handdator

Visa fullständig version : Vodka Kreatin!


Henke83
2006-11-04, 10:19
Gjorde ett litet experiment och blandade ca 1cl 40% vodka med 5g Kreatin Monohydrat och det löste sig nästan helt!
Tänkte att om alkoholen går ut i blodomloppet ganska snabbt kanske det välupplösta kreatinet följer med ;) Eller kanske inte. Hade vart kul att höra vad någon kunnig har för synpunkter på det hela. Är det en farlig kombination tex.?

Challenge
2006-11-04, 10:21
Gjorde ett litet experiment och blandade ca 1cl 40% vodka med 5g Kreatin Monohydrat och det löste sig nästan helt!
Tänkte att om alkoholen går ut i blodomloppet ganska snabbt kanske det välupplösta kreatinet följer med ;) Eller kanske inte. Hade vart kul att höra vad någon kunnig har för synpunkter på det hela. Är det en farlig kombination tex.?
Farligt eller ej vet jag inte, men det kan väl knappast vara att rekommendera att blanda kosttillskott med starksprit, med tanke på spritens nackdelar? Kul idé i och för sig..

Henke83
2006-11-04, 10:34
Nej jag vet, men det är ju en så pass liten mängd. Alkoholen vidgar väll blodkärlen?

Sverker
2006-11-04, 10:52
Du har kemiskt undersökt kreatinets löslighet:D

Att du löser upp det i 40% sprit betyder inte att det är lösligt när du sväljer det. Häll på lite vatten och en droppen ättika och se vad som händer. Jag gissar att det bildas kristaller igen.


Glöm spriten. Du kan ju inte ta en snapps varje gång du tar kreatin.

Henke83
2006-11-04, 11:30
Varför inte? Det ska ju vara roligt att träna :D

aliquis
2006-11-04, 12:06
Du har kemiskt undersökt kreatinets löslighet:D

Att du löser upp det i 40% sprit betyder inte att det är lösligt när du sväljer det. Häll på lite vatten och en droppen ättika och se vad som händer. Jag gissar att det bildas kristaller igen.


Glöm spriten. Du kan ju inte ta en snapps varje gång du tar kreatin.Note to self:
Låt inte Sverker blanda groggen.

Är det det som kallas ättikssprit?

larre
2006-11-04, 12:12
Varför inte? Det ska ju vara roligt att träna :D
hahaha

Jag kommer direkt att tänka på arnold i slutet av total rebuild "we bodybuilders use a high protein diet" så dricker han jim bean :D

Henke83
2006-11-04, 12:18
Hehe, jag tänkte också på det.

Danne
2006-11-04, 12:46
Vattnet och ättikan skall det simulera magsäckens surhet eller ?

Du har kemiskt undersökt kreatinets löslighet:D

Att du löser upp det i 40% sprit betyder inte att det är lösligt när du sväljer det. Häll på lite vatten och en droppen ättika och se vad som händer. Jag gissar att det bildas kristaller igen.


Glöm spriten. Du kan ju inte ta en snapps varje gång du tar kreatin.