handdator

Visa fullständig version : Kost & träning vid sjukdom


Jacky
2006-11-05, 11:53
Hej!

Jag har varit sjuk snart 4 dagar nu. Först halsont sedan feber.
Kostintaget har varit samma som när jag varit frisk - ska jag öka till ett rejält överskott för att bli frisk snabbare?

Har inte tränat ett dugg under mina sjukdomsdagar. Brukar göra det annars (tvångstankar). Jippie...denna gång har jag kontrollerat och vunnit över tvånget och bara vilat...

Nu är det så att jag börjar bli lite bättre. Är det lönt att köra ett styrkepass i morgon med 2 set per muskelgrupp för att bevara musklerna, kanske 30 min? Tänkte därefter fortsätta vila 1-2 dagar och upprepa ett pass med 2 set per muskelgrupp...och sedan vara frisk och lite mer fit for fight...

Vad tror ni, öka kost och köra underhållspass?

Apos78
2006-11-05, 12:59
Vila tills det att du känner dig helt frisk så riskerar du inte att återigen insjukna. Äta och vila ett par dagar till.

holysunken
2006-11-05, 13:27
Hej!

Jag har varit sjuk snart 4 dagar nu. Först halsont sedan feber.
Kostintaget har varit samma som när jag varit frisk - ska jag öka till ett rejält överskott för att bli frisk snabbare?

Har inte tränat ett dugg under mina sjukdomsdagar. Brukar göra det annars (tvångstankar). Jippie...denna gång har jag kontrollerat och vunnit över tvånget och bara vilat...

Nu är det så att jag börjar bli lite bättre. Är det lönt att köra ett styrkepass i morgon med 2 set per muskelgrupp för att bevara musklerna, kanske 30 min? Tänkte därefter fortsätta vila 1-2 dagar och upprepa ett pass med 2 set per muskelgrupp...och sedan vara frisk och lite mer fit for fight...

Vad tror ni, öka kost och köra underhållspass?

Ligg på samma kcal intag ...öka istället intaget av vitaminer och mineraler.
Sen tycker jag du skall vänta och inte träna du kommer garanterat inte förlora muskler på 1 vecka om du bara sköter kosten. Tänk på vad som kan hända om du tränar sjuk istället kan bli mycket värre.