handdator

Visa fullständig version : Nytt matschema - Behöver hjälp för att fläska på


Strongman
2006-10-28, 00:35
Hejsan hejsan, ska göra stora förändringar i mitt liv och en del är maten!

Målet är att öka MYCKET i vikt, från ca 56kg till ca 65kg! (173lång)

Har aldrig käkat speciellt, därav vikten.. Men hur ser detta ut? (skriver det i vardagsversion pga helgerna blir lite hursomhelst


Mat förr

Frukost: Ett glas mjölk/juice, 2-3/5 dagar i veckan lite mannagrynsgröt också

Innan skollunchen : Nån bulle, ibland (inte ofta) baugett med ost+skinka

Skollunch : Tar lite mat och äter ändå knappt upp (äter långsamt av naturen, blir stressad lätt..)

Om jag ska träna så åker jag hem och trycker i mig pasta+köttbullar innan tränigen, annars brukar jag inte direkt äta något..

Middag : Tar en portion och äter "typ" upp...

Framtill det är sovdags : småäter jag lite, glass, någon macka, olika hela tiden...


Mat NU!

Frukost : Havregrynsgröt / Mannagrynsgröt+lingon/äppelmos och KANSKE 1-2 mackor, har jävligt svårt för torrt på morgonen.

Innan skollunchen : Försöka låta bli bullarna och äta...vad?!

Lunch : Försöka ta mer och tugga snabbare

Hemma : Oavsett träning eller ej så tänker jag laga pasta+köttbullar (typ det enda jag kan) direkt efter hemkomst och äta.

Middag : Försöka äta MER!

Sen vet jag inte hur jag ska göra med kvällen... när ska jag äta? Hur många gånger? Vad för något? Vilkat tider?

Fredrik_S
2006-10-28, 18:21
Det spelar ingen roll for viktuppgangen nar och hur du ater under dygnet, det viktiga ar att du ater tillrackligt mycket. Fran 3 maltider och uppat ar nog dock att rekomendera. Valjer du att ata 3 ganger far du forstass ata storre portioner. Om du inte tar nagra kosttillskott(vilket absolut inte ar nodvandigt) sa bor du atminstonde lagga en maltid sa snart som mojligt efter traningen.