handdator

Visa fullständig version : Träningsschema 2+1


Strongman
2006-10-27, 21:56
Hejsan


Började gymma för några veckor sedan, 3 gånger i veckan, ingen kondition (hitills)

Har inte kört något seriöst schema och på vissa pass känns det som om jag t.om backat i styrka.. andra pass går lysande medans dom flesta går åt helvete pga. frustration över inget upplägg överhuvudtaget.

Har kollat mycket på bumbi's scheman, först endagarsschemat som jag körde ett tag, men enddagarsschema på 3 dagar brukar inte bli så bra..

Men nu tänkte jag köra 2 pass styrka och 1 pass kondition i veckan. (Förutom nu på lovet, då kommer det bli mer!)


Bumbi's schema är säkert skitbra och så men jag är nybörjare och vill helst hålla mig ifrån övningar som Marklyft, stela marklyft osv. Vissa övningar som fanns där förstod jag inte ens med videoklipp som visade hur man gjorde..

Om ni kollar på hans endagsschema så ser ni ungefär var nånstans jag "ligger" när det gäller träning...

Hur tycker ni jag ska göra?

pragmatist
2006-10-28, 00:49
Jag tycker du ska lära dig "riktiga" lyft som marklyft, knäböj etc så snart som möjligt, för det finns ingen poäng med att vänta. Det är de som ger bäst resultat i långa loppet.

Ett hett tips är att be en instruktör eller någon på gymmet som ser erfaren ut att kolla din form när du lär dig övningarna.

Strongman
2006-10-28, 14:08
Okej, ska gå igenom så många träningssidor jag kan och läsa om det först