handdator

Visa fullständig version : 3 helkroppspass i veckan


pejo
2006-10-29, 20:02
Jag har alltid vad jag minns kört halvkroppspass (överkropp, "underkropp") och under senare tid 4 ggr i veckan och detta tycker jag har funkat bra.

För att variera mig lite så tänkte jag mig att jag skulle testa 3 helkroppspass / vecka (må,on,fre).
Så i måndags drog jag igång! Jag sänkte även vikterna och tänkte att jag skulle köra på lite snabbare samt kanske lite fler reps och kanske inte ta ut mig lika mycket som jag brukar. På detta vis skulle även passen kunna hållas ungefär lika långa som mina halvkroppspass. I måndags kändes det rätt bra, det var iofs rätt jobbigt och kändes lite som ett konditionspass. I onsdags kändes det dock inte alls som jag var sugen på och träna hade exempelvis lite träningsverk kvar sen i måndags. Passet gick väl hyffsat men det var rätt segt.
Efter detta blev jag sjuk (förkylning)!
Så frågan är om jag kan dra några slutsatser av detta dvs att varannan dag är för tätt för mig, eller om det bara är en slump? Det är ju mycket möjligt att jag skulle blivit sjuk ändå. Min äldsta son blev också sjuk två dagar senare. Jag tror att jag skall testa lite till men vad tycker ni?

Idag kände jag mig lite bättre så jag gick och körde ett helkroppspass och det var väldigt segt, kanske gick på lite för tidigt men jag tänkte att detta skulle var måndagspasset och då skulle jag ju få en extra dags vila kommande vecka.

gasoliner
2006-10-30, 17:59
Låter som om du ändå skulle blivit sjuk, jag skulle provat några veckor innan jag dömer ut upplägget helt i onödan kanske.

Det liknar faktiskt det helkroppschema jag har för tillfället, men jag vilar då 2 dagar mellan varje pass, varav en av dem kör jag cardio.