handdator

Visa fullständig version : Hur mkt vila innan tappad styrka/muskelmassa


prime^
2006-11-02, 15:31
Som topic lyder. Hur mycket kan man vila innan man börjar tappa styrka och muskelmassa?

xarizma
2006-11-02, 15:37
2 veckor, efter en vecka är dock mycket av pumpet borta. Men 2-3 veckor innan själva massan börjar försvinna. Beror dock HELT på hur mycket du äter och vilar.

King Grub
2006-11-02, 15:41
Beror helt på status och vad du gör. Fullständigt inaktivitet och energiunderskott så tappar man muskelmassa innan första dygnet är slut. Vid ett normalaktivt liv och minst energibalans tar det betydligt längre tid.

Otto GROV
2006-11-02, 15:42
styrkan å trycket i kroppen blir sämre efter bara 1veckas vila för mig,,,,,
innan musklemasssan ska försvinna tar de betydligt längre tid

prime^
2006-11-02, 15:47
Beror helt på status och vad du gör. Fullständigt inaktivitet och energiunderskott så tappar man muskelmassa innan första dygnet är slut. Vid ett normalaktivt liv och minst energibalans tar det betydligt längre tid.
Hmm, jag e väl rätt inaktiv.. Gör lite ärenden på stan 2-3 gånger i veckan, kommer dit med cykel =) Dock ligger jag inte på enegeriunderksott.. Har vilat nu i snart 6 dagar pga en rejäl hosta.

styrkan å trycket i kroppen blir sämre efter bara 1veckas vila för mig,,,,,
innan musklemasssan ska försvinna tar de betydligt längre tid
Okej, tog det lång tid innan du fick igång styrkan o trycket igen? Eller det räckte med ett pass?

barda
2006-11-02, 18:56
det tar långt ifrån lika lång tid som det tog första ggn du byggde upp massan, muskelminne finns det nått som heter va?

gnagaren
2006-11-02, 19:04
Har inte tränat sedan förra torsdagen, om man bortser från när jag igår var 20min på gymmet och maxade lite bänkpress, har ju lov nu så jag tar det bara lugnt. Man ska inte bli för "nojig" över småsaker som minimalt tappad muskelmassa. Jag är vaken nästan hela nätterna nu tack vare lovet, äter dåligt, ibland bara frukost och middag. Ändå har jag inte märkt någon skillnad i vare sig muskelmassa eller styrka, satte till och med PB i bänken. Det jag försöker säga är att tänk inte för mycket på småsaker, man lever bara en gång och, som sagt, minimal märkbart tappad muskelmassa är en onödig sak att oroa sig över.