handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver


JonteBoy
2006-10-27, 15:18
Vad tjänar man på att använda proteinpulver.... Hur mkt förlorar man på att få i sig för lite protein????

Richard85
2006-10-27, 15:24
Det är ett tillskott. Inte nödvändigt att använda men om du ska få i dig den mängden du behöver när du väl börjat träna o växa blir tufft med enbart mat..Måste du äta 7,8,9,10ggr om dagen..Kör blandat om det är möjligt..Men som sagt, inget måste

muffe85
2006-10-27, 15:36
det är svårt att mäta, men överskotten protein blir till glukos, så egentligen är det bara att äta på. har jag för mig iaf.

flenders
2006-10-27, 16:09
Man förlorar ganska mycket på att äta för lite protein.

Gpajpen
2006-10-27, 16:33
Inte nödvändigt att använda men om du ska få i dig den mängden du behöver när du väl börjat träna o växa blir tufft med enbart mat..Måste du äta 7,8,9,10ggr om dagen.
ovidkommande. 7-10ggr om dagen för att få i sig tillräckligt med protein? knappast.

jag skulle rekommendera att inta vassle direkt efter träningspasset, helst tillsammans med glukos. resten av dagen kan du spara på proteinpulvret :P

JonteBoy
2006-10-27, 16:40
Hehe okey :P Efter träning tar jag whey-80, gainomax, banan och
mat

muffe85
2006-10-27, 18:37
Det är ett tillskott. Inte nödvändigt att använda men om du ska få i dig den mängden du behöver när du väl börjat träna o växa blir tufft med enbart mat..Måste du äta 7,8,9,10ggr om dagen..Kör blandat om det är möjligt..Men som sagt, inget måste

sålänge man är någonstans mellan 2.0-2.2g protein / kilo kroppsvikt per dygn så borde det lösa sig.

Helst utspritt med jämna mellanrum. 3h eller 4h är inget måste, men en klar fördel för att optimera muskelbygget. men som sagt, långt ifrån ett måste.

Richard85
2006-10-27, 18:41
Cutler käkade 11ggr vid 22års ålder och använde inte proteintillskott..

blekfet2
2006-10-27, 19:14
Cutler käkade 11ggr vid 22års ålder och använde inte proteintillskott..



samt att han torkade mot och inte från pungen efter att han skitit.

FreCKo
2006-10-27, 19:37
ovidkommande. 7-10ggr om dagen för att få i sig tillräckligt med protein? knappast.

jag skulle rekommendera att inta vassle direkt efter träningspasset, helst tillsammans med glukos. resten av dagen kan du spara på proteinpulvret :P

Det är viktigt med kolhydrater också... Eller vänta, glukos kanske är kolhydrater? :confused:

muffe85
2006-10-27, 23:31
Cutler käkade 11ggr vid 22års ålder och använde inte proteintillskott..

jag äter 7 ggr per dag och äter vanlig mat och kompletterar ibland med protein.

Som du säger så är det antagligen bättre med 11 än 10, och bättre med 9 än 8 måltider per dygn (osv), men i ditt förra inlägg ger du sken av att det är ett måste för att lyckas, vilket är totalt fel.

TRÄNING + MAT + VILA är formeln för muskelbygge. Sen finns det en OÄNDLIG lista med variabler för att optimera muskelbyggandet, t.ex. äta fler måltider, äta mer protein, välja rätt protein för rätt snabbhet i proteinet, äta vid rätt tidpunkt, ta kolhydrater vid olika tidpunkter och kanske med olika GI beroende på studens insulinkänslighet och glykogeninlagringskapacitet, Träna på olika sätt, OSV OSV OSV.

Så, du kan istället säga "försök dela upp måltiderna så får du antagligen bättre resultat av träningen" istället för "du måste äta X mål om dagen för att lyckas".

Tack för mig.

muffe85
2006-10-27, 23:37
Det är viktigt med kolhydrater också... Eller vänta, glukos kanske är kolhydrater? :confused:

Glukos är högkomplexa kolhydrater.

"Glukos (druvsocker, dextros) är en enkel sockerart (monosackarid) med formeln C6H12O6. Glukos är en av de viktigaste kolhydraterna och används som energikälla av djur och växter. Glukos är också en byggsten i polysackariderna stärkelse, cellulosa och glykogen."

L-Sami
2006-10-28, 00:22
Cutler käkade 11ggr vid 22års ålder och använde inte proteintillskott..

Däremot åt han +50 äggvitor per dag har jag för mig när han var yngre än 22.

FreCKo
2006-10-28, 13:16
Glukos är högkomplexa kolhydrater.

"Glukos (druvsocker, dextros) är en enkel sockerart (monosackarid) med formeln C6H12O6. Glukos är en av de viktigaste kolhydraterna och används som energikälla av djur och växter. Glukos är också en byggsten i polysackariderna stärkelse, cellulosa och glykogen."

Aha, tyckte väl att jag kände igen namnet ;) Var inte så vaken på naturlektionerna...

Philippp
2006-10-28, 15:40
Cutler käkade 11ggr vid 22års ålder och använde inte proteintillskott..
juste glömde att cutler var utbildad i hur mat påverkade hans muskelbyggnad och gjorde massa tester, ärligt talat så kan man inte följa vad i helsike coleman och cutler gör, det finns ingenting som talar för att de inte skulle kunna ha växt MER om de bara hade gjort på ett annat sätt. dem gör vad dem vill och sen fungerar det ju såklart eftersom de är genetiska freak som käkar steroider, sen går dem ut och reklamerar hur deras sätt är bäst för att det fungerar på dem.

Strax kommer väl coleman börja släppa vetenskapliga rapporter eller något. Självklart behöver man inte tillskott finns säkert en hel del som inte tagit/tar det och ändå lyckats superbra

everete
2006-10-28, 15:45
Däremot åt han +50 äggvitor per dag har jag för mig när han var yngre än 22.


Ja, och satte han nog ett å annat skött i rövven också "när han var yngre än 22".

Jäkla tjat om Cutler?! ^^

Klenis
2006-10-28, 21:58
samt att han torkade mot och inte från pungen efter att han skitit.
OT men jag måste... Gör inte alla det?

Tricklev
2006-10-28, 23:16
Jag märker att absolut ingen inne här har läst tråden under?

LÄS MIG BBQ! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81421)