handdator

Visa fullständig version : Fotskada, träna med hantel utan belasta foten?


Sunesha
2006-11-01, 14:45
Jag lyckas få 13 stygn i foten.

Så jag fick inte belasta foten tungt under en månad. Då tror jag att min vanlig kroppsvikt övningar kommer svika då jag behöver min fot.

Så saker man kan göra sittande med en hantel är bra..

Dock tog det totalstopp i mitt huvud. Typ bara pressar och biceps curls jag kunde komma på att göra. Jag har tyvärr ingen bänk.

Men just ryggövningar med hantel utan kunna stå med ena foten. Magen och korsrygg kan jag träna som vanligt. Bröstträning klarar jag mig utan för tillfället då jag har lite framåtrullande axlar så skadar det inte att jag utvecklar skuldror och bakre axlar.

Någon som har några tips på bra enkla övningar som inte kräver stöd för en fot i golvet?

roddaren
2006-11-01, 23:21
testa att kila runt lite i övningsbaken här på forumet, du hittar säkert något bra ;).

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Fjod0r
2006-11-01, 23:41
Hantelrodd

Diggler
2006-11-01, 23:49
Chin-ups, Pullups, Pullups bakom nacken, Pullups med mixat grepp, Pullups med paralellt grepp, "Frenchie" chin-ups, fatman pullups... etc.

Sunesha
2006-11-03, 11:04
Tackar jag tror jag rent psykiskt bara satte upp lite gränser. Insåg att det är en hel del övningar jag kan köra. Nog att jag kände mig less att jag inte kan träna som jag brukar så tackar för alla tips.