handdator

Visa fullständig version : Två nya låtar


HenrY
2006-11-04, 01:04
2 nya låtar där nu

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=617761

En pianolåt, Unnamed.

Samt en Rock/metallåt, Expressions.
Snälla skratta inte åt denna! Vet inte riktigt hur jag spelar in på den förbannade digitalportan (*grr27* ) Så det slutade med att jag helt enkelt "lämnade" den såhär... Ni som vill klaga på trummorna, gitarren etc. Kan gå någon annanstans, vet att det inte är det bästa, men vet som sagt inte för tillfället hur jag ska få trummorna bättre t.ex.

Tragic March är den första låten, även den piano.

HenrY
2006-11-04, 01:08
Edit: Det ska ligga ett solo i slutet på Expressions, men det fick inte plats!*grr27* :(

L-Sami
2006-11-04, 01:25
Expressions

Lät lite trash metal aktigt, bra att tempot ändras i låten, först lugnt i början, sen exploderar till hårt och till sist går den tillbaka till lugnt. På slutet där lät det som att det var en gråtande man som spelade nåt instrument. Det var skön touch i de lugna delen, det är vad en bra rock låt för mig är att det finns touch just i de lugna delen i låtar som har det. Jätte vackert! :thumbup:

Unnamed

Fick inte direkt nån känsla i vad låten skulle handla om. Kanske att en man som tänker, men vet inte vad han tänker egentligen.

Vill höra mer låtar :)

HenrY
2006-11-04, 01:29
Expressions

Lät lite trash metal aktigt, bra att tempot ändras i låten, först lugnt i början, sen exploderar till hårt och till sist går den tillbaka till lugnt. På slutet där lät det som att det var en gråtande man som spelade nåt instrument. Det var skön touch i de lugna delen, det är vad en bra rock låt för mig är att det finns touch just i de lugna delen i låtar som har det. Jätte vackert! :thumbup:

Unnamed

Fick inte direkt nån känsla i vad låten skulle handla om. Kanske att en man som tänker, men vet inte vad han tänker egentligen.

Vill höra mer låtar :)

Thx! Mjo Expressions är väl "skriven" med en blandning av massa olika känslor jag haft på senaste tiden... Därför jag döpte den till Expressions!:)
Jag har varit ledsen, jag har varit arg, förvirrad... Allt huller om buller, så den kom till!
Det du säger om det lugna partiet i mitten är faktiskt sant, det ska "symbolisera" en ledsen period!

Sant det du säger om Unnamed, jag vet faktiskt inte så mycket om den. Jag satt o plinkade lite, o plötsligt fick jag fram något iaf!
Men även därför den heter Unnamed just nu, vet inte riktigt vad den handlar om...

Metal_boy_
2006-11-04, 01:35
Expressions kan nog bli schysst med lite slipning :) Är det nån som spelar trummor och gura i bandet, eller är det gjort på datorn?

L-Sami
2006-11-04, 01:37
Thx! Mjo Expressions är väl "skriven" med en blandning av massa olika känslor jag haft på senaste tiden... Därför jag döpte den till Expressions!:)
Jag har varit ledsen, jag har varit arg, förvirrad... Allt huller om buller, så den kom till!
Det du säger om det lugna partiet i mitten är faktiskt sant, det ska "symbolisera" en ledsen period!

Sant det du säger om Unnamed, jag vet faktiskt inte så mycket om den. Jag satt o plinkade lite, o plötsligt fick jag fram något iaf!
Men även därför den heter Unnamed just nu, vet inte riktigt vad den handlar om...

På Expressions där på slutet, vad är det för instrument? det låter som nån typ av flöjt...det är min favorit del av låten utan tvekan lyssnat två gånger redan nu :) får tillbaka nån gammal känsla bara.

HenrY
2006-11-04, 01:42
Metal: Jorrå! Jag sitter o plinkar på ett par knappar på min digitalporta!:D
Grejen är ju att jag inte direkt vet hur den fungerar, jag vet inte hur jag ska ta bort/spela över/göra ett nytt ljudspår med trummor utan att de andra ligger kvar osv. Så det blir lite svårt!:(

Sami: Det är en gitarr med en effekt enbart!:)

Rock'nRoll
2006-11-04, 01:44
Tycker mig ha hört de flesta riffen i gammla Metallica låtar redan :) Bra skit annars.

HenrY
2006-11-04, 01:46
Tycker mig ha hört de flesta riffen i gammla Metallica låtar redan :) Bra skit annars.

Mjo säkert, endel kan säkert vara rätt likt!

Sonny
2006-11-04, 01:46
Precis i början av "metal delen" på expressions lät det imo. lite väl mycket creeping death. Vissa lead toner i introt kändes något malplacerade men i övrigt var introt riktigt coolt.

L-Sami
2006-11-04, 01:46
Sami: Det är en gitarr med en effekt enbart!:)

Jaha, riktigt grymt då att få den att låta så där :thumbup:

HenrY
2006-11-04, 01:47
Precis i början av "metal delen" på expressions lät det imo. lite väl mycket creeping death. Vissa lead toner i introt känns någpt malplacerade ibland men i övrigt var introt riktigt coolt.

Sant, vet vad du menar!
Dock, så ska det faktiskt låta annourlunda där! Ena gitarren kör en annan grej, men eftersom jag inte kan mixa skiten så hörs det knappt....

Metal_boy_
2006-11-04, 01:51
Metal: Jorrå! Jag sitter o plinkar på ett par knappar på min digitalporta!:D
Grejen är ju att jag inte direkt vet hur den fungerar, jag vet inte hur jag ska ta bort/spela över/göra ett nytt ljudspår med trummor utan att de andra ligger kvar osv. Så det blir lite svårt!:(

Sami: Det är en gitarr med en effekt enbart!:)

Så du är bandet med andra ord :) Hade jag tid så kunde jag ha kört in ett spår med äkta trumslageri. Men alla som vill ha sånt verkar ha så jävla bråttom :)

HenrY
2006-11-04, 01:53
Så du är bandet med andra ord :) Hade jag tid så kunde jag ha kört in ett spår med äkta trumslageri. Men alla som vill ha sånt verkar ha så jävla bråttom :)

Du vet, det var därför jag PM´a dej för typ 2 månader sedan och frågade just om du hade lust att spela in trummor på en låt!;) Fick dock aldrig svar!:)
Jag är bandet just nu... Dock har 2 band på G nu!:)

HAHA, märker nu att det inte är hela låten.... Hela ligger på 13.5 MB, maximun upload ligger på 10. Så det fattas typ 2 minuter.

Metal_boy_
2006-11-04, 01:57
Du vet, det var därför jag PM´a dej för typ 2 månader sedan och frågade just om du hade lust att spela in trummor på en låt!;) Fick dock aldrig svar!:)
Jag är bandet just nu... Dock har 2 band på G nu!:)

HAHA, märker nu att det inte är hela låten.... Hela ligger på 13.5 MB, maximun upload ligger på 10. Så det fattas typ 2 minuter.


Aha sorry. Jag var nog inte så aktiv då :) Sen så är det någon eller några fler som har frågat hehe. Kan du inte skicka mig ett ex utan trummor, så kan jag få höra?

HenrY
2006-11-04, 01:58
Aha sorry. Jag var nog inte så aktiv då :) Sen så är det någon eller några fler som har frågat hehe. Kan du inte skicka mig ett ex utan trummor, så kan jag få höra?

Mjorå! Säger såhär, jag ska försöka spela in skiten på nytt. Lite bättre, sen skickar jag!

Metal_boy_
2006-11-04, 02:02
Mjorå! Säger såhär, jag ska försöka spela in skiten på nytt. Lite bättre, sen skickar jag!
Gör det :)

Johan O
2006-11-04, 02:04
Alltså, för att "bara att ha suttit och plinkat" så är jag grymt impad av Unnamed! Älskar sån typ av pianomusik. Nu kommer ju jag givetvis köpa din skiva i framtiden:thumbup: , men finns det någon mer "etablerad" artist som spelar liknande skön pianomusik?

Metal_boy_
2006-11-04, 02:06
Alltså, för att "bara att ha suttit och plinkat" så är jag grymt impad av Unnamed! Älskar sån typ av pianomusik. Nu kommer ju jag givetvis köpa din skiva i framtiden:thumbup: , men finns det någon mer "etablerad" artist som spelar liknande skön pianomusik?


Du menar att han ska tipsa om en konkurrent?

Johan O
2006-11-04, 02:07
Du menar att han ska tipsa om en konkurrent?

Exakt! Bara tills hans debutalbum släpps!*kissass*

Metal_boy_
2006-11-04, 02:11
Exakt! Bara tills hans debutalbum släpps!*kissass*


Det blir inget med det. Om jag ska köra in ett spår ,så ska jag också ha en del av kakan :D ;)

L-Sami
2006-11-04, 02:14
Alltså, för att "bara att ha suttit och plinkat" så är jag grymt impad av Unnamed! Älskar sån typ av pianomusik. Nu kommer ju jag givetvis köpa din skiva i framtiden:thumbup: , men finns det någon mer "etablerad" artist som spelar liknande skön pianomusik?

Juden i filmen Pianisten..

HenrY
2006-11-04, 14:08
Juden i filmen Pianisten..

Yes faktiskt!

Fredric Chopin!:thumbup:

Chaan
2006-11-04, 22:40
Thrasha vidare..

Sitter själv och gör hårdrock mörka grejer. Men även lättare musik.

Tyckte om slutet på Expressions och även pianospelet

Löjtnant Blank
2006-11-04, 22:54
finns det någon mer "etablerad" artist som spelar liknande skön pianomusik?
Kolla upp Tori Amos. U mite like.

skaparn
2006-11-04, 23:02
Är det för att jag valde lo-fi, eller är gitarren ostämd i inledningen till Expressions?

edit: jo, det måste vara lo-fi som spökar, jag hörde på den hårdare biten att det var väldigt lo-fi

n1tro
2006-11-04, 23:19
ah , inspirerad av creeping death kanske? :thumbup: (syftar på expressions)

HenrY
2006-11-05, 00:05
Chaan: Ajjt!:) Tyvärr så är det faktiskt inte slutet, utan snarare att det fattas typ 2-3 minuter, kunde inte få upp hela låten...
Rock on dude!!

Skaparn: Mjo, det var såhär att jag först spelade in introt, märkte sedan att guran var ostämd, försökte "sudda ut den" samt lägga på en annan stämd gura... Vart sådär!

N1tro: Just de första riffen är lika, dock ska de faktiskt inte vara så lika, utan ena guran kör andra riff! Men eftersom jag inte kan mixa så hörs inte andra guran knappt!:( Skulle jag kunna mixa skulle jag öka på den andra guran betydligt mer... Men men!

rememberence
2006-11-05, 00:11
jag gillade faktiskt rejält pianolåten, kan du inte spela in den i bättre kvalitet? :D

HenrY
2006-11-05, 01:05
jag gillade faktiskt rejält pianolåten, kan du inte spela in den i bättre kvalitet? :D

Vilken av dom?:)

Mjoo, någon gång kommer jag säkert spela in låtarna "på riktigt":D I en riktig studio.. Skulle va skoj!

Princy
2006-11-05, 01:49
Jag gillade "Unnamed". :) Den påminner lite om soundtracket till "The Truman Show" av Philip Glass. Låten antyder därför lite till filmmusik.

Det jag gillar är att du bygger upp introt stegvis, att ackordföljderna är harmoniska, samt att du bryter av med lite oväntade ackordföljder och komparationer emellanåt.

Det jag vill anmärka på är att pianot låter lite ostämt på vissa partier, men det är möjligt att det beror på nedladdningen. Takten är inte helt regelbunden låten igenom, och så kanske den är lite lång? :)

Kommer det läggas på någon sång senare?

n1tro
2006-11-05, 02:45
Chaan: Ajjt!:) Tyvärr så är det faktiskt inte slutet, utan snarare att det fattas typ 2-3 minuter, kunde inte få upp hela låten...
Rock on dude!!

Skaparn: Mjo, det var såhär att jag först spelade in introt, märkte sedan att guran var ostämd, försökte "sudda ut den" samt lägga på en annan stämd gura... Vart sådär!

N1tro: Just de första riffen är lika, dock ska de faktiskt inte vara så lika, utan ena guran kör andra riff! Men eftersom jag inte kan mixa så hörs inte andra guran knappt!:( Skulle jag kunna mixa skulle jag öka på den andra guran betydligt mer... Men men!

hehe okej, me nfan ja trodde det var creeping death ja lyssna på, ryckte påa xlarna lite när det ja kom till riffet o baskaggen typ :D blev lite småchockad sen fatta ja att jag lyssna på din låt

rememberence
2006-11-05, 10:37
nu har jag lyssnat på "unnamed" en väldans många gånger, dessutom tänkte jag fråga, om jag vill att den här låten ska spelas på min begravning, får den spelas på min begravning då henry?

HenrY
2006-11-05, 15:28
Princy: Kul att du gillar den! Känns bra att någon som spelar piano faktiskt gillar den... Låter töntigt, men var lite nervös för om någon pianist skulle lyssna på den och tänka typ "Ah vilket skräp..." osv:em:
Som jag skrev på sidan så skulle jag kunnat korta av den med typ 50 %?:D Vilket jag kommer göra om jag spelar in den bättre någon gång!
Pianot är förövrigt ostämt som du säger... Det ska fixas!

N1tro: Hehe, nejmen jag tar helt klart åt mig av kritiken, i dagsläget låter introt annourlunda!:)

Rem: Kul att du gillar den!:) Jag lovar att jag kommer o spelar den på din begravning!:D

rememberence
2006-11-05, 18:09
Rem: Kul att du gillar den!:) Jag lovar att jag kommer o spelar den på din begravning!:D

det tackar vi för! :D

Chaan
2006-11-05, 19:28
Lånar tråden. Lagt ut två nya "låtar" - experiment - på http://www.myspace.com/chaanmusic (http://www.myspace.com/chaanmusic)

Ej hårdrock men kul gitarrmusik.

Eventuell input övervägs inför nya versioner av dem.