handdator

Visa fullständig version : kvinnor som klär ut sig till män


sissa
2006-10-25, 09:03
På tal om tråden om transor - varför finns inte det omvända "fenomenet", dsv att kvinnor klär ut sig till män?
(Finns dem så måste det vara extremt få i jämförelse)

Papi
2006-10-25, 09:05
Jodå, det finns. Har du inte sett Anna Sjödin? :D

Nina L
2006-10-25, 09:06
Dragkings heter det.

http://kenderella.blogs.friendster.com/viewmaster/images/dragking.jpg

http://www.qx.se/nyheter/bilder/200608/20060805200339.jpg


http://www.qx.se/nyheter/bilder/200608/20060805195914.jpg

Liten Men Fet
2006-10-25, 09:06
På tal om tråden om transor - varför finns inte det omvända "fenomenet", dsv att kvinnor klär ut sig till män?
(Finns dem så måste det vara extremt få i jämförelse)

Jag ser många varje dag, dom går i byxor, lågskor, huvtröja och är ganska kortklippta.

Sen finns det en del som jag tror är män, eller hoppas är män.

sissa
2006-10-25, 09:15
Jag ser många varje dag, dom går i byxor, lågskor, huvtröja och är ganska kortklippta.




Är det samma sak då? Ja,kanske. Men byxor, lågskor och kort hår är ju inget entydigt "manligt" idag. Det är ju mer konstigt om en man har kjol än om en tjej har byxor.

sissa
2006-10-25, 09:18
Är fenomenet(man klär sig som kvinna) nån slags (omedveten) motverkan mot en obalans som finns?

Nina L
2006-10-25, 09:18
Det kanske inte direkt märks vem som är i drag om hon inte har lösmustasch på sig.

petersson
2006-10-25, 09:21
George i Vi Fem är en drag king :)

sissa
2006-10-25, 09:31
Det kanske inte direkt märks vem som är i drag om hon inte har lösmustasch på sig.


Jo. Det blir att ta till de kroppsliga skillnaderna, kläder räcker inte.

Achryl
2006-10-25, 09:44
här är en http://www.feministisktinitiativ.se/downloads/media/1112600569.jpg
många feminister verkar försöka efterlikna män. Nästan alla i FI har mustasch utom Tiina för hon har rakat av sin på bilden.

Achryl
2006-10-25, 09:46
länkar till den här så inte folk spyr upp saker
http://www.feministisktinitiativ.se/downloads/media/1132256942.jpg

Trance
2006-10-25, 09:53
Är fenomenet(man klär sig som kvinna) nån slags (omedveten) motverkan mot en obalans som finns?

Hur menar du?

Piranha
2006-10-25, 09:53
här är en
många feminister verkar försöka efterlikna män. Nästan alla i FI har mustasch utom Tiina för hon har rakat av sin på bilden.


Du hittade ingen större bild?

Trance
2006-10-25, 09:54
Du quotar verkligen bilden också...

[edit] Hah, du var snabb med edit. ;-)

Piranha
2006-10-25, 09:54
Du quotar verkligen bilden också...

Nej *rolleyes*

sissa
2006-10-25, 09:55
många feminister verkar försöka efterlikna män. Nästan alla i FI har mustasch utom Tiina för hon har rakat av sin på bilden.

(du hitta ingen större bild?)

men hur ser en man ut? byxor, kort hår, är det manligt? knappast va?
om det inte finns klara och tydliga uppfattningar om vad som är manligt, hur ska man då kunna förska vara och se ut som en?

Piranha
2006-10-25, 09:57
(du hitta ingen större bild?)

men hur ser en man ut? byxor, kort hår, är det manligt? knappast va?
om det inte finns klara och tydliga uppfattningar om vad som är manligt, hur ska man då kunna förska vara och se ut som en?

Min slutplädering är att det finns killar som kan se jävligt bra ut klädda och sminkade som kvinnor.

Tvärtom blir total katastrof.

Achryl
2006-10-25, 09:58
Du hittade ingen större bild?
nej det var den största jag kunde hitta

Kwon
2006-10-25, 10:00
Är det samma sak då? Ja,kanske. Men byxor, lågskor och kort hår är ju inget entydigt "manligt" idag. Det är ju mer konstigt om en man har kjol än om en tjej har byxor.

1900 prick var det väl konstigt. :)

Ja, även 1930-40.

sissa
2006-10-25, 10:03
Hur menar du?


Jag vet inte riktigt.

Eftersom det är skillnader mellan könen här, så undrade jag om det är en slags omedveten protest från männen att få vara mer fria och "könlösa". Det fanns ju en tid när det typ inte var tänkbart för en kvinna att ha byxor på sig. Nu är det ju inget med det.

Men alla män har ju knappast behovet av att klä sig som kvinnor så jag vet inte...

Nina L
2006-10-25, 10:04
länkar till den här så inte folk spyr upp saker
http://www.feministisktinitiativ.se/downloads/media/1132256942.jpg
Läs den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=80884 :whipped:

Trance
2006-10-25, 10:07
(du hitta ingen större bild?)

men hur ser en man ut? byxor, kort hår, är det manligt? knappast va?
om det inte finns klara och tydliga uppfattningar om vad som är manligt, hur ska man då kunna förska vara och se ut som en?

Feministretoriken går väl ut på att kvinna är något negativt och man något positivt, därför är det väldigt negativt för en man att klä sig som en kvinna medans det är inte lika farligt att klä sig som en man för en kvinna.

Ett annat spår är väl att män inte har utrymme för så stor variation i sin klädsel, de skall se ut på ett visst sätt medans kvinnor är mycket friare hur de kan klä sig. När kvinnorna kämpade för att likställa sig så tog de också på sig mannens klädsel när de kom in på mannens jobb.

Trance
2006-10-25, 10:08
Jag vet inte riktigt.

Eftersom det är skillnader mellan könen här, så undrade jag om det är en slags omedveten protest från männen att få vara mer fria och "könlösa". Det fanns ju en tid när det typ inte var tänkbart för en kvinna att ha byxor på sig. Nu är det ju inget med det.

Men alla män har ju knappast behovet av att klä sig som kvinnor så jag vet inte...

Det är ju inte så överdrivet vanligt, men en sak kan ju också vara att det är tillåtet för kvinnor att vara vackra och glamorösa. Mycket större frihet i klädval och att få piffa till sig.

Liten Men Fet
2006-10-25, 10:16
Jag vet inte riktigt.

Eftersom det är skillnader mellan könen här, så undrade jag om det är en slags omedveten protest från männen att få vara mer fria och "könlösa". Det fanns ju en tid när det typ inte var tänkbart för en kvinna att ha byxor på sig. Nu är det ju inget med det.

Men alla män har ju knappast behovet av att klä sig som kvinnor så jag vet inte...

Jag har inget behov att gå runt klädd som en kvinna, tycker dom flesta kvinnliga plagg verkar sjuk opratiska. Det där med omedveten protest känns lite flummigt. Finns säkert en del som känner så men jag tror inte det är många män som går runt med undertryckta behov att klä sig på sätt som dom inte får. Dom män jag känner verkar inte fungera så.

sissa
2006-10-25, 10:16
Feministretoriken går väl ut på att kvinna är något negativt och man något positivt, därför är det väldigt negativt för en man att klä sig som en kvinna medans det är inte lika farligt att klä sig som en man för en kvinna.

Ett annat spår är väl att män inte har utrymme för så stor variation i sin klädsel, de skall se ut på ett visst sätt medans kvinnor är mycket friare hur de kan klä sig. När kvinnorna kämpade för att likställa sig så tog de också på sig mannens klädsel när de kom in på mannens jobb.


Hur var reaktionerna då? (Om du känner till dem :) )
När kvinnorna började klä sig som "män"?

För jag tänker att en av orsakerna till att det inte är lika farligt för en kvinna att klä sig som en man, är kanske för att det är inte det hon gör. Det är inte manligt med byxor,keps,kort hår etc.
Kanske var det farligt på den tiden (när det nu var) (?)

Trance
2006-10-25, 10:21
Hur var reaktionerna då? (Om du känner till dem :) )
När kvinnorna började klä sig som "män"?

För jag tänker att en av orsakerna till att det inte är lika farligt för en kvinna att klä sig som en man, är kanske för att det är inte det hon gör. Det är inte manligt med byxor,keps,kort hår etc.
Kanske var det farligt på den tiden (när det nu var) (?)

Vad som är manligt och kvinnligt är ju rätt godtyckligt när det gäller klädsel. Men just nu finns det ju få saker som är så manliga som klänning är kvinnligt. Även om man fortfarande jäkligt sällan ser en kvinna i kostym med slips.

Då är ju andra saker värre i allmänhetens ögon, som en kvinna med muskler. Det är verkligen något manligt.

Angel
2006-10-25, 10:47
Det är ju inget roligt att vara kille just utseendemässigt, inga snygga kläder, inget smink, inget snyggt hår, inga bröst...no goodies helt enkelt.

Kwon
2006-10-25, 10:49
inget snyggt hår, inga bröst...no goodies helt enkelt.

Men du kanske får en sjuhelsikes goodie mellan benen Angel?

Angel
2006-10-25, 10:51
Men du kanske får en sjuhelsikes goodie mellan benen Angel?


Av dig då eller?

Kwon
2006-10-25, 10:53
Av dig då eller?

Nej, du snackar ju om hur tråkigt det skulle vara om du vore kille, inge smink, inga bröst du kan leka med etc inga goodies.

Hajjar? :)

Nina L
2006-10-25, 11:06
Hajjar? :)Nu sabbar du Angels roliga skämt ju. *slap*

Kwon
2006-10-25, 11:13
Nu sabbar du Angels roliga skämt ju. *slap*

OJ! :em:

http://img108.imageshack.us/img108/7037/drivingcatea3.gif
http://img151.imageshack.us/img151/3295/konumatv0.gif

Whistler
2006-10-25, 11:29
Anledningen till att man aldrig ser män som egentligen är kvinnor är för att de är så jävla duktiga på det.

antonio
2006-10-25, 12:35
Min slutplädering är att det finns killar som kan se jävligt bra ut klädda och sminkade som kvinnor.

Tvärtom blir total katastrof.

+1

/A

Mantus
2006-10-25, 13:14
Är det samma sak då? Ja,kanske. Men byxor, lågskor och kort hår är ju inget entydigt "manligt" idag. Det är ju mer konstigt om en man har kjol än om en tjej har byxor.


Det finns ju inte så mycket manlig klädsel idag, kvinnor har ju på sig vad som ansågs vara manligt förr i tiden, till och med kavaj har de tagit och gjort till unisex. Det enda som finns skulle väl vara manlig folkdräkt och frack som fortfarande anses som manliga plagg, mestadels för att ingen ser snygg ut i knätofsar och för att man ser ut som en förvuxen pingvin i den andra. Kvinnor lämnar enbart kvar de fula plaggen som de inte skulle kunna tänka sig ha på sig.