handdator

Visa fullständig version : Stabil vikt, hjälp!


PooX
2006-10-28, 12:13
Hej!

Jag har legat på 90kg morgonvikt i flera flera månader nu. Iofs så har jag gått ner lite för jag har varit på 93 för typ 6 månader se.
Jag behöver lite hjälp här för att få upp den, i muskelmassa alltså.
Behöver hjälp med vad man göra för att bygga ultimat muskelmassa utan att få mera lulllull. *flex*

Mina dagar ser ut såhär.

Frukost - Oboy, och 3 st fiberrost.
Lunch - Skolmat, tallriksmodellen. *2 Tallrikar - Mycket sallad + mjölk, 2st wasa sportbröd.
Mellanmål - Havregryns gröt.
Middag - Det som står på bordet. Oftast pasta, potatis, kött, fisk sånna saker.
Och tar efter gympasset en whey-80 protte drink.

Sen tränar jag 4 dagar styrke i veckan, tunga tunga pass. Dom är efter bartolls metodik.
Jag har tränat i ca 7/8månader seriöst. 4-5 dagar i veckan.

Min kost är ju inge bra antar jag? Skulle någon kunna göra om den och skriva vad jag t.ex kan ta till frukost, lunch, mellanmål, middag m.m. Det hade varit väldigt tacksamt!
Jag funderar på att äta en tallrik havregrynsgröt efter träningen också.

Hjälp tack! :)

olander08
2006-10-28, 12:45
Försök få i dig snabba kolhydrater tillsammans med protein drinken. Eftersom att du hållt din vikt ett bra tag nu med den kostuppsättningen så bör du gå upp rätt stabilt med en gainer efter träningen.

PooX
2006-10-28, 13:55
Försök få i dig snabba kolhydrater tillsammans med protein drinken. Eftersom att du hållt din vikt ett bra tag nu med den kostuppsättningen så bör du gå upp rätt stabilt med en gainer efter träningen.

Okej!

Menar du att jag ska köpa mig Gainer och dricka det direkt efter träningen?
Räcker det bara med Star-Nutritions Gainer Pro? Eller måste jag kombinera med nå tror du?

;)

Björn S
2006-10-28, 14:27
Okej!

Menar du att jag ska köpa mig Gainer och dricka det direkt efter träningen?
Räcker det bara med Star-Nutritions Gainer Pro? Eller måste jag kombinera med nå tror du?

;)

Gainer = protein + kolhydrater. Du behöver mao inget komplement om du redan använder gainer efter träning. Du kan t.ex lägga till någon snabb kolhydratskälla i din vanliga proteindrink för att få en hemgjort gainer. Du kan även äta riskakor/vitt bröd/gelégodis eller annat som har högt GI.

Om du vill gå upp i vikt, ät mer, det är relativt.

Kör hårt
/ B

jewzie
2006-10-28, 19:51
För att bygga muskler så måste du få i dig mer kalorier än vad du gör av med. Ett tips om du vill sakta men säkert gå upp i muskler är att räkna ut ditt exakta kcal-intag och ligga +500kcal de dagar du tränar (4st) och -500kcal de dagar du inte tränar så kommer du bygga muskler och ha en slank kropp, så du slipper helt enkelt deffa.

annars kan du ju bulka, ät massor, bli fet, få muskler, deffa. Tror att man får lite bättre resultat utav en bulk än den första metoden, men med den första metoden så slipper du ju bedriva deff.

OT: fan vilket kul sätta att bedriva sin lördagkväll på :D

olander08
2006-10-29, 01:14
Okej!

Menar du att jag ska köpa mig Gainer och dricka det direkt efter träningen?
Räcker det bara med Star-Nutritions Gainer Pro? Eller måste jag kombinera med nå tror du?

;)

Om du redan har ett protein pulver så kan du blanda egen genom att köpa t ex. maltodextrin. Blir mycket billigare så. Och ja, direkt efter träningen! Du behöver inte kombinera med något annat, nej, det räcker med gainern.