handdator

Visa fullständig version : Max-OT frågor!


spinkoo
2002-04-14, 18:35
Jag är säker på att svara på dessa frågor är allt ni drömmer om på kvällarna...
skrev ett inlägg om det innnan, men det försvann... :confused: :confused:

1. Är uppvärmningen i max-ot inräknad i 30-40 min...? Omöjligt tycker jag. skulle kanske hinna om man tog tiden från första övning till den sista...

2. Är det OK att byta ut några av övningarna och ändå kunna säga att man kör max-ot optimalt...eller är de extra viktiga?? Outrustat gym bl a....

3. Varför är jag rädd för att köra benböj och trilla bakot och välta hela gymmet? :(

MVH/spinkoo

Drunken_Sailor
2002-04-14, 19:14
Ska försöka svara på dina frågor.. kör själv efter Max-OT.

1. Mina pass brukar vara kring 50-60 minuter, å där är uppvärmningen inräknad.. vad jag minns så stod det att man inte ska gå över 1 timme? Men därimot 30-40 minuter.. de skulle aldrig gå för min del..

2. Jag tycker inte att man måste följa Max-OT till punkt och pricka för att får bra resultat. Det viktigaste är väll att hålla sig kring 4-6 reps, bra utförande, och att köra basövningar. Sen om du inte har t.ex. vadpress, och väljer att köra i Benpressen istället spelar knappast någon roll. Står juh på deras Instruktions sida om inte annat, vilka övningar dom rekommenderar.

3. Tro mig, var själv ganska rädd för knäböj i början.. men kör med låg vikt i början, få in tekniken.. när du känner att du bemästrar den, å känner dig mer självsäker, då kan du öka vikt så du bara orkar 4-6 reps.

P e a c e ! :D

z_bumbi
2002-04-14, 19:30
2 Beror ju på vilka övningar du byter ut om det ska funka bra.

Men om det fortfarande kallas max-ot är ju ganska ointressant, det intressanta är ju om du fortfarande växer och blir starkare :)

spinkoo
2002-04-14, 19:55
Tackar för svaren. Känns lungt i magen igen..

Då dyker nya frågor upp...

1. Vad menar dem med "rak ben dead lift"??

2. Vi har ingen benpress på gymmet. Bara en man står upp i. Inte för likt benböj va? Ok om den ersätter benpress?

Har kollat på AST...hittar inte info där så länk blir överflödigt!

MVH/spinkoo

z_bumbi
2002-04-15, 15:43
1. Vad menar dem med "rak ben dead lift"??

Rakbensmarklyft eller rumänska marklyft.
Har letat efter en bra länk med övningar men min favorit har börjat ta betalt :(

2. Vi har ingen benpress på gymmet. Bara en man står upp i. Inte för likt benböj va? Ok om den ersätter benpress?

Nja hacksquat i maskin är ganska likt benböj men det funkar nog att dubbla med benböjen, beror på hur resten av benprogramet ser ut.

Har kollat på AST...hittar inte info där så länk blir överflödigt!