handdator

Visa fullständig version : Kommer du att dö fruktosdöden!?


aliquis
2006-11-03, 00:47
poll!

Metal_boy_
2006-11-03, 00:50
Vad svamlar du om?

Mental
2006-11-03, 00:51
Bra poll!

L-Sami
2006-11-03, 00:51
Jag äter sällan frukt, godis och dricker inte läsk.

aliquis
2006-11-03, 00:52
Vad svamlar du om?Det finns bara 170.000 ton plutonium men 63.000.000.000 ton frukt på planeten!!

ok, jag ljuger o chansar.

Mental
2006-11-03, 00:54
Det finns bara 170.000 ton plutonium men 63.000.000.000 ton frukt på planeten!!

ok, jag ljuger o chansar.

måste vara därför som bussarna snöar omkull i stockholm

L-Sami
2006-11-03, 00:54
Det finns bara 170.000 ton plutonium men 63.000.000.000 ton frukt på planeten!!

ok, jag ljuger o chansar.

Tror inte du att plutonium är miljoner gånger farliga att äta än frukt?

Jag menar allvar, varför göra en sån här tråd?

aliquis
2006-11-03, 00:57
varför göra en sån här tråd?För att man kan? I oändligt många dimensioner i alla tidpunkter samtidigt så var det tvunget att ske!

Tricklev
2006-11-03, 00:58
:laugh:

Jag tyckte pollen var rolig, funderar på vad jag ska rösta på. *popcorn*

aliquis
2006-11-03, 01:06
Bara pabb som överlistar fruktosdöden änsålänge.

aliquis
2006-11-03, 01:08
Dödschock!
Dödspolarna på dödsforumet dödsdog fruktosdöden efter dödsstort dödsfruktosintag!

Nilsjohan
2006-11-03, 01:10
jag förstår inte pollen, får nog återkomma i frågan

PowPow
2006-11-03, 01:15
förstår ingenting. läste iofs varken pollen eller överskriften, inte första inlägget heller.

SWETiger
2006-11-03, 01:19
Botten PowPow röstar random! Själv hoppas jag på att mitt sötsaks- och fruktintag kommer visa sig vara ytterst anabolt och förebygga diverse åkommer i samband med träning och en uppiskat avslappnad attityd.

Metal_boy_
2006-11-03, 01:21
Det finns bara 170.000 ton plutonium men 63.000.000.000 ton frukt på planeten!!

ok, jag ljuger o chansar.


Jag fattar fortfarande inte.

PowPow
2006-11-03, 01:23
Botten PowPow röstar random! Själv hoppas jag på att mitt sötsaks- och fruktintag kommer visa sig vara ytterst anabolt och förebygga diverse åkommer i samband med träning och en uppiskat avslappnad attityd.

"Nej, jag tänker ta mitt liv när jag har ätit färdigt!" lät fett. det första jag läste, ocfh därför valde jag det ;)

SWETiger
2006-11-03, 01:29
Att sluta äta leder väl oundvikligen till döden iofs. *rolleyes*

Tolkia
2006-11-03, 08:29
Dödschock!
Dödspolarna på dödsforumet dödsdog fruktosdöden efter dödsstort dödsfruktosintag!
:laugh: :laugh: :laugh:

Bronkitkorv
2006-11-03, 08:52
förstår ingenting. läste iofs varken pollen eller överskriften, inte första inlägget heller.
Du skulle nog inte förstå iallafall *screwy*
(jag gjorde inte det och jag har 2000 i alla iqtest)

bubbe
2006-11-03, 08:53
Äntligen en vettig poll!

Nitrometan
2006-11-03, 09:34
poll!
Wooot?

Osar frukt?

Är den giftig?

Frukt som mognar släpper ifrån sig några olika gaser. Men det är så små mängder att det knappast kan döda nån.




Suicide for teh win!

Nitrometan
2006-11-03, 09:38
Dödschock!
Dödspolarna på dödsforumet dödsdog fruktosdöden efter dödsstort dödsfruktosintag!
De dödsdog? Bara sådär? Huuuu.

För att man kan!
Precis. Det är alltid rätt svar. :thumbup:



Det här var nog det bästa du ha gjort på kolo, ali!

Kanske det bästa du har gjort öht?

Trance
2006-11-03, 22:07
Mycket bra poll, folk verkar vara livrädda för fruktos av någon anledning.

Zakath
2006-11-03, 22:22
Mycket bra poll, folk verkar vara livrädda för fruktos av någon anledning.

Ingen är väl livrädd?

Men det finns starka fog för att undvika större mängder av fruktos, små mängder har däremot visat sig vara bra som en slags katalysator för aktivering av glukokinasen. Färsk frukt innehåller dock oftast så små mängder så det tycker jag inte att man ska oroa sig över tills vi vet mer.

Löjlig poll aliquis (men ganska roliga alternativ), kunde du inte ta den ursprungliga diskussionen med mig istället?

Trance
2006-11-03, 22:26
Ingen är väl livrädd?

Men det finns starka fog för att undvika större mängder av fruktos, små mängder har däremot visat sig vara bra som en slags katalysator för aktivering av glukokinasen. Färsk frukt innehåller dock oftast så små mängder så det tycker jag inte att man ska oroa sig över tills vi vet mer.

Löjlig poll aliquis (men ganska roliga alternativ), kunde du inte ta den ursprungliga diskussionen med mig istället?

Vilka långtidsstudier har du på detta, vilka större studier finns det på påverkan på människor som äter normalt men ett större fruktosintag än normalt?

Diggler
2006-11-03, 22:51
Fruktos is the shit. Man behöver glukos i levern för att fungera optimalt, och fruktos fyller på levern optimalt. Hur skulle det gå utan glykogen i levern, hur skall man då bryta ner spriten?

aliquis
2006-11-03, 22:56
Ingen är väl livrädd?

Men det finns starka fog för att undvika större mängder av fruktos, små mängder har däremot visat sig vara bra som en slags katalysator för aktivering av glukokinasen. Färsk frukt innehåller dock oftast så små mängder så det tycker jag inte att man ska oroa sig över tills vi vet mer.

Löjlig poll aliquis (men ganska roliga alternativ), kunde du inte ta den ursprungliga diskussionen med mig istället?Det är inte riktat emot dig eller tänkt att vara kritik mot din åsikt, du har rätt till din åsikt!"#¤%&
Jag tycker bara att det är så mycket fruktosrädsla, trots att jag är rätt säker på att många människor o däggdjur får i sig en jäkla massa fruktos och klarar sig ändå, så illa kan det inte vara.

aliquis
2006-11-03, 22:57
Ingen är väl livrädd?

Men det finns starka fog för att undvika större mängder av fruktos, små mängder har däremot visat sig vara bra som en slags katalysator för aktivering av glukokinasen. Färsk frukt innehåller dock oftast så små mängder så det tycker jag inte att man ska oroa sig över tills vi vet mer.

Löjlig poll aliquis (men ganska roliga alternativ), kunde du inte ta den ursprungliga diskussionen med mig istället?Dessutom är det ju idiotiskt att inte äta en massa frukt för att fruktosen kanske inte är bra, frukt är ju nyttigt iaf, även om fruktosen skulle vara negativ så lär ju fördelarna överväga nackdelarna.

OCH DET ÄR SKITGOTT!

aliquis
2006-11-03, 22:58
Fruktos is the shit. Man behöver glukos i levern för att fungera optimalt, och fruktos fyller på levern optimalt. Hur skulle det gå utan glykogen i levern, hur skall man då bryta ner spriten?Optimalt är alltså att jäsa druvjuicen först!

Påfyllning av fruktos och en anledning för levern att förbränna den i ett!

Ingen som vill supa på distans? Om jag väl köper en mac med webcam får ni göra det med mig =P

Sonny
2006-11-03, 23:01
:laugh:

Diggler
2006-11-03, 23:04
Optimalt är alltså att jäsa druvjuicen först!

Påfyllning av fruktos och en anledning för levern att förbränna den i ett!

Ingen som vill supa på distans? Om jag väl köper en mac med webcam får ni göra det med mig =P

Jag är på, fast inte idag, nästa helg kanske? Jag har ingen cam men ett välfyllt barskåp och en playlist med Johnny Cash. Då kan jag dra i mig en hela bacardi lemon, det är en frukt.

Tricklev
2006-11-03, 23:05
Johnny Cash är bra krejjer det. *popcorn*

arkebuzer
2006-11-03, 23:09
är inte alla kolhydrater bra? snabbare = godare :D

Diggler
2006-11-03, 23:10
Johnny Cash är bra krejjer det. *popcorn*

Japp, och jag skall inte träna imorgon, så när allt kommer omkring så kan jag idag. Fast det får bli absolut vanilj, det är också en frukt. "When the man comes around"...

Yes
2006-11-03, 23:27
Inte för att jag vet vad du snackar om, men jag har i varje fall inga planer på att dö.

Fartman
2006-11-03, 23:30
Jag tröck en halvliter apelsinjuice tidigare idag, jag kommer nog dö med största sannolikhet :cryout:

Nitrometan
2006-11-05, 19:20
För de som envisas med att vräka i sig fruktos. Detta dödens redskap.

Nära-döden-upplevelser:
http://hem.passagen.se/tarim/ed.htm

Wiki om döden:
Döden är slutet av livet, den totala avstanningen av vitala funktioner i en biologisk organism. I biologin ses det som ett permanent stadie, och alla levande ting anses förr eller senare dö, antingen på grund av naturliga orsaker såsom smitta, eller onaturliga sådana såsom en olycka.

Tidigare var det i Sverige överlämnat till den medicinska vetenskapen och beprövad erfarenhet att på klinisk väg bestämma när döden inträtt för en människa. Numera är det i lag reglerat att en människa har avlidit när man med teknisk apparatur har kunnat fastställa att hjärnaktiviteten upphört.

Säkra tecken på att döden inträffat i en mänsklig kropp är att antingen att likstelhet (rigor mortis) inträtt, eller att likkyla, kroppens avkallnande, kan fastställas. Kroppstemperatur är dock långt ifrån ett säkert kriterium på om en person är död eller levande. En person som utsatts för låga temperaturer länge kan ha låg kroppstemperatur, men fortfarande vara vid liv.

Go, ali! Ge inte upp kampen mot den dödsdödliga fruktosdöden.