handdator

Visa fullständig version : vad bör man klara av??


Jz2003
2003-02-04, 00:17
Vad bör man klara av som nybörjare i exempelvis Bänkpress och såna basövningar??? tycker 17 kilo e rätt mycket för mig, sen läser jag era dagböcker o ser att ni klarar uppåt 40-80 kg :eek: .. ok ni kanske har tränat länge, men vissa jag läst har skrivit att dom är nybörjare och endå klarar dom 30-40 kg i bänkpress.. :eek: . jag klarar 17 kilo, :bpump: :em:

Snapphanen
2003-02-04, 00:23
äh.. är väl rätt ovesentligt egentligen? Exakt vad hjälper det dig om jag tar 300 kg i bänkpress. Nöt på bara... sålänge det går framåt så

om du verkligen vill veta så tar jag 70 typ 4-5 stycken fast då är det fan vilja alltså :)

Jorma
2003-02-04, 00:36
Kroppen känner ju inte hur tungt det är ändå (om ni förstår vad jag menar, 50 kilo med rätt utförande kan ju vara lika tungt som 70 med fel), så länge du tränar hårt och äter rätt så ökar du ju hursomhelst

Helen@
2003-02-04, 00:56
Jz2003......jag kan trösta dig med att det går fort att bli hyfsat stark i bänkpress med kontinuerlig träning, speciellt för er killar.......och man brukar säga att man inte ska bry sig om vikterna, huvudsaken att man kör rätt och att det tar som det ska........MEN, visst är vi alla, lite till mans, fixerade vid hur mycket vi kör på OCH det är roligt att vara stark i bänkpress...no doubt about that


http://www.planetsmilies.com/smilies/cool/cool13.gif

I all välmening
Helen@

Jz2003
2003-02-04, 01:07
Originally posted by Helen@
Jz2003......jag kan trösta dig med att det går fort att bli hyfsat stark i bänkpress med kontinuerlig träning, speciellt för er killar.......och man brukar säga att man inte ska bry sig om vikterna, huvudsaken att man kör rätt och att det tar som det ska........MEN, visst är vi alla, lite till mans, fixerade vid hur mycket vi kör på OCH det är roligt att vara stark i bänkpress...no doubt about that


http://www.planetsmilies.com/smilies/cool/cool13.gif

I all välmening
Helen@

det e sant.. :) .. aja ska inte bry mig om vikter längre utan köra på tills jag tycker 17 kilo känns för lätt. btw.. om det är du på bilden där under ditt namn, grymt fina muskler :)

Örjan
2003-02-04, 01:30
Den första månaden jag tränade, körde jag med 10kg! Det var en stång på ett litet, litet gym, som jag inte lade några vikter alls på. Kändes faktiskt rätt vingligt, och lite fick jag allt ta i för att pressa upp den. Då var det ju inte precis singlar, och jag kunde väl lyft lite mer i och för sig, men det kändes lagom som inskolning.

Det fanns hantlar också, jag vet inte om de vägde 3kg eller 5kg. De körde jag bicepscurl och axelpressar med. Också det var någon sorts inskolning, där jag inte tog ut mig fullständigt, utan körde lite behagligt...

Helen@
2003-02-04, 06:28
om det är du på bilden där under ditt namn, grymt fina muskler

Näää, det är inte jag.....but I sure wish it was
http://www.planetsmilies.com/smilies/evilgrin/evilgrin03.gif

Tomten
2003-02-04, 08:12
Det är ju bara att inse att inte alla börjar på samma nivå. Om du nu tränat mer ån några månader, så kan det ju faktiskt vara så att du är en person som har svårt för att göra ökningar. Det kan också bero på hur du äter, och hur du tränar.

Vissa börjar träna på 10 kilo, andra på 30, andra på 100.... Det beror helt på vilken bakgrund du har, och hur din kropp är konstruerad. Stirra dig inte heller blind på folks träningsdagböcker, det finns en del genetiska freak här som ökar något så förbaskat mycket. Från början när jag läste här på kolozzeum så blev jag nästan deppad när jag såg hur mycket vissa personer lyfte.

Är du tonåring så ska du ABSOLUT inte vara orolig, för har du förmodligen inte växt klart än, och kommer förhoppningsvis öka en hel del, både i styrka, massa och längd, även om du inte tränar ;)

Har en kompis som började på samma vikter som dig, och han är knappast vad man kallar en som tränar seriöst, även om han inte kör med några monstervikter nu, så har han då ökat förbaskat mycket från när han började.

mangs
2003-02-04, 10:04
Man skall inte jämföra med andra utan bara med sig själv. Oavsett om man ökar från 17kg -> 25 kg eller 40 -> 50 kg
så är det starkt jobbat. Det viktiga är som sagt att kommai håg att man inte kan jämföra med andra föra alla har olika förutsättingar, sedan kan det ju vara bra att hitta någon på ungefär samma nivå och "tävla" lite med. Det hjälper en att öka det där lilla extra som efter ett antal pass blir rätt mycket. Det tar för de allra flesta lång tid att bli stora och starka. Det gäller bara att inte ge upp utan bara fortsätta käpa så bli man nöjd till slut. Skriv gärna upp lite mål som du skall sikta på att nå lite längre fram, tex vid årsskiftet. Sätt någorlunda rimliga mål och försök motivera dig inför varje set att ta minst en repetition mer än föregående pass. Sedan vet du väl att kosten är ca 70% av resultatet så det gäller att äta bra, dygnet runt, året runt.
Lycka till!

Überbiffen
2003-02-04, 10:28
Vad jag vill ha sagt med detta vet jag egentligen inte men när jag började träna låg jag på 40kg och gjorde 10or... nu 15månader senare ligger jag på 110kg och gör 6or.

Ha de gott...

Officer
2003-02-04, 10:40
Sanna überbiffens ord!

Och Helen@'s...

Det går snabbt att gå upp i vikterna i just bänkpress, med rätt och seriös träning, och självklart med bra kosthållning.

Mitt personliga tips till dig är att du kör pyramidträning på bröst. Dvs du börjar med en vikt som tillåter dig köra 8 reps, för att sedan till nästa set sänka repsantalet till 6, och till slut 4 reps. Kör bänkpress med hantlar om så behövs, om du inte pallar mer än själva skivstången i bänken alltså.

Mvh,
AnabolicP

stybb
2003-02-04, 11:11
Man bör väl inte klara av nånting egentligen
När jag var med min polare på gymmet första gången gjorde jag en 3a på 35. Tränat 1 år nu och jag ligger och kör på 60-70 och har maxat 95 en gång. Dock har jag ökat mkt mer i biceps, rygg och axlar om man jämnför med bröst. Jag har tränat börst max 1 gång i veckan jämfört med folk som kör bröst 3ggr i veckan i början.

Kör på och ta det i ditt tempo så kommer du snart att pumpa på en vikt som du känner dig duktig med.

Viveqa
2003-02-04, 12:10
Utgångsläget är rätt oväsentligt, bara det händer ngt och du gör framsteg, det är det som räknas.

Gred
2003-02-04, 13:08
Inkörningsvikten för mig var 40kg.. nu ca 5 månader senare ligger jag runt 65-70, har maxat på 80.

Eftersom du är är ung fortfarande, skynda inte i onödan, jag är säker på att när du är lika gammal som jag är du minst lika stark, eller starkare i bänkpress.. Träna på bara, och ät, och sov.. ska du se att ökningarna kommer.. ingen ide att oroa sig :smokin:

Mattep
2003-02-04, 13:19
oroa dig inte. alla är vi olika stirra dig inte blind på vad det är för vikt på stången kör det som känns bäst för dig

loboman
2003-02-04, 14:00
Att mäta styrka har väl alla alltid gjort, men om du tränar på några år och sköter dig så skall det se ut så här:

Bänkpress din vikt x 1,5 (ex. vikt 100kg x 1,5 = 150kg i bänk)
Knäböj din vikt x 2 (japp då blir det 200kg i knäböj)
Marklyft din vikt x 2,5 (=250kg om man väger in på 100kg)

Fundera inte på att preppa innan du nått upp i dessa vikter... Det är hård träning och kost som gäller.

:eating: + :bpump: + :sleep: =:hbang:

js44
2003-02-04, 14:25
Originally posted by loboman
Att mäta styrka har väl alla alltid gjort, men om du tränar på några år och sköter dig så skall det se ut så här:

Bänkpress din vikt x 1,5 (ex. vikt 100kg x 1,5 = 150kg i bänk)
Knäböj din vikt x 2 (japp då blir det 200kg i knäböj)
Marklyft din vikt x 2,5 (=250kg om man väger in på 100kg)


Ok, om man ligger där i dessa övningar, var "bör" man då ligga i
- Chins
- Dips
- Militärpress

(Inte för att jag ligger i närheten, men jag har funderat lite över vad som är rimliga styrkeförhållanden mellan övningar).

/J

Langster
2003-02-04, 14:39
Det beror ju även på hur gammal man är.

Om du är över 15 år och tar 17 kg i bänk så är det bra att du börjar träna, för det är svagt faktiskt.

emmzan
2003-02-04, 14:50
1) Ha tålamod

2) Ät ordentligt och vila ordentligt

3) Se till att nån kollar tekniken då du bänkar!

Lycka till!:thumbup:

z_bumbi
2003-02-04, 16:36
loboman: Jag saknar ryck och stöt ? :)

Man blir stark i de övningar man tränar och vill man vara stark i marklyft men struntar i bänken kan man ju vara det, de proportioner du räknar upp är väl baserade på ett styrkelyftarperspektiv då förhållanden mellan övningarna påminner om de som styrkelyftare brukar ha.
Bygger man så spelar det ju inte ingen roll hur mycket man lyfter i något, samma sak om man prioriterar någon annan aspekt av träningen.

Jz2003
2003-02-04, 21:34
Originally posted by Langster
Det beror ju även på hur gammal man är.

Om du är över 15 år och tar 17 kg i bänk så är det bra att du börjar träna, för det är svagt faktiskt.

det stämmer, men jag e så försbaskat smal och vissa har mer muskler än andra, även fast jag just fyllt 17 ( gjorde det idag ) så är jag endå smal, har typ 30 cm i omkrets (biceps ) ... not good

Niclaaas
2003-02-04, 22:27
som alla säger: utgångsläget spelar ingen roll, det är om du ökar eller inte som gör det. bara att följa råden här o läsa på mycket så kommer det nog gå bra ska du se. jag tror att jag klarade 4 reps på 40 när jag började....eller nåt liknande


grattis på födelsedan! :cheers:

Lellan
2003-02-05, 00:47
Som sagt, kämpa på bara! :thumbup:

Och stort grattis på födelsedagen!! :cheers:

Jz2003
2003-02-05, 03:09
heh thx :) .. aja forsätter väl som förut hehe, har endå växt 2 cm på biceps omkretsen :hbang:

-AG-
2003-02-05, 11:15
Du har inte glömt att räkna in stånges vikt i resultatet? Tänkte bara att om du klarar en armhävning borde du väl göra över 20kg?

Jz2003
2003-02-05, 13:19
Originally posted by -AG-
Du har inte glömt att räkna in stånges vikt i resultatet? Tänkte bara att om du klarar en armhävning borde du väl göra över 20kg?

jodå har räknat in allt :) ... armhävningar klarar jag nog 15 just nu

Assazel
2003-02-05, 13:24
va fan jag har 32cm spänd biceps utan pump och jag tar 60 i bänk. mina armar måste vara felgjorda.

Jz2003
2003-02-05, 13:30
Originally posted by Hominus_Nocturna
va fan jag har 32cm spänd biceps utan pump och jag tar 60 i bänk. mina armar måste vara felgjorda.

eller så är det jag som inte provat på hur mycket jag igentligen klarar :MrT: .. jag tycker 60 kilo låter rätt så mycket

darn måste dra o köpa mer vikter snart hehe:mallan:

Lillen
2003-02-05, 15:11
Armarna har inte så mycke med vad man tar i bänk ...
mina armar mäter imponerade 35 cm men jag max 100 kg i bänk.

Molotov
2003-02-05, 17:54
Det är nått skumt här,klarar man 15 armhävningar borde man klara mer än 17 kg i bänkpress.

Nils
2003-02-05, 18:16
Originally posted by Helen@
Jz2003......jag kan trösta dig med att det går fort att bli hyfsat stark i bänkpress med kontinuerlig träning, speciellt för er killar..........MEN, visst är vi alla, lite till mans, fixerade vid hur mycket vi kör på OCH det är roligt att vara stark i bänkpress...no doubt about that



Hmm märkligt det där med bänk, den går faktiskt upp överlägset fortast av allt rent procentuellt. Det tog ett tag för mig att köra mer på bänk än jag kunde med skivstångs curl. Men trots att bänk fortfarande är min klart uslaste övning så är jag längt över vad jag kan i curl nu some exempel.
Jag antar att bröstmusklerna är muskler som man har mycket lite nytta av i vanliga livet då de verkar vara så svaga på otränade.
Hmm, kan det betyda att alla som tränar egentligen bygger upp en obalans i kroppen med alldeles för starka bröst/främre axel muskler jämfört med vad kroppen är gjord för?
Nils

Örjan
2003-02-05, 19:22
>Nils: Det kan väl tilläggas att man i det allra första skedet ökar i bänk för att stabiliteten blir bättre. Alldeles i början har man egentligen kraft att trycka upp mer vikt, tänker jag, men det blir för vingligt, och man tvingas därför köra mycket lätt. När man lämnat detta första skede, är det förstås en annan sak.

MAXX
2003-02-05, 21:12
lite olika det där, vissa har ju kört mkt armhävningar och idrottat innan de börjar med styrketräning. T.ex hocky spelare brukar vara jäkligt starka i bänk fast de aldrig tränar det.

Nils
2003-02-05, 21:41
Jo det klart, har man tränat pecs med mycket armhävningar och så är man naturligtvis stark i bänk. Man har ju i princip tränat bänk!
Jag menar att om man inte specifikt tränat så verkar man vara mycket otränad i brösten. De används sällan. Man kan ha oerhört ömma pecs från träning utan att det drabbar ens normala liv något särskilt.
Nils

Pecca
2003-02-05, 21:41
Maxx>
Hockeyspelare brukar iof träna mycket bänk. Deras bröstpass består ju till stor del nästan enbart av bänk!

MAXX
2003-02-05, 21:48
jo men nu menar jag en ungdomshocky spelare som aldrig har kört bänk och testar det för första gången brukar vara starkare än en som inte idrottat nått.

Jag svarade mer på Jz´s första post.

Langster
2003-02-06, 08:13
Håller med Nils där.
Brösten används mycket lite i vardagslivet. Märkligt att de kan tränas upp och bli så starka och stora i jämförelse med t.ex armarna, som används mycket mer.
Bröst är det jag tappar mest i när jag gör uppehåll i träningen.

amb
2003-02-06, 13:53
Langster: känner precis samma sak.

Fartman
2003-02-06, 16:54
Originally posted by Pecca
Maxx>
Hockeyspelare brukar iof träna mycket bänk. Deras bröstpass består ju till stor del nästan enbart av bänk!

hehe, dom jag känner deras tidigare styrkeprogram bestod typ av:
BÄNK: en hel del..
Ryck-och-slitvändingar: en horribel avart av frivändningar..
Benböj: halva eller tom 3/4ars böj bör tilläggas..
och sen typ lite biceps och situps ;)

nu antar jag dock att dom har något vettigare..

Niclaaas
2003-02-06, 17:00
mycket hockeyspelare dom tränar på mitt gym, deras program består av:


bänk
mark (oftast stela)
böj
chins
crunches
bicepscurl
och en övning där man först frivänder stången sen militärpressar upp den, benböjer, miliärpressar och sen släpper ner den.

sen tror jag inte att dom kör något mer...möjligtvis glömt nån övning

mr_ping2
2003-02-06, 22:18
Du menar inte 17kg + stångens vikt, makes more sense...

disp
2003-02-09, 20:43
Tänk inte vad du tar och vad andra tar, ta det du själv kan och om någon skulle säga nåt så är det en tönt som själv inte heller tagit så speciellt mkt en gång i tiden..
Jag t.ex tar ~50kg ungefär 6-7 reps (tränat nån vecka) men ser många på gymmet som tar mkt mindre, men dom kämpar på och kommer bygga massa ändå!
Sköt du dina vikter och ät mkt så kommer du öka kan jag lova!

Kämpa på!:bow:

Lillgrabben
2003-02-09, 23:23
Saknar ett alternativ:

Äta ett dundermål på Sunes Grill i Piteå utan att bli riktigt mätt & därför köpa en stor mjukglass efteråt! :thefinger

Jz2003
2003-02-09, 23:24
Originally posted by Lillgrabben
Saknar ett alternativ:

Äta ett dundermål på Sunes Grill i Piteå utan att bli riktigt mätt & därför köpa en stor mjukglass efteråt! :thefinger

jag som blir mätt på en 90 grams hamburgare.. löl

biginjapan
2003-02-10, 07:58
17 kilo i bankpress ar det absolut samsta jag hort! ar man over 12 ar och pojke bor man ta mer. I bland slapar jag med min flickvan till gymmet. Hon har i princip aldrig tranat och ar en av dom absolut tunnaste o klenaste manniskor jag nagonsin traffat.
trost detta brukar hon trana pa 20kg!!! fy skams grabben.
ta fan o gaska upp dig lite.

mangs
2003-02-10, 15:28
Nyregistrerad?:smash: :smash: :furious:

Jz2003
2003-02-10, 16:38
Originally posted by biginjapan
17 kilo i bankpress ar det absolut samsta jag hort! ar man over 12 ar och pojke bor man ta mer. I bland slapar jag med min flickvan till gymmet. Hon har i princip aldrig tranat och ar en av dom absolut tunnaste o klenaste manniskor jag nagonsin traffat.
trost detta brukar hon trana pa 20kg!!! fy skams grabben.
ta fan o gaska upp dig lite.


hehe men du har jö inte sett mig :) . jag är otränad till tusen, har aldrig sportat, suttit framför datorn typ varje dag sen jag vaknat till jag gått och lagt mig, alltså inte utförut någon slags träning, jag har alltså nästan inga muskler. och därför tycker jag 17 kilo är jävligt mycket just för mig.. inget jag kan göra åt saken

-xR-
2003-02-10, 19:07
Kör bara på i ditt eget tempo och skit i alla andra så skall du se att ökningarna kommer!

Jz2003
2003-02-10, 19:18
Originally posted by -xR-
Kör bara på i ditt eget tempo och skit i alla andra så skall du se att ökningarna kommer!

mm smart sagt :) håller på me det också, hehe älskar att träna till skön eurodance musik :hbang: :bpump: :kinky:

Dorn
2003-02-10, 20:50
Tror att alla har missuppfattat dig eftersom du antagligen tränar på 17kg i bänkpress och säkerligen kör med rätt höga reps. Det du behöver göra är att skaffa en träningspartner som kan hjälpa dig att passa ett set (det betýder att han hjälper dig att lyfta stången när du inte klarar mer), sen tar du och brassar på satans mkt mer vikt så ska du se att ökningarna kommer.

Jz2003
2003-02-10, 21:04
Originally posted by Dorn
Tror att alla har missuppfattat dig eftersom du antagligen tränar på 17kg i bänkpress och säkerligen kör med rätt höga reps. Det du behöver göra är att skaffa en träningspartner som kan hjälpa dig att passa ett set (det betýder att han hjälper dig att lyfta stången när du inte klarar mer), sen tar du och brassar på satans mkt mer vikt så ska du se att ökningarna kommer.


well när jag blir trött så låter jag stången vila på brösten samtidigt som jag håller i den, inga större problem ... sen när jag e lite bra igen då sätter jag upp stången :)

Niclaaas
2003-02-10, 21:18
dorn har nog en poäng, hur många reps brukar du göra per set ungefär?

Jz2003
2003-02-10, 21:34
Originally posted by Niclaaas
dorn har nog en poäng, hur många reps brukar du göra per set ungefär?

så många jag klarar av,varierar från 15-20. tills jag känner att det bräns . då vilar jag .

Niclaaas
2003-02-10, 21:36
men det är ju iofs mycket, kan lova att mina vikter skulle falla om jag började köra 20-reppare :D

kanske kan ta o börja höja vikten nu? eller hur lång tid har du tränat förresten

Langster
2003-02-10, 21:52
Det är klart det blir jobbigt på 17 kg om du kör 20 reps!!
Be någon hjälpa dig och lägg på 30 kg och kör högst 8 reps.

.:IronPumper:.
2003-02-10, 22:40
det har bara med vilja att göra, släng på 80kg och tryck upp det bara....:) (om det vore så enkelt)

Jz2003
2003-02-11, 00:06
jag har tränat typ 2 veckor nu.. sååååå nja vill inte öka än :hbang:

Pez
2003-02-11, 00:08
Originally posted by biginjapan
17 kilo i bankpress ar det absolut samsta jag hort! ar man over 12 ar och pojke bor man ta mer. I bland slapar jag med min flickvan till gymmet. Hon har i princip aldrig tranat och ar en av dom absolut tunnaste o klenaste manniskor jag nagonsin traffat.
trost detta brukar hon trana pa 20kg!!! fy skams grabben.
ta fan o gaska upp dig lite.

Är det verkligen det här inlägget du vill presentera dig med på Kolozzeum?

Trevligt. :furious:

/pez :MrT:

Niclaaas
2003-02-11, 00:11
folk tycker inte att dom behöver presentera sig trevligt längre.....tydligen http://www.click-smilie.de/sammlung/sauer/sauer023.gif

Jz2003
2003-02-11, 02:49
Originally posted by Niclaaas
folk tycker inte att dom behöver presentera sig trevligt längre.....tydligen http://www.click-smilie.de/sammlung/sauer/sauer023.gif


det är synd det :nono: ... allafall, jag måste säga att jag känner skillnad på t ex en 2 kilo hantel .. märker direkt att 2 kilo hanteln väger mindre än vad den gjorde för t ex 2 veckor sen, så skönt är det :hbang:

jahoo skrivit 100 inlägg nu = blir rankad :kickass:

loboman
2003-02-11, 11:58
Originally posted by z_bumbi
loboman: Jag saknar ryck och stöt ? :)

Man blir stark i de övningar man tränar och vill man vara stark i marklyft men struntar i bänken kan man ju vara det, de proportioner du räknar upp är väl baserade på ett styrkelyftarperspektiv då förhållanden mellan övningarna påminner om de som styrkelyftare brukar ha.
Bygger man så spelar det ju inte ingen roll hur mycket man lyfter i något, samma sak om man prioriterar någon annan aspekt av träningen.

Han frågade om styrka och inte om byggning, det jag nämnde är ett ärligt sätt att mäta styrka... Om du skall kör ryck och stöt så krävs det juh ÄNNU mer teknik. Klarar man inte av att utföra bänk, knäböj eller mark ja då skall man inte bry sig om sina vikter och bara träna teknik, kan man inte dessa basövningar så är det i mina ögon kris... att man sedan inte alltid kör dess utan lägger in andra övn. är en annan sak, med du skall fan kunna krypa innan du försöker springa...

Bänk, knäböj och mark talar om för mig om du är stark eller inte. Kom inte å säg att du är stark om du tar 17kg i bänk för att du inte tycker om den övningen. Naturligvis kan du vara svag i någon av övningarna pga förutsättningar men har du kassa förutsättningar för alla tre?!?!?! då är du bara SVAG...

Mina fem cent...

loboman
2003-02-11, 12:01
Originally posted by MAXX
lite olika det där, vissa har ju kört mkt armhävningar och idrottat innan de börjar med styrketräning. T.ex hocky spelare brukar vara jäkligt starka i bänk fast de aldrig tränar det.

hehe jag har för mig att hockeyspelare BARA kör bänk!!!

loboman
2003-02-11, 12:02
Originally posted by Fartman


hehe, dom jag känner deras tidigare styrkeprogram bestod typ av:
BÄNK: en hel del..
Ryck-och-slitvändingar: en horribel avart av frivändningar..
Benböj: halva eller tom 3/4ars böj bör tilläggas..
och sen typ lite biceps och situps ;)

nu antar jag dock att dom har något vettigare..

Så dj. sjukt att hockespelare lägger ner så mycket tid på framsida lår när det är baksida de behöver för att åka griller...

loboman
2003-02-11, 12:09
Till Jz2003
Ta inte illa upp nu, men utifrån det jag läst verkar du ha 0 erfarenhet av träning och 0 kunskap vad det gäller träning, det gör inget för du verkar vara nyfiken och vill lära dig... Så mitt förslag till dig är.

Traska ner till gymmet låt dem där hjälpa dig med ett upplägg för stykra, säg inte att du vill träna för att må bra eller något annat skit för du BEHÖVER bli starkare, jag lovar dig är det ett bra gym kommer de att hjälpa dig. Annars kan du PM:a mig så hjälper jag dig så gott jag kan.

Men kom ihåg kunskap + :eating: + :bpump: + :sleep: = :thumbup:

Jz2003
2003-02-11, 16:24
Originally posted by loboman
Till Jz2003
Ta inte illa upp nu, men utifrån det jag läst verkar du ha 0 erfarenhet av träning och 0 kunskap vad det gäller träning, det gör inget för du verkar vara nyfiken och vill lära dig... Så mitt förslag till dig är.

Traska ner till gymmet låt dem där hjälpa dig med ett upplägg för stykra, säg inte att du vill träna för att må bra eller något annat skit för du BEHÖVER bli starkare, jag lovar dig är det ett bra gym kommer de att hjälpa dig. Annars kan du PM:a mig så hjälper jag dig så gott jag kan.

Men kom ihåg kunskap + :eating: + :bpump: + :sleep: = :thumbup:

ugh issåfall måste flera av mina polare som ser dubbel så starkare ut än mig, träna också, för jag tar dom i armbrytning :hbang:

mr_ping2
2003-02-11, 16:40
17 i bänk funkar ju...

biginjapan
2003-02-12, 11:21
ursakta grabbar jag glomde visst att man bor presentera sig aven pa internet. jag heter erik har tranat lite till o fran i ett par ar men alltid slutat efter ett par manader o tappat allt. den har gangen verkar det dock funka lite battre ( har hallit pa i 8 man utan avbrott med bra resultat) Ar ett stort max ot fan , har dock
tagit mej friheten att andra lite i det heliga programet(schemat). hoppas paul delia forlater mig.....
jag tror folk underskattar "vikten" av viktfixering. enligt mig ar viktokning kanske det basta sattet att mata resultat. Jag maste erkanna att jag lackar ur nar jag laser mangder med kommentarer som " vikten spelar ingen roll" och liknade. Klart som fan att den gor det. bankar du 17 ar du svak o bankar du 150 ar du stark! punkt slut!
ett lite mer konkret tips till dig som (tar 17) ta en titt pa AST sport science hemsida
hmm blev ett langt andra inlagg!:smash:

Niclaaas
2003-02-12, 17:22
men killen har tränat i 2-3 veckor, tagga ner för fan. det som sades är att han inte ska tänka så mycket på vad alla andra tar nu utan att bara se till att förbättra sig själv

heltzonicka
2003-02-12, 23:37
error

Antonius
2003-02-15, 16:11
Om jag har förstått det här rätt så lägger Jz på 17 kg på stången, vilket innebär att han inte alls "bara" tar 17 kg, utan mer korrekt så tar han 37 kg. Eller har jag missuppfattat allting?

Givetvis ska man inte bry sig om vad andra tycker är starkt resp. svagt o.s.v. Bara att man bestämt sig för att träna för att ändra på saken är jävligt bra... vissa går bara runt och tror att de inte klarar av att göra skillnad, vilket de gör bara de får bort den där tanken "klarar inte" ur pallet.

hulken
2003-02-15, 17:52
bankar du 17 ar du svak o bankar du 150 ar du stark! punkt slut!

Det beror ju på vilka förutsättningar man har,muskelfästen osv, jag har sett killar som väger 72 kg och bänkar 240 kg,så en kille som väger lika mycket men bänkar bara 180 kg är svag då,eller??

Och det är ju just därför man ska tävla mot sig själv i första hand,alla har olika utgångslägen,och spyr man skit över nån och talar om hur j-vla svag han/hon är har man inget att tillföra ett forum förutom en massa bråk,så ta dig en funderare om du vill spela cool och kunnig eller försöka hjälpa nån som ber om råd.

Lillgrabben
2003-02-15, 20:51
Hörru Hulken!

Vilken vackert gräsmattegröön avatar du fått!
Jag tror det är din avundsjuka över min monumentala styrka som gör dig så grön?!:thefinger :cheers:

Pez
2003-02-15, 20:55
Originally posted by hulken


Det beror ju på vilka förutsättningar man har,muskelfästen osv, jag har sett killar som väger 72 kg och bänkar 240 kg,så en kille som väger lika mycket men bänkar bara 180 kg är svag då,eller??

Och det är ju just därför man ska tävla mot sig själv i första hand,alla har olika utgångslägen,och spyr man skit över nån och talar om hur j-vla svag han/hon är har man inget att tillföra ett forum förutom en massa bråk,så ta dig en funderare om du vill spela cool och kunnig eller försöka hjälpa nån som ber om råd.

Biginjapan verkar själv ha förstått att det var lite hårda ord kanske... :thumbup:

Så nu lämnar vi det bakom oss och postar svar på Jz2003s fråga istället..aight people? ;)

Jz2003 - skulle som nån sa tro att du skulle kunna köra lite tyngre, men vafan - första gången jag körde bröst körde jag 10*3 på 10kgs hantlarna. Och det var tungt! :D

/pez

Nils
2003-02-16, 00:22
Originally posted by Pez



Jz2003 - skulle som nån sa tro att du skulle kunna köra lite tyngre, men vafan - första gången jag körde bröst körde jag 10*3 på 10kgs hantlarna. Och det var tungt! :D

/pez
Det gick bra i alla fall. Jag fick gå in på bara stången i bänk när jag började (och körde samma stång i bicepscurl). Bytte efter ett par gånger till de där 10kgs hantlarna för bröst och skadade mig då jag inte kunde kontrollera dem :(.
Nästa omstart med styrketräning gick klart bättre :bpump:
Nils