Skit o Royal League.

daja
2006-11-05, 16:52
YES!!
Grattis Elfsborg!

Laan
2006-11-05, 16:53
Go Elfsborg!

Niclaaas
2006-11-05, 16:53
elfsborg :hbang:

Tigerkotten
2006-11-05, 16:55
Jag hoppas att jag inte skrivit att det var bra att dom förlorade med 5-0 då?
När jag spelade fotboll ville jag vinna alla matcher, och på så sätt vinna ligan, inte genom att hoppas på att andra lirade dåligt.

Sen är det ju ett lite speciellt läge just nu, men att hoppas att ens egna lag missar plats i royal league och därmed en massa pengar låter ju bara dumt.

Har inte sagt att du sa att det var bra. Men rivaliteten är stor mellan klubbarna så enkelt är det.

DIF verkade iaf försöka vinna såg det ut som. Tror det knappast var samma för Gnaget det året.

Royal League visst ger det en del pengar, men titta på lagen som spelade Royal League iår. De har underpresterat.



GULD TILL ELFSBORG:hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Laan
2006-11-05, 16:57
Min bror är där å kollar, lär vara kul!
SM-guld!

porja
2006-11-05, 16:57
SM-GUUUUUUUUUUUUULD

VI ÄR VÄLDA GULDET.

HEJA ELFSBOOOOOOOOOOOORG.

/gamle boråsaren

Allan
2006-11-05, 17:01
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.

Laan
2006-11-05, 17:05
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.

Jepp, men bästa laget vinner!
Så är det bara *flex* :D

Trance
2006-11-05, 17:06
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.

Gnäll gnäll.

hultman
2006-11-05, 17:07
SM-GUUUUUUUUUUUUULD

VI ÄR VÄLDA GULDET.

HEJA ELFSBOOOOOOOOOOOORG.

/gamle boråsaren

Nej, det är ni inte alls. Fröjdfeldt var precis lika jävla dålig som vanligt och missade handen på en boråsare i straffområdet i slutet. För övrigt spelade DIF på halvfart och drog på pastejer när de faktiskt hade lägen. Läggmatch av rang.

Tigerkotten
2006-11-05, 17:08
Mjae Allan, Elfsborg har ju sin Arena men vet ej hur mycket pengar de får för den? Tänkte i jämförelse med Köpenhamn.

Men visst jag tror ej de heller har resurserna, är väl DIF,AIK,Göteborg,Malmö.

Hammarby med sin Auschech som äger 49% funkar inte riktigt.

daja
2006-11-05, 17:18
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.
Ledsen, men det finns i nuläget inte nån svensk klubb som har de resurser som krävs för att kunna etablera sig i CL. För att kunna lyckas med en sådan bedrigt krävs det att man lyckas behålla de svenska spelarna som numera drar till ligor som är snäppet bättre eller likvärdiga för att pengarna är större, och för att lyckas med detta krävs det nån form av attraktivare löner i Sverige vilket i nuläget inte är möjligt. Nu är ju Allsvenskan bara ett skyltfönster för de spelare som faktiskt väljer att komma hit eller de svenska som väljer att stanna nåt år. Så fort de ens är i närheten av att bli etablerade i U21 eller landslaget drar de, vilket ju är rätt självklart med tanke på den enorma skillnaden mellan vår lilla liga och alla de andra.
Senast Sverige hade ett etablerat lag i Europa (IFK Gbg) utgjordes ju stommen i svenska landslaget av spelare därifrån. Sätt ihop ett svenskt klubblag med Isaksson, Mellberg, Källström, Allbäck, Linderoth så börjar vi närma oss.

Tigerkotten
2006-11-05, 17:27
Ja men spelare som Isaksson,Mellberg,Källström kommer aldrig ske för det behövs för mycket pengar till.

DÄREMOT ska Svenska spelare ej föredra Danmark över Sverige.

Säg tjänar man 40k i månaden i Danmark så är de 40k mera värda än om du skulle tjäna 40k i Sverige. Det är fel pga skattesystemet vet ej riktigt hur stor skillnad det var dock.

daja
2006-11-05, 17:31
Ja men spelare som Isaksson,Mellberg,Källström kommer aldrig ske för det behövs för mycket pengar till.

DÄREMOT ska Svenska spelare ej föredra Danmark över Sverige.

Säg tjänar man 40k i månaden i Danmark så är de 40k mera värda än om du skulle tjäna 40k i Sverige. Det är fel pga skattesystemet vet ej riktigt hur stor skillnad det var dock.
De hade förmodligen inte haft lika bråttom att dra till Rennes, som just då var ett skitlag i franska ligan.
Det jag menar är att man inte kan tro att ett svensk lag i nuläget ska ha en chans att kunna etablera sig i CL, då alla bra och halvbra spelare med lite sug efter pengar drar direkt de får chansen, vilket jag absolut förstår att de gör.

kelk
2006-11-05, 17:36
v=_4Gh_6qkA3c

:thumbup:

kelk
2006-11-05, 17:39
Mjae Allan, Elfsborg har ju sin Arena men vet ej hur mycket pengar de får för den? Tänkte i jämförelse med Köpenhamn.

Men visst jag tror ej de heller har resurserna, är väl DIF,AIK,Göteborg,Malmö.

Hammarby med sin Auschech som äger 49% funkar inte riktigt.

Anschutz.

Sen så håller jag med Allan, Elfsborg är en skitklubb från en liten skitstad som det knappt finns något intresse runt om.

Brooklyn
2006-11-05, 17:40
så skönt att inte aik vann! :hbang:

Allan
2006-11-05, 17:47
Är det några klubbar som skulle kunna ha en chans - i varje fall inte bli ett stryklag direkt - så är det AIK, Djurgården, Helsingborg, IFK Göteborg och Malmö FF.

daja
2006-11-05, 17:52
Är det några klubbar som skulle kunna ha en chans - i varje fall inte bli ett stryklag direkt - så är det AIK, Djurgården, Helsingborg, IFK Göteborg och Malmö FF.
+ hammarby då kanske och ja de har ju haft sina chanser då alla vinnarna under 2000-talet tillhört den skaran.
i nuläget lyckas ju inte ens ett enda svenskt lag kvala in i UEFA-cupen vilket är oerhört uselt men inte så oväntat med tanke på hur låg nivå allsvenskan håller jämfört med de andra ligorna i europa, det måste vara över 10-20 ligor som håller högre klass än den svenska.

Trance
2006-11-05, 17:53
Är det några klubbar som skulle kunna ha en chans - i varje fall inte bli ett stryklag direkt - så är det AIK, Djurgården, Helsingborg, IFK Göteborg och Malmö FF.

Du menar att AIK skulle ha så mycket större chans än Elfsborg nästa år?

kelk
2006-11-05, 17:57
Är det några klubbar som skulle kunna ha en chans - i varje fall inte bli ett stryklag direkt - så är det AIK, Djurgården, Helsingborg, IFK Göteborg och Malmö FF.

För bövelen!

AIK?! Hammarby har fullständigt förnedrat AIK 2 matcher den här säsongen och visat hur det här vackra spelet ska spelas!
Detta med den längsta skadelistan på många år!

Tredjeplacering och spel i Royal League och intertoto blir helt ok, trots att SvFF har bestulit oss på poäng.

we're all going on a european tour, european tour, european tour!

_4Gh_6qkA3c

daja
2006-11-05, 17:58
För bövelen!

AIK?! Hammarby har fullständigt förnedrat AIK 2 matcher den här säsongen och visat hur det här vackra spelet ska spelas!
Detta med den längsta skadelistan på många år!

Tredjeplacering och spel i Royal League och intertoto blir helt ok, trots att SvFF har bestulit oss på poäng.

we're all going on a european tour, european tour, european tour!
kul att man kan se det så positivt ;)

kelk
2006-11-05, 17:59
Klart jag är glad! JAg är överlycklig, aik missade guldet i sista omgången trots att SvFF har gjort allt för att få sina lunchkompisar att stå högst upp på pallen!

Niclaaas
2006-11-05, 18:02
Är det några klubbar som skulle kunna ha en chans - i varje fall inte bli ett stryklag direkt - så är det AIK, Djurgården, Helsingborg, IFK Göteborg och Malmö FF.

:laugh:

AIK skulle vara lika mycket strykgäng i CL som elfsborg kommer att bli.

Allan
2006-11-05, 18:02
Bajen har ett taskigt utgångsläge. Det finns bara ekonomiskt spelrum för en klubb i Stockholms kommun, och den klubben är Djurgården, hur gärna man än skulle vilja motsatsen. Anledningen är ju att de ligger där de ligger - Östermalmsgossar är i större utsträckning Djurgårdare eftersom Stadion ligger där den ligger. Och Östermalmsgossar tenderar oftare att bli duktiga inom affärsvärlden. Det finns det t o m undersökningar kring.
Hängde det bara på fotbollen så...men nu är det andra saker som spelar in om man ska kunna bli en klubb som i varje fall kan matcha nordtyska eller danska lag.

kelk
2006-11-05, 18:09
Bajen har ett taskigt utgångsläge. Det finns bara ekonomiskt spelrum för en klubb i Stockholms kommun, och den klubben är Djurgården, hur gärna man än skulle vilja motsatsen. Anledningen är ju att de ligger där de ligger - Östermalmsgossar är i större utsträckning Djurgårdare eftersom Stadion ligger där den ligger. Och Östermalmsgossar tenderar oftare att bli duktiga inom affärsvärlden. Det finns det t o m undersökningar kring.
Hängde det bara på fotbollen så...men nu är det andra saker som spelar in om man ska kunna bli en klubb som i varje fall kan matcha nordtyska eller danska lag.

Jag håller inte med dig. Arenafrågan kommer att bli helt avgörande, men visst i nuläget så gör inte Bajen någon större vinst på att hyra Söderstadion.

porja
2006-11-05, 19:08
Nej, det är ni inte alls. Fröjdfeldt var precis lika jävla dålig som vanligt och missade handen på en boråsare i straffområdet i slutet. För övrigt spelade DIF på halvfart och drog på pastejer när de faktiskt hade lägen. Läggmatch av rang.


Egentligen var Fröjdfeldt dålig för att han blåste av många frisparkar åt Djurgården och att Djurgården inte fick gula kort och ev. utvisningar.

Elfsborg var klart bättre laget, mkt rättvis seger.

ELFSBORG ÄR KLART VÄRDIGA VINNARE AV ÅRETS ALLSVENSKAN.

Och Elfsborg har klart resurerna för att komma ut i Champions Leauge.
Elfsborg är numera en toppklubb, storklubb i svensk fotboll... Elfsborg går mer i vinst av alla klubbar i sverige också :hbang:

Nithian
2006-11-05, 19:19
AIK är just nu Sveriges bästa lag. Det kommer vi att visa nästa vecka när vi möter Elfsborg i Royal League.


Djurgården har inget att säga, 2 derby vinster säger mycket!

Nitrometan
2006-11-05, 19:24
AIK är just nu Sveriges bästa lag.
Svenska mästare?

Vunnit flest matcher i allsvenskan?

Skrapat ihop flest poäng under säsongen?

På vilket sätt är de bäst?

Baan
2006-11-05, 20:12
Gött det här, var länge sen sist!

Vilket roligt BS av Allan att det skulle betyda något för svensk fotboll om ett 08-lag hade vunnit eller liknande. Hah, taskig förlorare snack. För den delen ser jag inte varför Elfsborg inte skulle kunna göra lika bra ifrån sig som vilket som helst svensk lag tidigare i t ex Champions League, dvs vinna någon match och åka ut mot starkare europeiska lag. Vi har inget lag och har aldrig haft vad jag vet som hade haft någon chans i CL så oavsett vem som vinner allsvenskan är vi en b-nation i klubblagsfotbollen.

jakke
2006-11-05, 20:17
Min bror ringde från torget och det var bra drag där.. ca 10-15k personer:Virro

hultman
2006-11-05, 20:32
Egentligen var Fröjdfeldt dålig för att han blåste av många frisparkar åt Djurgården och att Djurgården inte fick gula kort och ev. utvisningar.

Elfsborg var klart bättre laget, mkt rättvis seger.

ELFSBORG ÄR KLART VÄRDIGA VINNARE AV ÅRETS ALLSVENSKAN.

Och Elfsborg har klart resurerna för att komma ut i Champions Leauge.
Elfsborg är numera en toppklubb, storklubb i svensk fotboll... Elfsborg går mer i vinst av alla klubbar i sverige också :hbang:

Jaså? Elfsborg var kassa, och Djurgården var kassa. En minut innan slutet är det en uppenbar straff som antagligen hade skjutit AIK till svenska mästare. Hade inte Jofahjälmen, aka Peter Fröjdfeldt, valt att förstöra för AIK som han alltid gör, hade det blivit ett annat lag som vunnit allsvenskan. Allt detta vet du nog redan.

Trance
2006-11-05, 20:34
Jaså? Elfsborg var kassa, och Djurgården var kassa. En minut innan slutet är det en uppenbar straff som antagligen hade skjutit AIK till svenska mästare. Hade inte Jofahjälmen, aka Peter Fröjdfeldt, valt att förstöra för AIK som han alltid gör, hade det blivit ett annat lag som vunnit allsvenskan. Allt detta vet du nog redan.

Ja, för Elfsborg har ju inte inte blivit bestulna på några poäng i år.

Akilles
2006-11-05, 21:13
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.

Svaghetstecken av er förlorare alltså? Vi är ett halvbra lag från landet och vi är bäst i Sverige. *flex*

Laan
2006-11-05, 21:40
Jag förstår fortfarande inte hur något annat lag skulle ha klarat av att möta internationella lag bättre än elfsborg, när de inte ens lyckades vinna SM???

Elfsborg har jobbat hårt de senaste åren på att bygga upp finansiering av spelarköp osv osv.. självklart kan de inte mäta sig internationellt, men som jag skrev ovan: Vilket annat lag skulle det, och isåfall varför vann de inte SM?

Nithian
2006-11-05, 21:52
Svaghetstecken av er förlorare alltså? Vi är ett halvbra lag från landet och vi är bäst i Sverige. *flex*


En gång är ingen gång, en gång och aldrig mer.

Laan
2006-11-05, 22:20
En gång är ingen gång, en gång och aldrig mer.

Det var iofs 45 år sedan.. men fel har du likväl

Edit: såg svensson på stan i torsdags.. mycket priviligierande typ

Baan
2006-11-06, 00:24
En gång är ingen gång, en gång och aldrig mer.

lol, n00b.

http://sv.wikipedia.org/wiki/IF_Elfsborg

Noodles
2006-11-06, 08:23
Kul för Elfsborg. Trist för svensk fotboll. Det är ett svaghetstecken att ett lag kan komma direkt från Superettan och nästan vinna SM-guld, och det är ett svaghetstecken att ett halvbra lag från landet faktiskt vinner i slutänden.
Svensk fotboll hade behövt en storklubb i Champions League, och det finns bara fem klubbar som har de resurserna. Ingen av dem ligger i Borås.

Tycker också det är kul att Elfsborg vann. Framför allt för att de har stora ambitioner. Jag tror snarare att de har större potential än Stockholmslagen, Blåvitt och MFF. Trots att jag själv håller på Blåvitt känns det som de kommer få fortsätta brottas med skattefifflet och allmänt kristillstånd. MFF har trots stora intäkter från spelarförsäljningar (Zlatan, Rosenberg) inte lyckats något vidare. Stockholmslagen fortsätter ta resurser från varandra och vet inte hur de ska göra med sina arenor.

Elfsborgs satsning är riktigt intressant och att ha sin egen arena gör verkligen en stor skillnad för klubbens ekonomi. Titta bara på de hockeylag som byggt nya arenor. Möjligheten till intäkter från annat än det rent sportsliga är stor. Elfsborg har väl dessutom FC Köpenhamn som förebild och mig veterligen är de det enda nordiska laget i CL. Jag hörde tom att de slog något lag från Manchester förra veckan. FC Köpenhamn har ekonomiska resurser som de svenska klubbarna inte är i närheten av och att Elfsborg försöker ta efter dem kan bli jättebra eller fiasko. Borås är trots allt inte Köpenhamn. Borås har ju även gjort andra felsatsningar. Magic M7 ploppar upp i mitt huvud.

Så länge som Allsvenskan håller sin nuvarande klass kommer jag fortsätta följa den med en stor gäspning. Vi får väl se hur Elfsborgs kval till CL går. Om inte annat har vi ju cupen för de som blir över (UEFA-cupen). Och vad är väl en kväll i Champions league mot glesa läktare i Royal league?

psirus
2006-11-06, 08:33
Så härligt, va va man svenska mästare också :D

Baan
2006-11-06, 12:30
Elfsborgs satsning är riktigt intressant och att ha sin egen arena gör verkligen en stor skillnad för klubbens ekonomi.

Jag har för mig att Borås Arena ägs av Borås Stad men det är inget jag är säker på. Vet du säkert att det är Elfsborg som är ägarna?

Noodles
2006-11-06, 14:21
Jag har för mig att Borås Arena ägs av Borås Stad men det är inget jag är säker på. Vet du säkert att det är Elfsborg som är ägarna?

Arenan ägs av Borås Arena AB som är ett dotterbolag till Elfsborg. Källa:

http://www.handelskammaren.net/item.aspx?id=4503

Även om jag inte håller på Elfsborg skulle det vara kul om deras ambitiösa satsning lyckas.

Nithian
2006-11-06, 16:39
lol, n00b.

http://sv.wikipedia.org/wiki/IF_Elfsborg


Baan hits Nithian for 1 damage
Nithian dies.

Tigerkotten
2006-11-06, 17:12
Var ju inte så farligt vad Areanan kostade heller, det som kan bli bra för Elfsborg är om de kommer på något annat kring fotbollen.

Men sedan hur många bor vid "Elfsborg"? Köpenhamn har ju sin nöjespark.

Hoppas DIF har några bra planer med, för det är sådant som krävs för bli en "stormakt". Först och främst Areanan men sedan andra saker kring. Köpenhamn drar väl in 50% + har jag för mig i inkomster i saker som inte handlar om fotboll?

Noodles
2006-11-06, 17:26
Var ju inte så farligt vad Areanan kostade heller, det som kan bli bra för Elfsborg är om de kommer på något annat kring fotbollen.

Men sedan hur många bor vid "Elfsborg"? Köpenhamn har ju sin nöjespark.

Hoppas DIF har några bra planer med, för det är sådant som krävs för bli en "stormakt". Först och främst Areanan men sedan andra saker kring. Köpenhamn drar väl in 50% + har jag för mig i inkomster i saker som inte handlar om fotboll?

Japp. Köpenhamn drar in mycket från andra områden än fotbollen. Som du säger är nog det största problemet att Borås är en liten skitstad jämfört med Köpenhamn. Om de har tur kan eventuella framgångar göra att fler sluter upp eftersom svenska framgångar ute i Europa är sällsynta nuförtiden. När IFK Göteborg gick som bäst på 90-talet kände jag många som höll på dem trots att det inte var deras favoritlag från början.

Baan
2006-11-06, 17:46
Arenan ägs av Borås Arena AB som är ett dotterbolag till Elfsborg. Källa:

http://www.handelskammaren.net/item.aspx?id=4503

Även om jag inte håller på Elfsborg skulle det vara kul om deras ambitiösa satsning lyckas.

Aight, det var ju bra det. Såg infot på wikipedia men eftersom wiki är just wiki så vågade jag inte ta det som den absoluta sanningen men nu vet jag.

Jag tror i vilket fall så kommer arenan vara ett win-win scenario, även om man inte lyckas hyra ut arenan till andra tillställningar. Ryavallen var väl ganska kass om jag inte minns helt fel, med ganska taskig status på hela anlägningen och inte nära kapaciteten Borås Arena har. Tror det var 11-12k med en hel del ståplatser. Det var alltså på tiden med en uppgradering...

mister_power
2006-11-06, 20:18
Är det bara jag som blir så sjukt äcklad av Anders Svensson? Han måste vara fotbolls sveriges största tönt, gnäller ju fan för ingenting ( o det är så synd om mig för jag får punkmarkering, o det är så synd om mig för sveriges bästa mittfältare just nu petar mig i landslaget) :cryout:

Det enda bra Stoltz gjort i år är att han började tjafsa med Svensson igår.

Läste just att Svensson har fuskat oxå, blir ju inte förvånad!

Nästa år blir det Djurgårdens IF tur igen

Niclaaas
2006-11-13, 18:36
elfsborg-AIK 4-0

royal league. hur var det där om att AIK egentligen är sveriges bästa lag? *whistle*


hähähä

Baan
2006-11-13, 20:53
elfsborg-AIK 4-0

royal league. hur var det där om att AIK egentligen är sveriges bästa lag? *whistle*


hähähä

brutal ägning ja, såg större delen av matchen på TV och resultat var knappast ren tur med avslult...

Niclaaas
2006-11-13, 23:31
brutal ägning ja, såg större delen av matchen på TV och resultat var knappast ren tur med avslult...

fast AIK är ju bäst







:laugh: