handdator

Visa fullständig version : Tränar tungt.


njh
2006-10-25, 23:42
Ifall man tränar tungt , 5 gånger i veckan och vill öka i muskelmassa är det whey som är det bästa att ta då?

barda
2006-10-25, 23:51
Ifall man tränar tungt , 5 gånger i veckan och vill öka i muskelmassa är det whey som är det bästa att ta då?


massor med mat + kolhydrater före, under och efter träning
"whey" eller annat protein före och 1h efter träning

Princy
2006-10-26, 03:06
Du behöver inte nödvändigtvis komplettera proteinintaget med proteindrinkar om du redan får i dig tillräckligt med protein från vanlig mat. Dock är det ett smidigt, och relativt billigt, sätt att få i sig det på.

Förutsättningarna för att du ska kunna öka i muskelmassa är i praktiken, förutom träningen, att du får i dig tillräckligt med protein och att du ligger på ett energiöverskott.

Vassleprotein och kaseinprotein är båda utmärkta som proteintillskott; även en blandning av dem.

LarsK
2006-10-26, 04:30
Lite mer vila än träning 5 dagar i veckan är nog också att föreslå. Särskilt om du kör tungt. Man växer inte i gymmet, man växer när man vilar.

mvda
2006-10-26, 09:25
Lite mer vila än träning 5 dagar i veckan är nog också att föreslå. Särskilt om du kör tungt. Man växer inte i gymmet, man växer när man vilar.

Inga problem att köra tungt 5 dagar i veckan om man kör efter ett träningsupplägg som är anpassat för det.

Pappa-Keno
2006-10-26, 11:11
mvda:

Är nyfiken, har själv tänkt träna 5dagar i veckan. Hur ser ditt schema ut då?

njh
2006-10-26, 14:26
mvda:

Är nyfiken, har själv tänkt träna 5dagar i veckan. Hur ser ditt schema ut då?


Vet att du inte frågade mig , men jag kör iaf efter ast sport science 12 veckors online träning.

Pappa-Keno
2006-10-27, 15:36
Vet att du inte frågade mig , men jag kör iaf efter ast sport science 12 veckors online träning.


Alla tips är välkommna. Men kan du förklara lite mer vad det innebär eller har du en länk?