handdator

Visa fullständig version : Ont i axeln efter bänkpress.


-squat-
2006-10-29, 23:40
För några träningspass sedan hög det till i axlen när jag körde bänpress. Dum som jag är fortsatte jag träna(tränar helkroppspass). Det kändes en hel del i axelpress och latsdrag. På nästakommande pass bet jag ihop och körde på fast att det gjorde ont då också. Nu idag plockade jag bort bröst, axel och ryggövningarna. har fortfarande ont i axeln.

Vad är det mest troliga att jag råkat ut för? En muskelbristning? en sträckning? Hur länge bör jag undvika övningar som involverar axlarna?

Börje H
2006-10-30, 11:02
Förhoppningsvis bara en lättare sträckning av någon av axelns stabilisatorer aka rotatrorcuffen. Det enda och enkla rådet är att ta det mycket försiktigt med de övningar som smärtar en period framöver, nån vecka. Kör lätt genomblödningsträning som uppvärmning ex; superlätta hantellyft åt sidan och utåtrotation i kabeldrag.

Håller problemen fortsatt i sig efter några veckor så låt naprapat alt sjukgymnast kolla upp din axel:thumbup:

-squat-
2006-10-30, 19:14
Förhoppningsvis bara en lättare sträckning av någon av axelns stabilisatorer aka rotatrorcuffen. Det enda och enkla rådet är att ta det mycket försiktigt med de övningar som smärtar en period framöver, nån vecka. Kör lätt genomblödningsträning som uppvärmning ex; superlätta hantellyft åt sidan och utåtrotation i kabeldrag.

Håller problemen fortsatt i sig efter några veckor så låt naprapat alt sjukgymnast kolla upp din axel:thumbup:

smärtan sitter i framsian av axeln. hmm men det är väl bara att vila. hoppas bara att inget är sönder.