handdator

Visa fullständig version : Kli när jag spinger


bankis
2006-11-04, 16:59
Jag har ett sjukt stort problem. Det är när jag är ute och springer så börjar det klia på benen nått helt enormt mycket och om kliar på benen så blir det bara mycket värre. Detta händer ungefär hälften av gångerna när jag är ute och springer och när det händer är det bara stanna och gå tillbaka eftersom det är outhärdligt. Problemet uppstår endast när jag springer altså inte när jag cyklar mm.
Är det någon som vet vad det beror på eller om man på något sätt kan bli av med det, om det finns någon salva eller liknande? Vore väldigt tacksam för tips eftersom detta är väldigt jobbigt.

Doctor Snuggles
2006-11-04, 17:08
Antingen nån slags svettallergi, eller att du är väldigt torr på benen.
Du kan försöka att skrubba området ordentligt för att få upp blodcirkulationen och/eller smörja in med barnolja el dyl innan du springer.
Vissa tycker talk alt. potatismjöl hjälper mot klåda.

bankis
2006-11-04, 17:14
Antingen nån slags svettallergi, eller att du är väldigt torr på benen.
Du kan försöka att skrubba området ordentligt för att få upp blodcirkulationen och/eller smörja in med barnolja el dyl innan du springer.
Vissa tycker talk alt. potatismjöl hjälper mot klåda.


Tack för svaret, jag ska testa och smörja in, hoppas det hjälper. Jag är inte torr på benen vad jag vet iaf för det skulle väl synas? Om det är svettallergi skulle det inte bli samma eftekt om jag cyklar eller liknande?

machine gun
2006-11-06, 22:14
Använder du samma byxor när du springer och cyklar? Det skulle ju kunna var nåt så enkelt som materialet i byxorna alt. tvättmedel du reagerar mot. Men torr hud låter iofs inte så otroligt.

mangs
2006-11-07, 13:37
Var bor du? Eller rättare sagt, hur kallt är det när du springer? Jag har upplevt liknande känsla i mina lår när det kall torr luft ute (norrländsk luft).

bankis
2006-11-07, 16:34
Använder du samma byxor när du springer och cyklar? Det skulle ju kunna var nåt så enkelt som materialet i byxorna alt. tvättmedel du reagerar mot. Men torr hud låter iofs inte så otroligt.

Ja det gör jag. Har testat byta byxor och även att byta tvättmedlet men utan förbättring. :cryout:

bankis
2006-11-07, 16:37
Var bor du? Eller rättare sagt, hur kallt är det när du springer? Jag har upplevt liknande känsla i mina lår när det kall torr luft ute (norrländsk luft).

Jag bor vid Göteborg men nu när ja tänker efter så är det nog tvärtom. Det blir värre desto varmare det är. Så jag får väl flytta till nordpolen eller nått