handdator

Visa fullständig version : Bygga muskler och tappa fett. Upplägg!


viceman
2003-02-03, 21:29
Hej! Började styrketräna nått sådär seriöst (för mig allstå, säkerligen inte vad många här kallar seriöst, men ändå) i oktober.

Tränat två till tre dagar i veckan. Oftast bara två tyvärr.

Jag har två pass som ser ut ungefär såhär:

Pass 1:

Bröst - Någon maskin var man sitter och puttar framåt. Ungefär som amrhävningar vast sittande i maskin då. Max 34 kg

Bänkpress - I smith. Tränar på 25 kg, maxar 30 kg. Alltså VÄLDIGT klen bröstmuskulartur.

Bröst - Maskin igen, kommer inte ihop namnet. Man sitter och pressar ihop framför sig. Max 34 kg

Biceps - Curl med stäng kopplad till torn. Vikt okänd...

Biceps - Hantlar. 9-10 kg

Axlar - Lyfter upp längs sidorna 4-6 kg

Axlar - Baksida, samma maskin som sista bröst fast tvärt om. Måste nog lära mig namnen på alla övningar

Axlar - Maskin, lyfter uppåt


Pass 2:

Rygg - Lastdrag

Rygg - Som lastrad med med stång: "D----D"

Ländrygg - Ligga på mage och lyfta överkroppen

Triceps - Stång kopplad till torn, trycker ner

Triceps - Maskin, ligger på rygg lyfter från bakom huvet till över huvet

Triceps - Händerna på bänk, baken utanfär, sänk ner och lyft. (Fötterna i marken)

Mage - Sit ups

Mage - Maskin, böjer sig fram, variande tyngder.

Hoppas ni förstår vad jag menar... hehe. Nybörjare ller vad. tycker det fungerar ganska bra. Skrev det ltie mer så ni förstår vilken nivå jag ligger på :)


Kan först äta en timme eftet och då är det havregryn som gäller. Innehåller iaf 14g protein pr 100g. Sen försöker jag dricka minst 1l mjölk om dagen. Fast det är tydligen ingen höjdare....

Ska köpa protein pulver att dricka direkt efter träningen. Verkar vara Eiselt Fastwey jag ska ha då. Hur blir det med Protec? Eller TwinLabs Tripple Wey Fuel?


Grejen med det hela är att jag också vill gå ner i vikt. Har börjat gå rejäla rundor med min hund vajre söndag. Ska bli rundor på vardagarna med, fast det är tungt de dagar man har tränat.
När det blir varmare tänker jag börja jogga lugnt på vardagarna.

Sen försöker jag äta nyttigt. Äter sällan godis, dricker mindre läsk, äter mera frukt osv.


Först och främst vill jag öka träningen till 4gg veckan, har lite klödd med gym bara. Då vill jag förstås också träna benen.
Tror ni jag kan komma i lagom form till sommarn?

Bör tillägga att jag är 18 år, 1.87cm lång och väger 81 kg.

Och stort TACK till alla som orkat läsa, och de som svarar :D

Jorma
2003-02-03, 23:31
Att bygga muskler och tappa fett är (som jag har förståt det) i princip omöjligt..."Man kan inte både få kvinnan i säng och dricka vinet själv :D "håller med om att du ska träna 4 ggr i veckan och möjligtvis träna 2 muskelgupper åt gången.

" Kan först äta en timme eftet och då är det havregryn som gäller. Innehåller iaf 14g protein pr 100g. Sen försöker jag dricka minst 1l mjölk om dagen. Fast det är tydligen ingen höjdare...."

Varför kan du bara käka inom en timme? och 1 liter mjölk per dag är nog inga problem...om det är a-vitamin överskott du är rädd för, dricker själv minst 2 och jag mår inte dåligt av det. Det du då kan tänka på är att inte äta nåt vitamintillskott som innehåller just a-vitamin.

" Ska köpa protein pulver att dricka direkt efter träningen. Verkar vara Eiselt Fastwey jag ska ha då. Hur blir det med Protec? Eller TwinLabs Tripple Wey Fuel?"

Skillnaden mellan fastwhey och ivf protech är att protech innehåller till största del kasein (långsamt protein) och fastwhey vassle(av namnet att döma...) vilket är snabbt och lämpligt att ta direkt efter träning. Blanda det med t.ex. dextupur(druvsocker) för att få snabba kolhydrater.

Personligen tycker jag inte att du ska ha som mål att vara i fin form till sommaren vilket inte är så långt bort. Se träningen som ett längre projekt så du slipper överträning och skador nu då du just har börjat.

Lycka till!

viceman
2003-02-04, 07:25
Jag satsar inte för Beach2003 men som du säger för resten av livet. Men det är ju inte fel om man märker nån förändring.

Om man bor lite avlägset så tar det lite tid att komma hem från gymmet, vilket blir en timme. Därför jag tänkte köpa Fastwey och dricka efter träningen.


Om man vill bygga muskler är det som jag förstått bra om man har lite "hull" att ta av. När jag sen går på tex. söndagsmornar innan frukost borde det väl hjälpa till lite att bli av med fettet.

Assazel
2003-02-04, 12:03
Är promenader före frukost även bra för mig_?

viceman
2003-02-05, 19:04
Ibland känner man sig orkeslös i musklerna efter träningen. Ibland i dagar efter åt.

Om jag dricker en protein drink efter träning, borde de då inte återhämta sig snabbare?

King Grub
2003-02-05, 20:42
Ju snabbare du får i dig både protein och snabba kolhydrater efter passet, deso snabbare återhämtar du dig också.

viceman
2003-02-06, 14:17
Var inne i den lokala hälsokost affärern idag. Hon ahde aldrig hört om "Fastway" som jag tänkt köpa, men tidigare lovat försöka ta hem. Precis som jag var där idag kom en snubbe från Eiselt, som kunde informera om att det inte hände så mycket med det innan v10.

Så jag bad henne ta hem 1.5 kg Protec istället, hoppas det kommer funka lika bra.


Snubben sa förövrigt att Fastway skulle bli billigt, den som lever får se.