handdator

Visa fullständig version : Mitt liv under 3år som nästan gjorde att jag tog mitt liv.


Henkan
2006-11-02, 22:28
Det är en VÄLDIGT lång historia så har ni inte tid att läsa så stanna isåfall här. Det handlar om motgångar i mitt liv och tankar kring allting.
Det kanske kan ge någon lite hopp?

Läser ofta här om folk som delar med sig av sitt innersta och därför tänkte jag göra det också. Kanske kan hjälpa någon som tappat livsgnistan eller så.

Sommaren 2003, Jag var 18år gammal - så träffade jag en tjej som verkligen stal mitt hjärta. Hon var 16. Vi blev tillsammans ganska snabbt och vår relation utvecklades till något helt underbart. Vi gjorde allt för varandra och bestämde att vi alltid skulle vara ärliga mot varandra oavsett vad det gällde. Vi träffades jämt och ständigt. Hon hade en hel del problem med sin mamma + styvpappa vilket resulterade i att hon bodde mkt hos mig vissa tider. Ringde mig ibland och grät och givetvis åkte jag och hämtade henne och gjorde allting så bra jag kunde igen. Jag tänkte alltid på henne i första hand, för jag älskade henne så mkt. Åren gick och situationen blev delvis bättre hemma hos henne, dock så var jag verkligen fin mot henne - utan att vara en toffel. Dvs Jobbade hon natt så hämtade jag alltid henne då hon va rädd för att bli överfallen osv då det delvis hänt en gång innan.

Vi hade det bra ihop....visade vår kärlek på ett fint sätt. Då ja va oskuld och hon inte, så tog hon ett test för att visa mig att det inte va någon fara. Tyckte det var fint av henne. Detta var precis när vi träffats. Allting flöt på till 2006 då hon åkte iväg för att jobba 6-7veckor på engagemang i sverige o hon vara bara hemma c.a 1-2dagar i veckan. Märkte att hon blev annorlunda och beskyllde mig för att va annorlunda. Jag va iaf samma person. Märkte att hon var frånvarande den sista tiden efter hon varit iväg och hon betedde sig konstigt. Hon berättade att hon var deprimerad och det såg man på henne. Efter lång tid så tyckte mina föräldrar hon behövde hjälp och jag åkte iväg med henne. Fick psyshjälp och vi var på återbesök flera ggr. Tog mig ledigt från jobb o allting för o ställa upp för henne.
En dag så säger hon att hon ska träffa en kompis. Och berättar att det är en killkompis hon nytt lärt känna - ingen jag träffat. De kändes fel på nåt sätt men hon sa att hon behövde träffa nytt folk för att må bättre o jag tog henne på orden. Allting blev mer och mer skumt, hon slutade ringa mig, svarade typ aldrig när jag smsa eller så. Ljög om att hon va hemma o sov när hon inte var det osv osv...= Massa saker som inte går att rabbla upp.

Hon får tid till återbesök hos psykmottagningen. Hon e nu helt olik sig själv. Är givetvis oroad. En sak jag vill tillägga är att jag under hela den processen sa till henne. Om det är något som hänt eller som hon gjort så vill jag hon ska va ärlig för då vill jag veta det. och är det något allvarligt så sa jag att då kommer jag bara gå istället. Men hela tiden säger hon att det inte är något.
Den sista veckan är hon inte nåbar. Varken i bostaden eller mobilen....ringer hennes mamma när jag e orolig för henne men hon vet inte var hon är. Kommer ihåg psyktiden och väntar på henne trots att jag inte fått tag i henne. När hon ser mig väntades där kommer hon med en lite späd kille....*tänker för mig själv* - vafan e detta. När han ser mig så går han snabbt iväg igen och hon stannar kvar. Jag tog det lugna för att inte ställa till nån scen.
Jag frågar henne varför hon inte hör av sig till mig och hon bara säger att hon inte vill prata med mig. NOTERA! Vi är alltså tillsammans fortfarande.

Vi kommer in på psyk - jag berättar min version om hur orolig jag är för henne och att jag bara vill att hon ska må bättre. Då säger psyk att jag inte ska bry mig så mkt och att jag verkar kontrollerande..vilket jag inte är. Detta är något psyktanten säger till mig efter 10min samtal. Jag älskade juhenne och gjorde allt för henne. Då försöker ja ju göra allting bra och få henne att få hjälp. När psyktanten frågar mitt ex vad hon tycker så säger hon att hon blir deprimerad av att vara med mig.

Detta kändes som en kniv i mitt hjärta. Jag kunde inte tro mina öron, och jag går ut därifrån. Känns som jag ska bryta ihop. Alltså alla dessa konstigheter hade varat i 3 månader så jag va rätt ur balans.

Mitt ex kommer ut efter en stund och säger att hon måste va ärlig för de har psyktanten sagt. Då säger hon att hon träffat han den andra bakom min rygg o dem har givetvis sexat o sånt. Jag bryter ihop totalt ute på gatan och förstår inget. Vi står o pratar lite o jag bar frågar henne vaför o ja får bara dumma svar tillbaks som att *förhållande i unga år ändå inte håller!*

Går till bilen. Är helt förstörd. Åker hem....bryter ihop igen. Morsan försöker typ trösta mig. De kommande 2 månaderna är jag totalt ur balans. Har då gjort 2 självmordsförsök utan att klara det. Försökt med tabletter, tänkte dränka mig i havet osv....Av en god vän blir jag kört till akutpsykmottagning....får massa hjälp och vill ej bli inlagd. Går i samtalterapi men känner att det itne ger mig något.

När det gått 3 månader så börjar det kännas lite hoppfullt igen. Jobbar mkt under sommaren och tränar 5 pass i veckan för att hålla mig ifrån tankarna. Går bra igen. Tills en dag jag får en lapp - du är smittad av klamidya. Åker o testar mig och är smittad. Givetvis kommer de fråne xet då hon va smittfri och jag oskuld..alltså har hon knullat med någon annan under vårt förhållande. Allting raseras igen. Jag bryter ihop totalt. Är nära på att åka hem och pryla hennes nya kille o ställa till en scen hos henne men en polare får mig på andra tankar.
Under kommande månad sover jag knappt, och man är nere i skiten igen.
Tills en dag då jag känner att jag måste leva igen. Detta var för c.a 2 månader sedan och idag känner jag mig som 90% mig själv. De går bättre...har t,om varit ute och festat lite men dricker måttligt och känner för stunden inte för att träffa någon ny eller ens strula.

Det som gör mig så himla besviken är att under de 3åren vi hade tillsammans så ljög jag aldrig för henne, ställde upp för henne när hon hade det körigt med familjen, hjälpte henne med träningen, och fanns alltid där för henne och hon behövde aldrig oroa sig för mig.

Jag vill bara säga att trots att jag älskade henne mer än livet själv så trodde jag aldrig man kunde gå ner sig så totalt. Jag gav henne säkert minst 50 chanser då jag sa att hon måste berätta om det är något och att jag bara skulle gå ifrån om det var något allvarligt. Hon ljög för mig om och om igen trots att jag behandlat henne på ett jävla bra sätt under våra 3år tillsammans.

Vet att många unga mår dåligt idag - men min erfarenhet trots att jag aldrig trodde det är att aldrig ge upp ditt liv oavsett vad som händer. Jag ser idag mkt positivt på framtiden och kärleken men att jag kommer tänka mer på mig själv nästa gång. Oavsett hur sårade ni är så kanske det jag skriver kan ge er som mår dåligt lite hopp om livet. För kan jag så kan ni. Man ser tillbaks och ser ingen mening med varför det blivit som det blivit, men jag försöker tänka att det var bättre nu än ännu senare även om det inte tröstar helt. Vet att det finns någon där ute som nångång kommer ge mig lika mkt som jag kan ge henne - utan massa lögner.

Ni som läst. Tack. Hoppas att det var värt stunden.
Det finns mer tråkiga saker att nämna, speciellt lögner men det känns inte så relativt. Det är en kortfattad version av allting.

Prankie
2006-11-02, 22:37
Jag vet hur du känner dig. :( Har liknande erfarenhet inte allt för längesen. :( Men det blir bättre med tiden.

Empe
2006-11-02, 22:40
Jag blev nästan lite tårögd av att läsa det här. Och även fast jag inte ens vet vem du är så tycker jag det var jävligt bra att du inte lyckades ta livet av dig. Man har hela livet framför sig.

X-Change
2006-11-02, 22:42
Jobbig historia, men du skrev ner den väldigt bra tycker jag! Kul att du tagit dig förbi alla hinder och motgångar! Var stolt över det! :bow:

Och lycka till i framtiden!

Handcuff
2006-11-02, 22:46
Usch....den fullkomliga maktlösheten å bitterheten..sån är hon, livet.

Men nu har du varit där nere, och börjat klättra upp igen. Kör hårt! :)

Henkan
2006-11-02, 22:51
Tack alla för era svar. Känns kul att ni tycker det var läsvärt. Jag skrev detta för att ge alla ni som mår dåligt oavsett orsak att det alltid finns hopp. Ibland ser man ingen förståelse eller mening med livet, men livet är inte rättvisst. Man kan bara göra det så bra som möjligt!

/tack alla!

Prankie
2006-11-02, 22:59
Helt klart, tiden läker verkligen alla sår. Och man bli lite starkare när man ta sig genom en sån situation. Så skada er inte själv, gå lös på en boxningsäck istället. Allt fixar sig till sist, hur hopplöst det än är. Min räddning vart dock många tala ut med goda vänner och baka hemma. :D

Tricklev
2006-11-02, 23:11
Gripande historia, hade nog inte klarat att inte pryla både hon och hennes kille, vara otrogen och ge någon klamydia ska man fan inte komma undan med.

Tur att det går uppåt för dig iaf.:thumbup:

L-Sami
2006-11-02, 23:13
Det måste ha varit en mardröm för dig, under tre års tid leva i himmelen och en dag plötsligt ramla ner därifrån. Lögner är det värsta en ärlig man kan utsättas för. Speciellt av en person som man tycker jätte mycket om.

Motgångar gör en starkare, desto hårdare motgång desto mer lärorikt och utvecklande.

Annars bra att man kan öppna upp sig själv så där och skriva så andra ser också, man kan alltid lära sig någonting utav sånt här :thumbup:

Gpajpen
2006-11-02, 23:15
usch vad förbannad jag blev på psyktanten. asso på riktigt kände fan inom mig hur du kände dig då.
o sen när lappen kom. "du har klamydia" fyfan VILKET SVIN hon har vart mot dig!
ja har vart med om liknande tänker inte gå in på detaljer men MYCKET är sig likt. involverade flerårigt förhållande, otrohet med min bästa kompis bakom ryggen. resten kan ni räkna ut.
fint skrivet på slutet !
håller med som fan.

larre
2006-11-02, 23:37
Fy fan vilka människor det finnns.
Helt otroligt.

Hoppas allt är bättre nu Henkan och att det forsätter vara bra.

Snake
2006-11-02, 23:58
Det skjuts för lite.

mckn
2006-11-03, 00:12
Riktigt bra skrivet, känner igen mig själv. Blev nästan lite nere...blev påmind om en massa gammla sår.

Härligt att du mår bättre! Fortsätt kämpa!

jmk
2006-11-03, 00:47
Hårt....väldigt bra skrivet! :thumbup:
Man känner sig jävligt stark efter att ha dragit sig upp ifrån ett sånt djup. Självinsikt och erfarenhet är alltid bra. Så synd att all skit är en del av livet som allt annat.

Jense
2006-11-03, 00:59
är jag den enda som tänker att det kanske va bra det som hände eftersom du inte verkar så stabil eftersom du försökte ta ditt liv, kanske gick det ut över henne.. din osäkerhet på den biten. förjävligt det som hände och hon kunde förfan ha öppnat käften.. men iaf

PowPow
2006-11-03, 01:10
Vad bra att du tar dig vidare.
Att lägga skuld på henne lär inte ge dig något i längden, men det verkar du ha insett. Lycka till med dina kommande år!

kaer
2006-11-03, 10:10
Ja, det är förstås skit.
Jag har varit i liknande situation, men de flesta jag känner har ett par riktigt pissiga förhållanden bakom sig.
Gå vidare och försök lära dig av det här, som jag ser det är det en del i att växa upp.

Sky trasiga tjejer som pesten.
Mary J blige sjunger: 'No more drama in my life' ta fasta på det.

Henkan
2006-11-03, 10:12
är jag den enda som tänker att det kanske va bra det som hände eftersom du inte verkar så stabil eftersom du försökte ta ditt liv, kanske gick det ut över henne.. din osäkerhet på den biten. förjävligt det som hände och hon kunde förfan ha öppnat käften.. men iaf

Jag har alltid som person varit väldigt stabil. Alltid varit mig själv och typ den "starke" - lite ledartypen alltså. Jag har alltid mått bra, men på något sätt när detta pågick - den oron jag hade i kroppen månad efter månad - jag fick inga svar av henne - förstod inget alls förrän allt till slut bara raserades. Då var det som om mitt liv just blev kastat på soptunnan. Har aldrig mått dåligt innan i livet, alltså på ett sånt sätt. Trodde aldrig man kunde göra det "bara" för en sån här grej. Jag var den starke isåfall av oss. Hon va den osäkra pga familjeförhållanden o massa annat som jag söttade med.

Tror det är mkt det när man verkligen gjort allt för en person i 3år, utan att nånsin ens gå bakom hennes rygg eller göra något dumt och man bara får skit tillbaka. Det är svårt att förklara.

Har gått vidare nu och jag hade inte i dagsläget kunnat ta i henne med tång. Finns inget i världen som skulle kunnat ändra min åsikt där. Jag ska ha en bra tjej som ger mig detsamma som jag ger henne -lika villkor alltså.

Jense
2006-11-03, 11:00
Jag har alltid som person varit väldigt stabil. Alltid varit mig själv och typ den "starke" - lite ledartypen alltså. Jag har alltid mått bra, men på något sätt när detta pågick - den oron jag hade i kroppen månad efter månad - jag fick inga svar av henne - förstod inget alls förrän allt till slut bara raserades. Då var det som om mitt liv just blev kastat på soptunnan. Har aldrig mått dåligt innan i livet, alltså på ett sånt sätt. Trodde aldrig man kunde göra det "bara" för en sån här grej. Jag var den starke isåfall av oss. Hon va den osäkra pga familjeförhållanden o massa annat som jag söttade med.

Tror det är mkt det när man verkligen gjort allt för en person i 3år, utan att nånsin ens gå bakom hennes rygg eller göra något dumt och man bara får skit tillbaka. Det är svårt att förklara.

Har gått vidare nu och jag hade inte i dagsläget kunnat ta i henne med tång. Finns inget i världen som skulle kunnat ändra min åsikt där. Jag ska ha en bra tjej som ger mig detsamma som jag ger henne -lika villkor alltså.


okej! kul att du mår bättre eller rent av bra nu. du kan se det lite positivt också egentligen. För hur kul hade det varit om detta hade hänt efter, låt säga, 15 år när ni va gifta och hade barn?

Det är karaktärsdragen hos min tjej som gör att jag kan lita på henne, hon säger saker rakt ut. hon håller ingenting hemligt, hon är inte sådär löjligt tjejig som måste tissla med en massa strunt. dessutom är hon söt som fan.. skaffa dig en sådan typ av tjej, en smart tjej alltså

flenders
2006-11-03, 11:09
Fyfan vilken tjej. Min ungdomskärlek satte mig ganska fint i skiten också. Jag lärde mig mycket av kärlek (eller vad man skall kalla det) under vårt tid på över ett år. En sak jag lärde mig var att ingen tjej var bättre än mig så jag förtjänar aldrig att bli tryckt ner i marken eller må dåligt över en tjej. Det är en sådan sak du också borde tänka över. Kärlek är inte logiskt men det kan kanske hjälpa att tänka "jag är den bättre av oss och förtjänar inte att må dåligt - hon skall inte få mig till att känna mig så". Försök håll igång med kompisarna och även fastän du kanske inte är helt redo för att träffa tjejer så lär det hjälpa lite att se att andra tjejer kan vara intresserade av dig och det ger dig dessutom en chans att ändra din syn på tjejer. Alla förtjänar inte ett skott i nacken utan det finns många som är sjukt go'a.

Du kommer träffa en tjej och hon kommer få dig att må bättre än din förra någonsin kunde göra och du kommer släppa den gamla helt och hållet. Efter det kommer du få reda på att ditt ex fått kondylom och är riktigt skankig så kommer du kunna skratta åt henne. Önsketänkande! :)

WheyProtein
2006-11-03, 12:27
Nämen fy fan :(

s_himself
2006-11-03, 12:46
Det är karaktärsdragen hos min tjej som gör att jag kan lita på henne, hon säger saker rakt ut. hon håller ingenting hemligt, hon är inte sådär löjligt tjejig som måste tissla med en massa strunt. dessutom är hon söt som fan.. skaffa dig en sådan typ av tjej, en smart tjej alltså


:thumbup:


Henkan: Tråkig berättelse! Det är jäkligt bra att skriva sådant här för din egen del. Det du skrev nu är säkert bara ytligt. Men väldigt viktigt för att du ska kunna gå vidare helt. Starkt att kunna berätta om det. Hoppas du får en bra framtid!

Pellefant
2006-11-03, 13:18
Ja, speciellt den första kärleken kan vara som minerad mark om man blir sviken.

Skönt att det är bättre nu.

Diamond
2006-11-03, 13:45
Känner igen historian, den är väldigt vanlig när man är ung :/
fast i mitt fall strulade hon med en 10år äldre kille..

Cilia
2006-11-03, 16:01
Visst gör det ont, jävligt jävla ont.

Men jag hoppas att du en dag kan förlåta henne och inte vara arg och ledsen längre. Hon är trots allt en väldigt ung tjej som dessutom är trasig och kommer från en otrygg uppväxt.

Hon ville nog vara ärlig mot dig men orkade inte med det. Jag tror hon har mått lika dåligt om inte värre än vad du har gjort.

Du har iaf din familj där som kan plocka upp dig och ta hon dom dig när du går sönder. Men vem har hon?

Sen kan det också vara så att psykologen hade rätt fast du inte ser det. Du upplever det med all säkerhet inte så att du var kontrollerande utan bara omtänksam och hjälpsam. Men det kan vara så att hon upplevde det på ett annat sätt. Det är ju så att man måste växa upp själv och lära sig av sina misstag. Det kan hon inte göra om du alltid är där och hjälper henne.

Jag tycker du ska se det som en lektion i livet och försöka lära av det. Ta med dig det bra och lägg bakom dig det dåliga så det inte kommer med in i din nästa relation. Nu vet du också vilka som är där för dig när du verkligen behöver.

HajduMan
2006-11-03, 17:47
fan vad arg jag blir *grr*


din historia låter som min fast utan den biten med att ta mitt liv efteråt.



Det finns månfa bra människor, men tyvär är de väldigt sällsynta
Det man inte dör av härdas man av!

Henkan
2006-11-03, 18:31
Visst gör det ont, jävligt jävla ont.

Men jag hoppas att du en dag kan förlåta henne och inte vara arg och ledsen längre. Hon är trots allt en väldigt ung tjej som dessutom är trasig och kommer från en otrygg uppväxt.

Hon ville nog vara ärlig mot dig men orkade inte med det. Jag tror hon har mått lika dåligt om inte värre än vad du har gjort.

Du har iaf din familj där som kan plocka upp dig och ta hon dom dig när du går sönder. Men vem har hon?

Sen kan det också vara så att psykologen hade rätt fast du inte ser det. Du upplever det med all säkerhet inte så att du var kontrollerande utan bara omtänksam och hjälpsam. Men det kan vara så att hon upplevde det på ett annat sätt. Det är ju så att man måste växa upp själv och lära sig av sina misstag. Det kan hon inte göra om du alltid är där och hjälper henne.

Jag tycker du ska se det som en lektion i livet och försöka lära av det. Ta med dig det bra och lägg bakom dig det dåliga så det inte kommer med in i din nästa relation. Nu vet du också vilka som är där för dig när du verkligen behöver.

Kan tillägga att så är/var det inte. Är ingen kontrollerande människa. Har alltid velat att hon skulle göra vad hon ville och uppnå sina drömmar. Däremot var hon mer den typen som inte gillade om jag gick på klassfester o sådär..så om det är någon som var kontrollerande så var det icke jag. När jag hjälpte henne och hon då gång på gång sa hur glad hon var att jag hjälpte henne och sen helt plötsligt en dag så försvinner hon en vecka och hör ej av sig och till slut kommer det fram att hon knullar med en annan och inte vill ha mig längre. Det är rent ut bara fegt. Hon fick så pass många chanser att berätta för mig att jag inte kunde gjort mer. Så e det bara. Hon behandlade mig som skit, fick mig att tappat livsgnistan totalt - så jag anser nog inte att hon mått så mkt sämre än mig. Oavsett!. Var inte menat att bli en disskussion....Läget är som det är. Är glad om jag slipper se människan i resten av mitt liv. Ville bara dela med mig av mina känslor.

Till er alla. Tack för alla fina svar jag fått. Tack för all omtanke och stöttning, Det är sådana som ni som gör att man fortsätter att vara sig själv och inte ge upp hoppet. Detta är en kanonforum. Är mkt tacksam för allt. Framtiden känns ljus trots vissa dalar som ibland uppkommer, men då detta sker mer och mer sällan så känns det som man är en bra bit på vägen iaf. =)

//henkan

MacLeod
2006-11-04, 01:00
Låter som ett solkart borderlinebarn. Nånting som togs upp?

Sundsarn
2006-11-04, 01:44
Mycket tråkig historia. Lider med dig Henkan. Tror att det kan vara skönt att få det nedskrivet, få lite respons och kanske en möjlighet att ta med sig något positivt ut ur det i slutändan.

/best wishes

Krille 87
2006-11-04, 11:43
Fy fan henkan, Då e det mer än jag som har/mår piss. En tjej jag umgicks med väldigt mycket fick ett jobb i tyskland i en månad, vi var som ett, verkligen!! Men de sista två veckorna innan tyskland gled vi isär en aning, inte mycket men lite.. Hon jobbar väldigt mycket så det var helt enkelt drf vi inte träffades.. 7 dagar i veckan i stort sett... Men sen i Tyskland så kom hon hem på söndagar och åkte på onsdagar. Hon hörde inte av sig under denna månaden och jag försökte nå henne. Men nu vet jag vrf hon inte hörde av sig. Det är ingenting hon har gjort mot mig utan det här är en helt jävla vrikad värld som e så vidrig att, ja, jag vet inte vad. Det är helt fruktansvärt och jag fick reda på allt i torsdags när hon kom hem efter denna månaden.

Jag har vart i en liknande situation som dig fast tvärtom, utan otrohet å den biten. Och det Cilla säger är att psyktanten menar, var nog att hon behövde andrum.. Jag vet hur det är att ha en som gör allt för dig, precis allt, och det är inte så kul som de låter när du känner att du inte kan ge exakt lika mycket tillbaka. Vill absolut inte var otrevlig på nått sätt utan mer ge en insikt om att hela tiden vara där inte alltid är det bästa alternativet, då finns det inget att sakna. Och den känslan e det mest vitala och viktiga i ett förhållande i vilket stadium du än är i, tror jag.

Keep going my man "The world is you oyster, kick upp your heels" you name it :thumbup:

michael
2006-11-04, 16:13
What can I say?

Du saknade en sund misstro mot människor, enligt Freud skämde dina föräldrar bort dig alldeles för mycket som nyföd.

Kanske utvecklar du nu en sund misstro mot kärleken?

RösböJunior
2006-11-05, 00:31
Lider med dig... verkar som du bara "gett" men inget fått.
gör aldrig om det misstaget.

hade jag behandlat så där hade jag inte ens viljat spotta åt tjejens håll.
och du.. det är inte för sent mula snubben.

cam
2006-11-05, 08:52
Det är jobbigt att berätta för någon man står så nära att man träffat någon annan, men jag tycker ändå det var fegt av henne att inte bryta med dig i tid utan hålla dig på halster så där.

Det var starkt av dig att dela med dig här iaf, jag hoppas du inte tappat tron på tjejer totalt och att det blir något bra med nästa du träffar :thumbup:

Avesta
2006-11-05, 12:34
Håller med allt Jense säger.

Absinteh
2006-11-05, 13:59
What can I say?

Du saknade en sund misstro mot människor, enligt Freud skämde dina föräldrar bort dig alldeles för mycket som nyföd.

Kanske utvecklar du nu en sund misstro mot kärleken?

Intressant, Måste läsa mer om det där. Jag saknar verkligen en sund misstro.