handdator

Visa fullständig version : Varning för Lovefilm!


Yip_man
2006-10-26, 18:33
I augusti nån gång ringde för ovanlighetens skull en teleförsäljare. Han fick prata lite (var på huör då) och fågade om han fick skicka en film till mig fån lovefilm helt utan förpliktelser. Jag skulle se filmen sen skicka tillbaka den och fick ta god tid på mig innan den skulle returneras. Filmen kom för ca 3-4veckor sedan och jag har inte haft tid att se den än. Igår dök dock en faktura upp från lovefilm där de fakturera en "startavgift" på 302kr. Jag tänker bestrida fakturan då jag inte gått med på nått avtal. Jag vill även passa på att varna andra att inte göra affärer med detta oseriösa företag. Telefonsupporten är dessutom helt hopplös inget väntesystem utan bara upptaget ton hela tiden.

charlie
2006-10-26, 19:08
Just det företaget var uppe i PLUS p g a detta. Vet inte riktigt hur det gått... Förresten är det "kärleksfilmer" de säljer eller vad?*popcorn*

Gandalf
2006-10-26, 19:53
Har varit med i Bra Film som nyss blev uppköpta av Love Film som är störst på uthyrningsfilmer på internet och dom hyr inte ut kärleksfilmer utan dom hyr ut alla sorters filmer.
Har alltid varit nöjd med Bra Film men sedan Love Film tog över så har jag fått klaga 4-5 gånger på att jag inte får filmerna när jag ska ha dom, så något har hänt och det skulle ju vara kul om någon vet om dom sparkat en massa folk eller helt enkelt är ett skitbolag som skiter i sina kunder.

blekfet2
2006-10-26, 19:57
Ja godkänner man något över telefon får man fan skylla sig själv. Det har alltid varit skit att ingå något avtal etc över telefon så varför lär sig folk aldrig att be telefonförsäljare äta upp sin egen bajs och skaffa sig ett riktigt jobb.

Löjtnant Blank
2006-10-26, 20:19
Jag som tänkte bli medlem där...

Linnet
2006-10-26, 21:22
CDONs hyrfilmstjänst tycker jag funkar bra, ett tips..

Löjtnant Blank
2006-10-26, 21:27
CDONs hyrfilmstjänst tycker jag funkar bra, ett tips..
Tack! Ska kollas in.

DavidN
2006-10-26, 22:03
Lovefilm lovade tre månaders gratis test - tre veckor var det i verkligheten.

Mantus
2006-10-26, 22:51
Ja godkänner man något över telefon får man fan skylla sig själv. Det har alltid varit skit att ingå något avtal etc över telefon så varför lär sig folk aldrig att be telefonförsäljare äta upp sin egen bajs och skaffa sig ett riktigt jobb.

Nu var det ju dock inte så att han hade ingått avtal sade han, det är väl distansavtalslagen som gäller vid dylika affärer. Då borde du fått info i brevlådan vid det här laget.

Prankie
2006-10-26, 22:53
Det är bara be de att spela upp samtalet, har de inte det inspelat så gäller det ej. Du kan inte få fel. ;)

Mantus
2006-10-26, 22:56
Det är bara be de att spela upp samtalet, har de inte det inspelat så gäller det ej. Du kan inte få fel. ;)

Exakt, de sitter i det ursketna blå skåpet, har du inte ingått avtal så framgår det av bandet, hittar de inte bandet så har de inga bevis. Det som kan bli problem är väl om de ansett att du ingått avtal och att det framgår av bandet medan du anser att du inte gjort det. Då kan det bli krångligare.

blekfet2
2006-10-26, 22:57
Nu var det ju dock inte så att han hade ingått avtal sade han, det är väl distansavtalslagen som gäller vid dylika affärer. Då borde du fått info i brevlådan vid det här laget.


tydligen inte.. eller..

Yip_man
2006-10-27, 09:04
nepp fick bara ett brev där de ville att jag skulle registrera mig som kund på deras hemsida. Vilket jag inte gjorde.

Angående samtalet så sa jag "jaja skicka du om det är helt vilkorslöst och gratis, men jag kans inte svara på hur snabbt jag hinner se och skicka tillbaka filmen"

-Ingen fara ta god tid på dig, och du förbinder dig inte till något.


Dessutom måste de berätta att de ska spela in ett samtal vilket han inte gjorde.

blekfet2
2006-10-27, 09:17
man får ingenting gratis, utgå från det gällande allt. ;)

Yip_man
2006-10-27, 10:44
man får ingenting gratis, utgå från det gällande allt. ;)

Jo jag vet det. Var bara så jävla nyfiken och kunde bara inte lägga på. De hade satt en stackare i luren som stamma som fan, så jag lyssnade för ovanlighetens skull.

Drfg
2006-10-27, 10:48
Jo jag vet det. Var bara så jävla nyfiken och kunde bara inte lägga på. De hade satt en stackare i luren som stamma som fan, så jag lyssnade för ovanlighetens skull.

Haha nån som kommit på ett bra trick för att få folk att lyssna.

Yip_man
2006-10-27, 12:58
Haha nån som kommit på ett bra trick för att få folk att lyssna.

Japp. Ringde dem precis och sa att de kunde kamma sig med en handgranat i röven om att få sina pengar.

Wennerberg
2006-10-27, 14:40
Vem är Love och vad gör han i min film?