handdator

Visa fullständig version : Supermetabolism?


Hermanssson
2006-11-02, 15:31
Hej

Jag tror säkert att ni alla precis som jag har stött på människor som kan äta skräpmat varje dag, och utan att göra av med den kaloribomben, ändå aldrig lägga på sig ett uns av fett. Har kompisar som äter rent utsagt skit, men ändå har de stabil form jämt. Hur går detta ihop? Är det så väldigt individuellt att vissa har tur/otur, och vissa behöver inte bry sig om det de stoppar i sig? Då blir man ju lite ledsen i lilla ögat.

harding
2006-11-02, 15:51
har oxå sånna polare , men i flesta fall så har ju sånna personer svårt å bli biffiga. så de e inte all good , hellre biffig än spinkig =D

Trance
2006-11-02, 15:56
Oftast äter de mindre än du tror, men ja det finns individuella variationer. Läs gärna:
http://www.bodyrecomposition.com/Miscarticles/youarenotdiffere.html

jim
2006-11-02, 16:01
Oftast äter de mindre än du tror, men ja det finns individuella variationer. Läs gärna:
http://www.bodyrecomposition.com/Miscarticles/youarenotdiffere.html

Precis, jag har ett perfekt exempel på en kille som säger saker som "jag äter pizza nästan varje dag och massa choklad och chilinötter, ändå går jag aldrig upp i vikt, jag kan inte gå upp i vikt!".

När jag tittade lite närmare visade det sig att han inte åt frukost, brukade äta pizzan eller liknande vid 3 på dagen och sen satte i sig kanske 500-1000 kcal godis på kvällen. Fasansfullt onyttigt, men nog inte tillräckligt för att han ska bli fet.

Piranha
2006-11-02, 16:14
Mmmm sen när dem närmar sig 30 så kommer du se dem svälla upp som ballonger om dem inte skärper sig.

jim
2006-11-02, 16:20
Mmmm sen när dem närmar sig 30 så kommer du se dem svälla upp som ballonger om dem inte skärper sig.

Japp, då skiljs väl agnarna från vetet ;)

Lilla Brynolf
2006-11-02, 17:13
Let's all point fingers and laugh... :D

Tänker jag iallafall göra åt mina polare som tycker jag är blåst som äter nyttigt.. :booty:

Gpajpen
2006-11-02, 17:18
en polare till mig äter skräpmat 1-2ggr varje dag året runt. men så äre bara det han äter också. vi säger att det blir 2500kcal å eftersom han inte går upp eller ner i vikt måste han ha en förbrukning på 2500kcal.. ofta dom som bara äter onyttigt.. äter just bara det. inte det nyttiga också.
du kan gå ner i vikt å bara äta pizza om du vill det :P

Hermanssson
2006-11-02, 17:41
har oxå sånna polare , men i flesta fall så har ju sånna personer svårt å bli biffiga. så de e inte all good

Tro mig, vissa bygger massa också. Kan ge dig bildbevis ;).

Sniggel
2006-11-03, 09:53
En pizza innehåller en hel del kalorier, men så himla mycket är det inte, generellt måste man äta ordentligt med mat resten av dagen också för att det ska bli kalori-överskott, något som "de som ofta äter skräpmat men ändå är smala" inte gör. De äter lite mat under dagen och blir vrålhungriga och käkar pizza (det här fenomenet känner jag en del smala personer som gör).

jim
2006-11-03, 10:40
Precis, problemet kommer när man är van vid att äta mycket hela tiden och börjar byta ut 2-3 av dagens nyttiga måltider till onyttiga varianter :devil:

sammy1
2006-11-03, 10:56
Tro mig, vissa bygger massa också. Kan ge dig bildbevis ;).

Jag är väl ett praktexempel. Kunde äta ister och inte bli fet, det var svårt att biffa till sig men visst går det =)

muffe85
2006-11-03, 11:38
om man äter 3 pizzor per dag, borde det ge ungefär 3000-3600Kcal om inte pizzorna är jättestora eller jättefeta.

3000-3600Kcal/dygn borde vara energibehovet för en vuxen man på 90kg som tränar lite.

chaffisen
2006-11-03, 19:21
Hej

Jag tror säkert att ni alla precis som jag har stött på människor som säger att dom kan äta skräpmat varje dag, och utan att göra av med den kaloribomben, ändå aldrig lägga på sig ett uns av fett.

Fixed !

Brooklyn
2006-11-03, 19:30
Mmmm sen när dem närmar sig 30 så kommer du se dem svälla upp som ballonger om dem inte skärper sig.
mohahaha :devil: det är då skadeglädjen kommer in i bilden

TylerDurden84
2006-11-03, 19:46
om man äter 3 pizzor per dag, borde det ge ungefär 3000-3600Kcal om inte pizzorna är jättestora eller jättefeta.

3000-3600Kcal/dygn borde vara energibehovet för en vuxen man på 90kg som tränar lite.

En fryst Grandiosa Pizza på Hemköp hade 1750 kcal . Och jag tycker kartongen såg mindre ut än vad en vanlig pizza gör i omkrets. Tror att du lätt kommer upp i 2000 kcal/"vanlig pizzeria-pizza"

muffe85
2006-11-04, 02:31
En fryst Grandiosa Pizza på Hemköp hade 1750 kcal . Och jag tycker kartongen såg mindre ut än vad en vanlig pizza gör i omkrets. Tror att du lätt kommer upp i 2000 kcal/"vanlig pizzeria-pizza"

mmm jag vet inte. jag håller nästan med... budgetpizzeriorna köper säkert hem extra fett nötfärs och extra fet ost eftersom det är billigast? :P

Någon borde kolla upp detta på allvar! =)

shadowfire
2006-11-04, 09:22
Mmmm sen när dem närmar sig 30 så kommer du se dem svälla upp som ballonger om dem inte skärper sig.
:em:

Cilia
2006-11-04, 09:48
Mmmm sen när dem närmar sig 30 så kommer du se dem svälla upp som ballonger om dem inte skärper sig.
Behöver iofs inte vara så men kroppen mår inte bra.

Har en kompis som inte åt så bra, tränade mycket också. Hade alltid magrutor och såg väldigt hälsosam ut.

Sen blev han så trött och gick och tog prover då visade det sig att hans värden var urdåliga. Han fick blodtrycksänkande medicin och annat. Så han lade om sin kost totalt och värdena förbättrade sig och han kunde sluta med medicin.

Det behöver inte synas utanpå men kroppen mår dåligt ändå.

Piranha
2006-11-04, 10:09
Behöver iofs inte vara så men kroppen mår inte bra.

Har en kompis som inte åt så bra, tränade mycket också. Hade alltid magrutor och såg väldigt hälsosam ut.

Sen blev han så trött och gick och tog prover då visade det sig att hans värden var urdåliga. Han fick blodtrycksänkande medicin och annat. Så han lade om sin kost totalt och värdena förbättrade sig och han kunde sluta med medicin.

Det behöver inte synas utanpå men kroppen mår dåligt ändå.


Prexxis, det kanske inte syns för stunden, men det kommer straffa sig förr eller senare.

7UP
2006-11-05, 02:59
om man äter 3 pizzor per dag, borde det ge ungefär 3000-3600Kcal om inte pizzorna är jättestora eller jättefeta.

3000-3600Kcal/dygn borde vara energibehovet för en vuxen man på 90kg som tränar lite.


Lägg till 1,5L cola till det också.

muffe85
2006-11-05, 18:48
Lägg till 1,5L cola till det också.
Vissa kanske dricker Light? =P