handdator

Visa fullständig version : knipp från armbågen????


Jz2003
2003-02-05, 15:04
När jag t ex kör enarmstricepspress över huvudet med hantel så låter det i högra armen, typ knipprar till och gör lite ont, det händer när jag böjer armen, händer inte med vänstra armen, men i högra görd et, vad kan vara fel?? :MrT:


med knipprar menar jag typ, kommer ett klick..

Niclaaas
2003-02-05, 15:08
värmer du upp ordentligt? :kinky: (kunde inte låta bli)

AnderssoN
2003-02-05, 15:23
Det kan knäppa ganska mycket i olika leder; axlar, armbågar, knän osv. Så länge det inte gör ont är det ingen fara (om det nu inte knakar och brakar jättemycket), men börjar det göra ont ska du passa dig.

Kolla över utförandet och om du kör för tungt. Annars finns det många andra tricepsövningar att testa istället.

Ingen övning är så bra att den inte är utbytbar...

Jz2003
2003-02-05, 15:23
Originally posted by Niclaaas
värmer du upp ordentligt? :kinky: (kunde inte låta bli)

hah jodå försöker värma upp, kan du inte ge lite värm upp tips ? :MrT:

AnderssoN
2003-02-05, 15:38
Cykla 5 minuter, eller knalla på rullband snabbt. Stretcha lite försiktigt, mjuka upp armbågarna genom att sträcka/böja armarna, och kör den övningen du ska köra lätt i 1-3 set.

Så kan en uppvärmning se ut.

Jz2003
2003-02-05, 15:41
Originally posted by AnderssoN
Cykla 5 minuter, eller knalla på rullband snabbt. Stretcha lite försiktigt, mjuka upp armbågarna genom att sträcka/böja armarna, och kör den övningen du ska köra lätt i 1-3 set.

Så kan en uppvärmning se ut.

heh okey då vet jag det :) .. jag tränar hemma så har ingen cykel ( om du menar tramp cykel) , och ut o cykla i 20 mm snö . no way :kinky:

AnderssoN
2003-02-05, 15:45
Oic, har du hemmagym med hantlar, skivstång och hela baletten?

Jz2003
2003-02-05, 15:47
Originally posted by AnderssoN
Oic, har du hemmagym med hantlar, skivstång och hela baletten?


har 2 hantlar,1 skivstång, 1 curlstång, och en bänk med bentränings grej på... vet inte om det räcker?? så har jag lite vikter också, ska köpa mer sen när jag har pengar.. men som sagt, räcker det? :kinky:

AnderssoN
2003-02-05, 15:50
Med lite fantasi går det att träna hela kroppen med bara hantlar och skivstång. Du kommer märka när du "växer ur" ditt hemmagym, och måste komplettera eller börja träna på ett riktigt gym så att säga.

Jz2003
2003-02-05, 15:52
Originally posted by AnderssoN
Med lite fantasi går det att träna hela kroppen med bara hantlar och skivstång. Du kommer märka när du "växer ur" ditt hemmagym, och måste komplettera eller börja träna på ett riktigt gym så att säga.

heh alla mina polare började med hemmaträning men "växte ur" det , men jag vill ha lite större kropp innan jag börjar på gym :naughty:

stybb
2003-02-05, 15:57
Du kanske inte har nog tunga hantlar men annars går det ju att köra pressen med båda armarna samtidigt..:mallan:

Jz2003
2003-02-05, 15:57
Originally posted by stybb
Du kanske inte har nog tunga hantlar men annars går det ju att köra pressen med båda armarna samtidigt..:mallan:

true :) men det kommer hehe

Mattep
2003-02-05, 16:36
för att värma upp så kan du ju hoppa hopprep eller gå ut och springa lite innan träningen kanske lite kallt just nu men endå;)

Jz2003
2003-02-05, 16:40
Originally posted by Mattep
för att värma upp så kan du ju hoppa hopprep eller gå ut och springa lite innan träningen kanske lite kallt just nu men endå;)

hehe jopp :) får bli närmare våren issåfall hehee.. jag har fina marker här där jag bor, riktigt fina åkrar/skogar med vägar i man kan springa på.. fin natur osv.. endå bor jag norr om sthlm heh.