handdator

Visa fullständig version : Problem med toasitsen..


Exhale_
2006-11-05, 14:14
Är det bara jag, eller är det vanligt att man efter ett benpass har så förbannad träningsvärk så att sätta sig på toa känns som ett livsavgörande ögonblick? :Virro

Från att ha varit en discobyggare (bara överkropp) började jag biffa ben/gluteus igår.. :booty:

Känns som en tarmsköljning vore ett skönare sätt att avlägsna uppäten mat på..

SWETiger
2006-11-05, 14:19
Testa att stampa snö från skorna efter en promenad i kylan. ;)

Fartman
2006-11-05, 14:39
Du vänjer dig.

Zakath
2006-11-05, 14:41
Efter första benpasset brukar det kännas ganska duktigt i benen, det blir bättre ;)

Dissector
2006-11-05, 14:46
Haha, jag minns mitt första pass någonsin (då jag bland annat körde massa ben).

Kunde inte gå upprätt, knälederna var i en 45-gradersvinkel hela tiden och allt annat gjorde skitont. Behövde stöd för att sätta mig ner, och polare fick hjälpa till att ta på mig skorna! :D

Metal_boy_
2006-11-05, 14:47
Känns som man har en röv av marmor efter ett hårt benpass.

shadowfire
2006-11-05, 14:58
Jag hoppas du menar proceduren att sätta sig och resa sig är det som är livsavgörande - inte själva uträttande av behovet? Är det så att du har träningsvärk i ringmuskeln så blir jag allvarligt orolig över vilka övningar du kör på dina benpass.

Mental
2006-11-05, 15:07
Jag hoppas du menar proceduren att sätta sig och resa sig är det som är livsavgörande - inte själva uträttande av behovet? Är det så att du har träningsvärk i ringmuskeln så blir jag allvarligt orolig över vilka övningar du kör på dina benpass.

Du har en hel del stödjande muskulatur i buken/ryggen som du krystar med, själva ringmuskeln tror jag inte han har träningsvärk i, men man vet aldrig :D

Själv upptäckte jag nackdelen med att bo på 3:e våningen och sakna hiss, inge kul att ha borttom ned till bilen och behöva sänka sig ned för trappstegen med stöd av trappräckena på båda sidorna, måste sett kul ut.

blekfet2
2006-11-05, 15:32
hihi känner igen ditt "problem", när man sätter sig ner så känns det som om skinkorna ska explodera :D

The_RobRoy
2006-11-05, 15:34
Du har en hel del stödjande muskulatur i buken/ryggen som du krystar med, själva ringmuskeln tror jag inte han har träningsvärk i, men man vet aldrig :D

Själv upptäckte jag nackdelen med att bo på 3:e våningen och sakna hiss, inge kul att ha borttom ned till bilen och behöva sänka sig ned för trappstegen med stöd av trappräckena på båda sidorna, måste sett kul ut.

Gå baklänges

Diana
2006-11-05, 16:13
Ahhh sadism... :bow:

Själv lever jag efter livsfilosofin att icke beblanda mej med gym utan handikapptoa.

Det värsta imo är om man tappar något och måste böjja sej ner under morgonprommenaden dagen efter... en sketen hårnål, vante, mp3 spelare känns nästan som något man är beredd att offra. :D :Virro

NiXPhoenix
2006-11-05, 17:35
Jag brukar dimpa ner på toastolen när jag har rejäl träningsverk i benen. Annars har jag inte så stora problem, kör väl inte tillräckligt hårt. :/

MacLeod
2006-11-05, 19:22
Riktiga män har problem med att ballen landar i porslinet när dom sitter ned. För övrigt faktiskt ett problem som Gustavsberg har tagit till sig och försöker lösa.

Tolkia
2006-11-05, 20:06
Haha, så där kände jag i typ fyra dagar efter att ha gjort ett studiebesök hos Cilia et consortes på Frescati. Därefter hade jag bara normal träningsvärk ... :D

Cilia
2006-11-05, 20:07
Jag har hittat en teknik.
Jag sätter ner handen mellan benen på toasitsen. Då kan man hålla emot med den samtidigt som man försöker sätta sig. På så sätt avlastar man det jobbigaste momentet.

Metal_boy_
2006-11-05, 20:10
Jag har hittat en teknik.
Jag sätter ner handen mellan benen på toasitsen. Då kan man hålla emot med den samtidigt som man försöker sätta sig. På så sätt avlastar man det jobbigaste momentet.

Då blir ju båda händerna upptagna. Jag måste ju hålla i pillen med ena :(

Yankeee
2006-11-05, 20:17
Ja och nu kom den grövsta av dom alla! ;)

Jag måste använda handfatet dagarna efter ett benpass för att min sjuka träningsvärk gör att jag inte kan böja benen.

Piranha
2006-11-05, 20:20
Jag måste använda handfatet dagarna efter ett benpass för att min sjuka träningsvärk gör att jag inte kan böja benen.

Fy fan Yankee skita i handfatet.

Metal_boy_
2006-11-05, 20:22
Fy fan Yankee skita i handfatet.

Vadå? Gör inte du det?

zirak
2006-11-05, 20:22
Då blir ju båda händerna upptagna. Jag måste ju hålla i pillen med ena :(

Varför behöver du en ledig hand medans du sätter dig ner? Jag gör som Cilia både ner och upp.

Gpajpen
2006-11-05, 20:24
ja tycker det är rätt skönt :D så jävla skönt å sätta sig till rätta. då sitter man mer än gärna kvar ett tag :D

Metal_boy_
2006-11-05, 20:25
Varför behöver du en ledig hand medans du sätter dig ner? Jag gör som Cilia både ner och upp.


Aha, jag trodde hon menade att sitta stödjandes på armen. Haha!

Exhale_
2006-11-06, 14:34
Själv har jag kommit på en bra teknik att ta sig upp ur sängen.

Jag liksom "rullar" upp till stående position, allt för att slippa böja på benen och använda lårmusklerna.

Man lägger sig som på sidan med benen utanför sängen, sen tar man och börjar gunga fram och tillbaka, tillslut har man tillräcklig fart för att med hjälp av händerna skjuta ifrån och vara i stående position. :D

Jag hoppas jag slipper använda den taktiken någe mer, nu måste ju värken släppa tycker jag.. :furious:

Exhale_
2006-11-06, 14:35
Jag har hittat en teknik.
Jag sätter ner handen mellan benen på toasitsen. Då kan man hålla emot med den samtidigt som man försöker sätta sig. På så sätt avlastar man det jobbigaste momentet.

Haha :Virro

Grymt tips du :hbang:

Papi
2006-11-06, 14:47
Riktiga män har problem med att ballen landar i porslinet när dom sitter ned. För övrigt faktiskt ett problem som Gustavsberg har tagit till sig och försöker lösa.
Vi satt ett kompisgäng och skämtade om liknande grejer för ett tag sen. Då säger den ena kompisen (på fullt allvar); "Visst är det jobbigt om man sätter sig ner på toan för snabbt och råkar sätta sig på pungen!"
Därefter uppstod en pinsam tystnad då vi såg på varandra och han insåg att vi inte hade samma problem med hängpung som han. :laugh:
Han har också sagt saker i stil med att pungen ibland slår i porslinet när han sitter på toa... :laugh:

Gpajpen
2006-11-06, 14:51
Vi satt ett kompisgäng och skämtade om liknande grejer för ett tag sen. Då säger den ena kompisen (på fullt allvar); "Visst är det jobbigt om man sätter sig ner på toan för snabbt och råkar sätta sig på pungen!"
Därefter uppstod en pinsam tystnad då vi såg på varandra och han insåg att vi inte hade samma problem med hängpung som han. :laugh:
Han har också sagt saker i stil med att pungen ibland slår i porslinet när han sitter på toa... :laugh:

haha. en polare till mig kunde inte skita på hytt-toaletterna på finlandsfärjorna, anledning var att paketet blev dränkt i vattnet :D

Loke
2006-11-06, 15:00
Riktiga män har problem med att ballen landar i porslinet när dom sitter ned. För övrigt faktiskt ett problem som Gustavsberg har tagit till sig och försöker lösa.

Det där är iofs ett "problem" som jag har, och jag är faktiskt inte ovanligt välutrustad ;)

Nique
2006-11-06, 16:25
Riktiga män har problem med att ballen landar i porslinet när dom sitter ned. För övrigt faktiskt ett problem som Gustavsberg har tagit till sig och försöker lösa.

Jag har iofs inte det problemet.
Mitt problem är väl mer att ballen landar i vattnet :laugh:

Batman
2006-11-06, 16:37
Riktiga män har problem med att ballen landar i porslinet när dom sitter ned. För övrigt faktiskt ett problem som Gustavsberg har tagit till sig och försöker lösa.
Realy !? har någon äntligen börjat tillverka större toaletter ?
Var köper man ?

Edit: just for the record, det är inte pungen som hänger för mycket, det är snoken som har en tendens att slå i.