handdator

Visa fullständig version : hur faan tänker folk?


stefannn
2006-11-02, 16:40
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,922314,00.html

Antifascistisk aktion AFA, skriver på sin hemsida att organisationen planerar att ”stoppa Mikael Jansson från att äntra kommunfullmäktige”.


hue faan kan man kalla sig antifascist och samtidigt försöka få fram sitt politiska budskap med just samma metod ?

Mago
2006-11-02, 16:51
Nu vet jag inte hur de tänkt stoppa honom, men är det med odemokratiska medel så är det väl höjden av ironi.

Nitrometan
2006-11-02, 16:52
hue faan kan man kalla sig antifascist och samtidigt försöka få fram sitt politiska budskap med just samma metod ?
Det är som att kriga för fred. Eller att kn*lla för att bevara sin oskuld.

AFA vill väl slåss? De letar väl bara anledningar att få dra på sig luvorna och slåss lite?

Bekämpa våld med våld, liksom.

Coldsmith
2006-11-02, 16:54
kriga för fred kan man gott göra. Men att AFA är fascister själva är ju ingen nyhet direkt. Det enda dom kan är ju att slåss och jävlas.

skaparn
2006-11-02, 17:20
Jag gissar att det handlar om mer än civil olydnad här, men tänkte ändå tipsa om senaste avsnittet av Argument i SVT som behandlade civil olydnad. Alexander Chamberland från Grön ungdom dominerade den stackars cufaren som hade med sig två argument vilka båda användes minst tre gånger för mycket i diskussionen.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52953&from=program_ao

NiXPhoenix
2006-11-02, 17:21
"I kväll deltar sverigedemokraterna för första gången i kommunfullmäktige, något som väckt ilska hos många göteborgare. "

Men vadå ilska, inte fan går jag och stör kommunala sammanträden bara för att det finns några vänsterpartister med i kommunfullmäktige. Nu tror jag inte att det gör det i just min kommun, men tanken skulle ändå inte falla mig in.

NiXPhoenix
2006-11-02, 17:23
Jag gissar att det handlar om mer än civil olydnad här, men tänkte ändå tipsa om senaste avsnittet av Argument i SVT som behandlade civil olydnad. Alexander Chamberland från Grön ungdom dominerade den stackars cufaren som hade med sig två argument vilka båda användes minst tre gånger för mycket i diskussionen.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52953&from=program_ao


Alexander Chamberland?
Ja det namnet är ju knappast påhittat...

Aelrik
2006-11-02, 17:51
Ungefär lika fascistiskt som att vi i Sverige inte kan rösta bort vår demokrati. *rolleyes*


(inte för att jag stödjer AFA :em:, ville bara visa orimlighetens logik)

Baha
2006-11-02, 18:18
fint land vi har här.

Empe
2006-11-02, 20:01
Finns det många vänsterextremister (för jag antar att alla i AFA är det) i Norrland? Om inte så kanske man skulle flytta dit.

Fartman
2006-11-02, 20:53
Finns det många vänsterextremister (för jag antar att alla i AFA är det) i Norrland? Om inte så kanske man skulle flytta dit.
Mer eller mindre inte. De som eventuellt finns befinner sig väl på ex den orten jag numera huserar i. Studenthippies mao.
Men i det goda Norrbotten verkar fenomenet vara i princip obefintligt, detta trots att Norrbotten traditionellt är ett "rött län".

Gpajpen
2006-11-02, 21:16
ja dom där AFA tål jag inte. värre dubbelmoral får man leta efter. bara för det stödjer jag inte t.ex sverigedemokraterna men har dom blivit inröstade så är det så.