handdator

Visa fullständig version : Tjejproblem, behöver hjälp utav er kärleksgudar!


Alexlindgren
2006-11-04, 02:00
Hej! Jo jag måste bara skriva min historia med tjejen, står inför ett beslut imorgon. Börjar från början.

Tjejen tog kontakt med mig över playahead, ingen av oss är speciellt aktiv där, dock så råkade vi båda titta in då och hon fick på ett eller annat sätt fram min profil. Hon såg bilder på mig från spanien, och det visade sig att hon varit på samma ställe.

Vi började prata över playahead och sedan över msn. Webcamade med varandra och hade allmänt trevligt. Tillslut bestämde vi oss för att träffas.

Vi träffades i stan och gick runt och pratade, vi hade det jättetrevligt. När vi sa hejdå sa hon att hon absolut måste träffa mig igen.

Andra gången vi träffades var hemma hos mig då vi tittade på film, vilket slutade med lite mys i soffan. Så då höll vi på ett tag och strulade.

Vi träffades fler och fler gånger och tillslut var det dax att åka hem till henne och träffa föräldrarna.

Föräldrarna ville inte att hon skulle ha datorn till att träffa människor över (ganska förstårligt), så vi bestämde oss för att dra en vit lögn för dom. Vi hade träffats genom "Ida", en gemensam kompis.

Vid middagsbordet pratade vi lite och föräldrarna verkade gilla mig, i alla fall mamman. Pappan var lite mindre pratglad, men helt plötsligt frågade han mig gestapostyle:
"Jaha, hur träffades du och ***** då?"

Jag blev jättenervös, var verkligen inte berädd på en sådan fråga..och ljög, vilket jag såg att han märkte att jag gjorde.

Efter att jag gått så sa modern och fadern till henne att dom förväntade sig att hon inte skulle vara ihop med mig. Jag hade varit jättetrevlig mot dom, bara lögnen som förstörde allt..

Ett tag efter det här inträffat, typ en vecka eller så så träffades vi första gången efter att hon fått höra av sina föräldrar vad dom sagt.
I alla fall, hon sa att det skulle bli svårt, att inte det skulle vara värt det att ha ett halvseriöst förhållande. När man knappt kunde vara hemma hos henne.

Jag kommer helt ärligt inte ihåg vad jag svarade..var så chockad..

Nu har det nog gått en månad sen dess och jag har inte fått en puss. Vi har bara träffats ett fåtal gånger i stan och tagit en fika och pratat lite.

Ja imorgon tänkte jag ringa och fråga henne hur hon vill ha det. Om hon vill ha som vi hade det förut, eller om hon bara var vänner.
Men jag har svårt att ta till mig modet, jag är så rädd för att få "fel" svar..

Kan tillägga att jag har inte pratat med föräldrarna sen jag var hemma hos dom och gjorde felet att ljuga för dom. Tjejen ville absolut att jag inte skulle göra det.


Tack ni som läser, skriv gärna ett svar, tips, vadsomhelst.

Ursäkta för stavfel, men klockan är två på natten och jag ska precis lägga mig.

MVH. Alex

Sebbe_H
2006-11-04, 02:05
Ville tjejen inte att du skulle prata med föräldrarna om att du ljög?

Jag hade ju lätt tagit mig tid till att tala med föräldrarna och berätta att jag ljög, för att det skulle verkat så oseriöst annars. Bättre att förklara allt hur det ligger till så kommer dom att förstå och tycka att du är en bra pojk som var modig nog att sätta sig ner och tala om allt för dom.

Så prova det :)

btw, snart dax för mig att starta en olyckligt-kärtråd:D

Metal_boy_
2006-11-04, 02:09
Du måste öva på att ljuga bättre :(

L-Sami
2006-11-04, 02:10
Ja, det bästa är nog att du pratar med tjejen och se hur hon vill ha det. Precis som du hade tänkt dig. Hon kanske kommer vara osäker vad hon kommer att säga, men se till att du får ett konkret svar så att du vet hur det ligger till. Det är inte kul att gå och grubbla över sånt. Om hon inte har visat samma känslor efter träffen med föräldrarna så kan du förmodligen vara beredd på ett negativt svar. Hoppas ändå att det blir nåt positivt.

Försök få henne att berätta hur det egentligen ligger till.

Tigerkotten
2006-11-04, 02:25
Få henne att förstå att det är hon som ska bestämma vad hon vill, och det inte är hennes föräldrar som ska bestämma vad som är bra och dåligt för henne.

Löjligt att ni behövde ljuga om hur ni träffades dock, internet är ett vanligt sätt att träffa folk via nu. Men ni är båda rätt unga så man förstår till en del med.

Zakath
2006-11-04, 02:42
Kan du inte förklara för föräldrarna varför du ljög? Du är ung så de bör förstå, det kan iaf inte bli värre av att du är ärlig. Fast först måste du ju reda ut saker och ting med tjejen.

Mr. Moose
2006-11-04, 04:14
Du har inte fått en puss ens på en månad och du undrar vad hon vill!! Skärp dig för fan. Men som man bäddar får man ligga, alltid lättast att hålla sig till sanningen, då behöver man inte komma ihåg alla lögner man sagt så man inte motsäger sig själv.

High1ander
2006-11-04, 04:39
Du har inte fått en puss ens på en månad och du undrar vad hon vill!! Skärp dig för fan. Men som man bäddar får man ligga, alltid lättast att hålla sig till sanningen, då behöver man inte komma ihåg alla lögner man sagt så man inte motsäger sig själv.
Haller med angaende puss-grejen, men att alltid saga sanningen e nog inte det smartast det heller.

Everything in moderation... :)

Batman
2006-11-04, 04:50
är ni båda minderåriga eller ? vem bryr sig om föräldrarna ?

Angel
2006-11-04, 08:58
är ni båda minderåriga eller ? vem bryr sig om föräldrarna ?

mm, håller me

shadowfire
2006-11-04, 09:07
Låter inte som hela historien tycker jag. Flera saker verkar märkliga.
Så föräldrarna vill inte att deras dotter ska bli lycklig med en pojkvän, för att han ljög om hur ni träffades? Det låter inte som skäl nog i mina ögon för att bryta en relation, vuxna människor vet bättre än så.

Hade tjejen varit riktigt intresserad i dig så hade hon nog pratat med sina föräldrar och förklarat allt för dem, hur det låg till o så, och normala föräldrar hade accepterat det.

Det ligger en hund begraven någonstans. Inte så att det är tjejen som är velig och inte vet vad hon vill, och skyller det hela på sina föräldrar? Därav vill hon inte att du ska prata med dem (för att hon själv drar en lögn just nu)? Bara en tanke, något är lurt i sammanhanget iaf.

Handcuff
2006-11-04, 09:29
Låter inte som hela historien tycker jag. Flera saker verkar märkliga.
Så föräldrarna vill inte att deras dotter ska bli lycklig med en pojkvän, för att han ljög om hur ni träffades? Det låter inte som skäl nog i mina ögon för att bryta en relation, vuxna människor vet bättre än så.

Hade tjejen varit riktigt intresserad i dig så hade hon nog pratat med sina föräldrar och förklarat allt för dem, hur det låg till o så, och normala föräldrar hade accepterat det.

Det ligger en hund begraven någonstans. Inte så att det är tjejen som är velig och inte vet vad hon vill, och skyller det hela på sina föräldrar? Därav vill hon inte att du ska prata med dem (för att hon själv drar en lögn just nu)? Bara en tanke, något är lurt i sammanhanget iaf.

+ 1...helt klart.

Krokodil
2006-11-04, 09:33
Mina döttrar kommer inte få ha några pojkvänner alls innan de fyller 30, skitsamma om de är trevliga eller inte! :whipped:

Jacksatan
2006-11-04, 09:43
Låter inte som hela historien tycker jag. Flera saker verkar märkliga.
Så föräldrarna vill inte att deras dotter ska bli lycklig med en pojkvän, för att han ljög om hur ni träffades? Det låter inte som skäl nog i mina ögon för att bryta en relation, vuxna människor vet bättre än så.

Hade tjejen varit riktigt intresserad i dig så hade hon nog pratat med sina föräldrar och förklarat allt för dem, hur det låg till o så, och normala föräldrar hade accepterat det.

Det ligger en hund begraven någonstans. Inte så att det är tjejen som är velig och inte vet vad hon vill, och skyller det hela på sina föräldrar? Därav vill hon inte att du ska prata med dem (för att hon själv drar en lögn just nu)? Bara en tanke, något är lurt i sammanhanget iaf.

+2

mangemani
2006-11-04, 09:49
det där är så jävla fel tycker jag,alltså att nån/några andra ska styra och bestämma om man "får" vara ihop eller inte.
ok att det är hennes föräldrar och att dom vill henne väl,men det är väl hennes liv och det är väl HON som måste avgöra om vill att det ska bli nått mellan er och inte henns föräldrar.

har sett detta förut,föräldrar och vänner som försöker kontrollera och styra andras personers liv bara för att DOM är missnöjda och skiter sen fullständigt i den personen som allt egentligen handlar om.

Nina L
2006-11-04, 09:55
Hon borde ha berättat för sina föräldrar att det var hon som sa till dig att ljuga. Det borde de kunna förstå. Men jag antar att hon inte var mer än halvkär i dig, för annars hade hon inte brytt sig utan sett till att få vara med dig ändå. När man är så där småkär så går det ju att dra sig ur för att det verkar opraktiskt.

Handcuff
2006-11-04, 10:46
Glömde ju ge tips ;)

Utgår ifrån att jag har rätt i mitt antagande att tjejen i fråga bara var lite semikär i dig..typ. (annars hade det inte blivit såhär).

TIPS: Dissa tjejen. Inte otrevligt utan mer som att hon inte är den enda fisken i havet typ..."ja det var ju synd att det blev såhär..men men inte mycket göra något åt"

Funkar förvånandsvärt ofta att låta tjejen jobba lite :D

Tricklev
2006-11-04, 11:22
Hon borde ha berättat för sina föräldrar att det var hon som sa till dig att ljuga. Det borde de kunna förstå. Men jag antar att hon inte var mer än halvkär i dig, för annars hade hon inte brytt sig utan sett till att få vara med dig ändå. När man är så där småkär så går det ju att dra sig ur för att det verkar opraktiskt.

+1, Nina verkar rätt duktig på sådant här. ;)


btw, snart dax för mig att starta en olyckligt-kärtråd:D

Va? Vad har hänt emellan dig och Mela?

Tolkia
2006-11-04, 11:48
Snacka med tjejen verkar vara det enda vettiga alternativet; trots allt är det henne du (eventuellt) är tillsammans med. Sedan kan jag ju tycka att det var brutalkorkat att ljuga om hur ni träffats (även om jag tror att jag som förälder mycket väl skulle kunna förstå att man "råkar" dra en lögn - som f.ö. inte är vit, eftersom ni tjänar på den och inte drar den för att skona någon - för att man när rädd att sabba sina chanser), särskilt på ett så puckat vis (en enklare lögn hade kanske varit att säga att ni träffats över nätet bara; de flesta föräldrar har kanske inte brutalkoll på vad deras barn kan tänkas cirkulera på för sidor). Att fråga hur ni träffats tycker jag f.ö. snarare är den typisk konversationsfråga i sammanhanget än en gestapoförhörsfråga.

Skylla på föräldrarna verkar f.ö. väldigt omoget om hon inte är lika hårt hållen som huvudpersonen i någon amerikanske anti-islams snyftroman.

egge
2006-11-04, 12:04
Blanda inte in hennes föräldrar i er relation.

Rock'nRoll
2006-11-04, 12:18
Konstiga föräldrar.

sammy1
2006-11-04, 12:22
Är hon oseriös så strunt samma, man glömmer ofta att det finns ettpar miljoner till fiskar i havet :D

Alexlindgren
2006-11-04, 12:29
Snacka med tjejen verkar vara det enda vettiga alternativet; trots allt är det henne du (eventuellt) är tillsammans med. Sedan kan jag ju tycka att det var brutalkorkat att ljuga om hur ni träffats (även om jag tror att jag som förälder mycket väl skulle kunna förstå att man "råkar" dra en lögn - som f.ö. inte är vit, eftersom ni tjänar på den och inte drar den för att skona någon - för att man när rädd att sabba sina chanser), särskilt på ett så puckat vis (en enklare lögn hade kanske varit att säga att ni träffats över nätet bara; de flesta föräldrar har kanske inte brutalkoll på vad deras barn kan tänkas cirkulera på för sidor). Att fråga hur ni träffats tycker jag f.ö. snarare är den typisk konversationsfråga i sammanhanget än en gestapoförhörsfråga.

Skylla på föräldrarna verkar f.ö. väldigt omoget om hon inte är lika hårt hållen som huvudpersonen i någon amerikanske anti-islams snyftroman.


Grejen med lögnen var för att hon hade sagt till mig innan, att om vi hade sagt att vi träffats över internet så hade dom aldrig låtit henne träffa mig.

Jag glömde säga en viktig sak, att innen hon blev tillsammans med mig, faktiskt under tiden hon var tillsammans med mig, så hade hon en annan kille. Hon gillade inte honom speciellt, han var lite konstig. Men dom hade ändå känt varandra sen barnsben, så det blev en lite kompis-kär relation.

Föräldrarna hade bra kontakt med den killens föräldrar och gillade killen väldigt mycket,till skillnad från tjejen då.

Så det är lite svårt att "ta hans plats" om ni förstår vad jag menar.

Ska försöka ta kontakt med tjejen nu och fråga hur hon vill ha det, om hon inte vill vara tillsammans, så fuck her. Tänker inte be på mina bara knän.

shadowfire
2006-11-04, 12:30
Håller ändå fast vid att något är lurt med historien. Vill dottern vara lycklig och föräldrarna se dottern lycklig, så kan man reda ut en sådan här situation.

Brooklyn
2006-11-04, 12:32
Konstiga föräldrar.
+1

AlexGBG
2006-11-04, 12:35
föräldrar kan vara jobbiga.. skönt att man är så pass gammal nu så man slipper träffa föräldrar så mkt..

Krille 87
2006-11-04, 12:44
föräldrar kan vara jobbiga.. skönt att man är så pass gammal nu så man slipper träffa föräldrar så mkt..

Finns inget värre än när flickvännens föräldrar ska lägga sig i!! Integritet folket, integritet !!!

Va fan, jag hade skitit fullständigt i vad föräldrarna tyckt. Vad hade du för val? De hade säkert gjort samma sak men lite bättre kanske så lär dig av dina misstag mannen!! :thumbup:.. Visa att du e en man å inte e rädd för hennes föräldrar!!! Kommer hon säkert gilla förövrigt..

Sebbe_H
2006-11-04, 12:48
+1, Nina verkar rätt duktig på sådant här. ;)



Va? Vad har hänt emellan dig och Mela?


hahah ffs! vad är allt detta om mig å mela haha:D

Nej det handlar om en annan tjej faktiskt.

flenders
2006-11-04, 16:50
Det finns sjukt konstiga föräldrar. Har en kompis som är tillsammans med en 18-årig tjej. Hon får gå ut och festa men man märker att hon är lite hårt bunden ändå. I var fall, den här tjejen får inte sova hos min kompis. De har varit tillsammans i snart två år nu och de har sovit ihop _EN_ gång och det var för att hon ljög om att hon sov hos en kompis. Så att den här historian skulle vara sann vet jag är fullt möjligt.

Till ditt problem så gör som du sa, ta upp det med henne. Om du är intresserad av henne + lite till så kan du alltid försöka få saker att fungera genom att hon/du/ni pratar med hennes föräldrar. Annars så skitsamma, du fick mysa lite och gjorde aldrig några "commitments" så go on! :)

RösböJunior
2006-11-05, 00:26
trodde inte sådant här trams existerade i den åldern.
är chockad som blott 18 åring!

vad ÄR det för föräldrar? och vad ÄR det för tjej som hakar upp sig på en sådan bagatell hur ni träffats? ska känslorna styras av det ? :O

shadowfire
2006-11-05, 00:28
trodde inte sådant här trams existerade i den åldern.
är chockad som blott 18 åring!

vad ÄR det för föräldrar? och vad ÄR det för tjej som hakar upp sig på en sådan bagatell hur ni träffats? ska känslorna styras av det ? :O
Det är fortfarande inte säkert att föräldrarna är boven i dramat... kan likagärna vara tjejen.

aliquis
2006-11-05, 22:28
Jobbigt att vara barn, varför kan man inte få träffas över Internet om det nu var det som hände?

Borde ju inte vara så svårt att säga vad som hade hänt heller. "Vi träffades via datorn men jag vet att ni inte vill att jag skall göra det så vi bestämde att vi skulle säga att det var via Ida", avancerat?

Wennerberg
2006-11-05, 22:56
Skit i hennes föräldrar, hon är väl inte tio år gammal? Fortsätt vara ihop så lär de känna dig allt eftersom och kommer underfull med att de hade fel.

hangatyr
2006-11-06, 16:50
Mina döttrar kommer inte få ha några pojkvänner alls innan de fyller 30, skitsamma om de är trevliga eller inte! :whipped:


hedersmord, någon?