handdator

Visa fullständig version : Julklappar till era anhöriga.


blekfet2
2006-10-30, 09:46
Snart november, så det kan vara smart att börja handla julklappar nu om man vill slippa trängas i butiker med svettiga tanter, så har ni kommit på vad ni ska köpa till era nära och smekta?

Lilla Brynolf
2006-10-30, 11:01
Nej, det är alltid samma sak. Svårast är det åt tjejen, hon är så jäkla hemlighetsfull med vad hon vill ha. "Du måste komma på det själv..." *rolleyes*

Det är inte lätt att vara man.



Ps. Vad kostar en ponny?

Jense
2006-10-30, 11:06
Nej, det är alltid samma sak. Svårast är det åt tjejen, hon är så jäkla hemlighetsfull med vad hon vill ha. "Du måste komma på det själv..." *rolleyes*

Det är inte lätt att vara man.



Ps. Vad kostar en ponny?

haha, en pångi kostar väl en månadslön om du tjänar bra :D

köp ingenting till henne alls, då blir hon nog överaskad

Jense
2006-10-30, 11:08
morsan och hennes gubbe ska väl få något till hemmet, en espressomaskin månne, farsan ska få nån dyr whisky, mormor och morfar ska få något bra dom med, förra året fick dom en fet resecheck av mig o brossan, brossan ska få nån teknisk pryl och min tanta ska få precis vad hon vill ha

regus
2006-10-30, 11:10
Ps. Vad kostar en ponny?

Mer än en hemmabio, så det kommer inte på frågan! :cool:

Fotoalbum for the win!
(Och ett par skor*rolleyes*

Lilla Brynolf
2006-10-30, 11:12
morsan och hennes gubbe ska väl få något till hemmet, en espressomaskin månne, farsan ska få nån dyr whisky, mormor och morfar ska få något bra dom med, förra året fick dom en fet resecheck av mig o brossan, brossan ska få nån teknisk pryl och min tanta ska få precis vad hon vill ha

Hur vet du vad hon vill ha? Dela med dig av dina kunskaper angående kvinnans ologiska tankebanor till dina bröder här på brädan!

Gruppköp direkt från tillverkaren kanske blir aktuellt? :D

Slartibartfast
2006-10-30, 11:19
Alltid skönt att ha "noll-julklapps-policy". Minimerar julstressen.

Jense
2006-10-30, 11:20
Hur vet du vad hon vill ha? Dela med dig av dina kunskaper angående kvinnans ologiska tankebanor till dina bröder här på brädan!

Gruppköp direkt från tillverkaren kanske blir aktuellt? :D


ja man får va jävligt uppmärksam helt enkelt, flera månader innan julafton på ord som "oh, sån skulle jag vilja ha" eller. tyvärr sa hon ju att en kinesisk nakenhund vill jag ha, men jag kontrade med "bra, då köper du en amerikansk bulldog till mig när jag fyller år" (27 nov). så det blir inte av.

men uppärksamhet är nycklen

Angel
2006-10-30, 11:21
yepp mamma får en resa till kanarieöarna av och med mig.
Ja måste ju ha resesällskap.

Pappa får säkert något tränings-relaterat.

Och där va det slut på familj+vänner

Jense
2006-10-30, 11:21
yepp mamma får en resa till kanarieöarna av och med mig.
Ja måste ju ha resesällskap.

Pappa får säkert något tränings-relaterat.

Och där va det slut på familj+vänner


är det för att alla andra är tattuerade?

Angel
2006-10-30, 11:24
är det för att alla andra är tattuerade?

Nä det är för att dom är döda

Stumpis
2006-10-30, 11:27
Har köpt två julklappar redan, en brandsläckare till svågern och en t-shirt med texten "Övningsgår" till min kompis lilla dotter.
Till maken blir det nog en Gasp-jacka, så ligger jag bra till! :D

Jense
2006-10-30, 11:29
Nä det är för att dom är döda


alla dina 20-25åriga vänner är alltså döda? stackars dig angel

ramagoen
2006-10-30, 11:40
köp ingenting till henne alls, då blir hon nog överaskad


åh vad jag garvade åt det där :laugh:

Angel
2006-10-30, 12:11
alla dina 20-25åriga vänner är alltså döda? stackars dig angel


nej mina släktingar är döda

Fartman
2006-10-30, 12:47
Ha! I år slipper jag den där skiten, hela familjen sticker till thailand över julen :thumbup:
Sen planerar jag att sedan bestämma med resten av familjen att lägga ner det här med klapparna, det är bara onödig stress ändå. Det känns som en ordentlig klyscha men det som iaf jag tycker är skönt med julen är att spendera tid med familjen under glada förhållanden, och så givetvis maten.

Baan
2006-10-30, 12:51
nej mina släktingar är döda

skaffa bättre koll på släkten så kommer du nog på att alla inte är döa..

Angel
2006-10-30, 13:05
skaffa bättre koll på släkten så kommer du nog på att alla inte är döa..


Meh, ja vet la om mina släktingar är döda eller inte..

Cilia
2006-10-30, 14:13
Nej, det är alltid samma sak. Svårast är det åt tjejen, hon är så jäkla hemlighetsfull med vad hon vill ha. "Du måste komma på det själv..." *rolleyes*
Herregud vilken jobbig flickvän
själv är jag alldeles för stort kontrollfreak för att våga överlåta något sådant åt en pojkvän.
Jag har oftast väldigt klara specifikationer så det inte blir något fel.

Me_Myself
2006-10-30, 14:16
Mamma ska få ett par blommiga gummistövlar. Någon som vet var det finns söta? Jag har köpt lite badgrejer från bodyshop i vanilj också till henne. Förra året fick hon presentkort på ansiktsbehandling

Lillasystern har fått parfym ett par år men detta året ska hon få ett roligt nytt spel hade jag tänkt. Tips på det?

Dottern fyller år en vecka innan tomten kommer så där är det ganska mycket att klura ut. Hon ska få en cykel, kläder som hon behöver, My little Ponnysar, spel, pussel och diverse leksaker.

Till killen vet jag inte, det är ju rätt nytt så jag vet inte vad hans tanke är med julen o sådär. Jag fyller år 27nov o tänkte först se vad jag får av honom :)

Vännerna brukar jag ge en bra bok.

sehnpaa
2006-10-30, 14:18
Alltid skönt att ha "noll-julklapps-policy". Minimerar julstressen.Helt klart. Nu kanske man till och med börjar uppskatta julen. :)

emmzan
2006-10-30, 17:45
Jag har nog i princip klarat av all julklappsplanering i form av beslut om vad jag ska köpa. Sen ska det köpas också!

Inramade foton som jag tagit är något som ett par stycken kommer råka ut för. Mamma ska få en pariserhjulformad fröautmat till sina småfåglar :D

shadowfire
2006-10-30, 17:47
Så gott, har ingen o köpa julklappar till, så jag ska bara luta mig tillbaka med en alldeles egen julwhisky och se när ni andra stressar runt o letar paket.

haiduc
2006-10-30, 17:49
Ska vägra jul i år :)

Tror jag ska jobba julhelgen, sen drar jag och morsan på spa-helg :)

z_bumbi
2006-10-30, 17:54
Jag har oftast väldigt klara specifikationer så det inte blir något fel.

En väldigt bra vana, i år blir det nog en A4 med boktitlar som jag lägger till den redan existerade önskelistan.

egge
2006-10-30, 17:56
Löser det hela genom att fly landet:thumbup:

Löjtnant Blank
2006-10-30, 19:04
Sedan MacLeods glöggtråd har jag varit sugen på glögg. Är det för tidigt att börja småmysa på veckorna med Blossa?

http://img58.imageshack.us/img58/9955/blossatrestjarnigromya4.jpg

Garnax
2006-10-30, 19:13
Jag tänker i år, som andra år bara köpa 1 sak.

Till tjejen.

Folk som köper julklappar till halva släkten och födelsedagspresenter
till 30 pers om året osv är bara riktigt riktigt dumma...på riktigt...

edit: jag köper 2 födelsedagspresenter om året: Mamma och tjejen

Arnesson
2006-10-30, 19:14
Trängas i butiker? Aldrig. Bara att köpa allt i webbutiker.

Kollo Pure Whey till mamma kanske? :D

blekfet2
2006-10-30, 19:17
Trängas i butiker? Aldrig. Bara att köpa allt i webbutiker.

Kollo Pure Whey till mamma kanske? :D


:D , du är mellanbarn va!? :D

Fartman
2006-10-30, 19:18
Sedan MacLeods glöggtråd har jag varit sugen på glögg. Är det för tidigt att börja småmysa på veckorna med Blossa?


Om det är snö ute så är det lungt. Annars måste du vänta tills december..
Jävlar vad jag blev sugen på lite Glögg!

Fed up
2006-10-30, 19:27
Till min storasyster håller jag på att sticka en halsduk med matchande mössa, hon fick en liknande halsduk för ett par år sen som hon älskade men slarvade bort, sen dess har hon tjatat så nu får det vara dags. Får jag tid blir det ett matchande kit till hennes son och kanske en mössa till hennes kille också (stickorna glöder!).

Till min kille ska jag köpa två skjortor, tror jag, det behöver han och det vill han ha.

Till far tänkte jag köpa konstertbiljetter som vi kunde gå på ihop, ska bara hitta nån lämplig konsert.

Till en kompis har jag tänkt köpa en tekanna som jag vet hon önskar sig.

Sen har jag moren, en kompis till, storebror och brorsson kvar. Till den sistnämnda lär det bli en pekbok.

mela
2006-10-30, 19:29
Bror: Björn Borg kalsonger :thumbup:
Pappa: Fina cigarrer/whiskey
Mamma: Massage/Avslappningsgrejs

Farmor: Korsodsgrejor
Mormor & Morfar: Fin choklad

Sedan är det nog inga fler som skall ha tror jag.

mangemani
2006-10-30, 19:38
ska kika runt lite och se om man kan hitta några PC spel till några av ungarna,sen blir det väl nå dock tjaffs till dom andra.
får se om det blir en PS2:a till dom spel intresserade ungarna(eller en xbox360) och sen nått stort dock hus till en unge och till dom andra 2 så blir det en hel drös med filmer.

förr förra julen blev det gamecube och en hel del andra dyra prylar till dom,julen som var blev det kläder osv(besvikna:p) och i år,som ni ser,blir det dyrt igen...dom förväntar sej väl nån tröja eller nått annat tråkigt utav en eftersom dom fick det förra julen,men dom tappar väl hakan när dom river upp julklappen och ser att det är en xbox360 istället...älskar att sparka på dom när dom ligger ner med att säga att det bara blir kläder i år,verkligen trycka ner dom och sen se minen på dom när dom öppnar julklappen:D

Lellan
2006-10-30, 23:50
Ååå, jag älskar att ge julklappar! Att få är lite besvärande, blir man glad är det svårt att få glädjeyttringarna äkta, är det något märkligt är det svårt att dölja förvåningen.. (fast man blir ju glad ändå, nån har ju tänkt på en).

Älsklingen ska få någon fin god whiskey, han fick sin julkapp häromdagen nämligen (sagan om ringen triologin extended version, billigt på Coop) när han var hängig och lyckats göra så att vi bara har 1a 2a + 4an.

Sonen får väl en massa baskläder av oss (tråkigt men han är bara 9½ månad då och blir nog glad över bara paketet) och om man trillar över någon vettig leksak kanske.

Svärföräldrarna ska få en italiensk kokbok jag vet de vill ha (håller tummarna för att de inte hinner köpa) + ett gott vin och en god olivolja till i en fin korg.

Mina föräldrar ska få varsin korg; Pappa med en flaska rött, korsordstidning, bra penna, ljus + ljusstake för han sitter alla tidiga mornar och löser korsord. Mamma får en filt, gott te och choklad i sin korg + någon veckotidning för hon är frusen och gillar mys.

Sambons syster och hennes kille är svårast.. Förra året fick de en fin bricka, fina muggar, te, olika sorters marmelad + votivljus och jag tror de gillade det.

Firar även med sambons mormor så hon får ett inramat foto på barnbarnet taget i studio (hade vi haft råd hade våra föräldrar också fått det, men de vill ha så dyra förstoringar så dem fick de betala själva.. :D ).

Själv vill jag ha en sovmorgon med frukost på sängen, gå på bio, bjuden på lunch på Busborgen (ställe barn älskar som har god billig lunch och allt är superbarnvänligt med mkt plats, skötbord, barnstolar, gå stolar, bollhav etc), doftljus, ovanliga tidningar (vanliga prenumerationer på favvosarna skulle också vara kul, läste på bibblan förr men min bebis är inte ljudisolerad nog för att det ska gå nu). Hoppas tomten läser detta?! ;)