handdator

Visa fullständig version : Vädret igen tråden.


Piranha
2006-11-01, 08:37
Vi över 30 älskar att snacka om vädret, det är mest intressanta som finns i våra medelåldersliv.

VAAFAAAAAAAAN !!!

Jävla snöstorm !

mini
2006-11-01, 08:40
Nu är ju jag inte så gammal, men
JÄÄÄÄÄVLA SNÖSTORM!!!!
Det blir intressant att se om jag kan ta mig till jobbet idag.

slappe
2006-11-01, 08:43
Så jäkla härligt med snö o kyla!:thumbup:
Bättre än värmen så man slipper svettas!

Piranha
2006-11-01, 08:46
Dags för en protestlista emot det här.

Det sjuka är att i stan så blåser det inte och är faktiskt lite varmare, sen när man kliver av sosse-slingan vid jobbet kommer chocken snål-blåst och fallande snö som sprätter en på näsan.

Ingen söder över som kan inhysa en 08'a tills landet tinar upp?

z_bumbi
2006-11-01, 08:52
Jag funderar på att vira in mig i ett täcke och vegetera tills tussilagon dyker upp. Jag vill inte gå ut. :cryout:

Jay-Z
2006-11-01, 08:54
Mest förvånande varje år att de ansvariga på valfritt transportföretag blir förvånade över att det är kallt och snöar i Sverige.

"Oj, blev det kallt i år igen".

bubbe
2006-11-01, 08:54
I halland var det inte så farligt, lät värre än det var när ungarna kom på morgonen och ville ut och åka pulka.....

Rellos_87
2006-11-01, 09:00
Kommer bli en riktig utmaning att försöka gå i den här äckliga snöstormen, ska fan införskaffa 1337 polarutrustning.

mystic[-_-]
2006-11-01, 09:01
Snön kom inte hit inatt men det är kallt och blåser ordentligt *cry*

Nina L
2006-11-01, 09:01
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.

z_bumbi
2006-11-01, 09:03
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.

Det beror väl vilket väder du har att prata om.

Nina L
2006-11-01, 09:06
Det beror väl vilket väder du har att prata om.Jag tycker att det är pinsamt även om det har varit någon väderhändelse, typ liten storm eller årstidsbyte. :em:

mangs
2006-11-01, 09:08
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.


Jag har faktiskt tänkt på det med. En pinsam tystnad när alla sitter och tittar på varandra och sedan bryter någon tystnaden med att dra in vädret och alla drar en lättnande suck då det äntligen är ett samtalsämne som alla känner igen och kan deltaga i.

Jag pratar väldigt sällan väder och vind med mina kompisar men betydligt oftare med mina arbetskamrater som jag inte har så mycket gemensamt med.

Yip_man
2006-11-01, 09:15
Fan det snöar ju till och med här i lilla Lomma (ca 1 mil utanför malmö). Så att fly söder verkar ingen bra ide' för er 08:or (om ni inte tänkt er längre söder då)

Piranha
2006-11-01, 09:15
Jag tycker att det är pinsamt även om det har varit någon väderhändelse, typ liten storm eller årstidsbyte. :em:


Mjaaae, låt oss säga du sitter i en tunn tröja en varm sommardag och vädret slår om och det blir lokal kyla över bröstkorgen.

Samtalsämnet kommer att dyka upp varesig du vill eller?

King Grub
2006-11-01, 09:19
Muhhahaha! Snöstorm - så mysigt (seriöst). Fönsterrutorna bara skallrar. Bara det håller sig kallt och inte blir slask av det så är det perfekt. Äntligen väder.

Nina L
2006-11-01, 09:21
Jag pratar väldigt sällan väder och vind med mina kompisar men betydligt oftare med mina arbetskamrater som jag inte har så mycket gemensamt med.Precis!

z_bumbi
2006-11-01, 09:21
Jag tycker att det är pinsamt även om det har varit någon väderhändelse, typ liten storm eller årstidsbyte. :em:

Det finns å andra sidan folk som pratar om fotboll vilket är långt mindre intressant än att rabbla upp exakt antal soltimmar i januari 1973.

Nina L
2006-11-01, 09:22
Det finns å andra sidan folk som pratar om fotboll vilket är långt mindre intressant än att rabbla upp exakt antal soltimmar i januari 1973.Sjuka människor.

Ibland försöker min pojkvän prata med mig om sånt. Jag bara tittar nollat på honom och säger "Ursäkta men jag kan inte bry mig." Trevligt, trevligt :D

Pretender
2006-11-01, 09:24
Taskig timing... skulle ju köra till Skåne imorgon från Stockholm på sommardäck...

Pretender

Nina L
2006-11-01, 09:27
Ojoj. Det SNÖAR ju ute! Första snön. (Det är en stor krej i skåne.)

Trance
2006-11-01, 09:28
Jag pratar väldigt sällan väder och vind med mina kompisar men betydligt oftare med mina arbetskamrater som jag inte har så mycket gemensamt med.

Pratar ibland om vädrets effekter på mig med kompisar, typ allmänt gnäll som: "Fan vad kallt det var att gå till jobbet imorse." "Lite jobbigt att det började regna när man drog hem, så in i helvete blöt nu".

skaparn
2006-11-01, 09:36
Sant är att vädersnack är väldigt kallt prat. Jag funderar på att starta en kampanj för mer personligt kallprat. Nästa gång pinsam tystnad uppstår ska jag diskutera min bröstutveckling eller kanske intervallträning.

"Annars då? Hur går bänkpressen?"

Så får jag väl se om vederbörande tränar bänk eller inte.

Jag vaknade en gång i ett kollektivt boende i Umeå och var sådär hyfsat bakis då en av de boende sitter i köket, och som svar på mitt god morgon frågar han: "Vad tycker du egentligen om NATO". Det var underbart kallprat tycker jag.

JJ
2006-11-01, 10:03
Jag behöver inte gå ut. Sann lycka.

The_Chick
2006-11-01, 10:13
brrr snön ligger här utanför Oslo och så inga vinterdäck när man skall köra hem till Sverige idag.... :(

Fick tom skrapa bilen igår kväll :furious: innan jag åkte hem från jobbet.... Våran bil var den enda kvar på parkeringen.... och då jag under dieten nu fryser som en gris och glömt mössa och vantar så kunde jag knappt öppna bildörren efter skrapningen av alla rutorna... fingrarna vägrade lyda *brrrr*

Men idag har jag mössa, vantar, halsduk och dubbla fleecejackor.... :)

Dags att köpa ett par riktiga vinterkänger i år om man skall trava i snön här i Norge.... hmmm

Hoppas bara att bilen håller sig på vägen när jag åker hem ikväll :cool:

Timme
2006-11-01, 10:17
Muhhahaha! Snöstorm - så mysigt (seriöst). Fönsterrutorna bara skallrar. Bara det håller sig kallt och inte blir slask av det så är det perfekt. Äntligen väder.

Jag håller med! Det finns ju inget mysigare! Vinter är lätt den mysigaste årstiden.

Sofia4_4
2006-11-01, 10:22
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.

Jag instämmer. Har man ett bra och fungerande socialt liv och inte har förvandlats till sociopat så pratar man inte om vädret.
Tyvärr är jag inte bland de lyckliglottade så:

Jäääävla storm! Det blir ännu svårare att ta sig till gymmet.

Hades
2006-11-01, 10:24
Skönt med vinter. Synd att det inte finns några höga berg i Småland.

Versus
2006-11-01, 10:36
Skönt med vinter. Synd att det inte finns några höga berg i Småland.

Men ni får väl rätt mycket snö där inne i skogarna?

Här i Gbg har det väl kommit 5cm typ, tillräkligt för att abs'n fick jobba på bilen när man var ute en sväng förut iaf :Virro
Inge bra med sommardäck i detta vädret.

Hades
2006-11-01, 10:39
Men ni får väl rätt mycket snö där inne i skogarna?

Här i Gbg har det väl kommit 5cm typ, tillräkligt för att abs'n fick jobba på bilen när man var ute en sväng förut iaf :Virro
Inge bra med sommardäck i detta vädret.
Jag bor i och för sig vid kusten, men förra året var det tydligen en hiskelig massa snö här (jag var inte hemma, så jag upplevde det inte själv). Problemet är att man inte kan göra något roligt med snön. Om det hade funnits ett rejält berg hade man ju kunnat åka snowboard eller skidor.

Piranha
2006-11-01, 10:59
Fast blir man tagen med brallorna fulla med snö som en överaskning är det väl knappast kallprat heller?




- Det var orkan inatt och hela taken lyfte ifrån huset och jag vaknade av ett 3 dm snötäcke över sängen.

- Jaha, lilla totte håller på att få sina mjölktänder !

- Jaha du vad trevligt.

Kwon
2006-11-01, 11:08
Vädret suger röfv

Längtar till Sommarn men Helena B älskar ju detta (vintern och snö) så det finns ju folk te allt

L-Sami
2006-11-01, 11:15
Jobbig cykel väder med andra ord.

jim
2006-11-01, 11:15
nu snöar det som fan i malmö, men här e typ +6.. SLASK!

Kurash
2006-11-01, 11:20
Dasslocksflingor över Lund. Skåningarna flyr i panik. Chefen ringde och sa att han va insöad...fast snön har inte lagt sig än. Det är verkligen härligt att snön äntligen kommit, speciellt med tanke på att jag köpte min nya skidjacka i helgen, grym tajming.

Noodles
2006-11-01, 11:27
I södra Sverige är skillnaden att snön inte ligger kvar. Jag har normalt inget emot snön men nu yr den bara runt i luften och blir slask på marken.

PowPow
2006-11-01, 11:36
Vad folk klagar över vädret (men det är väl kanske det som utmärker en 30+:are). Först är det för varmt, sen är det för kallt.

Snö is teh shit. Sol med, för den delen.

PowPow
2006-11-01, 11:38
Vädret suger röfv

Längtar till Sommarn

Funderat på att byta land?

Det känns som om folk går omkring och är grumpna över kasst väder två tredjeledar av året. En thane trivs i kyla, och i värme.

Whistler
2006-11-01, 11:41
Schnnöööö! *studsar* :)

jim
2006-11-01, 12:21
Min nya sjukt heta rock kom väl till pass för att trotsa snöstormen på lunchen :)

grabben i skogen
2006-11-01, 12:26
Äntligen SnÖ!

Äntligen Slut PÅ Äcklig VÄrme!

*Flash*
2006-11-01, 12:28
Min smärtgräns går någonstans runt +10 grader, blir det kallare så trivs jag inte lika bra.
Så den där hemska snön kan gärna för min del få försvinna tills imorgon.

grabben i skogen
2006-11-01, 12:30
min värmegräns går vid 15 grader + över det eller om solen steker så mår jag riktigt dåligt. det är i det här vädret kroppen och hjärnan vaknar till liv!

behöver jag nämna att om jag får välja mellan svalbard och ngn sol-ö i grekland så tar jag svalbard

Bronkitkorv
2006-11-01, 12:30
Här snöar det inte men är kallt som fan. Jag skulle gärna vilja ha en snöstorm nu för jag är så förkyld...

Nina L
2006-11-01, 12:34
Nu har det slutat snöa, men inte ett gram ligger kvar på marken. Heja skåne!

jim
2006-11-01, 12:38
Nu har det slutat snöa, men inte ett gram ligger kvar på marken. Heja skåne!

Vaa var i malmö är du? Här snöar :S

Nina L
2006-11-01, 12:39
Vaa var i malmö är du? Här snöar :SRibban. Du bor i nån sunkig snöförort va? *fnyser*

krilleh
2006-11-01, 12:42
Jäklans vilken storm det var inatt här i uppsala. Snöa gjorde det också!

jim
2006-11-01, 12:45
Ribban. Du bor i nån sunkig snöförort va? *fnyser*

Oj är du en fördomsfull svensk kvinna? Det trodde jag faktiskt inte.

Nej jag bor på möllan, och befinner mig just nu på jobbet vid värnhem ungefär. Snöar det inte alls?

Nina L
2006-11-01, 12:47
Nej jag bor på möllan, och befinner mig just nu på jobbet vid värnhem ungefär. Snöar det inte alls?Jävla knarkare. Klipp av dig dreadsen och skaffa dig ett hederligt jobb. :cool:

Nej det snöar inte alls, inte det minsta.

jim
2006-11-01, 12:48
Jävla knarkare. Klipp av dig dreadsen och skaffa dig ett hederligt jobb. :cool:

Nej det snöar inte alls, inte det minsta.

Hehe för mig verkar det som det är jag som är på jobbet och du som sitter hemma? ;)

Det är riktigt konstigt, nu har det iofs lugnat sig här men det snöar ändå märkbart.

AlexGBG
2006-11-01, 12:51
behöver jag nämna att om jag får välja mellan svalbard och ngn sol-ö i grekland så tar jag svalbard


AlexanderBard eller en sol-ö i grekland då?

edit: känns inte så kul nu då jag har kommit på att jag har en igensnöad bil med sommardäck, skulle byta imorrn vilket jag står fast vid. + att jag inte har nån isskrapa.

edit 2: känns inte så kul att försöka kränga glass idag.

Nina L
2006-11-01, 12:51
Hehe för mig verkar det som det är jag som är på jobbet och du som sitter hemma? ;)

Det är riktigt konstigt, nu har det iofs lugnat sig här men det snöar ändå märkbart.:D *grr*

Vilket datum är det hos dig, förresten? (Vi kanske kommunicerar genom ett wormhole?)

jim
2006-11-01, 12:52
:D *grr*

Vilket datum är det hos dig, förresten? (Vi kanske kommunicerar genom ett wormhole?)

Mohaha got u! :D

Det är den 12 februari 2027 såklart, hos dig?

Nina L
2006-11-01, 12:55
Det är den 12 februari 2027 såklart, hos dig?:eek:

Här det den 12:e februari 1870!!!!!

grabben i skogen
2006-11-01, 12:56
AlexanderBard eller en sol-ö i grekland då?

edit: känns inte så kul nu då jag har kommit på att jag har en igensnöad bil med sommardäck, skulle byta imorrn vilket jag står fast vid. + att jag inte har nån isskrapa.

edit 2: känns inte så kul att försöka kränga glass idag.

alexander bard :D

jim
2006-11-01, 13:06
:eek:

Här det den 12:e februari 1870!!!!!

OMG! Det innebär att jag är din gammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelga mmelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgamm elgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelfarfar och inte din bankman som du trodde!

(till ditt försvar angående tidigare samtalsämne kan jag tillägga att jag som du märker inte gör så mycket nytta på jobbet :D)

Pingu
2006-11-01, 13:13
Jag älskar vintern så nu trivs jag som fisken i vattnet :hbang:

Nina L
2006-11-01, 13:22
OMG! Det innebär att jag är din gammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelga mmelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelgamm elgammelgammelgammelgammelgammelgammelgammelfarfar och inte din bankman som du trodde!
SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:krampus :krampus :krampus

Nej vänta nu, det är ju jag som är din.

jim
2006-11-01, 13:26
SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:krampus :krampus :krampus

Nej vänta nu, det är ju jag som är din.

umm, hej farfar nina! :)

Nina L
2006-11-01, 13:27
umm, hej farfar nina! :):em:

jim
2006-11-01, 13:30
:em:

haha, akward silence *rolleyes*

Kabuto
2006-11-01, 13:40
-8 grader igår med hårda vindar och massa snö här. Måste verkligen hitta igen mina långkalsonger :D

Fartman
2006-11-01, 14:29
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.
:( Men jag som faktiskt pratar om vädret även med mina vänner sedan lång tid tillbaka. Det är ju faktiskt ett intressant ämne!
Här är det förövrigt -8, vindstilla och sol :thumbup:

JJ
2006-11-01, 14:54
:( Men jag som faktiskt pratar om vädret även med mina vänner sedan lång tid tillbaka. Det är ju faktiskt ett intressant ämne!
Här är det förövrigt -8, vindstilla och sol :thumbup:

Det händer mycket i Boden, igår gick solen upp:thumbup:

Mantus
2006-11-01, 15:11
Vad folk klagar över vädret (men det är väl kanske det som utmärker en 30+:are). Först är det för varmt, sen är det för kallt.

Snö is teh shit. Sol med, för den delen.


Jag tolkar det som att du inte har några lektioner idag och kan ligga hemma och lata dig;)

Fartman
2006-11-01, 15:30
Det händer mycket i Boden, igår gick solen upp:thumbup:
Det är i Boden "det händer" så att säga. När det gäller sol så är Boden, för att citera Herkan, "Sveriges svar på gran canaria" ;)
För tillfället bor jag dock inte i Boden, jag bedriver studier på annan ort, i Umeå.

Princy
2006-11-01, 16:10
Underbart med snö! Ett steg närmare snowboardsäsongen. http://bestsmileys.com/winter/18.gif

Kurash
2006-11-01, 16:14
Underbart med snö! Ett steg närmare snowboardsäsongen. http://bestsmileys.com/winter/18.gif

+1! Man kanske tillomed kan ta en helg på hallandsåsen om det fortsätter snöa här nere, så slipper man de första huggande hälskären när man väl kommer ner till alperna.

PowPow
2006-11-01, 16:23
Jag tolkar det som att du inte har några lektioner idag och kan ligga hemma och lata dig;)

Nästan. Inga föreläsningar, men ingen latning heller (tenta imorgon).
Fast jag var tvungen att ta mig till karolinabiblioteket. Jag var glad att jag kom från rätt sida backen :)

Gäller ju att klä sig varmt bara. Kan vara kul att pulsa omkring, tycker jag. Enda nackdelen är att det tar 45 minuter att ta på sig alla kläderna.

Pez
2006-11-01, 17:33
Gaaahhh!! Vad händer?! Snöstorm i November?? Jag har aldrig sett på maken... :D Kollektivtrafiken är lamslagen, folk hamstrar konserver, allmän vandalisering, barn gråter och jag börjar fundera på om det där att raka skallen är så taktiskt i det här läget..

PS. Bävernylon-overaller.. vuxenstorlek, köpa var snela?

Baha
2006-11-01, 17:37
2.5 timme strömavbrott på jobbet idag, allt tack vare vädret..skitmysig luciastämning blev det,

all hell snöoväder!

Gpajpen
2006-11-01, 17:37
Är det bara jag som tycker att det är pinsamt när man råkar snacka om vädret med någon. Det blir liksom så uppenbart att man kallpratar.
+1

Yankeee
2006-11-01, 17:58
Det är nu man ställer sig frågan varför i helvete man övergav sl för cykeln.

Zakath
2006-11-01, 18:23
Idag var det inte roligt att cykla till skolan, hårda snöflingor/underkylt regn som blåste in i ögonen så att det gjorde ont (blundade halva vägen), växlarna frös fast på tyngsta läget, motvind hela vägen och isande kallt med sommarjacka. Tog en kvart längre än normalt att cykla i detta vädret :(

Men nu vet jag vad som väntar, så imorrn kommer jag att vara förberedd!

flenders
2006-11-01, 18:26
Skitdåligt väder.. hade bråttom med tåget så jag hann inte ta fram mina vinterkläder. Har gått runt och fryst hela dagen i -2.

elan
2006-11-01, 18:33
Mjaha. Vad tror ni att de har för väder i, tja...till exempel Thailand? :D

Cilia
2006-11-01, 18:49
Jag har fasat för vintern med lite ångest och nu kom den.

Men jag tycker det är lite mysigt.
Jobbigt att det gör ont i ögonen när man cyklar.
Har nu bytt till vinterdäck även på cykeln.
Bilen har redan fått nya skor. Jag är redo (tror jag).
Iofs jobbigt att cykla till Frescati i snö

z_bumbi
2006-11-01, 19:00
PS. Bävernylon-overaller.. vuxenstorlek, köpa var snela?

Norrländsk folkdräkt a k a skoteroverall. (ÖB har skitfula som låter massor, då kan du få Macleod att få krupp.)

Cilia
2006-11-01, 19:03
Norrländsk folkdräkt a k a skoteroverall. (ÖB har skitfula som låter massor, då kan du få Macleod att få krupp.)
Jag vill se McLeod i en sån.
vilken totalupplevelse det skulle vara

buq
2006-11-01, 19:46
Bahh, veklingar. Jag var ute och seglade idag. :) (i gbg)

Kwon
2006-11-01, 19:47
Mjaha. Vad tror ni att de har för väder i, tja...till exempel Thailand? :D

Ahahahaha


And who's goin'? :devil:

Inte bara du utan även..... :confused: ;)

Destra
2006-11-01, 19:50
Blir spännande i morrgon.
Slitna sommardäck och inget abs.

elan
2006-11-01, 20:39
Ahahahaha


And who's goin'? :devil:

Inte bara du utan även..... :confused: ;)
Det blev faktiskt bara jag så du kan lägga ner dina koppleriplaner. ;)

skaparn
2006-11-01, 21:02
Jag vill på intet sätt låta norrländskt macho, men måste få fråga; varför sätter man inte på vinterdäcken före det börjar snöa?
Det är ganska låga odds på att det kommer snö innan december och ett bra sätt att förbereda sig är att sätta på dubbdäck någon gång i mitten av oktober.
Jag är väl medveten om hur dubbar sliter extra mycket på vägarna med konsekvenser från ökade underhållskostnader till frigörande av skadliga ämnen i asfalten som går ut i den luft vi andas. Det vore dock lite väl naivt att tro så gott om så många att miljöhänsyn skulle vara orsaken. Så jag undrar, eftersom jag inte själv ägt någon bil söder om Dalälven; hur resonerar en bilägare som inte sätter på vinterdäck, alternativt inte sätter på vinterdäck förr än efter snön har fallit så att denna tvingas stå och spinna längs Uppsalaleden?

bubbe
2006-11-01, 21:10
Jag vill på intet sätt låta norrländskt macho, men måste få fråga; varför sätter man inte på vinterdäcken före det börjar snöa?
Det är ganska låga odds på att det kommer snö innan december och ett bra sätt att förbereda sig är att sätta på dubbdäck någon gång i mitten av oktober.
Jag är väl medveten om hur dubbar sliter extra mycket på vägarna med konsekvenser från ökade underhållskostnader till frigörande av skadliga ämnen i asfalten som går ut i den luft vi andas. Det vore dock lite väl naivt att tro så gott om så många att miljöhänsyn skulle vara orsaken. Så jag undrar, eftersom jag inte själv ägt någon bil söder om Dalälven; hur resonerar en bilägare som inte sätter på vinterdäck, alternativt inte sätter på vinterdäck förr än efter snön har fallit så att denna tvingas stå och spinna längs Uppsalaleden?

därför att du får böter om man sätter på dubbar i oktober?

edit: eller 1 oktober var gränsen ja.....

Angel
2006-11-01, 21:17
åhåå..köpte en rosa mössa idag iallafall

Cilia
2006-11-01, 21:18
Jag vill på intet sätt låta norrländskt macho, men måste få fråga; varför sätter man inte på vinterdäcken före det börjar snöa?
Det är ganska låga odds på att det kommer snö innan december och ett bra sätt att förbereda sig är att sätta på dubbdäck någon gång i mitten av oktober.
Jag är väl medveten om hur dubbar sliter extra mycket på vägarna med konsekvenser från ökade underhållskostnader till frigörande av skadliga ämnen i asfalten som går ut i den luft vi andas. Det vore dock lite väl naivt att tro så gott om så många att miljöhänsyn skulle vara orsaken. Så jag undrar, eftersom jag inte själv ägt någon bil söder om Dalälven; hur resonerar en bilägare som inte sätter på vinterdäck, alternativt inte sätter på vinterdäck förr än efter snön har fallit så att denna tvingas stå och spinna längs Uppsalaleden?
Lätt att sitta där och vara kaxig.
Mig veterligen höll hela norrland på att sladda omking igår och då var det ingen om gnällde på dom som inte var förberedda och kunde köra bil!?
Mycket lättare att gnälla på stockholmare och av någon anledning mer PK med.

Vi lever väl på hoppet att det inte ska bli snö så jävla tidigt helt enkelt.
Vi är optimister och vill att hösten ska vara längre.
(själv bytte jag däck i torsdags för att jag är en fegis)

skaparn
2006-11-01, 21:23
Lätt att sitta där och vara kaxig.
Mig veterligen höll hela norrland på att sladda omking igår och då var det ingen om gnällde på dom som inte var förberedda och kunde köra bil!?
Mycket lättare att gnälla på stockholmare och av någon anledning mer PK med.

Vi lever väl på hoppet att det inte ska bli snö så jävla tidigt helt enkelt.
Vi är optimister och vill att hösten ska vara längre.
(själv bytte jag däck i torsdags för att jag är en fegis)

Om man läser mitt inlägg noga så ser man att inget särskilt är riktat just till stockholmare. För den som inte orkar läsa noga fanns även en inledning som tydligt förklarade att det jag inte hade tänkt dra igång den repiga skivan med gnäll på "stockholmare som inte kan hantera snö". Vill dessutom tro om mig själv att ha några till växlar att lägga i ifall jag verkligen ville vara kaxig.

Jag tänker därför bara läsa stycke två i ditt svar och se det andra som ett olycksfall i arbetet.

Cilia
2006-11-01, 21:27
Om man läser mitt inlägg noga så ser man att inget särskilt är riktat just till stockholmare. För den som inte orkar läsa noga fanns även en inledning som tydligt förklarade att det jag inte hade tänkt dra igång den repiga skivan med gnäll på "stockholmare som inte kan hantera snö". Vill dessutom tro om mig själv att ha några till växlar att lägga i ifall jag verkligen ville vara kaxig.

Jag tänker därför bara läsa stycke två i ditt svar och se det andra som ett olycksfall i arbetet.
men eftersom du inte kunde låta bli att nämna att du var norrlänning så framgick din känga mot stockholmare ganska bra

Jag satt hela dagen igår och väntade på att någon skulle kommentera alla som halkade omkring i trafiken men det kom inget sånt. Så fort det händer i den här stan så är alla utanför tullarna på som hökar och ska vara smarta.


Jag hävdar med bestämdhet att alla norr om Vallentuna inte har en aning om vad det innebär att tömma stans gator på snö.

z_bumbi
2006-11-01, 21:27
Jag vill på intet sätt låta norrländskt macho, men måste få fråga; varför sätter man inte på vinterdäcken före det börjar snöa?

Jag kom inte hem och hämtade däcken från vinterförvaringen den helg jag hade planerat pga en rad omständigheter, däck och lägenhetsförråd är ingen bra kombination enligt min erfarenhet.
Men jag är å andra sidan inte ute och åker innan vinterdäcken sitter på bilen då jag har andra alternativ.

Piranha
2006-11-01, 21:36
Jag var 1mm ifrån att gå bärsärk efter jobbet.

2 timmar 45 minuter för att komma till gymmet färden skall normal ta 50 min ca.

skaparn
2006-11-01, 21:36
men eftersom du inte kunde låta bli att nämna att du var norrlänning så framgick din känga mot stockholmare ganska bra

Jag satt hela dagen igår och väntade på att någon skulle kommentera alla som halkade omkring i trafiken men det kom inget sånt. Så fort det händer i den här stan så är alla utanför tullarna på som hökar och ska vara smarta.


Jag hävdar med bestämdhet att alla norr om Vallentuna inte har en aning om vad det innebär att tömma stans gator på snö.

Hepp, där rök din chans att få komma undan. Stycke ett är ej längre ett misstag och skrivs in i annalerna som din uttryckta mening

"Inte kunde låta bli" är din formulering. Jag antog att det efter 5,5k poster med Umeå eller Skellefteå angivet i location skulle vara åtminstone hyfsat känt vart jag spenderat större delen av mitt liv och lade därför in det för att förekomma istället för att bli förekommen. Du verkar ändå försöka, och det får du visserligen göra, men då får jag också protestera. Exakt hur en någon norr om Vallentuna ska formulera sig för att fråga den ungefärliga miljon invånare som bor i Stockholms län om deras vinterdäcksvanor utan att, istället för ett konstruktivt svar, få kastat någon sorts anklagelse om att vara en hetsare av regionala motsättningar får du gärna berätta för mig så jag kan undvika liknande problem i framtiden.

Cilia
2006-11-01, 21:37
Jag var 1mm ifrån att gå bärsärk efter jobbet.

2 timmar 45 minuter för att komma till gymmet färden skall normal ta 50 min ca.
Lugn och fin, du hade kunnat gjort änglar som Cinna drömde om.

Piranha
2006-11-01, 21:38
Lugn och fin, du hade kunnat gjort änglar som Cinna drömde om.


Jag skall kräva SL på dem där 120 minuterna dem stal av mitt liv.

På nåt sätt

Cilia
2006-11-01, 21:40
Hepp, där rök din chans att få komma undan. Stycke ett är ej längre ett misstag och skrivs in i annalerna som din uttryckta mening

"Inte kunde låta bli" är din formulering. Jag antog att det efter 5,5k poster med Umeå eller Skellefteå angivet i location skulle vara åtminstone hyfsat känt vart jag spenderat större delen av mitt liv och lade därför in det för att förekomma istället för att bli förekommen. Du verkar ändå försöka, och det får du visserligen göra, men då får jag också protestera. Exakt hur en någon norr om Vallentuna ska formulera sig för att fråga den ungefärliga miljon invånare som bor i Stockholms län om deras vinterdäcksvanor utan att, istället för ett konstruktivt svar, få kastat någon sorts anklagelse om att vara en hetsare av regionala motsättningar får du gärna berätta för mig så jag kan undvika liknande problem i framtiden.
Det där var en sån konstig post så jag vet inte ens vad det var jag inte kom undan ifrån *L*

z_bumbi
2006-11-01, 21:41
Jag var 1mm ifrån att gå bärsärk efter jobbet.

-snip-

färden skall normal ta 50 min ca.

Jag skulle också gå bärsärk om jag måste spendera 50 minuter för att ta mig till gymet så jag förstår att du är upprörd.

Cilia
2006-11-01, 21:41
Jag skall kräva SL på dem där 120 minuterna dem stal av mitt liv.

På nåt sätt
eller gjort som Power och tagit en taxi och istället suttit fast i all trafikkaos.

Tacka vet jag cykel. Det verkar vara det enda transportmedlet som funkade idag förutom fötter.
Då hade du fått in din cardio på en gång med *L*

ååhhh jag puttade bil idag med. Det måste nästan räknas som cardio

cam
2006-11-01, 21:53
Jag pendlar till jobbet. Med tåg :laugh: . (ej roat skratt utan mer ironiskt)

Igår jobbade jag 11 timmar och sedan satt jag och häckade drygt en timme på Borlänge central i väntan på ett försenat tåg. Kom hem vid 22.30 och då varit uppe sedan 5.30. Var jag trött? Jajamensan. Jobbat hemma idag men i morgon vet jag inte om jag kommer i tid till jobbet eller om jag kommer hem från jobbet.
Sambon som också pendlar, fast åt annat håll, fick vackert stanna hemma igår för han tog sig ingenstans, varken med tåg eller buss.

Gillar jag vintern? NEJ.
Har jag rätt till min åsikt? JA!

Själva vintern är inte så mycket att göra åt, men hur kan den lamslå tågtrafiken när järnvägen funnits i 150 år och vi haft vinter varje av dessa år? Jag begriper inte detta.

/En inte alls bitter Cam...

JJ
2006-11-01, 21:55
Mina gäster är insnöade. Sturm.

z_bumbi
2006-11-01, 21:57
Till tågtrafikens försvar så låg det träd över rälsen och det riskerade att blåsa ner fler vilket gjorde att de väntade med att släppa på traffiken trots att banan var rensad, det var alltså inte bara lite snö på rälsen som det ibland verkar vara. Men jag kan hålla med om att det är ganska intressant hur lite snö på vissa ställen kan slå ut kollektivtraffiken, det visar väldigt tydligt hur sårbart det system som existerar idag är.

skaparn
2006-11-01, 21:57
Det där var en sån konstig post så jag vet inte ens vad det var jag inte kom undan ifrån *L*

Kanske lika bra. Månne var det bara ett elektroniskt IP-baserat roid rage från min sida.

Piranha
2006-11-01, 21:58
Till tågtrafikens försvar så låg det träd över rälsen och det riskerade att blåsa ner fler vilket gjorde att de väntade med att släppa på traffiken trots att banan var rensad, det var alltså inte bara lite snö på rälsen som det ibland verkar vara. Men jag kan hålla med om att det är ganska intressant hur lite snö på vissa ställen kan slå ut kollektivtraffiken, det visar väldigt tydligt hur sårbart det system som existerar idag är.


Mmmm men för min del var ca 90 av dem här minutrarna väntan på bussar som aldrig kom.

Bussar som står stilla med sommardäck.

SMHI har ju ändå flaggat för snö nu ett bra tag.

JJ
2006-11-01, 22:00
Kanske lika bra. Månne var det bara ett elektroniskt IP-baserat roid rage från min sida.

Men för att svara lite på din frågeställning så räcker det ju att var 10:e i Stockholm varit sega med däcken för att det ska bli stopp. Och som vi alla vet är 10% av befolkningen dumma i sitt lilla hufvud.

babbett
2006-11-01, 22:02
Ha ha ha, det var roligt att köra runt idag på mina nypåsatta vinterdäck (tog med dom till jobbet imorse och gjorde det där). Känner mig lagom kaxig när jag ser alla töntar som inte kommer någonvart på sina slitna sommardäck *kissass*
Hjälpte btw några tjejer på högklack att putta deras bil uppför en liiiiten backe... :cool:

Snake
2006-11-01, 22:03
Men för att svara lite på din frågeställning så räcker det ju att var 10:e i Stockholm varit sega med däcken för att det ska bli stopp. Och som vi alla vet är 10% av befolkningen dumma i sitt lilla hufvud.

Alla 10% bor i Stockholm? :Virro

JJ
2006-11-01, 22:03
Jag funderar allvarligt på att åka och sladda på en parkering.

JJ
2006-11-01, 22:04
Alla 10% bor i Stockholm? :Virro

Det var kaos i Norrland för en vecka sen, men det har alla glömt. Självklart får det mer konsekvenser här. Men det är nog 30% puckon i Stockholm om du nu undrar.

z_bumbi
2006-11-01, 22:07
Mmmm men för min del var ca 90 av dem här minutrarna väntan på bussar som aldrig kom.

Bussar som står stilla med sommardäck.

SMHI har ju ändå flaggat för snö nu ett bra tag.

Bussar har vad jag vet inga dubbdäck så det spelar ingen större roll om de byter till något vinterbetonad när det är riktig halka, det är ungefär som de som tror att vinterdäck utan dubb är något att ta ut på vägen när det är halt.

babbett
2006-11-01, 22:08
Bussar har vad jag vet inga dubbdäck så det spelar ingen större roll om de byter till något vinterbetonad när det är riktig halka, det är ungefär som de som tror att vinterdäck utan dubb är något att ta ut på vägen när det är halt.

Vinterdäck utan dubb fungerar bra :thumbup:

När det gäller buss så har dom åretruntdäck..

Piranha
2006-11-01, 22:11
Bussar har vad jag vet inga dubbdäck så det spelar ingen större roll om de byter till något vinterbetonad när det är riktig halka, det är ungefär som de som tror att vinterdäck utan dubb är något att ta ut på vägen när det är halt.

Men nån jäkel måste ju få ta smällen för det här. :D

babbett
2006-11-01, 22:12
Men nån jäkel måste ju få ta smällen för det här. :D


Ja ja, inte blir det jag iaf....jag är bara en *innocent* trädgårdstomte!

z_bumbi
2006-11-01, 22:15
Vinterdäck utan dubb fungerar bra :thumbup:

Ja så länge det inte är riktigt halt.

babbett
2006-11-01, 22:22
Ja så länge det inte är riktigt halt.


Jag har kört dubbfritt sedan -95 och aldrig haft några större problem, varken i stan, på landsbygden eller i fjällen.


Fast jag är ju en utomordentlig chafför :thumbup:

z_bumbi
2006-11-01, 22:40
Jag har kört dubbfritt sedan -95 och aldrig haft några större problem, varken i stan, på landsbygden eller i fjällen.

Jag vet de som har kört på sommardäck och inte har haft några större problem att ta sig fram under vintern men det hindrar ju inte att dubbdäck är det enda som verkligen fäster när det är riktigt halt.

Gpajpen
2006-11-01, 23:04
Alla 10% bor i Stockholm? :Virro
skulle vilja säga mer.

Kommunen: 776,545
(30 juni, 2006)
~8% av befolkningen

Tätorten: 1,212,196
(31 december, 2000)
~13% av befolkningen

Storstockholm: 1,729,274
(31 mars, 2006)
~19%
källa: wikipedia

z_bumbi
2006-11-01, 23:08
skulle vilja säga mer.

Kommunen: 776,545
(30 juni, 2006)
~8% av befolkningen

8 < 10

JJ
2006-11-01, 23:10
8 < 10
Schyyy, he's one of them.

L-Sami
2006-11-02, 10:17
Solsken, snö och -10grader slår en regnig sommardag när som helst.

jim
2006-11-02, 10:20
åhåå..köpte en rosa mössa idag iallafall

aww :)

Cilia
2006-11-02, 21:46
Jag vet de som har kört på sommardäck och inte har haft några större problem att ta sig fram under vintern men det hindrar ju inte att dubbdäck är det enda som verkligen fäster när det är riktigt halt.
exactemento.
körde dubbfritt i ett par år men gillade det aldrig.
när det verkligen gäller är det bara dubbar som funkar

Pretender
2006-11-02, 21:54
Kör alltid dubbat själv. Men seriöst - sommardäck i vinterväglag? Är det ens möjligt, tycker man mest borde glida runt och fastna med hjulspinn överallt? Kanske funkar för en erfaren förare...

Pretender

babbett
2006-11-02, 22:17
Definera "när det verkligen gäller"!

grisbil3n
2006-11-02, 23:05
Fyfan jag inser nu att jag hatar vinter, av hela mitt hjärta.