handdator

Visa fullständig version : Tråk-tråden.


Piranha
2006-10-28, 19:13
Det är alldeles för muntert nu.

Dags att sätta lite perspektiv på tillvaron, jag uppmanar er att lägga in rent tråkiga saker i denna tråd, bilder, tankar, tråkiga saker som hänt.


Jag börjar med en bild på ett C90 band, alla vet ljudkvaliteten är kass, dem trasslar och jävlas och antagligen är det schlager på bandet..

tyska ifrån 80 talet.

http://www.soundhouse.co.jp/shop/prod_img/tape.jpg

Piranha
2006-10-28, 19:16
Uppföljare.

Här är en CP/M prompt, operativet på Ericsson ABC 800 serie maskiner.

Urtrist ...

http://www.visionfutur.com/img/histoire/cpm.jpg

Tolkia
2006-10-28, 19:23
Jag funderade på att lägga in mitt liv men det fick inte plats. :D

Jay-Z
2006-10-28, 19:25
Jag hann först! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81705)

:D

pilt77
2006-10-28, 19:47
Jag skiftade till vinterdäck idag och upptäckte att min fina sänkta bil inte gillade mina nya vinterhjul. 18"sommarhjulen hade nån cm spel till skärmkanten så jag trodde mina 15"vinterhjul skulle gå på utan problem. Det gjorde dom inte så nu åker jag på att byta till orginalfjädring och dämpare. Och det är trååååkigt

hasse36
2006-10-28, 20:00
Jag blir nostalgisk.

Bärbar-musik-revolutionen började med kassettband och Sony Walkman. Använde man kromdioxidband blev ljudet mycket bra.


Jag lärde mig programmera på ABC 80 och 802.
10 PRINT "hasse36"
20 GOTO 10

OnT:
Det är tråkigt att tiden går så fort.

blekfet2
2006-10-28, 20:04
Tråkigt att behöva börja jobbet nu på onsdag efter 8 månader pappaledighet.

Känns ganska så..blää.

Tolkia
2006-10-28, 20:05
Ultra-Off Topic: Jag minns de där krombanden som en spik i foten; man köpte band man trodde skulle vara kanonbra och så blev det ingenting alls. *grr27*
(problemet låg väl hos resten av utrustningen och DJ:n, får man förmoda)

shadowfire
2006-10-28, 20:07
Ja e int bitter!

Piranha
2006-10-28, 20:08
Jag blir nostalgisk.

Bärbar-musik-revolutionen började med kassettband och Sony Walkman. Använde man kromdioxidband blev ljudet mycket bra.


Jag lärde mig programmera på ABC 80 och 802.
10 PRINT "hasse36"
20 GOTO 10

OnT:
Det är tråkigt att tiden går så fort.


Skriver du ett ";" efter hasse36 så fyller du även skärmen horizontellt med hasse36 :D

Piranha
2006-10-28, 20:12
Ultra-Off Topic: Jag minns de där krombanden som en spik i foten; man köpte band man trodde skulle vara kanonbra och så blev det ingenting alls. *grr27*
(problemet låg väl hos resten av utrustningen och DJ:n, får man förmoda)


Chromebanden var ju skräp, dem var så tunna att dem brast konstant men lärde sig snabbt att inte köpa crome som var längre än 60 min.

Sen spelade man in allt med dolby å andra sidan för å få mer djuuuuup i basen.

skaparn
2006-10-28, 20:15
En overall i bävernylon är grymt tråkigt. Jag hade en till jag blev 8 år och fattade hur mycket tuffare det var med täckbyxor och jacka separat.

http://img71.imageshack.us/img71/8942/overallhd4.jpg

Piranha
2006-10-28, 20:25
En overall i bävernylon är grymt tråkigt. Jag hade en till jag blev 8 år och fattade hur mycket tuffare det var med täckbyxor och jacka separat.

http://img71.imageshack.us/img71/8942/overallhd4.jpg


Köpte dina föräldrar kläder att växa i?

Jamenar den där overallen måste vart bra jobbig som 4 åring.

Krokodil
2006-10-28, 20:27
Ingen som hade en vinyl-freestyle?

http://www.zenn.com.sg/ATSB3.JPG

Solros
2006-10-28, 20:28
Jag ska gå och jobba nu om fem minuter. Tråkigt!

Blaine
2006-10-28, 20:51
Galonbyxor, aka galonisar, är väl ändå ett tråkigt minne hos varje individ som haft 'äran' att bära dessa skavsårsframkallande dagisdödare. Å andra sidan har det säkert mycket att göra med att man bär dem vid regn och rusk, som i sig är väldigt tråkigt, och på sätt ökar galonis-tråkigheten.

http://www.trollungarna.se/images/zipizi/product_thumb.jpg

OggeP
2006-10-28, 21:16
http://stalker.blogg.se/images/bosse_ringholm.jpg

Bosse Ringholm är fruktansvärt tråkig.

babbett
2006-10-28, 22:32
Tråkigt att bo i lght. när man hela tiden längtar till landet *cry*

AlexGBG
2006-10-28, 22:53
Ingen som hade en vinyl-freestyle?

http://www.zenn.com.sg/ATSB3.JPG

nej, men min farsa hade tydligen en vinyl-boomblaster, såg ut som en väska med en uppvridbar vinylspelare :)

edit: å en tratt

no1fitness
2006-10-28, 22:54
Jobbade natt till igår och åkte sedan direkt till Göteborg för att hämta upp speglar vi köpt till gymet på auktion. Efter 2 timmars bärande ( väldigt jobbigt kan jag lova då speglarna fanns en trappa upp ) och åtskilliga skärsår i händerna var vi äntligen på väg tillbaka till Karlstad. När vi åkt 10 minuter hörs ett brak bak i lastbilen vi hyrt på macken och spännbanden till kärran vi ställt upp speglarna på gick av. *cry* Hälften av speglarna gick i kras...Vi fick inte heller med oss alla speglar från konkursgymet för speglarna var helt enkelt för stora för att tas ner genom dörren.*grr* Så väl tillbaka så lyckas jag sno till mig 1.5 timmars sömn innan jobbet och väl på hotellet får jag reda på att det blir en timmas extra jobb inatt pga att man ska ställa tillbaka klockan.*grr27*

Krokodil
2006-10-28, 22:55
nej, men min farsa hade tydligen en vinyl-boomblaster, såg ut som en väska med en uppvridbar vinylspelare :)

edit: å en tratt:D

Piranha
2006-10-28, 22:56
Jobbade natt till igår och åkte sedan direkt till Göteborg för att hämta upp speglar vi köpt till gymet på auktion. Efter 2 timmars bärande ( väldigt jobbigt kan jag lova då speglarna fanns en trappa upp ) och åtskilliga skärsår i händerna var vi äntligen på väg tillbaka till Karlstad. När vi åkt 10 minuter hörs ett brak bak i lastbilen vi hyrt på macken och spännbanden till kärran vi ställt upp speglarna på gick av. *cry* Hälften av speglarna gick i kras...Vi fick inte heller med oss alla speglar från konkursgymet för speglarna var helt enkelt för stora för att tas ner genom dörren.*grr* Så väl tillbaka så lyckas jag sno till mig 1.5 timmars sömn innan jobbet och väl på hotellet får jag reda på att det blir en timmas extra jobb inatt pga att man ska ställa tillbaka klockan.*grr27*

Stackare ... känns som du leder nu *kissass*

Sebbe_H
2006-10-28, 22:56
Ja, att jag sitter hemma vid datorn på en lördagkväll i min ensamhet är väl tråkigt nog?

Liten Men Fet
2006-10-28, 22:58
Jag har varit sjuk i med halsproblem nu i nästan 1,5 vecka med tillhörande feber, samtidigt har det varit tentaperiod och jag har missat två tentor vilket resulterar i att jag inte kommer få csn till jul heller. Skulle varit i göteborg med 6 gamla gymnasiekompisar i helgen men jag var för sjuk, vi brukar kunna ses en gång om året allihopa.
Det är 6:e eller sjunde gången jag är sjuk i år pga av halsen.

Det tycker jag är lite tråkigt.

no1fitness
2006-10-28, 22:59
Stackare ... känns som du leder nu *kissass*

Tack det värmer. :love:

Piranha
2006-10-28, 23:00
Jag har varit sjuk i med halsproblem nu i nästan 1,5 vecka med tillhörande feber, samtidigt har det varit tentaperiod och jag har missat två tentor vilket resulterar i att jag inte kommer få csn till jul heller. Skulle varit i göteborg med 6 gamla gymnasiekompisar i helgen men jag var för sjuk, vi brukar kunna ses en gång om året allihopa.
Det är 6:e eller sjunde gången jag är sjuk i år pga av halsen.

Det tycker jag är lite tråkigt.


Dags att plocka ut halsmandlarna?

Angel
2006-10-28, 23:02
Tråkigt är det varje gång jag kommer till insikt om att jag aldrig kommer träffa någon jag tycker om. Sen är det tråkigt med miljöförstöresle med. Ozonhålet har tydligen aldrig varit så stort som nu

no1fitness
2006-10-28, 23:14
Tråkigt är det varje gång jag kommer till insikt om att jag aldrig kommer träffa någon jag tycker om. Sen är det tråkigt med miljöförstöresle med. Ozonhålet har tydligen aldrig varit så stort som nu

Inte var så negativ. Kolo är ju fullt av aspiranter till ditt livs kärlek. :)
Vad sägs om Yankeee eller Ryska Raketen ? :thumbup:

Krokodil
2006-10-28, 23:16
Tråkigt är det varje gång jag kommer till insikt om att jag aldrig kommer träffa någon jag tycker om. Sen är det tråkigt med miljöförstöresle med. Ozonhålet har tydligen aldrig varit så stort som nu
Äh, storleken har ingen betydelse!

Krampus
2006-10-28, 23:18
http://www.body-styling-products.de/images/big/all_bcaa.jpg

EAA, ESA-PRO osv...

SWETiger
2006-10-28, 23:19
Trilskande datorer är tråkigt, har spendeart åtskilliga timmar åt det både igår och idag.
(Tråd finns för den som vill ta del av mitt lidande (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81648)).

Angel
2006-10-28, 23:19
Inte var så negativ. Kolo är ju fullt av aspiranter till ditt livs kärlek. :)
Vad sägs om Yankeee eller Ryska Raketen ? :thumbup:


näpp, min drömkille finns inte

no1fitness
2006-10-28, 23:22
näpp, min drömkille finns inte

Berätta precis hur han ska vara så ska jag se om jag inte kan matcha ihop dig med någon här på Kolo. :)

Lellan
2006-10-28, 23:31
Tråkigt:

Växterna i ett av vårt fönster har drabbats av någon sjuka och tappar blad så nu har jag slängt dem.

Sonen har ögoninflammation och kan inte somna (öroninflammation med..?) ordentligt utan vaknar typ var 5-10 e minut.. Stackaren.

Min sambo har en stortå som inte läker trots all ompyssling och kärlek i världen. Inte med penicillin heller.

I helgen skulle jag: ta upp vinterkläder ur förrådet, sätta upp en hylla, sy stolsdynor till barnstolar, säga upp ett gymkort, skura golvet, tvätta, ändra uppsättningen av en typ whiteboard med vattenpass, strukit och fållat upp gardiner. Jag har inte hunnit något av ovanstående, tråkigt.

(Men ska inte klaga för jag har iaf kramats mycket)

Sebbe_H
2006-10-28, 23:33
Berätta precis hur han ska vara så ska jag se om jag inte kan matcha ihop dig med någon här på Kolo. :)

Hon behöver inte ens berätta, jag är ju här.

Angel
2006-10-28, 23:36
Berätta precis hur han ska vara så ska jag se om jag inte kan matcha ihop dig med någon här på Kolo. :)

Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Krokodil
2006-10-28, 23:39
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?
Ska han vara straight också? Mission impossible!

Angel
2006-10-28, 23:43
Yes han ska vara straight såklart.

du tror inte han finns va?

Piranha
2006-10-28, 23:43
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Hi hi hi sicken otroligt detaljerad beskrivning.

Se bara till att få svaret vi PM risken finns att nån annan böna slår klorna i han om han postas upp allmänt.

Angel
2006-10-28, 23:44
och han ska inte ha piercing eller tatueringar :)

Krokodil
2006-10-28, 23:48
Yes han ska vara straight såklart.

du tror inte han finns va?Väldoftande norrlänning med rena kalsonger, gillar kläder osv...

Och hetero? NO WAY! :D

MilkmaN
2006-10-28, 23:49
Man är en sjuk människa om man kan komma på en sådan detaljerad beskrivning. Du bör därför lägga till följande:

* Villig att tillbringa åtskilliga timmar på på psykets väntrum i väntan på¨sin älskling.

Kanske är det där ni kommer träffas?

Piranha
2006-10-28, 23:50
EN sak som poppar upp i min skalle här.

Var inte Angel lite betuttad i Metalboy tidigare?

Denna ovan nämnda man verkar vara hans raka motpol.

Hur gick detta till?

Krokodil
2006-10-28, 23:51
* Villig att tillbringa åtskilliga timmar på på psykets väntrum i väntan på¨sin älskling.

AKA www.kolozzeum.com/kolozzeum

Dumleman
2006-10-28, 23:51
Min kvällslektyr, ligger och felkontrollerar telefonkataloger.
http://img106.imageshack.us/img106/57/kvallslektyrax0.jpg

Angel
2006-10-28, 23:51
Varför skulle jag vara psykiskt sjuk för att ha fantasi nog att komma på en detaljerad berättelse om hur en dröm-kille ser ut och är?

Kaboffastar
2006-10-28, 23:51
1500 spänn i böter för att vara dagens klant är också dagens tråk.. tror jag iaf.

SWETiger
2006-10-28, 23:53
Min kvällslektyr, ligger och felkontrollerar telefonkataloger.
http://img106.imageshack.us/img106/57/kvallslektyrax0.jpg
Ringer du upp folk mitt i natten och kollar att det är rätt person som svarar? Låter helfestligt! :)

Angel
2006-10-28, 23:55
glömde skriva att han gärna ska lyssna på fransk hip-hop med. och va bra på att dansa.

SWETiger
2006-10-28, 23:58
glömde skriva att han gärna ska lyssna på fransk hip-hop med. och va bra på att dansa.
http://www.satisfied-mind.com/lumberjack.jpg
Har du träffat honom?

Yes
2006-10-29, 03:50
Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Jag har körkort och tre bilar, och skjutsar gärna folk när någon av dem funkar. Sen har jag Skyline-bromsar, behöver bara montera ihop bilen de skall sitta på. :D

L-Sami
2006-10-29, 04:17
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Provar om jag är nåt för dig :) (Har tråkigt nu)

-

*För kort är bara 175cm
*Är mörkhårig är inte alls lik Jude Law
*Kommer ifrån Stockholm och pratar Haninge svenska
*Är vältränad,väger maten och räknar kalorier
*Vet inte vad Marc Jacobs är
*Har varken körkort, bil eller en egen lägenhet
*Lyssnar inte på fransk hiphop

+

*Det är kul och gå och köpa kläder
*Snäll och intelligent är jag utan att vara mesig
*Brukar lyssna rätt så bra
*Laga mat skulle jag kunna göra
*Det är kul att gå ut och är inte snål av mig
*Kompisar lär ju vara trevliga bara de får lite alkohol i sig så
*Är noga med hygienen
*Tycker om att dansa

Du är helt enkelt alltför ytlig och materialisk av dig, skyll dig själv ;)

Krampus
2006-10-29, 04:37
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Påminner lite om Kåta Gun ifrån kvarteret Skatan... :D

Sofia4_4
2006-10-29, 07:38
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Jo, han finns, fast han är ihop med mig. :)
Fast jag varken gillar att åka skoter, snö eller att gå till deras stuga vid vattnet däruppe. Jag är en stadsmänniska nämnligen och blir uttråkad i naturen efter en dag.

Nu kan han skriva in de grejerna i tråk-tråden då.

babbett
2006-10-29, 08:20
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Jag har nästan en sånn kille....det där med Jude Law och bilen stämmer inte dock. Han kommer inte från Norrland heller...fast föräldrarna har stuga i Värmland :-P


...och nej, en sån kille du vill ha finns inte....inte till 100% iaf.

Vilka punkter är viktigast? Vore intressant om du kunde rangordna dom!

babbett
2006-10-29, 08:22
glömde skriva att han gärna ska lyssna på fransk hip-hop med. och va bra på att dansa.

Det gör min kille....typ Viva la Feté :hbang:


Edit: Fast det är ju inte hip-hop :-/

babbett
2006-10-29, 08:24
Jo, han finns, fast han är ihop med mig. :)
Fast jag varken gillar att åka skoter, snö eller att gå till deras stuga vid vattnet däruppe. Jag är en stadsmänniska nämnligen och blir uttråkad i naturen efter en dag.

Nu kan han skriva in de grejerna i tråk-tråden då.


Ha ha ha....fast kan inte Angel få åka med honom till stugan då? Och åka med på hans skoter? *innocent*

hum
2006-10-29, 08:35
Haha, förutom norrlandsdelen är jag alltså angels drömkille. festligt värre :thumbup:

skaparn
2006-10-29, 08:38
Köpte dina föräldrar kläder att växa i?

Jamenar den där overallen måste vart bra jobbig som 4 åring.

Jag var en väldigt fet 4-åring.

Nej, vi tilhörde överklassen, så jag fick en ny overall i bävernylon varje år.

Sofia4_4
2006-10-29, 08:38
Ha ha ha....fast kan inte Angel få åka med honom till stugan då? Och åka med på hans skoter? *innocent*

Tråkigt nog (passar perfekt i tråden) får hon inte det, eftersom han tycker att jag är den vackraste, vill han inte åka med nån annan. :D

Och jodå, allt stämmer perfekt på min kille - norrläning, har både skoter och stuga och föräldrar däruppe som är supergoda och pratar mycket norrländska (som jag ofta inte fatter ett ord av), tränar lågom mycket och räknar inte kalorier, lagar mat åt mig ofta och varje fredag är en speciel middag med ljus och vin, städar hemma och har parfym ferrari, fantastisk i sängen, smart - fixar både datorer och ekonomi på företaget, jätte bra på sitt jobb.


Förutom den sista då med fransk hip-hop, som tur är, annars hade jag inte varit ihop med honom. Skoter och stuga får räcka.

petersson
2006-10-29, 10:03
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?

Kan nog bli svårt att hitta en kille som går med på det :)

Pumpitup
2006-10-29, 12:01
Igår köade jag och mina vänner i 2 timmar utan att komma in på kåren.
Är det detta som kallas tentaröj? *screwy*


Avslutade natten hemma med flingor och mjölk tittandes på Philadephia-Pittsburgh, 2-8(!!!). SÅ det blev en jävligt kul kväll ändå, Crosby gjorde karriärens första hattrick och både han och Malkin var fantastiska. Malkin gjorde mål i sin femte raka match sen debuten, detta har inte skett sedan 1992, en superstar redan nu! :hbang:

Forsberg var glimrande i offensiv zon men han var en aningen nonchalant stundtals, han har för dåliga kedjekompisar frånsett Simon Gagne. *grr27*

Angel
2006-10-29, 12:22
Jag tycker inte om Sofia längre, hon har tydligden lagt beslag på min drömkille. Eller så ljuger hon bara, ja tror inte han e lik Jude Law, jag kräver bildbevis

mela
2006-10-29, 12:25
Inledningen till mitt arbete :thumbup:


1.1 Bakgrund
Wärtsiläs RTA62U-B är en lågvarvig dieselmotor är designad för olika typer av båtar och är en utveckling av RTA62U. Motorn sitter bland annat i fraktbåtar, containerbåtar och bilfärjor. RTA62U-B är en tvåtakts tvärstycksmotor som finns i olika storlekar och styrkor beroende på antalet cylindrar. Kraften ligger på 2285 kW per cylinder och maskinen finns med fem, sex, sju eller åtta cylindrar. RTA62U-B är designad för att köras på flera olika typer av bränsle, allt ifrån marine diesel oil (MDO) till heavy fuel oils (HFO).

1.1.1 Main Parameters
Bore 520mm
Stroke 1800mm
Power (MCR) 1600kW/cyl
Speed (MCR) 99rpm
Mean effect. press. 18.3bar
Mean piston speed 8.3m/s
Number of cylinders 5 to 8

Sofia4_4
2006-10-29, 12:25
Jag tycker inte om Sofia längre, hon har tydligden lagt beslag på min drömkille. Eller så ljuger hon bara, ja tror inte han e lik Jude Law, jag kräver bildbevis

:D Ok, han är inte lik honom...men han är rakad och med skägg - jag gillar sånt. får jag behålla honom nu?!

Piranha
2006-10-29, 12:28
Det börjar bli lite offtopic här nu, sliras in på sex å grejjer.

Det är inte alls vad en tråk tråd skall innehålla.

Angel
2006-10-29, 12:28
:D Ok, han är inte lik honom...men han är rakad och med skägg - jag gillar sånt. får jag behålla honom nu?!

Jag gillar hår och hatar skägg så behåll du din norrlänning...

Snake
2006-10-29, 12:29
Igår köade jag och mina vänner i 2 timmar utan att komma in på kåren.
Är det detta som kallas tentaröj? *screwy*


n00b, man tränger sig alltid.

Cilia
2006-10-29, 12:31
Inte var så negativ. Kolo är ju fullt av aspiranter till ditt livs kärlek. :)
Vad sägs om Yankeee eller Ryska Raketen ? :thumbup:
Faaan #1 har ju enorm potential som match maker.
Jag skulle aldrig ha kommit på det där själv men nu är det ju solklart.

Angel är ju perfekt för Spankeee och tvärtom.

Cilia
2006-10-29, 12:34
Okej,
Han ska vara ca 180-185cm lång, mörkt hår. Gärna va lite lik Jude Law.
Sen ska han komma från Norrland och prata norrländska. Där hans föräldrar kanske fortfarande bor kvar i någon stuga och har lusekoftor och vi kan åka dit och hälsa på. Han ska även ha en skoter där vi kan åka på över fjordarna eller nått.
Sen ska han vara lite lagom vältränad, någon som går på gymmet emellanåt och inte räknar varje kalori och väger maten och sånt.

Han ska vara intresserad av kläder och inte tycka det är tråkigt att gå och shoppa med mig, faktum med att han i smyg köper mig Marc Jacobs skor när han vill göra mig glad.

Han ska ha en egen lägenhet som han självklart städar och håller fint i.

Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland, han får gärna ha en skyline men det är inget krav, men iallfall något fräckare än en ford fiesta.

Han ska vara snäll men inte mesig, han ska vara intelligent. Han ska lyssna intresserat när jag pratar om lumbalpunktioner.

Han ska laga mat till mig ibland, han ska tycka om att gå ut. Han ska absolut inte vara snål.
Han ska ha trevliga kompisar som man kan umgås med.

Han ska alltid ha rena och hela kalsonger på sig, och han ska alltid lukta gott.
Han ska tycka jag är världens vackraste.

Hmm....vad mer.?

Ja, iallfall, tror du hans finns här eller?
faan Angel, där föll ju Spankeee på nästan alla punkter utan att han är vältränad.

men var hittar du fjordarna i Norrland någonstans och lusekoftorna?
Eller är det en Norrbagge du är ute efter?

Pumpitup
2006-10-29, 12:38
n00b, man tränger sig alltid.

Men dem tog inte in några fler efert kl 11, det var det som var så jävla bittert.

Dessutom så är jag en gentleman :)

Cilia
2006-10-29, 12:44
Det börjar bli lite offtopic här nu, sliras in på sex å grejjer.
Nu gjorde du tråden extremt tråkig *ggggrrrr*

Snake
2006-10-29, 13:10
Dessutom så är jag en gentleman :)

:laugh:

Krokodil
2006-10-29, 13:12
Inledningen till mitt arbete :thumbup:


1.1 Bakgrund
Wärtsiläs RTA62U-B är en lågvarvig dieselmotor är designad för olika typer av båtar och är en utveckling av RTA62U. Motorn sitter bland annat i fraktbåtar, containerbåtar och bilfärjor. RTA62U-B är en tvåtakts tvärstycksmotor som finns i olika storlekar och styrkor beroende på antalet cylindrar. Kraften ligger på 2285 kW per cylinder och maskinen finns med fem, sex, sju eller åtta cylindrar. RTA62U-B är designad för att köras på flera olika typer av bränsle, allt ifrån marine diesel oil (MDO) till heavy fuel oils (HFO).

1.1.1 Main Parameters
Bore 520mm
Stroke 1800mm
Power (MCR) 1600kW/cyl
Speed (MCR) 99rpm
Mean effect. press. 18.3bar
Mean piston speed 8.3m/s
Number of cylinders 5 to 8

Åååh... teknikerporr! :naughty:

Achryl
2006-10-29, 14:22
Inledningen till mitt arbete :thumbup:


1.1 Bakgrund
Wärtsiläs RTA62U-B är en lågvarvig dieselmotor är designad för olika typer av båtar och är en utveckling av RTA62U. Motorn sitter bland annat i fraktbåtar, containerbåtar och bilfärjor. RTA62U-B är en tvåtakts tvärstycksmotor som finns i olika storlekar och styrkor beroende på antalet cylindrar. Kraften ligger på 2285 kW per cylinder och maskinen finns med fem, sex, sju eller åtta cylindrar. RTA62U-B är designad för att köras på flera olika typer av bränsle, allt ifrån marine diesel oil (MDO) till heavy fuel oils (HFO).

1.1.1 Main Parameters
Bore 520mm
Stroke 1800mm
Power (MCR) 1600kW/cyl
Speed (MCR) 99rpm
Mean effect. press. 18.3bar
Mean piston speed 8.3m/s
Number of cylinders 5 to 8


nästan två meters slaglängd :eek:

nordlander
2006-10-29, 14:39
Bor i Norrland. Har en stuga, skoter och är rätt lik Jude Law. Luktar gott klär mig snyggt och har en en Pontiac Firebird -95.

Är inte singel...

Angel
2006-10-29, 14:46
faan Angel, där föll ju Spankeee på nästan alla punkter utan att han är vältränad.

men var hittar du fjordarna i Norrland någonstans och lusekoftorna?
Eller är det en Norrbagge du är ute efter?

Jaja, inte fjordar kanske, men vad kallas det där uppe då? fjäll? alper?
Jo dom ska ha lusekoftor och hans mamma ska vara jättesnäll och massa mig med renkött och oboy efter jag varit ute på fjället hela dagen och åkt skoter och sånt där.

Men han behöver ju inte bo i norrland själv, gärna utflyttad..

Whistler
2006-10-29, 14:47
Att kvinnor är så falska, det är tråkigt.

Angel
2006-10-29, 14:49
Att kvinnor är så falska, det är tråkigt.
Var inte mini-kvinnan den du trodde`???

babbett
2006-10-29, 14:51
Jaja, inte fjordar kanske, men vad kallas det där uppe då? fjäll? alper?
Jo dom ska ha lusekoftor och hans mamma ska vara jättesnäll och massa mig med renkött och oboy efter jag varit ute på fjället hela dagen och åkt skoter och sånt där.

Men han behöver ju inte bo i norrland själv, gärna utflyttad..

Ha ha, fjord=fjäll, alper?? *rolleyes*



Och du...om det nu finns en kille där ute som fyller alla dina krav, vad har du att erbjuda honom? Varför skulle en sånn toppenkille välja just DIG?? :cool:

Angel
2006-10-29, 14:54
Ha ha, fjord=fjäll, alper?? *rolleyes*



Och du...om det nu finns en kille där ute som fyller alla dina krav, vad har du att erbjuda honom? Varför skulle en sånn toppenkille välja just DIG?? :cool:


Skulle jag skriva det så skulle det bara bli skrytsamt/kontaktannons.
Men förhoppningsvis så drömmer inte alla kvinnor om en norrlänsk Jude Law så ja hoppas jag får ha honom själv..

mini
2006-10-29, 15:20
Jag tycker att det är tråkigt att den här tråden numera handlar om Angels raggning. Den här också. Kan inte metal_boi förbarma sig?

Så tycker jag att datahaveri är tråkigt.

regus
2006-10-29, 15:27
Han ska ha körkort och bil, och inte ha något emot att köra på mig ibland


Är det någon slags avancerad S&M-lek? :confused:




:D

Tricklev
2006-10-29, 15:46
Varför skulle jag vara psykiskt sjuk för att ha fantasi nog att komma på en detaljerad berättelse om hur en dröm-kille ser ut och är?

STÄNG AV DAYS OF OUR LIVES, NU FFS!

Chaan
2006-10-29, 16:05
Tråkigt att mitt webhotell inte svarar annars hade ni fått se delar av elschemat till Porsche 924.

Inledningen till mitt arbete :thumbup:

Kraften ligger på 2285 kW per cylinder

Det var ganska kul. En som gick igång på några cylindrar i alla fall :)

babbett
2006-10-29, 16:45
Jag tycker att det är tråkigt att den här tråden numera handlar om Angels raggning. Den här också.



:laugh:

mela
2006-10-29, 16:55
Åååh... teknikerporr! :naughty:
Glad to help u
nästan två meters slaglängd :eek:
Ja ingen bebis motor direkt *flex* Ska jobba med sådana sedan *popcorn*
Det var ganska kul. En som gick igång på några cylindrar i alla fall :)
HAha.. POWER IS SEXY!!

Jorgen
2006-10-29, 17:04
Jag tycker att det är tråkigt att den här tråden numera handlar om Angels raggning. Den här också. Kan inte metal_boi förbarma sig?
:D

shadowfire
2006-10-29, 17:14
Bo i en håla med barnvagnsterrorism är tråkigt.
En enda pub och den kan man inte sätta sin fot på. Var man än går traffikeras gatorna av barnvagnar. Särskilt söndagmorgnar 09:00. Det är tråkigt.

Piranha
2006-10-29, 17:24
Bo i en håla med barnvagnsterrorism är tråkigt.
En enda pub och den kan man inte sätta sin fot på. Var man än går traffikeras gatorna av barnvagnar. Särskilt söndagmorgnar 09:00. Det är tråkigt.


Stockholm?

Barnvagnar borde förbjudas inom tullarna.

Piranha
2006-10-29, 17:26
En sak till Sushi är värdelöst.

14 bitar och en kvart senare är man hungrig igen.

:(

Jorgen
2006-10-29, 17:30
En sak till Sushi är värdelöst.

14 bitar och en kvart senare är man hungrig igen.

:(
Vafan. Snabb edit där.

Tråkigt när folk editerar bort stavfelen så att man inte kan mobbas. :(

Piranha
2006-10-29, 17:31
Vafan. Snabb edit där.

Tråkigt när folk editerar bort stavfelen så att man inte kan mobbas. :(

Som mod/admin kan man lätt komma undan med dem mest klantiga stavfel. :D

Jorgen
2006-10-29, 17:34
Som mod/admin kan man lätt komma undan med dem mest klantiga stavfel. :D
Som tur är kanske. :D

Chaan
2006-10-29, 17:38
Heh det går också att åtgärda om man tycker sig vara felciterad :D

L-Sami
2006-10-29, 17:43
Åh vad jag längtar efter den här perioden

http://blesius.org/gallery/images/4480/wonderful-new-english-slush.jpg

Chaan
2006-10-29, 17:48
Åh vad jag längtar efter den här perioden


Underbart. Bilarna älskar det också.

/Värdig medlem av den ironiska generationen.

Rock'nRoll
2006-10-29, 17:56
Inledningen till mitt arbete :thumbup:


1.1 Bakgrund
Wärtsiläs RTA62U-B är en lågvarvig dieselmotor är designad för olika typer av båtar och är en utveckling av RTA62U. Motorn sitter bland annat i fraktbåtar, containerbåtar och bilfärjor. RTA62U-B är en tvåtakts tvärstycksmotor som finns i olika storlekar och styrkor beroende på antalet cylindrar. Kraften ligger på 2285 kW per cylinder och maskinen finns med fem, sex, sju eller åtta cylindrar. RTA62U-B är designad för att köras på flera olika typer av bränsle, allt ifrån marine diesel oil (MDO) till heavy fuel oils (HFO).

1.1.1 Main Parameters
Bore 520mm
Stroke 1800mm
Power (MCR) 1600kW/cyl
Speed (MCR) 99rpm
Mean effect. press. 18.3bar
Mean piston speed 8.3m/s
Number of cylinders 5 to 8

Det där var faktiskt helt fantastiskt tråkigt!

Piranha
2006-10-29, 17:57
Åh vad jag längtar efter den här perioden

http://blesius.org/gallery/images/4480/wonderful-new-english-slush.jpg


Jag håller med bruna manchesterbyxor är hemskt.

Angel
2006-10-29, 18:03
Nu ska ja inte skriva i denna tråden mer :_) Ska på dejt me en norrlänning nu,haha

Otto GROV
2006-10-29, 18:11
jag har tråkigast i världen,,,,,,,ligger bara hemma å kollar på taket de ä jätte kul,,,,,gjort detta i ett par veckor nu blir bara roligare för var dag

Chaan
2006-10-29, 18:14
jag har tråkigast i världen,,,,,,,ligger bara hemma å kollar på taket

Har du projektor och skärmbilden i taket då.

Otto GROV
2006-10-29, 18:26
Har du projektor och skärmbilden i taket då.
ne ja kollar bara på taket, Ja har gått in för att ha så tåkigt som möjligt.

Sofia4_4
2006-10-29, 18:52
Nu ska ja inte skriva i denna tråden mer :_) Ska på dejt me en norrlänning nu,haha

haha, med hår?

Sofia4_4
2006-10-29, 19:06
Det är tråkigt att det inte finns fik som är öppna efter kl.18 i små städer.
Det är tråkigt att det är så himla dött.
Och skogspromenader är tråkiga också.

Piranha
2006-10-29, 21:10
Det är tråkigt att det inte finns fik som är öppna efter kl.18 i små städer.
Det är tråkigt att det är så himla dött.
Och skogspromenader är tråkiga också.


Bad.

Spamma kollo eller bjuda över på fika är inte på frågan?

babbett
2006-10-29, 21:13
Bad.

Spamma kollo eller bjuda över på fika är inte på frågan?

Kolla på Sopranos om 7 min?

Rätt tråkigt...fast mindre tråkigt än att kolla på Pirres gamla bild ;)

Piranha
2006-10-29, 21:14
Kolla på Sopranos om 7 min?

Rätt tråkigt...fast mindre tråkigt än att kolla på Pirres gamla bild ;)

Skall du säga med din 30tals husmorsgympa bild.

mela
2006-10-29, 21:15
Det där var faktiskt helt fantastiskt tråkigt!

Inledningen är torr. Men arbetet är mer intressant :D

babbett
2006-10-29, 21:16
Skall du säga med din 30tals hemmafru gympa bild.


Hörre du, jag följer faktisk veckans avatar. Du vågar ju inte ha bild på någon annan än dig själv... *slap*

Piranha
2006-10-29, 21:18
Hörre du, jag följer faktisk veckans avatar. Du vågar ju inte ha bild på någon annan än dig själv... *slap*

Ja jag vågar vara/visa mig själv :D

babbett
2006-10-29, 21:21
Ja jag vågar vara/visa mig själv :D

Jag gillar den här bättre:

http://img78.imageshack.us/img78/1965/smbb051yn4.jpg (http://imageshack.us)




Var bara tvungen :D


Edit: samma caps :-P

Piranha
2006-10-29, 21:23
Jag gillar den här bättre:

http://img78.imageshack.us/img78/1965/smbb051yn4.jpg (http://imageshack.us)




Var bara tvungen :D


Edit: samma caps :-P


Gnaaaaaaaaaaaaarppppppph

skaparn
2006-10-29, 22:15
Stockholm?

Barnvagnar borde förbjudas inom tullarna.

Du är alltså positiv till trängselskatten?

Sofia4_4
2006-10-29, 23:06
Bad.

Spamma kollo eller bjuda över på fika är inte på frågan?

jodå, om folk vill lämna stockholm och bege sig till småland?! vilket är inte så troligt...och det är också tråkigt.

SWETiger
2006-10-30, 00:06
En hel helg spenderad på datortrassel som fortfarande inte har en upplösning i sikte. Jag har haft väldigt tråkigt den här helgen. *cry*

Chaan
2006-10-30, 00:10
En hel helg spenderad på datortrassel som fortfarande inte har en upplösning i sikte. Jag har haft väldigt tråkigt den här helgen. *cry*

Kan vi inte få se några tråkiga skärmdumpar eller långa urtrista monologer om chips mikroprocessorer och sladdar.

SWETiger
2006-10-30, 00:26
Kan vi inte få se några tråkiga skärmdumpar eller långa urtrista monologer om chips mikroprocessorer och sladdar.
Eftersom kamerans mjukvara inte är installerad än får du tyvärr hålla tillgodo med en brännarlog från det senaste misslyckandet.

Windows XP 5.1
IA32
WinAspi: -
ahead WinASPI: File 'C:\Program\Ahead\Nero\Wnaspi32.dll': Ver=2.0.1.74, size=164112 bytes, created 2004-11-02 12:54:31

NT-SPTI used
Nero Version: 6.6.1.4
Internal Version: 6, 6, 1, 4d
(Nero Express)
Recorder: <HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A>Version: JL02 - HA 1 TA 0 - 6.6.1.4
Adapter driver: <IDE> HA 1
Drive buffer : 2048kB
Bus Type : default (0) -> ATAPI, detected: ?
CD-ROM: <HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B>Version: 1.02 - HA 1 TA 1 - 6.6.1.4
Adapter driver: <IDE> HA 1

=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : Maxtor 6Y120P0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
DiskPeripheral : ST380021A atapi Port 0 ID 1 DMA: On
CdRomPeripheral : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A atapi Port 1 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B atapi Port 1 ID 1 DMA: On

=== CDRom-Device-Map ===
HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A E: CDRom0
HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B G: CDRom1
=======================

AutoRun : 1
Excluded drive IDs:
WriteBufferSize: 83886080 (0) Byte
ShowDrvBufStat : 0
BUFE : 0
Physical memory : 1022MB (1046960kB)
Free physical memory: 640MB (656136kB)
Memory in use : 37 %
Uncached PFiles: 0x0
Use Inquiry : 1
Global Bus Type: default (0)
Check supported media : Disabled (0)

29.10.2006
ISO-kompilering
23:23:21 #1 Text 0 File Isodoc.cpp, Line 6475
Iso document burn settings
------------------------------------------
Determine maximum speed : FALSE
Simulate : FALSE
Write : TRUE
Finalize CD : TRUE
Multisession : FALSE
Burning mode : DAO
Mode : 1
ISO Level : 1 (Max. of 11 = 8 + 3 char)
Character set : ISO 9660
Joliet : TRUE
Allow pathdepth more than 8 directories : TRUE
Allow more than 255 characters in path : TRUE
Write ISO9660 ;1 file extensions : TRUE

23:23:21 #2 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 531
ReadBuffer-Pipe got 81920KB of Memory

23:23:21 #3 Text 0 File Reader.cpp, Line 124
Reader running

23:23:21 #4 Text 0 File Writer.cpp, Line 122
Writer HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A running

23:23:21 #5 ISO9660GEN -11 File geniso.cpp, Line 3312
First writeable address = 0 (0x00000000)

23:23:21 #6 Text 0 File Burncd.cpp, Line 3305
Turn on Disc-At-Once, using DVD media

23:23:21 #7 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 281
Last possible write address on media: 2298495 (510:46.45, 4489MB)
Last address to be written: 2234719 (496:36.19, 4364MB)

23:23:21 #8 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 293
Write in overburning mode: NO (enabled: CD)

23:23:21 #9 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 2612
Recorder: HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A, Media type: DVD-R
Disc Manufacturer: TTG02 -
Disc Application Code: 64, Disc Physical Code: 193

23:23:21 #10 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 459
>>> Protocol of DlgWaitCD activities: <<<
=========================================

23:23:21 #11 Text 0 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 847
Setup items (after recorder preparation)
0: TRM_DATA_MODE1 ()
2 indices, index0 (150) not provided
original disc pos #0 + 2234720 (2234720) = #2234720/496:36.20
relocatable, disc pos for caching/writing not required/ required, no patch infos
-> TRM_DATA_MODE1, 2048, config 0, wanted index0 0 blocks, length 2234720 blocks [HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A]
--------------------------------------------------------------

23:23:21 #12 Text 0 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1059
Prepare recorder [HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A] for write in CUE-sheet-DAO
DAO infos:
==========
MCN: ""
TOCType: 0x00; Session Closed, disc fixated
Tracks 1 to 1:
1: TRM_DATA_MODE1, 2048/0x00, FilePos 0 0 4576706560, ISRC ""
DAO layout:
===========
__Start_|____Track_|_Idx_|_CtrlAdr_|_RecDep_______ ___
0 | lead-in | 0 | 0x41 | 0x00
0 | 1 | 0 | 0x41 | 0x00
0 | 1 | 1 | 0x41 | 0x00
2234720 | lead-out | 1 | 0x41 | 0x00

23:23:21 #13 Text 0 File SCSIPassThrough.cpp, Line 38
SPTILockVolume - completed successfully for FCTL_LOCK_VOLUME

23:23:21 #14 Text 0 File SCSIPassThrough.cpp, Line 83
SPTIDismountVolume - completed successfully for FSCTL_DISMOUNT_VOLUME

23:23:21 #15 Phase 24 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Caching of files started

23:23:21 #16 Text 0 File Burncd.cpp, Line 4145
Cache writing successful.

23:23:21 #17 Phase 25 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Caching of files completed

23:23:21 #18 Phase 36 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Burn process started at 4x (5 540 KB/s)

23:23:21 #19 Text 0 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 2685
Verifying disc position of item 0 (relocatable, disc pos, no patch infos, orig at #0): write at #0

23:23:21 #20 Text 0 File DVDR.cpp, Line 2707
Recording mode: Sequential Recording Mode

23:23:21 #21 Text 0 File DVDR.cpp, Line 2863
Start write address at LBA 0
DVD high compatibility mode: Yes

23:23:21 #22 Text 0 File Cdrdrv.cpp, Line 8647
---- DVD Structure: Physical Format Information (00h) ----
Media Type: 0, Layer: 0, Address: 0 (0 h), AGID: 0; Length: 2050
Book Type: DVD-R (2), Part Version: 2.0x (5), Extended Part Version: 0.0 (0)
Disc Size: 120 mm, Maximum Rate: <not specified> (F h)
Number of Layers: 1, Track Path: Parallel Track Path (PTP), Layer Type: recordable
Linear Density: 0,267 um/bit, Track Density: 0,74 um/track
Starting Physical Sector Number of Data Area: 30000 h (DVD-ROM, DVD-R/-RW, DVD+R/+RW)
End Physical Sector Number of Data Area: 26127F h
End Sector Number in Layer 0: 0 h (LBN: FFFD0000 h, 4193920 MB)
Data in Burst Cutting Area (BCA) does not exist
Start sector number of the current Border-Out: 2FE10 h
Start sector number of the next Border-In: 2FFA0 h
Media Specific [16..63]:
00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00 02 FE 10 00 02 FF A0 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

23:23:30 #23 Text 0 File Cdrdrv.cpp, Line 1200
23:23:30.578 - E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A : Queue again later

23:37:34 #24 Text 0 File WriterStatus.cpp, Line 116
<HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A > start writing Lead-Out at LBA 2234720 (221960h), lenght 0 blocks

23:37:34 #25 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 228
all writers idle, stopping conversion

23:37:34 #26 Text 0 File DVDR.cpp, Line 3103
EndDAO: Last written address was 2234719

23:37:55 #27 Phase 37 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Burn process completed successfully at 4x (5 540 KB/s)

23:37:55 #28 Phase 78 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Data verification started

23:39:06 #29 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 209678 on disc has different content to source

23:39:12 #30 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 211275 on disc has different content to source

23:39:18 #31 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 229806 on disc has different content to source

23:41:47 #32 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 251437 on disc has different content to source

23:42:11 #33 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 882895 on disc has different content to source

23:42:57 #34 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 999554 on disc has different content to source

23:45:37 #35 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 228
all writers idle, stopping conversion

23:45:37 #36 SectorVerify 11 File Cdrdrv.cpp, Line 9771
Sector 1246644 on disc has different content to source

23:45:37 #37 Phase 81 File dlgbrnst.cpp, Line 1685
Data verification failed

Mantus
2006-10-30, 00:26
.
DOMSTOLENS DOM (första avdelningen)
den 14 september 2006 (5)
"Fri rörlighet för varor - Artikel 28 EG - Kvantitativa restriktioner - Atgärder med motsvarande
verkan - Saluföring av frysta bagerivaror"
I de förenade målen C-158104 och C-159/04,
angående en begäran om förhandsavgörande enligt artikel 234 EG, som framställts av Dioikitiko
Protodikeio Ioanninon (Grekland), genom beslut av den 10 och den 26 november 2003, som inkom
till domstolen den 29 mars 2004, i målen
Alfa Vita Vassilopoulos AE, tidigare Trofo Super-Markets AE (C-158104)
mot
Elliniko Dimosio,
Nomarchiaki Aftodioikisi Ioanninon,
och
Carrefour Marinopoulos AE (C-159104)
mot
Elliniko Dimosio,
Nomarchiaki Aftodioikisi Ioanninon,
meddelar
DOMSTOLEN (första avdelningen)
sammansatt av ordföranden på fjärde avdelningen K. Schiemann, tillförordnad ordförande på första
avdelningen, samt domarna N. Colneric, K. Lenaerts, E. Juhasz (referent) och E. Levits,
generaladvokat: M. Poiares Maduro,
justitiesekreterare: förste handläggaren L. Hewlett,
efter det skriftliga förfarandet och förhandlingen den 9 februari 2006,
med beaktande av de yttranden som avgetts av:
- Alfa Vita Vassilopoulos AE, tidigare Trofo Super-Markets AE, genom P. Giatagantzidis och
E. Metaxaki, dikigori,
- Carrefour Marinopoulos AE, genom P. Giatagantzidis, och E. Metaxaki, dikigori,
- Nomarchiaki Aftodioikisi Ioanninon, genom D. Stathis, i egenskap av ombud,
- Greklands regering, genom M. Apessos, N. Dafniou och D. Stathis, samtliga i egenskap av
ombud,
Page 2 of 5
- Europeiska gemenskapernas kommission, genom M. Patakia, i egenskap av ombud.
och efter att den 30 mars 2006 ha hört generaladvokatens förslag till avgörande,
följande
Dom
Begäran om förhandsavgörande avser tolkningen av artikel 28 EG och särskilt huruvida grekiska
nationella bestämmelser om saluföring av bagerivaror enligt bake off-metoden är förenliga med den
bestämmelsen i EG-fördraget. Metoden innebär att helt eller delvis förgräddade och frysta varor
tinas snabbt och värms upp eller gräddas på försäljningsstället. I förevarande dom används
begreppet bake off i denna mening.
Besluten att begära förhandsavgörande har fattats i samband med en talan om ogiltigförklaring
som väckts av Alfa Vita Vassilopoulos AE (tidigare Trofo Super-Markets AE) och Carrefour
Marinopoulos AE mot beslut som fattats av Nomarchiaki Aftodioikisi Ioanninon
(regionalförvaltningen i Ioannina, nedan kallad regionalförvaltningen). De sistnämnda besluten
innebar att saluföringen av bake off-varor från försäljningsställena i sökandenas respektive varuhus
skulle upphöra.
Tillämpliga bestammelser
De gemenskapsrättsliga bestammelserna
Enligt artikel 28 EG skall kvantitativa importrestriktioner samt åtgärder med motsvarande verkan
vara förbjudna mellan medlemsstaterna.
Enligt artikel 30 EG skall artikel 28 EG inte hindra sådana förbud mot eller restriktioner för import
som grundas på bland annat intresset av att skydda människors hälsa, såvida sådana förbud eller
restriktioner inte utgör ett medel för godtycklig diskriminering eller innefattar en förtäckt
begränsning av handeln mellan medlemsstaterna.
De nationella bestammelserna
Förfarandet med förhandstillstånd för att bevilja etablerings- och driftstillstånd för bagerier regleras
genom presidentdekret av den 13 september 1934 om villkoren för att etablera och driva
bagerifabriker och mer allmänt bagerier(FEK A' 309). I dekretet fastställs vilka begränsningar som
gäller beträffande stabsplanering och för de lokaler som bagerierna måste förfoga över, såsom
disposition, minsta tillatna yta, belysning, ventilation och de maskiner som bagerierna måste vara
utrustade med.
Den gällande lagstiftningen om bagerier och försäljningsställen för bröd har ändrats och
kompletterats genom lag nr 72611977 (FEK A' 316). Enligt artikel 16 i denna fordras
förhandstillstånd som utfärdats av behörig prefekt för att etablera och driva ett bageri eller ett
försaljningsstalle för bröd.
I artikel 65 i lag nr 206511992 om ändring och komplettering av den ovannämnda lagen om
bagerier (FEK A' 113) föreskrivs bland annat att straffrättsliga åtgärder skall vidtas mot den som
driver ett bageri eller ett försaljningsstalle för bröd utan förhandstillstånd. Med "bageri" avses i den
mening som avses i den ovannärnnda artikeln en fast anläggning som är särskilt inrättad och
utrustad, oavsett kapacitet, för tillverkning av bröd, bageriprodukter i allmänhet och mjölbaserade
födoämnen (utom pasta) samt tillagning av maträtter och andra anrättningar för allmänheten.
I dekret nr 36911992 (FEK A' 186), som antagits med stöd av ovannärnnda artikel 65 i lag nr
206511992, fastställs förfarandet för förhandstillstånd och vilka bevishandlingar som fordras. Detta
dekret innehåller detaljerade bestammelser om kraven på förpackning av bagerivaror. Enligt artikel
1 i dekretet fordras för tillstånd att driva bageri bland annat att detta har utrymmen för
bearbetning, för ugn och för tömning av ugnen, lager för fast bransle, utrymme för att tillföra fast
bransle, mjöllager, lokal för brödförsäljning, omklädningsrum, utrymme för rengöring av
Page 3 of 5
utrustningen och toaletter.
Tvisterna vid den nationella domstolen och tolkningsfragorna
9 Ministeriet för utvecklingsfrågor (direktoratet för industristöd) sände den 28 februari 2001 ut ett
cirkulär (nr F15 (F17.1)/4430/183) med upplysningar till de grekiska regionalförvaltningarna om att
drift av ugnar avsedda att grädda djupfryst bröd (eller deg) enligt bake off-metoden, i anläggningar
där bröd säljs, utgjorde en del av brödtillverkningen och att berörda personer därför måste ha
tillstånd att driva bageri enligt gällande lagstiftning för att använda sådana ugnar.
10 Med anledning av detta cirkulär genomförde regionalförvaltningen kontroller i livsmedelsbutiker
tillhöriga Alfa Vita Vassilopoulos AE, (tidigare Trofo Super Markets AE) och Carrefour Marinopoulos
AE, det vill säga sökandena i målen vid den nationella domstolen. Efter att ha konstaterat att bröd
såldes och att ugnar avsedda för att grädda fryst bröd fanns och användes utan tillstånd, förordnade
regionalförvaltningen i två beslut av den 27 november 2001 att driften av dessa ugnar skulle
upphöra.
11 Sökandena har vid den nationella domstolen väckt talan om ogiltigförklaring av de ovannämnda
besluten. De har därvid bland annat gjort gällande att den nationella lagstiftningen, såsom
regionalförvaltningen tillämpat den, motsvarade en sådan kvantitativ restriktion som är förbjuden
enligt artikel 28 EG och som inte kunde vara motiverad av hänsyn till folkhälso- eller
konsumentskydd.
12 Under dessa omständigheter beslutade Dioikitiko Protodikeio Ioanninon att vilandeförklara målet
och ställa följande tolkningsfrågor till domstolen:
"1 Utgör det förhandstillstånd - [oomnämnt i skälen ovan i beslutet om hänskjutande] som krävs
för att sälja bake off-varor en atgärd med verkan motsvarande en kvantitativ restriktion enligt
artikel 28 EG?
2 Om frågan besvaras jakande, har det krav på förhandstillstånd som gäller för
bageriverksamhet ett rent kvalitativt syfte, i den meningen att det i tillståndet endast görs en
kvalitativ åtskillnad beroende på det saluförda brödets egenskaper (doft, smak, färg och
skorpans utseende) och dess näringsvärde (dom av den 5 november 2002 i mål C-325100,
kommissionen mot Tyskland, REG 2002, s. I-9977), eller har det till syfte att skydda
konsumenten och folkhälsan mot eventuell kvalitetsmässig försämring (grekiska högsta
förvaltningsdomstolens dom 385212002)?
3 Med hänsyn till att den ovannämnda begränsningen gäller alla bake off-varor utan åtskillnad,
såväl inhemska som gemenskapsvaror, har denna fråga samband med gemenskapsrätten och
är begränsningen av sådant slag att den direkt eller indirekt, faktiskt eller potentiellt kan
påverka handeln mellan medlemsstaterna?"
Tolkningsfragorna
13 Genom tolkningsfrågorna, som domstolen skall behandla gemensamt, vill den hänskjutande
domstolen i sak veta om nationell lagstiftning, enligt vilken försäljning av bake off-varor omfattas av
samma fordringar som tillämpas på den fullständiga processen för tillverkning och saluföring av
bröd och traditionella bageriprodukter, utgör en åtgärd med verkan motsvarande kvantitativa
restriktioner i den mening som avses i artikel 28 EG och om den, för det fall frågan besvaras
jakande, kan vara motiverad på grund av att den syftar till att säkerställa de ovannämnda varornas
kvaliet eller till att skydda konsumenterna eller folkhälsan.
14 Det skall i detta avseende påpekas att den fria rörligheten för varor mellan medlemsstaterna utgör
en grundläggande princip i EG-fördraget som bland annat kommer till uttryck genom förbudet i
artikel 28 EG mot kvantitativa importrestriktioner samt åtgärder med motsvarande verkan mellan
medlemsstaterna.
15 Förbudet mot åtgärder med verkan motsvarande kvantitativa restriktioner i artikel 28 EG avser alla
åtgärder som direkt eller indirekt, faktiskt eller potentiellt kan påverka handeln mellan
medlemsstaterna (se bland annat dom av den 11 juli 1974 i mål 8/74, Dassonville, REG 1974, s.
837, punkt 5, svensk specialutgåva, volym 2, s. 343, av den 12 mars 1987 i mål 178184,
Page 4 of 5
kommissionen mot Tyskland, kallat Reinheitsgebot, REG 1987, s. 1227, punkt 27, svensk specialutgåva,
volym 9, s. 37, av den 23 september 2003 i mål C-192/01, kommissionen mot Danmark, REG 2003,
s. 1-9693, punkt 39, och av den 24 november 2005 i mål C-366104, Schwarz, REG 2005, s.
1-10139, punkt 28).
16 Domstolen har emellertid preciserat att nationella åtgärder som innebar att vissa saljformer
begränsas eller förbjuds inte utgör åtgärder med verkan motsvarande kvantitativa restriktioner som
i princip ar förbjudna enligt artikel 28 EG under förutsättning att åtgärderna omfattar samtliga
berörda aktörer som utövar verksamhet inom det nationella territoriet och att åtgärderna i rättsligt
och faktiskt avseende inverkar på samma satt på saluföring av nationella varor som på varor som
har sitt ursprung i andra medlemsstater (se dom av den 24 november 1993 i de förenade målen C-
267191 och C-268191, Keck och Mithouard, REG 1993, s. 1-6097, punkt 16; svensk specialutgåva,
volym 14, s. 1-431).
17 Regionalförvaltningen och Greklands regering har i sina skriftliga yttranden hänvisat till den
rättspraxis som följer av domen i de ovannämnda förenade malen Keck och Mithouard. De har
hävdat att den nationella lagstiftningen endast reglerar säljformerna för bake off-varor och därmed
inte omfattas av tillämpningsområdet för artikel 28 EG.
18 såsom generaladvokaten har angett i punkt 15 i sitt förslag till avgörande kan en sådan definition
inte godtas. Det framgår nämligen tydligt av bestämmelserna i den nationella lagstiftning som ar i
fråga i målet vid den nationella domstolen att lagstiftningens syfte ar att reglera villkoren för
tillverkning av bageriprodukter, inbegripet bake off-varor.
19 Det ar ostridigt att den huvudsakliga egenskapen hos bake off-varor ar att varorna till stora delar
är fardigberedda nar de levereras till försäljningsställena. försaljningsstaIlena tinas brödet snabbt
och hettas upp eller gräddas färdigt. Att under dessa förhållanden fordra att de som säljer bake offvarorna
skall följa alla bestämmelser som galler för traditionella bagerier och bland annat ha ett
mjöllager, ett rum för bearbetning eller ett lager för fast bränsle innebar att särdragen hos dessa
varor inte beaktas och medför ytterligare kostnader som försvårar saluföringen av dem.
Lagstiftningen utgör således ett importhinder och kan inte anses stal! upp regler för vissa
saljformer i den mening som avses i domen i de ovannämnda förenade malen Keck och Mithouard
(punkterna 15 och 16).
20 Det framgår av fast rättspraxis att nationella bestämmelser so? utgör hinder för den fria
rörligheten för varor kan motiveras av något av de skal grundade pa allmänintresset som anges i
artikel 30 EG eller pa tvingande hänsyn enligt domstolens rättspraxis nar de nationella
bestämmelserna tillämpas utan åtskillnad (se, för ett motsvarande synsätt, dom av den 20 februari
1979 i mål 120178, Rewe Zentrfl, kallat "Cassis de Dijon", REG 1979, s. 649, punkt 8; svensk
specialutgåva, volym 4, s. 377, och domen i det ovannämnda målet Schwarz, punkt 30).
21 I avsaknad av harmonisering ankommer det på medlemsstaterna att besluta i vilket omfattning de
avser garantera skyddet för människors halsa och liv samt att besluta om krav pa godkännande
innan livsmedel slapps ut på marknaden, varvid de dock skall beakta de krav som den fria
rörligheten för varor inom gemenskapen ställer (se bland annat dom av den 14 juli 1983 i mål
174182, Sandoz, REG 1983, s. 2445, punkt 16; svensk specialutgava, volym 7, s. 221, och av den 2
december 2004 i mål C-41/02, kommissionen mot Nederländerna, REG 2004, s. 1-11375, punkt 42).
22 För att avgöra om sådana nationella bestämmelser Överensstämmer med
proportionalitetsprincipen, skall det emellertid inte bara kontrolleras om de åtgärder som föreskrivs i
bestämmelsen ar agnade att leda till att det åsyftade målet uppnås, utan aven om dessa åtgärder
går utöver vad som ar nödvändigt för att uppna malet (dom av den 14 december 2004 i mål C-
463101, kommissionen mot Tyskland, REG 2004, s. 1-11705, punkt 78, och i mål C-309/02,
Radlberger Getrankegesellschaft och S. Spitz, REG 2004, s. 1-11763, punkt 79).
23 Domstolen konstaterar beträffande det kvalitetssyfte som anförts av den hänskjutande domstolen
att nationella åtgärder som hindrar den fria görligheten för varor inte kan motiveras endast med att
syftet ar att främja kvalitetslivsmedel. Ett sadant syfte i avsikt att motivera ett hinder mot den fria
rörligheten för varor kan endast beaktas i samband med andra krav som erkänts utgöra tvingande
hänsyn, såsom konsument- och halsoskydd.
24 Beträffande strävan till konsumentskydd, har den hänskjutande domstolen anfört att
regionalförvaltningen i samband med tvisterna vid den nationella domstolen hänvisat till ett
utlåtande som avgetts av en livsmedelsteknologisk expert. I utlåtandet anges att bake off-varor
Page 5 of 5
leder konsumenterna till att tro att de köper färskt bröd eller liknande färska varor, medan det i
verkligheten ar fråga om en annan vara som saknar vitaminer.
25 Domstolen konstaterar emellertid att det visserligen kan vara motiverat att vidta åtgärder för att
undvika att konsumenterna förväxlar traditionella bagerivaror och bake off-varor, men att den
ifrågavarande nationella lagstiftningen, såsom den tillämpas, inte gör det möjligt för kunderna att
skilja traditionella bagerivaror från bake off-varor på försal~ningsstallena. sasom gene~aladvokaten
har påpekat i punkt 62 i sitt förslag till avgörande, kan ett sadant syfte uppnas genom atgarder med
mindre begränsad verkan för saluföringen av bake off-varor, såsom lämplig information och
markning.
26 Vad slutligen avser halsoskyddet framgå; det av regionalförvaltningens skriftliga yttrande att den
nationella lagstiftning som ar i fraga i malet vid den nationella domstolen syftar till att säkerställa
att hygienfordringarna iakttas både under det första skedet av tillverkningen av halvgraddat och
fryst bröd och under det sista skedet, då brödet gräddas fardigt på försaIjningsstaIlet. Bröd och
liknande varor ar nämligen känsliga för försämring och kan förorenas av bland annat insekter,
mögel, jästsvampar, bakterier och virus.
27 Den nationella lagstiftning som ar i fråga i målet vid den nationella domstolen innehåller visserligen
bestämmelser som syftar till att säkerställa att bagerivaror tillverkas och saluförs under
tillfredsställande hygieniska förhållanden. Lagstiftningen innehåller emellertid aven flera fordringar
som, eftersom de avser tillverkning av traditionella bagerivaror, ar olämpliga och går utöver vad
som ar nödvändigt för att skydda folkhälsan nar de tillämpas på bake off-varor som är förgraddade
och på försäljningsstallena endast tinas, hettas upp eller gräddas fardigt. såsom de grekiska
myndigheterna medgett i sina yttranden galler detta bland annat kraven på mjöllager och rum för
bearbetning.
28 Av det ovan anförda följer att tolkningsfrågorna skall besvaras med att artikel 28 EG skall tolkas så
att artikeln utgör hinder mot nationell lagstiftning, enligt vilken försäljning av bake off-varor
omfattas av samma fordringar som galler för den fullständiga process som består i såväl tillverkning
som saluföring av traditionella bröd och bagerivaror.
Rattegangskostnader
29 Eftersom förfarandet i förhållande till parterna i målet vid den nationella domstolen utgör ett led i
beredningen av samma mål, ankommer det på den nationella domstolen att besluta om
rättegångskostnaderna. De kostnader för att avge yttrande till domstolen som andra an nämnda
parter har haft ar inte ersättningsgilla.
Mot denna bakgrund beslutar domstolen (första avdelningen) följande:
Artikel 28 EG skall tolkas s& att den utgör hinder mot nationell lagstiftning, enligt vilken
försäljning av bake off-varor omfattas av samma fordringar som galler för den
fullständiga process som bestar av saval tillverkning som saluföring av traditionella bröd
och bagerivaror.
Underskrifter
-
-* ~

Mantus
2006-10-30, 00:28
Det där mina vänner var det tråkigaste jag kunde finna på fem minuter,det är en EGdom om saluföringen av bake pro bröd i Finland tror jag. Målet var så tråkigt att jag inte orkade läsa in mig ordentligt.

PowPow
2006-10-30, 00:38
Tråkigt att det inte finns någon trevlig vän i den här förbannade staden man kan bjuda över på en kopp kaffe och lite jidder. *grr*

Börjar bli lite smått trött på denna förbannade stad nu.

Chaan
2006-10-30, 00:53
PowPow lider med dig. Uppsala e tråkigt om man inte går på studentskivor o dyl.

Mantus jag garvade :)

SWETiger jag e imponerad. Detta var BEYOND tråkigt.

Själv kan ni jag haja hur roligt liv jag har som sitter och spänd väntar på nya inlägg i den här tråden.

Whistler
2006-10-30, 00:55
Tråkigt att jag ringt runt till i princip hela min IRL-vänskapskrets idag och inte en enda av dem har kunnat komma över för en film. Jag känner att jag är på väg in i det där träsket för alla oss i resturangbranschen, dvs att när man slutar sitt pass eller är ledig så sätter man sig på gästsidan av baren och pratar med sina kollegor som jobbar.

Som tur är så är jag inte där än, jag har ju fortfarande Kolo att hänga på.

Chaan
2006-10-30, 00:58
:)

PowPow
2006-10-30, 00:59
PowPow lider med dig. Uppsala e tråkigt om man inte går på studentskivor o dyl.


Men studentliv lever jag. Är dock lite allergisk mot alltför studentikosa saker. Börjar ett gäng teknologer dansa sina danser så får jag utslag.

Syftade mer på att jag är trött på avsaknade av goda vänner.
Har bott i tre städer. Den första hade massa goda vänner, den andra hade ett underbart uteliv. Vad har Uppsala? Absolut inte det sistnämnda, och än så länge inte det förstnämnda. Det är svårt att träffa folk man verkligen tycker om /=.

skaparn
2006-10-30, 07:28
Tråkigt att det inte finns någon trevlig vän i den här förbannade staden man kan bjuda över på en kopp kaffe och lite jidder. *grr*

Börjar bli lite smått trött på denna förbannade stad nu.

Var det där skrivet för att gardera dig mot det senaste i denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1875185&postcount=294)?

LarsK
2006-10-30, 08:24
Kommer till jobbet 8:30, kollar mailen vilket tar 20 minuter. Sen kollar jag vad som hänt i ett par trådar på kolo. Går genom allmänt och kollar nya trådar.
Eftersom det inte händer något på mitt jobb så sitter jag och gör refresh på kolo med jämna mellanrum för att se om någon nattuggla är uppe och gör inlägg. PowPow brukar vara här på natten, annars är det dött. Sen är det lunch som jag äter framför datorn medan jag fortfarande gör refresh för att se om några nya inlägg kommit. Ibland slår jag över på min RSS feed och kolla efter nya torrents.
Sen sitter jag och glor genom träning och kost delen på forumet. Nu är klockan 16:20, 1 timme 10 minuter tills jag kan gå hem. Jag har gjort noll idag, förutom gått genom 2 applikationslistor för SMS som vi ska beställa snart. Tog 30 minuter, max.

Imorgon blir samma, inget att göra, refresh på kolo konstant och vänta till 16:30 så jag kan gå hem tidigt och träna.

Hur kul låter det på en skala?

Piranha
2006-10-30, 08:41
Kommer till jobbet 8:30, kollar mailen vilket tar 20 minuter. Sen kollar jag vad som hänt i ett par trådar på kolo. Går genom allmänt och kollar nya trådar.
Eftersom det inte händer något på mitt jobb så sitter jag och gör refresh på kolo med jämna mellanrum för att se om någon nattuggla är uppe och gör inlägg. PowPow brukar vara här på natten, annars är det dött. Sen är det lunch som jag äter framför datorn medan jag fortfarande gör refresh för att se om några nya inlägg kommit. Ibland slår jag över på min RSS feed och kolla efter nya torrents.
Sen sitter jag och glor genom träning och kost delen på forumet. Nu är klockan 16:20, 1 timme 10 minuter tills jag kan gå hem. Jag har gjort noll idag, förutom gått genom 2 applikationslistor för SMS som vi ska beställa snart. Tog 30 minuter, max.

Imorgon blir samma, inget att göra, refresh på kolo konstant och vänta till 16:30 så jag kan gå hem tidigt och träna.

Hur kul låter det på en skala?


Understimulerande.

Sofia4_4
2006-10-30, 08:42
Men studentliv lever jag. Är dock lite allergisk mot alltför studentikosa saker. Börjar ett gäng teknologer dansa sina danser så får jag utslag.

Syftade mer på att jag är trött på avsaknade av goda vänner.
Har bott i tre städer. Den första hade massa goda vänner, den andra hade ett underbart uteliv. Vad har Uppsala? Absolut inte det sistnämnda, och än så länge inte det förstnämnda. Det är svårt att träffa folk man verkligen tycker om /=.

Lite roligt att man inte är ensam i eländet.
Slutsats - det finns inget liv utanför Stockholm!

Piranha
2006-10-30, 08:43
jodå, om folk vill lämna stockholm och bege sig till småland?! vilket är inte så troligt...och det är också tråkigt.


Du får promotera dig själv och småland lite hårdare.


Ang stockholm så javisst det finns 100 talks fik på promenadavstånd att välja på, men ändå så är de inte kul å sitta där själv.

Pez min kaffeslyna har vart lite frånvarande sista rycket.

Sofia4_4
2006-10-30, 08:53
Du får promotera dig själv och småland lite hårdare.


Ang stockholm så javisst det finns 100 talks fik på promenadavstånd att välja på, men ändå så är de inte kul å sitta där själv.

Pez min kaffeslyna har vart lite frånvarande sista rycket.

Jag kan inte göra mer än att vara ärlig, så är småland en skithålla så är den det.
Men det finns massor med jobb här, därför prioriterar man detta.
Bodde i Stockholm i 4 år och hade aldrig problem att få sällskap under fikbesöken. Hade också så många väner att det var alltid nån man kunde locka ut för kaffe eller öl under obestämd tid på dygnet.

Folk i Stockholm har hjärnor kvar, resten av landet är full med zombies...
och det är definitivt tråkigt

Piranha
2006-10-30, 08:58
Jag kan inte göra mer än att vara ärlig, så är småland en skithålla så är den det.
Men det finns massor med jobb här, därför prioriterar man detta.
Bodde i Stockholm i 4 år och hade aldrig problem att få sällskap under fikbesöken. Hade också så många väner att det var alltid nån man kunde locka ut för kaffe eller öl under obestämd tid på dygnet.

Folk i Stockholm har hjärnor kvar, resten av landet är full med zombies...
och det är definitivt tråkigt


Märkligt, efter kikat på hus och tomtpriser etc där så förutsatte jag det var brist på jobb i krokarna. Hepp.

Sofia4_4
2006-10-30, 09:06
Märkligt, efter kikat på hus och tomtpriser etc där så förutsatte jag det var brist på jobb i krokarna. Hepp.

Inte för min bransch.

Piranha
2006-10-30, 09:10
Inte för min bransch.


Generellt då?

Sofia4_4
2006-10-30, 09:23
Generellt då?

Min uppfattning är att det finns mycket jobb generllt också. Inom vården vet jag att det finns mycket att välja på. Det är många läkare och sjuksköterskor från Poland, Spanien och Frankrike p.g.a personalbrist.
Men hur är det i resten av industrin vet jag inte.
Mediabranschen som jag jobbar i går det bra för, dvs, företag beställer reklam och vill förnya sina profiler vilket tyder på att det går bra för dem.

PowPow
2006-10-30, 09:29
Lite roligt att man inte är ensam i eländet.
Slutsats - det finns inget liv utanför Stockholm!

Nej, då är vi minst två!

Din slutsats är helt uppåt väggarna dock.

Sofia4_4
2006-10-30, 09:32
Nej, då är vi minst två!

Din slutsats är helt uppåt väggarna dock.

Jaha, :cool: .
Jag har bott i Borås, Vänerborg, Göteborg, Stockholm och Eksjö.
Jag har aldrig haft så mycket vänner och socialt liv som när jag bodde i Stockholm.

jim
2006-10-30, 09:44
Eon











hoppas någon datoransvarig på Eon sitter och smygkollar vad jag surfar :D

Nina L
2006-10-30, 09:49
Jag kan inte komma på något tråkigt att skriva.

jesse
2006-10-30, 10:11
jag har jobbat hela helgen och sitter på jobbet nu med, tråkigt!

The_RobRoy
2006-10-30, 10:13
Jag fick 0p på en mattetenta som jag pluggat ganska hårt till, det va första gången och det kändes jävligt tråkigt och surt.

Cilia
2006-10-30, 10:24
Men det finns massor med jobb här, därför prioriterar man detta.
har inte du ett jobb som man kan sköta på distans?

Sofia4_4
2006-10-30, 10:27
Jag kan inte komma på något tråkigt att skriva.

och det är tråkigt. :D

Sofia4_4
2006-10-30, 10:28
har inte du ett jobb som man kan sköta på distans?

Jo, det har jag. Men har fina och billiga kontorer här samt kunder som uppskattar personlig kontakt.

Nina L
2006-10-30, 11:13
och det är tråkigt. :DJust precis. Det var mitt tråkiga skämt, det där. Kul va? (Nej, just det!)

Angel
2006-10-30, 11:19
Sofia var bodde du?

Sofia4_4
2006-10-30, 11:28
Sofia var bodde du?

Jag bor i Eksjö. Det passar perfekt i tråk-tråden.

Sofia4_4
2006-10-30, 11:34
Just precis. Det var mitt tråkiga skämt, det där. Kul va? (Nej, just det!)

Det är tråkigt att du tyckte det skämtet var tråkigt. :D

babbett
2006-10-30, 11:39
Det är tråkigt att jag sitter här när det är så vackert i Lofoten...sol har dom också idag:


http://www.lofotposten.no/webkamera/

jesse
2006-10-30, 12:10
Jag ska snart åka hiss 450 meter ner under jorden och lunchen som jag nyss åt bestod enbart av torrt ris med torr kycklingfile´. TRÅKIGT!

PS jag sitter dessutom på värsta sega uppkopplingen...

Angel
2006-10-30, 12:13
Jag bor i Eksjö. Det passar perfekt i tråk-tråden.


du får komma till jkpg och hälsa på då

blekfet2
2006-10-30, 12:14
hade nyss hemskt tråkigt, men då hittade jag min nya vackra avatar :D

Sofia4_4
2006-10-30, 12:28
du får komma till jkpg och hälsa på då

nämen, en granne här. det var inte alls tråkigt! Det måste jag göra. Kan visa upp den näst perfekta norrläningen också.

Daniiiel
2006-10-30, 12:39
nämen, en granne här. det var inte alls tråkigt! Det måste jag göra. Kan visa upp den näst perfekta norrläningen också.


Gör det inte Angel har gått i crazymode!

Angel
2006-10-30, 13:03
nämen, en granne här. det var inte alls tråkigt! Det måste jag göra. Kan visa upp den näst perfekta norrläningen också.

Haha, vrid om kniven bara

pilt77
2006-10-30, 13:23
Gunilla Kaliff Hoffman på Barnomsorgen i Jönköpings kommun, det är en riktigt tråkig kärring*grr27*

Cilia
2006-10-30, 14:15
Gunilla Kaliff Hoffman på Barnomsorgen i Jönköpings kommun, det är en riktigt tråkig kärring*grr27*
akta dig för PUL eller snarare ska väl kolos ansvariga utgivare akta sig

jim
2006-10-30, 14:18
Eon är ganska tråkigt

Cilia
2006-10-30, 14:19
Eon är ganska tråkigt
hette inte dom Sydkraft innan och lyckades reta upp alla sina kunder i samband med Gudrun?

Mig lurar dom inte med ett namnbyte.

Piranha
2006-10-30, 14:24
Gå på löpbandet i kraftig uppförsbacke och hålla sig i stången.

ante
2006-10-30, 19:57
Jag fick 0p på en mattetenta som jag pluggat ganska hårt till, det va första gången och det kändes jävligt tråkigt och surt.

oj, där ser man. Vad var det för kurs?

mela
2006-10-30, 19:57
Nu har jag fått i mig 3 stora potatisar och 1 burk fiskbullar

Piranha
2006-10-30, 20:04
Åååååååååh fiskbullar som är så gott.

Cilia
2006-10-30, 20:28
Gå på löpbandet i kraftig uppförsbacke och hålla sig i stången.
Det är dålig stil att mobba dom som inte kan försvara sig *eg*

Piranha
2006-10-30, 20:32
Det är dålig stil att mobba dom som inte kan försvara sig *eg*


Det är som att åka skridskor och hålla sig i sargen.

Cilia
2006-10-30, 20:34
Det är som att åka skridskor och hålla sig i sargen.
verkar säkrare iofs
men jag undrar varje gång när jag ser den där tjejen vad som skulle hända om hon skulle släppa.
Dessutom så går hon liksom bakåt så hon fortfarande är upprätt vilket gör att hon inte tränar rumpan lika mycket så effekten av uppförsbacken försvinner till stor del.

Piranha
2006-10-30, 20:36
verkar säkrare iofs
men jag undrar varje gång när jag ser den där tjejen vad som skulle hända om hon skulle släppa.
Dessutom så går hon liksom bakåt så hon fortfarande är upprätt vilket gör att hon inte tränar rumpan lika mycket så effekten av uppförsbacken försvinner till stor del.


Klassiker, det finns en annan skön variant när man ligger dubbelvikt över trappmaskinen och fötterna spelar fritt och i stortsett motståndslöst.

mela
2006-10-30, 20:37
Åååååååååh fiskbullar som är så gott.

Ja. men bäst av allt... lättlagat :thumbup:

babbett
2006-10-30, 20:53
Gå på löpbandet i kraftig uppförsbacke och hålla sig i stången.


Vilken stång?

Piranha
2006-10-30, 20:55
Vilken stång?


Våra har en stång framtill att hålla sig i med pulsmätare etc prexxis under panelen. (stairmaster)

babbett
2006-10-30, 20:58
Våra har en stång framtill att hålla sig i med pulsmätare etc prexxis under panelen. (stairmaster)



Aaaaahh...

hum
2006-10-30, 21:04
Vinterdäck är förjävla trist.

babbett
2006-10-30, 21:06
Vinterdäck är förjävla trist.


neee, mina vinterdäck är lika fantastiska som sommardäcken...


skillnaden är dock att vinterdäcken fortfarande ligger i garaget och sommardäcken sitter på bilen :MrT:

ante
2006-10-30, 21:23
Klassiker, det finns en annan skön variant när man ligger dubbelvikt över trappmaskinen och fötterna spelar fritt och i stortsett motståndslöst.

:em:

Det är ju en variant på hängande benlyft!!!!

hum
2006-10-30, 21:44
"FEL

--------------------------------------------------------------------------------
SYSTEMET ÄR TILLFÄLLIGT UR FUNKTION
Var vänlig försök senare. "

lite småtråkigt meddelande när man försöker betala sina räkningar..

shadowfire
2006-10-30, 21:47
Att Piranha är sådan kändis att han ligger bakom spelet Gothic3 är tråkigt. Å störande.

The_RobRoy
2006-10-30, 23:43
oj, där ser man. Vad var det för kurs?

partiella differentialekvationer och finita element

Ligger 4e året på teknisk fysik tillämpad matematik inriktning, va en riktigt svår tenta.. ..men 0p kändes bittert.

Tricklev
2006-10-30, 23:44
Denna tråden är ju exakt som "Babbla om vad du vill"-tråden, fast medelåldern i den här är 15år äldre.;)

mela
2006-10-30, 23:46
Jag har nyss betalat skatt :cryout:

Chaan
2006-10-31, 00:49
Tråkigt när man hittar en glömd minipizza i micron. I-landsproblem förvisso.

z_bumbi
2006-10-31, 10:06
skillnaden är dock att vinterdäcken fortfarande ligger i garaget och sommardäcken sitter på bilen :MrT:


Mina vinterdäcken ligger i ett garage 20 mil bort och det är snudd på snöstorm utanför fönstret, fryser det på i natt så kommer resten av veckan att bli mer spännande iofs.

jim
2006-10-31, 10:30
hette inte dom Sydkraft innan och lyckades reta upp alla sina kunder i samband med Gudrun?

Mig lurar dom inte med ett namnbyte.

Jo.











On topic så är Eon ganska tråkigt.

Cilia
2006-10-31, 10:53
Mina vinterdäcken ligger i ett garage 20 mil bort och det är snudd på snöstorm utanför fönstret, fryser det på i natt så kommer resten av veckan att bli mer spännande iofs.
Mina vinterdäck sitter på bilen och det låter som om man kör en traktor nu.
hur är det i jämförelse? 'L*

z_bumbi
2006-10-31, 11:02
Mina vinterdäck sitter på bilen och det låter som om man kör en traktor nu.
hur är det i jämförelse? 'L*

Betydligt säkrare i alla fall.

Cilia
2006-10-31, 11:03
Betydligt säkrare i alla fall.
säker är lika med tråkig eller hur?
då vinner jag va? *eg*

jim
2006-10-31, 11:42
Eon

babbett
2006-10-31, 11:43
Mina vinterdäck sitter på bilen och det låter som om man kör en traktor nu.
hur är det i jämförelse? 'L*



Du kör inte dubbfritt då mao? :booty:

Löjtnant Blank
2006-10-31, 11:45
Eon
Det räcker nu, jim.

http://www.tomfoolery.nl/images/BanHim.jpg

jim
2006-10-31, 11:50
Det räcker nu, jim.

http://www.tomfoolery.nl/images/BanHim.jpg

du har iiiiiiiiiiiiiingen aning

Löjtnant Blank
2006-10-31, 12:10
du har iiiiiiiiiiiiiingen aning
Eon.

Yes
2006-10-31, 12:24
neee, mina vinterdäck är lika fantastiska som sommardäcken...

Då måste du ha hemska sommardäck, för det har aldrig någonsin tillverkats ett bra vinterdäck. Vinterdäck är helt enkelt det tråkigaste som finns att köra med. Ännu tråkigare är det att sommardäck greppar så jäkla dåligt på vintern.

Jag röstar för att vi förbjuder vinter. Det räcker med lite vemodig höst och mörker, sen kan det bli vår igen... och sommar.

jim
2006-10-31, 13:11
Eon.

Haha :)

Chaan
2006-10-31, 16:09
Folk i Stockholm har hjärnor kvar, resten av landet...

Trevligt o höra

babbett
2006-10-31, 20:55
Då måste du ha hemska sommardäck, för det har aldrig någonsin tillverkats ett bra vinterdäck. Vinterdäck är helt enkelt det tråkigaste som finns att köra med. Ännu tråkigare är det att sommardäck greppar så jäkla dåligt på vintern.

Jag röstar för att vi förbjuder vinter. Det räcker med lite vemodig höst och mörker, sen kan det bli vår igen... och sommar.


Tsss...

Yxel
2006-10-31, 21:25
Jag pluggar Umeås alla gator (~600) för ett taxiförarprov imorrn. DET är tråkigt!! *spy*

Antosh
2006-10-31, 21:36
Jag pluggar Umeås alla gator (~600) för ett taxiförarprov imorrn. DET är tråkigt!! *spy*

Låter usch, borde det inte räcka med att kunna knappa in namn på GPSen?

On topic. precis läst igenom tråden från början till slut *rolleyes*

Yxel
2006-10-31, 21:44
Låter usch, borde det inte räcka med att kunna knappa in namn på GPSen?

On topic. precis läst igenom tråden från början till slut *rolleyes*

De har ingen GPS. :cryout:

Antosh
2006-10-31, 21:50
De har ingen GPS. :cryout:

hoppas du får bra betalt då :P

Yxel
2006-10-31, 22:40
Nä, inte det heller... men det är ett jobb, och det är ganska skönt när man varit utan ett år.

hahavaffan
2006-11-01, 04:11
han får gärna ha en skyline men det är inget krav,Flytta hit till Australien... har aldrig sett sa manga Skylines sen jag kom hit. Idag i Melbourne sag jag en vit R34 Spec 2 Nür, precis som den i mitt Forza motorsport :Virro

Rellos_87
2006-11-01, 09:05
Snöstorm :(

Angel
2006-11-01, 10:53
Flytta hit till Australien... har aldrig sett sa manga Skylines sen jag kom hit. Idag i Melbourne sag jag en vit R34 Spec 2 Nür, precis som den i mitt Forza motorsport :Virro


:bow: :bow: :bow: :bow:

jim
2006-11-01, 10:55
:bow: :bow: :bow: :bow:

Oj är du en skyline-tjej, det trodde jag inte. :)

Angel
2006-11-01, 11:07
Oj är du en skyline-tjej, det trodde jag inte. :)

Ja går o drömmer om en svart r33 gt-r
tyvärr e de svårt med bara studielån..

jim
2006-11-01, 11:10
Ja går o drömmer om en svart r33 gt-r
tyvärr e de svårt med bara studielån..

Ja verkar vara en dålig prioritering, but hey, a girl can dream :)

Mantus
2006-11-01, 14:52
SNÖSTORM (skrivet med versaler för att särskilja den från Stockholmarnas lilla pluttsnöstorm). Här i Uppsala har vi enbart stora snöstromar:D

Chaan
2006-12-01, 13:52
Sitta och ringa till ComHem och när man slagit in alla siffror så lägger de på "för att det e många som ringer just nu".

Sheogorath
2006-12-01, 14:17
Jag dricker Whey-80.

L-Sami
2006-12-01, 14:18
Sitter och väntar att klockan ska bli 19, så att jag får gå hem från jobbet.

Sheogorath
2006-12-01, 14:19
Nu dricker jag Powerking. Det är inte alls lika tråkigt.

Piranha
2006-12-01, 14:20
Sitta och ringa till ComHem och när man slagit in alla siffror så lägger de på "för att det e många som ringer just nu".

Det "är" många som ringer inte "e" din ordbajsare.

L-Sami
2006-12-01, 14:21
Det "är" många som ringer inte "e" din ordbajsare.

Diss! *kissass* :D

mystic[-_-]
2006-12-01, 14:22
Snart jobb. Längtar till tisdag då kanske jag är ledig :smash:

Kurash
2006-12-01, 14:22
Jag fick en räkning från Fonus på 20.000kr.

Chaan
2006-12-01, 14:23
Det "är" många som ringer inte "e" din ordbajsare.

D'e många som ringer

Yes
2006-12-01, 14:23
Jag gör ingenting. Det är tråkigt. Funderar på att köpa ett sexpack folköl och kolla på lite porr, bara för att prova på hur det känns att vara riktigt sluskig. Har dock ont i ena bicepsfästet så det kan inte bli någon självbefläckelse. Det är ännu tråkigare.

jwzrd
2006-12-01, 14:24
D'e många som ringer

Vad ska "D'e" betyda?

Krokodil
2006-12-01, 14:27
Ja e hungri... D´e tråkit!

Piranha
2006-12-01, 14:27
Vad ska "D'e" betyda?


Alltså jag är ingen ordbajsare men om man skall anmärka så får man nog se till att ha ryggen jekligt fri.

L-Sami
2006-12-01, 14:28
Ja e hungri... D´e tråkit!

D'e . Jak e hunkrik. D'e tråkit.

Trance
2006-12-01, 14:30
Hejsan, hur mår ni?

Thewind
2006-12-01, 14:41
Hejsan, hur mår ni?

Rätt glad. Dock tråkig då a) Jag ska jobba hela helgen vilket innebär uppstigning 05.00 varje dag. b) Är förkyld och kan inte träna.

jwzrd
2006-12-01, 14:50
Alltså jag är ingen ordbajsare men om man skall anmärka så får man nog se till att ha ryggen jekligt fri.

Ja, så jag undrar vad han pysslar med.

Chaan
2006-12-01, 14:50
ordbajsare

Hmm ja dags att skaffa ett liv.

/Kritisk självreflektion

Juliette
2006-12-01, 15:03
Jag ska/borde städa nu, det tycker jag är extremt tråkigt.

Av någon outgrundlig anledning sitter jag och surfar här på Kolo istället (händer rätt ofta när jag ska städa).

Tänkte nästan gå ner till kiosken på hörnan o köpa en påse polly, för att se om det blir roligare.. men känner bara "orka" (not) *gah!*

bosse_brutal
2006-12-01, 16:20
min jäger är slut.. ölen är slut. allt är slut.