handdator

Visa fullständig version : Kul o höra era åsikter... eller nått.


Überbiffen
2003-02-03, 10:42
Frukost (06:30): Havregrynsgröt (kokar upp 2-3dl) och 30g Protec+ i 5dl mjölk.

Mellanmål (10:15): 75g tonfisk blandat i 125g lätt kasella.

Lunch (12:45): 250g pasta och 150g tonfisk.

Efter träning (??:??): 1banan och 30g Protec+ i 5dl mjölk.

Middag (19:00): Husmanskost (trycker in så mycket som möjligt i apkäften, man ska inte kunna resa sig upp när man är klar).

Kvällsmat (21-22:00): Se mellanmål.

Dåligt, bra eller hyfsat.. vad tycker ni?

Ninjasmurf
2003-02-03, 10:48
Tycker det ser bra ut...jag äter mycket sämre och ändå växer jag... :D

Lellan
2003-02-03, 11:17
Ser bra ut! :thumbup: Fast jag saknar fettet? Lite nyttig olja till kvällsmålet kanske?

Men du... blandar du verkligen kesellan med tonfisk?? Låter.. som.. inte jättegott :confused:

Skulle personligen skeda i mig tonfisken och äta kesellan med lite kanel, ingefära,pepparkakskryddor,kardemumma elelr fun light i..el nåt i den stilen. Eller om du blandar kesellan med tonfisken - ha i en msk tomatpure el nåt (nyttigare än vanliga tomater) och krydda med svartpeppar, curry eller vad du nu gillar.

Tonfisken kan du ju också byta mot torsk, lax, någon fet firre, kycklingfile el så.. och när du äter kesella + tonfisk på dagen kanske göra en omelett på tonfisk istället..? och ev lite fett.. variera lite. Fast jag antar att du inte tänkt äta samma exakt varje dag, men jag bara påpekar.

Om jag ska gnälla mer (fast det VAR ett bra upplägg, är petig bara!) så skulle jag ha tagit den där "trycka in allt" middagen till lunch istället, och lunchen på kvällen. Bättre med flera små och mindre på kvällskvisten.

Ursäkta svamlet, hoppas du fått något tips iaf! :rolleyes: :D

-xR-
2003-02-03, 11:22
Lunch (12:45): 250g pasta och 150g tonfisk.

Efter träning (??:??): 1banan och 30g Protec+ i 5dl mjölk.

Middag (19:00): Husmanskost (trycker in så mycket som möjligt i apkäften, man ska inte kunna resa sig upp när man är klar).

Om du tränar kl 16.00 går det för lång tid mellan målen. Ta ett kolhydrats rikt mål en timma innan träning och mat en timma efter bananen + proteinet.

Mvh

Tomten
2003-02-03, 17:20
Om du nu inte är en Uberbiff så borde det räcka mer än väl. Du måste väl få i dig närmare 4000kcal per dag? Hur många g protein får du i dig, måste ju vara närmare 300g/dag?

Überbiffen
2003-02-04, 09:13
Lellan >> Jo visst fan blandar jag tonfisken direkt i kasellan.. smakar skit men det spelar mig ingen roll ;) Så länge de e bra för träningen! Det här med att jag ska få i mig fett... svårt... ska jag sätta mig o dricka olivolja? Hehe... nä inte riktigt kanske men hur ska jag få i mig hyfsat med fett?

-xR- >> Vad anser du vara kolhydrat rikt?

Tomten >> Nä jag är egentligen ingen uberbiff :/ *gråte* Ligger på 88kg.. hyfsat hård. Vet inte riktigt med proteinerna... ligger väll runt 250g skulle jag tro.

Åse Columbus
2003-02-04, 09:26
Originally posted by -xR-


Om du tränar kl 16.00 går det för lång tid mellan målen. Ta ett kolhydrats rikt mål en timma innan träning och mat en timma efter bananen + proteinet.

Mvh

Tycker som du...
ÅC

Lellan
2003-02-04, 14:42
Originally posted by Überbiffen
Lellan >> Jo visst fan blandar jag tonfisken direkt i kasellan.. smakar skit men det spelar mig ingen roll ;) Så länge de e bra för träningen! Det här med att jag ska få i mig fett... svårt... ska jag sätta mig o dricka olivolja? Hehe... nä inte riktigt kanske men hur ska jag få i mig hyfsat med fett?



Personligen så fattar jag inte vitsen med att mat inte ska vara gott - jag lovar att du får samma effekt av maten om du äter tonfisken till huvudmål och kesellan som efterrätt med lite kanel eller kardemumma på! (ev sötningsmedel?). Ha i lite vatten om du vill ha den mindre "torr". Mat SKA vara gott. Tycker jag.

Tja, dricka olivolja - varför inte? Personligen så tar jag 1 msk el mer (beroende på vad jag ätit) olja på kvällen (främst fisk eller linfröolja), som det är. Slurp.