handdator

Visa fullständig version : långsam energi.....


Sven_b
2003-02-03, 20:05
Tjoho!


Jag brukar ha löpträningar kl 17.00 ett par dagar i veckan.........

Innan dem brukar jag äta massa pasta 1,5- 2 timmar innan...

När jag e på träning har jag börjat må illa och rapa pastasmak mycket....

Ge mig några exempel på andra långsamma kolhydrater som är g´hyffsat lätt att göra...

motivera.....

:thumbup:

D angelo
2003-02-03, 20:19
Testa att käka havregrynsgröt det står du dig väldigt länge på. Jag äter själv det om jag ska ut och springa förut åt jag pasta men då fick jag också som dig. Du kan väl testa dig fram hur mycket du skall äta innan men 1,5 - 2 dl borde du stå dig på samt kan du ta en frukt till.

Dasse
2003-02-04, 09:53
Röda linser tar ca 8 min att koka. Skölj dem noga först och byt eventuellt ut vattnet 1 gång under kokningen för att minska eventuell gasbildning. Om din mage tycker denna kost är ok (eventuellt behövs viss tillvänjning) kan du ju äta detta istället för pasta innan ditt löppass. Dessa har väldigt lågt GI och kommer att ge en bra fettförbränning under löppasset.

Lellan
2003-02-04, 14:46
Kan slå ett slag för korngryn, kokas på 10 minuter och är ultralångsamma. Kan blandas med vadsomhelst (ät med kanel och proteindrink kanske, blanda med tonfisk eller vad du nu brukar ha till pastan). Snällt mot magen och gott!

Fast för samma energi krävs större mängd korngryn än pasta.

Sven_b
2003-02-05, 15:01
Är Risgrynsgröt långsamm energi??

är det bra att äta det typ 2 timmar innan träning?

King Grub
2003-02-05, 15:03
Om inte annat så måste risgrynsgröt ha sanslöst högt II (Insulin Index) värde, eftersom det är gjort på vitt, polerat ris och mjölk. Bättre efter passet, skulle jag tippa på.