handdator

Visa fullständig version : Jag har svårt att prata i mobilen...


MrBulk
2006-10-28, 18:31
När jag pratar i min lur så bara efter två-tre minuter så måste jag hålla luren i andra handen pga att deltoideus håller på att sprängas av mjölksyra eller nåt, det problemet hade jag inte för ett år sen och det är extremt jobbigt när man går och pratar tex på stan och har ena handen full med påsar eller en väska och luren i den andra och blir tvungen att stanna och byta hand var femtionde meter. :Virro
Är det nån som har samma problem och vet hur jag kan bli av med symtomen?

Stiffo
2006-10-28, 18:45
sluta träna som en "body builder" med 1-5 rep på allting.... Ta en 20 reps ist för att bygga upp uttåligheten, å sen kan du testa att faktiskt jogga lite, funkar alltid...

Timme
2006-10-28, 19:08
sluta träna som en "body builder" med 1-5 rep på allting.... Ta en 20 reps ist för att bygga upp uttåligheten, å sen kan du testa att faktiskt jogga lite, funkar alltid...

Allt det bara för att kunna snacka i telefonen utan att bli trött i deltoid?

Nää bullshit säger jag!

MrBulk: Jag har precis samma problem men själv så tycker jag bara att det är roligt efter som det tyder på att jag inte har uthålliga muskler utan explosiva, snabba och starka!

Vi får helt enkelt gilla läget och byta hand hela tiden :D

gnagaren
2006-10-28, 19:14
Har samma problem, finns väl tre sätt att göra på:

1: Strunta i mjölksyran och fortsätt
2: Om du har högtalare på mobilen så kan du använda denna, dock är det inte lika privat.
3: Köp ett head-set!

sleep is the enemy
2006-10-28, 19:18
haha, kul att läsa att man inte e ensam om de problemet. särskilt jobbigt e de ju om man pratar på väg hem från träningen. då får ja samtidigt lite ångest över att de e negatvivt å förstör nåt av de ja åstdakomit av träningen... :em:

headset kommer ja aldrig använda!

Tolkia
2006-10-28, 19:25
Börja använda handsfree/headset så slipper du både mjölksyra och hjärntumörer. :D

Timme
2006-10-28, 19:26
Börja använda handsfree/headset så slipper du både mjölksyra och hjärntumörer. :D


pungcancer for the win :hbang:

:D

Nej då, jag överdrev lite nu :)

Tolkia
2006-10-28, 19:29
Ja, det är väl bäst att säga att jag också överdrev lite (fast mindre än du; hjärnan är närmare antennen än kulorna). Men faktum är att SSI faktiskt rekommenderar handsfree.

Annars undrar jag om samma problem uppstår när ni pratar i vanlig telefon? Om inte kan det ju ha att göra med hur ni håller mobilen också.

jwzrd
2006-10-28, 19:35
sluta träna som en "body builder" med 1-5 rep på allting.... Ta en 20 reps ist för att bygga upp uttåligheten, å sen kan du testa att faktiskt jogga lite, funkar alltid...

Det är bodybuilders som ligger runt 20 reps på allting om några.

sleep is the enemy
2006-10-28, 19:35
Ja, det är väl bäst att säga att jag också överdrev lite (fast mindre än du; hjärnan är närmare antennen än kulorna). Men faktum är att SSI faktiskt rekommenderar handsfree.

Annars undrar jag om samma problem uppstår när ni pratar i vanlig telefon? Om inte kan det ju ha att göra med hur ni håller mobilen också.


pratar bara i mobil...

Timme
2006-10-28, 19:38
Ja, det är väl bäst att säga att jag också överdrev lite (fast mindre än du; hjärnan är närmare antennen än kulorna). Men faktum är att SSI faktiskt rekommenderar handsfree.

Annars undrar jag om samma problem uppstår när ni pratar i vanlig telefon? Om inte kan det ju ha att göra med hur ni håller mobilen också.


Jo, handsfree är klart bättre och jag använder även handsfree själv oftast.

De gångerna jag pratat i mobil utan handsfree så har jag klämt den mellan axeln och örat för att slippa mjölksyra i axlarna.

sleep is the enemy
2006-10-28, 19:40
De gångerna jag pratat i mobil utan handsfree så har jag klämt den mellan axeln och örat för att slippa mjölksyra i axlarna.

ett annat tips: skit i å svara. alternativt lägg på när du börjar få ont. du kommer nu spara en massa tid å energi på dina oväsentliga vänner till förmån för vikterna! :thumbup:

MrBulk
2006-10-28, 19:41
Annars undrar jag om samma problem uppstår när ni pratar i vanlig telefon? Om inte kan det ju ha att göra med hur ni håller mobilen också.

Vanlig telefonlur är längre så då är handen vid hakan/halsen och oftast har jag nåt stöd som ett bord eller nåt, mobilen - då har man handen vid örat.

Diggler
2006-10-28, 19:55
Du kanske kan testa att hålla mobilen utan att krampflexa biccen? :cool: Jag tror att det är där problemet kan ligga, mobilposedownsyndrom.

Philippp
2006-10-28, 19:59
oish om det är knas med mobilen så kan jag tänka mig mjölksyra i kvadrat om ni tränar försöker hålla guard i t.ex boxning :P

Tolkia
2006-10-28, 20:01
Efter att ha "testhållit" i telefonluren lite undrar jag om det inte är så att man, när man pratar i vanlig telefon, stöder armen lite mot kroppen. Möjligen gör du inte det när du pratar i mobil, utan håller armen lyft mera "utåt" = utan stöd. Testa att luta skallen lite så att armen kommer in mot kroppen kanske?

Edit: Det måste ju ha att göra med hur du håller telefonen, annars skulle ju det här vara ett problem man hade hört om förr eftersom massor av folk skulle ha det.

jewzie
2006-10-28, 20:47
jag får också ont där när jag snackar i mobilen. Därför ringer jag nästan bara när jag sitter ner eller ligger ner :D om jag vet att samtalet kommer vara längre än 30 sekunder. Annars äre ju lungt ;)

Hermanssson
2006-10-28, 20:55
Tänkte säga exakt som Tolkia. Testa att ha en mer lodrät vinkel på armen när du pratar.

Timme
2006-10-28, 21:57
ett annat tips: skit i å svara. alternativt lägg på när du börjar få ont. du kommer nu spara en massa tid å energi på dina oväsentliga vänner till förmån för vikterna! :thumbup:

hehe nej det var inget vidare bra tips min vän :) Mina vänner är mer värdefulla än något.

petersson
2006-10-28, 22:00
sluta träna som en "body builder" med 1-5 rep på allting.... Ta en 20 reps ist för att bygga upp uttåligheten, å sen kan du testa att faktiskt jogga lite, funkar alltid...

Jag TROR uthållighet faktiskt kommer automatiskt om man tränar för att bli stark. En kille i min klubb gjorde t.ex. 36 reps på 100kg i bänkpress för några veckor sen :)

Timme
2006-10-28, 22:01
haha, kul att läsa att man inte e ensam om de problemet. särskilt jobbigt e de ju om man pratar på väg hem från träningen. då får ja samtidigt lite ångest över att de e negatvivt å förstör nåt av de ja åstdakomit av träningen... :em:

headset kommer ja aldrig använda!


Var du ironisk när du skrev det där? Jag tänker på inlägget du skrev riktat till mig då du var väldigt ironisk.

Fartman
2006-10-28, 22:08
Prata inte så djävla länge i telefonen då! Håll samtalen under 1min.
Jag har förövrigt samma problem.

egge
2006-10-28, 22:36
oish om det är knas med mobilen så kan jag tänka mig mjölksyra i kvadrat om ni tränar försöker hålla guard i t.ex boxning :P

Testade en boxningsträning och ja, det var riktigt jobbigt för en otränad person såsom jagsjälv :P

He-man
2006-10-28, 22:39
Jag har också samma "bekymmer" :D . Jag undrar om det inte är så att de flesta oavsett om de tränar eller inte blir trötta i axlarna när de pratar i mobilen.

När vi ändå är inne på ämnet om att bli trött i axlarna, om jag står upp och bara rör mig litegran, t.ex. om jag går i ett varuhus/affär, kan jag få ont i axlarna och övre ryggen, det blir inte så om jag går på en promenad och är i ständig rörelse, bara när jag är mer eller mindre stillastående. Är det någon som känner igen sig i det?

Tolkia
2006-10-28, 22:58
Hur är det med hållningen?

He-man
2006-10-28, 23:28
Hur är det med hållningen?
Jag tror att jag har ganska bra hållning, däremot har jag - åtminstone förut - uppleft det som att jag är lite sned (ena axeln högre än den andra), men ingen har hållit med mig, kanske inbillning. Däremot tycker jag det ser helt jämt ut idag, kanske beror på att träningen jämnat till det?

Blaine
2006-10-28, 23:39
Bara jag som blir ansträngd i armen av att borsta tänderna? :(

Mantus
2006-10-29, 00:46
Bara jag som får mjölksyra i trapsen av att bära runt på två tiokilosväskor i en halvtimme två gånger varannan vecka? Det dryga är att jag till och med fått träningsvärk av det:) Distansförhållande ger starka traps.

sleep is the enemy
2006-10-29, 09:08
Var du ironisk när du skrev det där? Jag tänker på inlägget du skrev riktat till mig då du var väldigt ironisk.

Haha, nej, ja har också de problemet, å de inlägget va helt ärligt. Det ja rikta till dig va inte lika ärligt och borde tas med en stor nypa salt ;)

Ryska_raketen
2006-10-29, 09:41
Ja får pump i biceps av att hålla telefonen så därför körs headset, ftw!

Timme
2006-10-29, 10:11
Haha, nej, ja har också de problemet, å de inlägget va helt ärligt. Det ja rikta till dig va inte lika ärligt och borde tas med en stor nypa salt ;)

hehe okej :)

Daniel_S
2006-10-29, 12:31
Ja, det är väl bäst att säga att jag också överdrev lite (fast mindre än du; hjärnan är närmare antennen än kulorna). Men faktum är att SSI faktiskt rekommenderar handsfree.


Med det lilla tillägget att vissa handsfree fungerar som antenner, vilket gör att du i princip petar in sändaren i örat. Bäst kanske bluetooth hf är?

Tolkia
2006-10-29, 18:20
Med det lilla tillägget att vissa handsfree fungerar som antenner, vilket gör att du i princip petar in sändaren i örat. Bäst kanske bluetooth hf är?
Jag är till 99,9% säker på att det där inte stämmer. Om du inte har fått tag i något slags extremt überspeciell handsfree eller tillverkat den själv (det finns en publicerad vetenskaplig studie där man mätte upp högre exponering från handsfree:n än från telefonen, men den studien är oerhört illa gjord och resultaten stämmer INTE och har aldrig kunnat upprepas). Men ja, bluetooth är bra.

Grov
2006-10-30, 16:46
När jag pratar i min lur så bara efter två-tre minuter så måste jag hålla luren i andra handen pga att deltoideus håller på att sprängas av mjölksyra eller nåt, det problemet hade jag inte för ett år sen och det är extremt jobbigt när man går och pratar tex på stan och har ena handen full med påsar eller en väska och luren i den andra och blir tvungen att stanna och byta hand var femtionde meter. :Virro
Är det nån som har samma problem och vet hur jag kan bli av med symtomen?


Amen haha trodde jag var själv.

megadavor
2006-10-30, 23:07
Jag har också det här problemet =/.

adis
2006-10-31, 14:16
Det är bodybuilders som ligger runt 20 reps på allting om några.


Jag har ALDRIG sett en bodybuildare köra 20 reps , dem stannar alltid på 8 eller 12 för mig =)

He-man
2006-10-31, 23:13
Jag har ALDRIG sett en bodybuildare köra 20 reps , dem stannar alltid på 8 eller 12 för mig =)
Om man bortser från coleman :thumbup:

jik
2006-10-31, 23:39
Har haft samma problem en lång tid verkligen jobbigt särskillt när man har nåt missat samtal efter träningen..

Jag har inget svar/lösning på problemet, dock så byter jag hand och försöker stödja armbågen med den lediga armen..:)

Gpajpen
2006-11-01, 01:17
sådär får jag under själva passet. kör jag axlar så kan jag knappt hålla i vattenflaskan mellan setten

cheesian
2006-11-01, 08:35
Kolla efter muskelknutar i axeln,armen och ryggen. Dessa kan orsaka det du beskriver.