handdator

Visa fullständig version : Skillnad på Twinlab och Starnutrion?


leo1
2006-10-27, 17:41
Hej i blåsten!

Förut använde jag mig av Twinlabs Super Gainer och deras kreatin. Nu kör jag på Stars Whey -80 och deras kreatin. Tar whey -80 tre gånger om dan så kalorimässigt blir det lika mycket som en Super Gainer.

Nu tycker jag inte att Stars produkter tar lika bra som Twinlabs. Nån som har upplevt samma sak?

Leo

tp_88
2006-10-27, 17:49
Hej i blåsten!

Förut använde jag mig av Twinlabs Super Gainer och deras kreatin. Nu kör jag på Stars Whey -80 och deras kreatin. Tar whey -80 tre gånger om dan så kalorimässigt blir det lika mycket som en Super Gainer.

Nu tycker jag inte att Stars produkter tar lika bra som Twinlabs. Nån som har upplevt samma sak?

Leo
Deffinera "tar"? :D

Jag vet inte säkert vad Twinlab gainern innehåller men antagligen vasslekoncentrat (~25%) och maltodextrin (~70%), precis som GGs gör. Skillnaden ligger antagligen i priset (Twinlab betydligt dyrare) och i smaken (dom Twinlab produkter jag testat har alltid smakat skit)

L-Sami
2006-10-27, 17:57
Twinlabs Super Gainer innehåller betydligt mer kolhydrater än vad det finns i Whey-80.
Du kanske upplever bättre återhämtning av Super Gainer.

Ello
2006-10-27, 17:58
Hej i blåsten!

Förut använde jag mig av Twinlabs Super Gainer och deras kreatin. Nu kör jag på Stars Whey -80 och deras kreatin. Tar whey -80 tre gånger om dan så kalorimässigt blir det lika mycket som en Super Gainer.

Nu tycker jag inte att Stars produkter tar lika bra som Twinlabs. Nån som har upplevt samma sak?

Leo
Du jämför ju en gainer med ett rent protein-tillskott. Inte konstigt att du tycker att Twins gainer ger bäst resultat. De har ju inte riktigt samma användningsområde. Själv använder jag Stars Gainer pro, funkar utmärkt för mig. Har även provat Twinlabs Super mass fuel innan, kan inte säga att jag tycker den var bättre...

EDIT: L-Sami hann först...

leo1
2006-10-27, 18:04
Tar= Orkar mer och tyngre.

När jag byggt upp mig förut och använder mig av gainern från Twinlab så har det kommit med en mage på köpet. Den här gången tänkte jag slippa det. Men jag kanske måste ha de där massa kolhydratena för att känna mig pigg.

leo1
2006-10-27, 18:07
348 kalorier i Star gainer pro och 620 kalorier i Twinlabs förresten. Viss skillnad.

Ello
2006-10-27, 18:10
Ja det är framförallt allt kolhydrater musklerna suktar efter efter träningen. De behövs för återhämtningen. Proteinet är det inte LIKA brottom med.

flenders
2006-10-27, 18:11
348 kalorier i Star gainer pro och 620 kalorier i Twinlabs förresten. Viss skillnad.
Tänk på att portionernas storlek kan skilja sig. Jag tror inte det skiljer så mycket energi per 30g (tex) mellan dem. Har för mig att Twinlabs portioner inte är blygsamma.

leo1
2006-10-27, 18:19
Ja. Har för mig att man ska blanda Super gainern med 4 dl mjölk. Det blir 800 kalorier till slut. Hur det är med Gainern pro vet jag inte.
Men om man tittar på hur mycket en portion med pulver innehåller så är det som jag skrev förut. Sen kan säkert portionsstorlekarna skilja sig.

FreCKo
2006-10-27, 19:38
Hej i blåsten!

Förut använde jag mig av Twinlabs Super Gainer och deras kreatin. Nu kör jag på Stars Whey -80 och deras kreatin. Tar whey -80 tre gånger om dan så kalorimässigt blir det lika mycket som en Super Gainer.

Nu tycker jag inte att Stars produkter tar lika bra som Twinlabs. Nån som har upplevt samma sak?

Leo

Det är väl skitsamma om det är kalorimässigt lika mycket, du får ju inte i dig några kolhydrater efter träning vilket kroppen behöver.