handdator

Visa fullständig version : Mardrömsscenario


hallar
2003-02-05, 18:20
Hejsan!

När jag satt på bussen hem efter gymmet kom jag till att fundera på en sak.

Det är en vanlig onsdags eftermiddag. Av någon outgrundlig anledning befinner ni er helt plötsligt, låt oss säga, ett ryskt fängelse på obestämd tid. Alltså ingen tillgång till gym. I cellen har ni en säng. That's it. Van gymmare somni är vill ni inte bara lägga av sådär med träningen. Ni måste träna men hur skall ni göra det.

Anledningen till att jag frågar detta är att jag läste någonstans om ett program som bestod utav att man använde den egna kroppsvikten som motstånd och på något ätt lyckades få till ett genomgående schema. Förstår att man inte bygger någon massa på detta men det vore ändå roligt vad ni har för förslag på träningsprogram som kan utföras i ett litet rum.

Minns att ett sådant nämdes i en Hamiltonbok. Fast jag vet inte om det är vara Guilou som har flummat eller om det verkligen finns sådant träningsprogram.

/Ludde

Matti
2003-02-05, 18:27
Bok ("Combat conditioning"): http://www.mattfurey.com/

spinkoo
2003-02-05, 18:59
Om jag helt plötsligt teleporteras till ett ryskt fängelse skulle jag undra hur i helsike det gick till, inte hur jag ska gymma på bästa sätt :angel:

Chris
2003-02-05, 19:13
Originally posted by hallar


Av någon outgrundlig anledning befinner ni er helt plötsligt, låt oss säga, ett ryskt fängelse på obestämd tid.



Haha jo jag hatar när sånt händer. :thumbup:

För att hålla mig i form skulle jag nog ställa mig och ta tag i golvet och köra marklyft med hela ryska fängelset.

z_bumbi
2003-02-05, 19:14
Matti hann före med länken men jag skulle mer koncentrera mig på att överleva, gillar inte oddsen i ett ryskfängelse när det gäller den biten.:whipped:

Spud
2003-02-05, 19:17
det första jag skulle göra är att vråla "NJET!"

sedan skulle jag börja göra tokmycket armhävningar, stå på händer mot väggen och pressa, situps, göra enbensbenböj med hjälp av sängen som man balanserar på huvudet.

typ :bpump:

Viveqa
2003-02-05, 19:43
Originally posted by z_bumbi
Matti hann före med länken men jag skulle mer koncentrera mig på att överleva, gillar inte oddsen i ett ryskfängelse när det gäller den biten.:whipped:

Hålla med.

Koncentrera sig på att hålla sig i så gott hälsoskick som möjligt o kommma ut fortast möjligt, så att man kan återuppta träningen (det lär ju finnas något som heter muskelminne :naughty: ), sen lär ju inte kosten vara den näringsrikaste i ett ryskt fängelse vilket kanske snarare gör en massa träning katabolt.


Till frågan hurvida man kan hålla sig i form med enbart den egna kroppsvikten: ja ifall man har tillräckligt lite muskelmassa....

Officer
2003-02-05, 20:22
Jag skulle börjat läsa filosofi istället för att träna och hamna i ett katabolt tillstånd.

Baha
2003-02-05, 20:27
säger bara armhävningar stående på händerna, enarmshävningar, chins och enbensböj med kroppsvikten, kan bli rejält stark med bara dom övningarna!



såg ni inte alla programmet från det ryska fängelset, killen körde enarmashävningar i cellen och chins i takgallret på rastgården etc.

han hade i min mening sett en MYCKET imponerande överkropp

MAXX
2003-02-05, 21:31
Originally posted by Baha
säger bara armhävningar stående på händerna, enarmshävningar, chins och enbensböj med kroppsvikten, kan bli rejält stark med bara dom övningarna!



såg ni inte alla programmet från det ryska fängelset, killen körde enarmashävningar i cellen och chins i takgallret på rastgården etc.

han hade i min mening sett en MYCKET imponerande överkropp
Tillägg: bicepscurl med sängen:thumbup:

z_bumbi
2003-02-05, 21:37
Originally posted by AnabolicProtein
Jag skulle börjat läsa filosofi istället för att träna och hamna i ett katabolt tillstånd.

Filosofi och kanske någon variant av yoga verkar ganska smart val när man tänker efter, om man kommer ut så är man i alla fall inte helt förslappad och man är förhoppningsvis ganska vig i alla fall :)

psyko_bob
2003-02-05, 21:38
Jan Guillou har rätt bra koll.
http://pub58.ezboard.com/bbodyweightboard
här hittar man länkar till bra program. Ett
av programmen körde jag inför en repövning
med gott resultat.
Är man ute efter en funktionell kropp så kan det vara nyttigt att ta ett break från styrketräning med vikter och bara köra ett kroppsvikt baserat program.

MAXX
2003-02-05, 21:51
blir ju nästan lika bra som att gymma det här, bara lite anständigare.

gasoliner
2003-02-05, 23:20
Fan,,r ni inte kloka?

vem bryr sig om träniong i ett sånt läge?

jag skulle lära mig knipa vansinnigt HÅRT!:kinky:

:D

[euphoria]
2003-02-05, 23:56
Ja då skulle det förmodligen gå snabbare för dina fängelsepolare :kinky: ;)