handdator

Visa fullständig version : Ont mitt på knät? Hjälp, bifogar bild!


preppie
2006-10-29, 07:12
Har opererat löparknä som blivit bra, så det kan inte vara detta. Men nu har jag då fått en smärta som kommer lika olika, (ibland mitt på eller snarare 1 cm till höger om den högra pricken samt vid den markerade vänstra pricken.) Har varit på sofiahemmet, MR röntgen samt ultraljud, men frustrerande nog så kan de inte se ngt fel. Man kan tydligen inte se 100% om det är minisken men det såg inte ut som det.
Har ngn nån fundering kring detta el allt är välkommet, riktigt knäckande att inte få reda på vad det.

tack på förhand

sammy1
2006-10-29, 10:51
jag har ont på exact samma ställen, samma sympton! Röntgat benet 'vanligt' 2 ggr och gjort 1 Magnetröntgen, de har inte hittat nåt. De ville in och göra en titthålsoperation men där sa jag ifrån. de visste verkligen inte vad felet var. 5 år senare så har knät läkt ihopr tätt bra. känner fortfarande av det om jag cyklar =)

Börje H
2006-10-30, 11:05
Är det ont mitt på knäet dvs knäskålen? Om du trycker där kan du då uppleva en distinkt smärta?
En menisk gör sig gällande mera som en "obehagskänsla" vid rörelse och även ofta upphakningar.

preppie
2006-11-06, 11:59
tack båda två för svaren, intressant att du har känt samma sak, och precis som du känner jag av förutom när jag springer så även när jag cyklar (sittande) man kan undvika det om man står har jag upptäckt. Men jag ska lägga all prio då på en artroskopi, har nån annan nån uppfattning vad detta kan vara? Om det skulle vara minisken var sitter smärtan då?