handdator

Visa fullständig version : Äta mycket frukt - gå ner i vikt?


RogerE
2006-11-02, 12:58
Hej!

Jag håller på o gå ner i vikt, gått ner nåt kilo där och nåt kilo där på några veckor.

Isfället för godis äter jag ofta en stor egengjord fruktsallad som består av:

2 mandariner
1 äpple
2 bananer
1dl Keso Mini
1dl Russin

Sedan händer det att jag slänger i mig ytterliggare två äpplen per dag. Äter jag för mycket frukt? Hur är russin? Nyttigt? bra? Brukar bli 1-2dl russin per dag..det är så gott :hbang:

Tacksam för svar

zirak
2006-11-02, 13:07
Nej, du äter inte för mycket frukt.

Och är det där en stor fruktsallad så behöver du inte gå ner i vikt. :MrT:

regus
2006-11-02, 13:52
Allt handlar om energi in och energi ut, du ska göra av med mer än du stoppar in. (om du vill gå ner i vikt dvs.)

Men frukt är och föredra framför godis.

AST freak 001
2006-11-02, 14:01
jag kan lära er hur man verkligen förlorar fettet som piss

Trance
2006-11-02, 14:23
Hej!

Jag håller på o gå ner i vikt, gått ner nåt kilo där och nåt kilo där på några veckor.

Isfället för godis äter jag ofta en stor egengjord fruktsallad som består av:

2 mandariner
1 äpple
2 bananer
1dl Keso Mini
1dl Russin

Sedan händer det att jag slänger i mig ytterliggare två äpplen per dag. Äter jag för mycket frukt? Hur är russin? Nyttigt? bra? Brukar bli 1-2dl russin per dag..det är så gott :hbang:

Tacksam för svar

Frukt är generellt bra men ett problem med frukthysterin är att folk alltid verkar tro att man kan äta hur mycket som helst. Titta i livsmedelsdatabasen på www.slv.se och se hur mycket det innehåller och sedan räkna ut det. T.ex. att småäta i sig ett kilo vindruvor på en dag är 740kcal, det är en del ändå och lätt att få i sig. Allt räknas ju.

Lyle McDonald skriver vackert om detta ämnet:
"Wanna lose weight? It's simple: Eat less, exercise more, repeat. Get a few basic details correct and that's really about everything you need to know in the initial stages or if you aren't trying to get super lean. Everything else, quite seriously, is just details. For the record, same thing for muscle gain but in reverse, more or less. If you don't care how much fat you gain, just eat a lot, train hard, sit on your butt as much as possible and be done with it."

Låt er inte luras av det citatet, han har många bra artiklar på sin sida: http://www.bodyrecomposition.com/articles.html Helt klart rekommenderad läsning.

mini
2006-11-02, 14:43
jag kan lära er hur man verkligen förlorar fettet som piss
Å, berätta.

mangs
2006-11-02, 15:11
jag kan lära er hur man verkligen förlorar fettet som piss

:Virro

pragmatist
2006-11-02, 15:15
jag kan lära er hur man verkligen förlorar fettet som piss

Låt mig gissa: äta mindre och röra sig mer?