handdator

Visa fullständig version : Proteintillskott VP2


Hermanssson
2006-10-28, 20:16
Hej

Jag använder vassleproteinet VP2 från ******* DET ÄR FÖRBJUDET ATT LÄNKA TILL ANDRA WEBSHOPPAR!

Den hävdar att man ska inta en viss dos bla bla.

Min fråga är bara, finns det något negativt med att dricka såna drinkar på dagar helt utan träning av någon form. En "soffdag" som jag brukar kalla det ;).

Om jag lägger om frågan lite; är det viktigt för musklernas uppbyggnad, som sker under vilodagarna, att man dricker sina drinkar properly?

Och sista frågan som jag kom på under tiden jag skrev de tidigare, är att vad händer med ett proteinöverskott under en dag? Lägger det sig i form av fett eller? Jag syftar återigen på hur jag ska inta under de dagar då jag inte gör av med kalorier, eller får någon excercise alls.

Tack

L-Sami
2006-10-28, 21:03
Det är viktigt att du får i dig protein varje dag för positiv proteinbalans. Det spelar ingen roll om det kommer ifrån proteinpulver eller mat.

Du kan dricka en vassleproteins dryck när du vill, oavsett om du tränar eller inte. Det är stort sett mjölk i pulverform bara. Proteinöverskott förvandlas till glukos (glukos) eller lagras som fett. Du går inte upp i vikt förrän du ligger på kaloriöverskott.

Hermanssson
2006-10-28, 21:05
Du går inte upp i vikt förrän du ligger på kaloriöverskott.

En shake ger 105 kalorier därav 10 fett om jag inte minns fel. Du menar att jag egentligen kan dricka hur många som helst bara jag inte överskrider det jag gör av med, utan att det har någon baksida? :))

Dr Nick
2006-10-28, 22:09
varför köper folk från ast?
Tänk vad folk går på deras reklam

Hermanssson
2006-10-28, 22:14
Dr Nick

Hur kommer sig detta agg mot deras produkter? *lyssnar vidöppet*

Philippp
2006-10-28, 22:18
för att dem påstår att VP2 visar muskelökning med typ 4 kilo på 10 veckor och 50 kg starkare i knäböj 20kg starkare i bänk etcetera? att vp2 skulle vara världens bästa protein och lite huxflux rapporter med ändrade grejer och gud vet vad - det kan vara en anledning, sen finns det ju historien om shakern också

Hermanssson
2006-10-28, 22:40
Okej, låt säga att allt är överdrivet. MEN hur många säger inte "vårt protein är bäst, ger bäst resultat, minskar fett, HAN använder det (han är ju grymt stark o har fått priser, varför skulle då inte vårt protein göra dig som honom?), och har testats och är bevisat bäst bla bla.

Två motfrågor:

Även om VP2 inte är 612% bättre, så kan det väl mycket väl vara högklassigt protein?

Vilket vassleprotein är det enligt hederliga opartiska gymmare bästa?

Philippp
2006-10-28, 22:50
Okej, låt säga att allt är överdrivet. MEN hur många säger inte "vårt protein är bäst, ger bäst resultat, minskar fett, HAN använder det (han är ju grymt stark o har fått priser, varför skulle då inte vårt protein göra dig som honom?), och har testats och är bevisat bäst bla bla.

Två motfrågor:

Även om VP2 inte är 612% bättre, så kan det väl mycket väl vara högklassigt protein?

Vilket vassleprotein är det enligt hederliga opartiska gymmare bästa?

vassle protein som vassle protein det är same shit! så många % som möjligt är ju en bra grej när man blandar själv

He-man
2006-10-28, 22:51
Okej, låt säga att allt är överdrivet. MEN hur många säger inte "vårt protein är bäst, ger bäst resultat, minskar fett, HAN använder det (han är ju grymt stark o har fått priser, varför skulle då inte vårt protein göra dig som honom?), och har testats och är bevisat bäst bla bla.

Två motfrågor:

Även om VP2 inte är 612% bättre, så kan det väl mycket väl vara högklassigt protein?

Vilket vassleprotein är det enligt hederliga opartiska gymmare bästa?
Jag tror att de flesta proteinprodukter är likvärdiga så länge de innehåller samma proteinråvaror och har någorlunda liknande näringsvärde. Ast är antagligen inte sämmre än någon annan, däremot kan priserna skillja mellan olika varumärken, man kan nästan jämföra det med märkeskläder vs vanliga kläder, de kan ha likvärdig kvalitet men märket har ett högre mervärde.

Man kan nog inte komma fram till att någon proteinprodukt är den bästa utan att själv ha ekonomiska intressen i produkten. Käka de produkter du gillar, själv köper jag olika proteinpullver lite då och då, förutsatt näringsvärdet stämmer överäns med det jag söker, omväxling förnöjer :thumbup:

Gpajpen
2006-10-28, 22:52
Okej, låt säga att allt är överdrivet. MEN hur många säger inte "vårt protein är bäst, ger bäst resultat, minskar fett, HAN använder det (han är ju grymt stark o har fått priser, varför skulle då inte vårt protein göra dig som honom?), och har testats och är bevisat bäst bla bla.

Två motfrågor:

Även om VP2 inte är 612% bättre, så kan det väl mycket väl vara högklassigt protein?

Vilket vassleprotein är det enligt hederliga opartiska gymmare bästa?

VP2 ÄR ett högklassigt protein.
sen om det är värt pengarna lämnar jag.

Timme
2006-10-28, 23:12
Jag tror att Esapro äger upp VP2 ganska så över rejält :)

Esapro är mycket snabbare och det är ju fria aminosyrer. Det är inte VP2.

He-man
2006-10-28, 23:22
Jag tror att Esapro äger upp VP2 ganska så över rejält :)

Esapro är mycket snabbare och det är ju fria aminosyrer. Det är inte VP2.
Vet inte om det är någon mening att jämföra fria EAA, med ett vassleprotein oavsätt varumärke. De har båda sina fördelar gentemot den andra.

Hermanssson
2006-10-28, 23:27
Tack för svaren grabbar. Jag är oerfaren vad gäller tillskotten, inte tränat länge. Men det jag vet är att jag älskar VP2's smak, smakar smält chokladglass med svag ton av vanilj, utan att vara mäktig/stark. GRYMT

Så, om det är lika bra som andra, så kan jag betala lite extra för att få den smaken ;)

He-man
2006-10-28, 23:35
Tack för svaren grabbar. Jag är oerfaren vad gäller tillskotten, inte tränat länge. Men det jag vet är att jag älskar VP2's smak, smakar smält chokladglass med svag ton av vanilj, utan att vara mäktig/stark. GRYMT

Så, om det är lika bra som andra, så kan jag betala lite extra för att få den smaken ;)
Ja så länge du inte tycker priset är ett hinder är det väll inga problem, men det finns många andra pulver där ute som är goda också, personligen tycker jag att det var lite väl dyrt med 399:- + frakt (på deras hemsida åtminstone) men vem vet, jag kanske provar någon gång bara för att se vad jag tycker om smaken, lär dock inte göra det till en vana, med det priset.

Hermanssson
2006-10-29, 00:26
jag kanske provar någon gång bara för att se vad jag tycker om smaken, lär dock inte göra det till en vana, med det priset.

Du lär inte bli besviken på smaken :cool:

Sverker
2006-10-29, 07:41
VPn är ju inget protein. Det är ett hydrolysat.

Vilken tur att Kolozzeum Webschop har ett alternativ som är likvärdigt och en hundralapp billigare per kg:thumbup:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=42

Dr Nick
2006-10-29, 09:21
för att dem påstår att VP2 visar muskelökning med typ 4 kilo på 10 veckor och 50 kg starkare i knäböj 20kg starkare i bänk etcetera? att vp2 skulle vara världens bästa protein och lite huxflux rapporter med ändrade grejer och gud vet vad - det kan vara en anledning, sen finns det ju historien om shakern också

Därför.

He-man
2006-10-29, 12:04
VPn är ju inget protein. Det är ett hydrolysat.

Vilken tur att Kolozzeum Webschop har ett alternativ som är likvärdigt och en hundralapp billigare per kg:thumbup:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=42
hahaha vilken odiskret smygreklam! :thumbup:

Hermanssson
2006-10-29, 23:42
VPn är ju inget protein. Det är ett hydrolysat

Haha, det är väl fortfarande ett protein, även om det inte är _bara_ protein? :)

Pez
2006-10-30, 00:00
hahaha vilken odiskret smygreklam! :thumbup:
Det är ingen smygreklam. Det är en uppmaning att handla av Kolozzeum för att stödja webshoppen som finansierar detta forum. :thumbup:

Du lär inte bli besviken på smaken :cool:
Just det är väl lite av en knäckfråga.. hydrolysat smakar inte bra.. det ger en bitter eftersmak. Halten hydrolysat i VP2 är.. en fråga som stötts och blötts många resor om.

Det är säkert ett helt ok proteintillskott, men prisvärt är det i vart fall inte.

He-man
2006-10-30, 00:54
Det är ingen smygreklam. Det är en uppmaning att handla av Kolozzeum för att stödja webshoppen som finansierar detta forum. :thumbup:
Well you sure got a point there. :)

L-Sami
2006-10-30, 00:59
En shake ger 105 kalorier därav 10 fett om jag inte minns fel. Du menar att jag egentligen kan dricka hur många som helst bara jag inte överskrider det jag gör av med, utan att det har någon baksida? :))

Om vi säger att du förbränner 2000 kcal per dag och du får 1500 kcal av dina proteindrinkar och de är den enda källan du får kalorier ifrån. 1500 kcal motsvarar 15 shakes. Du kommer gå ned i i vikt ändå. Magen och tarmarna kan dock säga ifrån om du dricker så många shakes per dag.

Det är ändå rätt så onödigt att leva på proteindrinkar när det finns mat man kan äta. Mat ger bättre näring och mättnad. Shakes är bara ett sätt att få i sig protein smidigt och snabbt.